Paadikaptenil igati õigus. Päralaine kitsal jõel meeletu ja küttekulu müstiline. Paarkümmend aastat tagasi sain "Polarise" meeskonnaliikmelt infi, et laeva kütusekulu oli 120 l/h, st Piirissaarele reis edasi-tagasi käis ära 240-250 liitriga. "Zarja" sama tunni küttekulu juures sõitis kokku u 3 tundi, seega kütet kolmandiku võrra rohkem! Tõsi, reisijaid võtaks ka pisut enam peale.paadikapten kirjutas:Zarjal oli halb omadus - tekitas suure laine. See laine olevat olnud võimeline lõhkuma nii jõekaldaid, kui ka kallaste ääres seisnud paate.
Ja veel kütusekulu. Palju see elukas rüüpas? Kui suure summana kajastuks pileti hind? Tean, et Polarise Piirissaare-sõidud olid üsna kallid.
EDIT: Muide, huvitava pildi leidsin...
http://1.bp.blogspot.com/-G0zgIuXGU8M/U ... rofoil.jpg
Kus see laevuke niimoodi vedelema jäeti?
Lisaks oli suurema tuulega Peipsi lühike ja terav laine alusele vastuvõtmatu.
------
Aga vedelev "Polesje" on tänaseks korda tehtud ja sõidab. Ukrainas. Siin temast pilte ka sh paadikapteni leitu.
http://fleetphoto.ru/ship/39941/
"Zarjasid" olla toodetud lõpuks kokku 556 tk (kaks erinevat projekti ja mitu modifikatsiooni). Neid ikka mitmedkümned elus on, Euroopa osas väga vähe ja neistki mitmed nõrgema mootoriga, Siberis ja Kaug-Idas omavad teedepuuduse tõttu siiski liikumisvahendina tähtsust.Rügaja kirjutas:Sihukest Zarja-tüüpi laeva oleks praegu väga vaja. Sai igal pool randuda ja liikus kiiresti. Tea, kas Vene või näiteks Ukraina avarustes võiks mõni sihandne olla järel? Või midagi uuemat, aga samasuguste omadustega...
Kui sajandi alguses oli Pihkva laevaliiklus kohe-kohe lahti minemas, plaanis vene pool hankida sellise laeva Ilus nimi-"Linda"

karakteristikud ja toodetud laevade loend kahes kohas
http://www.spkflot.ru/linda.htm
http://www.riverfleet.ru/fleet/6180/
Sihuke läheks täishooga väikese süvise tõttu Omuti kärestikest tirinal üle. Ja randub ka igal pool.
Pidi olema sama suurtest tiiburitest mingi 15-20% ökonoomsem. Ja oli võimeline sõitma kuni kahemeetrise lainega, tõsi, "Pegasuse" kiirusega.
Aga tal ka halbu külgi- kui reisijaid palju, siis järsk kiiruse langus kuni "Zarja" näitajateni. Meetrise lainega võis sõita vaid 40 km/h , suurema lainega pidi hoolega valima sõidutrajektoori jne.
Nii et lõpuks leiti, et tema tootmine ikkagi väga otstarbekas ei ole ja lõpetati juba 15 a. tagasi ära