Vastuseks ka Fuchs`ile:
Süsihappegaas-kustuti puudused on reaalsed, kuid pulberkustuti, vaatamata oma eelistele, tekitab siiski rohkem kahju kui kasu. Pole kahjuks kodus seda materjali käepärast, kuid lennunduses, kus reeglid on väga täpselt paika pandud, on pulberkustuti kasutamine kokpitis ja sellest isoleerimata ruumides keelatud.
Põlemisprotsessiks on vaja kolme komponenti - kütust, hapnikku ja protsessi käigushoidmiseks vajalikku temperatuuri.
Vesi- või vahtkustuti jahutab ja mingil määral isileerib kütuse hapnikust, kuis pinge all olevate elehtriseadmete kustutamiseks ei sobi;
Süsihappegaas jahutab ja isoleerib hapnikust, kuid aurustub kiiresti. Lisaks on oht käte külmakahjustusteks (lolli kasutaja puhul) ja vingugaasimürgistuseks (suht ebareaalne);
Pulber isoleerib hapnikust. Ei jahuta ega tekita deformatsiooni, kuid saastab ja tekitab katkestusi elektriahelates. Mootoriruumi isegi sobiks, kuna tänapäevaautodel on seal tolmukindlad pistikud, kuid salongis on lülitid jm. kaitsmata. Halvemal juhul võib see viia katastroofini. Kasvõi seetõttu, et stopptuli ei sütti hadapidurdusel ja teine auto sõidab tagant sisse;
Haloonkustutid on lennunduses piloodikabiinis ja sellest eraldamata ruumides kohustuslikud, mujal keelatud, kuna freoon lagundab Maad kaitsvat osoonikihti. Massiliselt neid kasutada ei saa.
Jäävad veel haloonkustutitega sarnaste omadustega bromüül- ja muud analoogsed kustutid.
Bromüül-süsihappegaaskustuti sobib hästi hõõguvate materjalide kustutamiseks, mis tavalise süsihappekustuti kasutamisel uuesti süttiksid, kuna bromüül immutab hõõguva materjali läbi. Süsihappegaasisisaldus on kustutusaines alla veerandi. Ka on rõhk kustutis väike, mistõttu kustuti õhukesest, keevitatud lehtmetallist korpus on kerge. Ka ei toimu leekidesse jäänud kustuti mehhaanilist plahvatust korpuse killunemisega.
Aga loomulikult peab autos olema sellelesamale autole ohtlik pulberkustuti, kuna grupp seltsimehi vajab pulberkustuti kohustusliku iga-aastase kontrolli tegemise eest pappi!
