
Nii palju siis kunstlike võrdluste kasutamisest. Teemasse tulles - algne artikkel RK komisjonide tööst oli emotsionaalne ning ilmselt ei kirjeldanud täpselt olukorda. Milledele viitavad ka vastuväitvad artiklid.
Riigikaitse komisjon ja selle töö, nii Riigikogu siseselt (teiste komisjonidega võrreldes) kui ka riigikaitse ülesehituses üldiselt, on aga hoopis teine teema. Mida peaks siiski veidi täpsemalt kirjeldama. Mitte aga rasedusega võrdlema.
Riigikogu siselselt on see suuresti "perifeeria", mida saab otsustada juba puht statistiliselt - vaadates nende menetluses olnud eelnõude arvu. Ja seda praktiliselt kogu aeg. Kuigi mõned neist eelnõudest on riigikaitse ülesehitamise jaoks väga olulised - selliseid eelnõusid jõuab sinna harva ning muudetakse neid seadusi veel harvemini. Sestap "suunatakse" fraktsioonide poolt sinna komisjoni ka tihti sellised jõud, mis teistest komisjonidest "üle jäävad". Kui ei ole just mõnda teema huvilist, kes ise väga tahab.
Riigikaitse ülesehituse kohalt aga - paljud praktilised ning olulised otsused käivad sellest komisjonist lihtsalt mööda. Riigikogu riigikaitsekomisjon ei otsusta suurt midagi ei hankeplaanide, arengukavade ega muude siin foorumis nii populaarsete teemade koha pealt. Nad on ilmselt (enamikust) meist paremini infdrmeeritud - on lugenud ka nende plaanide ja kavade salajast osa - aga otsuseid ei langeta nemad.