
Sümboolika
Sümboolika
Kas kellegil on infot vanade eestlaste sümboolika kohta? võibolla midagi vapi taolist? 

Vappi kindlasti mitte - aga võib muuseumist või raamatutest leida sagedasti korduvaid ornamente viikingiajast pärinevatelt ehteleidudelt.Kas kellegil on infot vanade eestlaste sümboolika kohta? võibolla midagi vapi taolist?
Kindlasti ei ole nende otstarve ja tähendus päris selge - aga noh...
Mitte millal vaid miks?
KÕIK KARUKESTEST
KÕIK KARUKESTEST
Re: Sümboolika
Midagi sellesarnast ajaloost kahjuks teada ei ole. Üldse on teated ristisõja-eelsest ehk siis enne-1210-Eestist äärmiselt napid. Peamiselt on uurijatel kasutada kaks teost - Liivimaa Henriku kroonika ja Liivimaa vanem riimkroonika. Sekka veel mõned lühiteated teistest kroonikatest, sh Vene leetopissidest ja Rootsi omadest. Kõik. Lisaks muidugi esemematerjalid, aga kõik ju maapõues ei säili. Ja ka säilinud esemete otstarvet on vahel pea võimatu ära arvata. Soovitan lugeda Aivar Kriiska, Marika Mägi jt raamatuid Eesti muinasajast, kus on teemat põhjalikulkt lahatud. Viimasel ajal on ilmunud selliseid raamatud palju.spirit kirjutas:Kas kellegil on infot vanade eestlaste sümboolika kohta? võibolla midagi vapi taolist?
Nt sedagi ei ole teada, kas muistsed Eesti hõimud tundsid kirja või mitte. Ja kui, siis millist? Skandinaaavia ruunikirja? Slaavi kirja? Midagi muud?
Kardan siiski, et vappi selles mõtes, nagu me seda kaasajal oleme harjunud tundma, ei olnud Eesti hõimudel olemas nagu ka teistelgi paganlikel hõimudel. Jah, Läti rahvuslipp on väidetavalt pärit 13. sajandist, kuid ka selle korral tuleb arvata, et tegu oli latgalite poolt suvalisel sõjakäigul kasutatud juhusliku lipuga, mis küll leidis kroonikas äramainimist.
Valdo
[b][url=http://tinyurl.com/rattad]Eesti Jalgrattamuuseumi[/url][/b] looja ja eestvedaja
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk tn 9. Maist septembrini oleme avatud R,L,P 11-18, muul ajal kokkuleppel
Tutvustame jalgratta ajalugu eesti vaates, meie seitsmes saalis on välja üle 120 ratta
[b][url=http://tinyurl.com/rattad]Eesti Jalgrattamuuseumi[/url][/b] looja ja eestvedaja
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk tn 9. Maist septembrini oleme avatud R,L,P 11-18, muul ajal kokkuleppel
Tutvustame jalgratta ajalugu eesti vaates, meie seitsmes saalis on välja üle 120 ratta
Misasja?Arnold kirjutas:Kõik see näitab ju militaarneti vinget populaarsust, aga ehk tasuks ikka ise ka midagi lugeda - seda enam, et eriti midagi lugeda polegi![]()
![]()
No ei ole, ei ole - mis ka kõik uusaegsed lembetud kokku ei jahu!
Kui ka oli, ja kindlasti ka midagi oli, siis kõik jutud sel teemal on bla-bla-blaaa!

bump <------- vabandust

- gnadenlose
- Liige
- Postitusi: 2160
- Liitunud: 02 Mär, 2004 13:18
- Asukoht: Kilulinn/Kardulavabariik
- Kontakt:
Huvitav, et see lipu jäänus siin foorumis nii äratundmatuks on jäänud. Tegemist on üsna tuntud nn Raatvere sepa matusega. Laibamatus, otsustades M-tüüpi odaotsa järgi 11. sajandi I pool. Vt kasvõi "Arheoloogiga Eestimaa teedel" 1989 lk 185. Rohkem oli sellest vist juttu Kristina Creutzi raamatus " Tension and Tradition - A study of Late Iron Age Spearheads Around the Baltic Sea". Seal oli vist isegi Jaana Ratase joonistatud pildike sellest sepast. Jüri Peets võib sellest ka muidugi kirjutanud olla.... Kui ma õigesti mäletan, leiti tekstiilijäänused odavarre ( jäänuste) ja selle ümber mähitud pronkstraadirullide (spiraalide) vahelt.
Raatvere "Lipp" on selline ilus legend vististi ikkahinricus kirjutas:Huvitav, et see lipu jäänus siin foorumis nii äratundmatuks on jäänud. Tegemist on üsna tuntud nn Raatvere sepa matusega. Laibamatus, otsustades M-tüüpi odaotsa järgi 11. sajandi I pool. Vt kasvõi "Arheoloogiga Eestimaa teedel" 1989 lk 185. Rohkem oli sellest vist juttu Kristina Creutzi raamatus " Tension and Tradition - A study of Late Iron Age Spearheads Around the Baltic Sea". Seal oli vist isegi Jaana Ratase joonistatud pildike sellest sepast. Jüri Peets võib sellest ka muidugi kirjutanud olla.... Kui ma õigesti mäletan, leiti tekstiilijäänused odavarre ( jäänuste) ja selle ümber mähitud pronkstraadirullide (spiraalide) vahelt.

Mis puutub Vanemas Riimkroonikas mainitud lätlaste lippu, siis minu interpretatsiooni järgi võib tegemist olla samahästi ka liivlaste lipuga (kõik sõltub krooniku teksti interpretatsioonist). Ning kuna liivlastel oli tollal näiteks sakalastega või siis ka pudivirulastega rohkem ühist kui päris virulaste, saarlaste, rävalastega, siis peaksime põhimõtteliselt lätlaste lippu enda omaks pidama (liivlased, eestlased, vadjalased, vepslased, isurid - mis seal õigupoolest vahet on)...Lätlasi pole ju tegelikult olemaski (ei pea siinkohal silmas Alfred Rosenbergi teooriat

Nojah, seda Creutzi raamatut ei ole mul hetkel käepärast, et täpsemalt järele vaadata. Aga, Marika Mägi ütleb oma artiklis „On the Relations between the Countries around the Baltic as Indicated by the Background of Viking Age Spearhead Ornament“ ( Fornvännen 88 (1993)): „Only the Raatvere cemetery in east Estonia has yielded spearheads where the upper part of the shaft is surrounded by a ring with a pendant or a banner“ ja viitab- Lavi, A. 1984. Ob issledovaniyah v Raatvere. Arheologicheskie otkrytya 1982 goda. Moscow. p. 406MargusM kirjutas:Raatvere "Lipp" on selline ilus legend vististi ikka. Aga ajalool peabki olema kaks erinevat tahku. Üks on see, mille üle muinasteadlased isekeskis pead murravad, teine aga omab selgelt kasvatuslikku/propagandistlikku iseloomu...
Nii Marika Mägi, Ain Lavi kui Kristina Creutzi mainitud kirjutised peaks küll käima täiesti tõsise arheoloogia alla, mitte populariseeriva ja propagandistliku hulka. Lavi seal vist ju kaevaski. Muidugi võib öelda, et tekstiilijäänuste lipuna tõlgendamine on hüpotees, mitte fakt. Aga näib üsna hea ja usutav mu arust. Kui kinnitada riie odavarre külge, on see üsna nagu lipp? Või mida muud? Kui selle leiu suhtes on aga avaldatud uusi andmeid, seisukohti või uurimistulemusi, oleks huvitav neid lugeda/ kuulda.
Kas odavarre küljes ei võinud olla kanga/naha-riba samal põhjusel mis taprivarregi küljes?
Pakkuda võib filateeliat perioodist 1918-1941.
www.aiaimpeerium.ee
www.aiaimpeerium.ee
Re: Sümboolika
Mingite mööndustega võiks ju öelda, et vapp on peremärkspirit kirjutas:võibolla midagi vapi taolist?
Me oleme ju siin, et isamaad kaitsta. Aga prantslased on ju ka siin, et oma isamaad kaitsta. Kellel siis õigus on?
Erich Maria Remarque “Läänerindel muutuseta”
Erich Maria Remarque “Läänerindel muutuseta”
No ega peremärk ainult seda ei näidanud kellele ese kuulus.
Kõigil peremärkidel oli ka kaitse maagiline tähendus. See on suht lähedane juba religioonile.
Relvadele ja kilbile sellised kujutised ju sobisid vägagi hästi.
Kõiki neid loomi, linde ja müstilisi olendeid kes reeglina vappidel olid võib seostada eelkristliku ajaga.
Vahet ei ole kas vappil kujutati mingeid stiliseeritud olendeid või olid seal mingid sümbolid, näiteks haakrist, viisnurk jne. jne. olid nad siiski kaitse või tõrjemaagilie tähendusega.
Kõigil peremärkidel oli ka kaitse maagiline tähendus. See on suht lähedane juba religioonile.
Relvadele ja kilbile sellised kujutised ju sobisid vägagi hästi.
Kõiki neid loomi, linde ja müstilisi olendeid kes reeglina vappidel olid võib seostada eelkristliku ajaga.
Vahet ei ole kas vappil kujutati mingeid stiliseeritud olendeid või olid seal mingid sümbolid, näiteks haakrist, viisnurk jne. jne. olid nad siiski kaitse või tõrjemaagilie tähendusega.
Me oleme ju siin, et isamaad kaitsta. Aga prantslased on ju ka siin, et oma isamaad kaitsta. Kellel siis õigus on?
Erich Maria Remarque “Läänerindel muutuseta”
Erich Maria Remarque “Läänerindel muutuseta”
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist