Mida väiksem on viskoosusnumber, seda vedelam õli, W tähise juures miinuskraadidel ja ilma W-ta kõrgel temperatuuril (ca +100 kraadi).
Seega nt 0W-20 õli on kõikides tingimustes vedelam/voolavam kui näiteks 10W-40 või 20W-30.
Niiet hakka häbenema.

Mees teab, mis mees räägib! Ehk, mida suurem see number, seda kõrgemat temperatuuri õli talub, enne kui õlikile katkeb.ivanorav kirjutas:See viimane number näitab, kuipalju viskoossust suudab öli säilitada körgetel temperatuuridel. Mida suurem number, seda paremini viskoossus säilib. See kui vedel ta muidu on, selle jätan targematele arutlemiseks.
Seda ma ju kirjutasingi, et suurema viimase numbriga õli on kõrgel temperatuuril (nt 90 kraadi) paksem ehk viskoossem. Selleks pole vaja mingeid kõrgeid temperatuure, vaid 90 kraadi, mis on töösooja mootori õli temperatuur (=vee temperatuuriga) on selles veendumises täitsa piisav. On aastaid tagasi võimalus solgutada sedasi õlidega ja kujutan täitsa ette, millest jutt. 20 ühikut "viimast numbrit" rohkem tähendab, et suurema numbriga õli on mootori töötemperatuuril niipalju paksem (või säilitab paremini oma viskoossust, kuidas soovite), et õlisurve kõikide pööretel on pea 1 atm suurem (v.a muidugi maksimum, mida määrab reduktsiooniklapp). Seda tasub silmas pidada, kui nt hüdrotõukurid kipuvad soojast peast tiksuma, kasutades 10 ühikut paksemat on nad vait kui sukk. Samamoodi, 10W-ga mootor külmast peast ülearu lagiseb, pane 15W või 20W ja jääb vakka. Liiga palju muidugi panna juurde ei või, sest siis ei pruugi õli kitsastesse kohtadesse jõuda ja juhtub paha-paha.See viimane number näitab, kuipalju viskoossust suudab öli säilitada körgetel temperatuuridel. Mida suurem number, seda paremini viskoossus säilib. See kui vedel ta muidu on, selle jätan targematele arutlemiseks.
Kapteniherra, kui normaalses korras motol on normaalselt õli vahetatud, siis pole seal kindlasti vaja teha mootori läbipesu vastava õliga. Reaalsuses on see surnu elustamine aspiriini abil. Aga kuidas teed vahet korras ja surnud tõukuri vahel?Kapten Trumm kirjutas:Normaalses korras mootor (kus õli ka vahetatud on) ei lähe pesuõliga midagi kokku. Küll aga võivad seest puhtal mootoril hüdrotõukurid tiksuda või lausa lagiseda. Jutt on siis mootori pesuõlist ikka. Kui on väga must mootor, siis võib kõike juhtuda muidugi. Kokku lähevad eelkõige need, millel on õlikanalid, eriti väntvõlli sees olev, paska täis. Hüdrotõukuri (mille pikkus määrab klapivahed) aga ajab määratud pikkusesse üks imevägi.
No ma pole elus ühtki hüdrotõukurit pidanud vahetama, ilmselt vist seepärast, et on selgeks õpitud võtted, mismoodi neid ilma mootorit lammutamata vaigistada. Sellist mootorit, kus õlikorgist vaadates paistab masuut (kus tõukurid võivad jäädavalt pees olla) aga ei osta (vähemalt pole osta õnnestunud). Tasub võibolla õlivahetuse käigus lasta läbi üks 13 eurone pesuõli kanisterKapteniherra, kui normaalses korras motol on normaalselt õli vahetatud, siis pole seal kindlasti vaja teha mootori läbipesu vastava õliga. Reaalsuses on see surnu elustamine aspiriini abil. Aga kuidas teed vahet korras ja surnud tõukuri vahel?![]()
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist