Vanem tehnika, memuaarid jne.

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Lemet »

Kas Tšaika plokikaas siiski juba tehasest erinev polnud... :scratch: Tegelikult oli ju Tšaika mootor 53 omast detailide osas siiski erinev.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas jackpuuk »

Kapten Trumm kirjutas:Kütuse kvaliteedil pole midagi viga, lihtsalt vene varuosade kvaliteet on kõikuv.
Eelmine sügis õnnestus osta üks mosse bensupumba rem komplekt, mille sisust läks pool prügikasti.
Pumba kaane tihend oli tehtud vist jalgrattalohvist, mis bensiinis muutus poole tunniga poole suuremaks ning klappide "seened" olid nii vales mõõdus valatud, et lihtsam oli vanad tagasi panna. :evil:

Vene bensiinide kohta ma midagi kiita ei oska, olen pidanud renoveerima 7a seisnud Venest ostetud 92 paagis olnud autot ja päästa õnnestus ainult karbuss, Bensiinipaak, torustik ja suurem osa bensiinipumbast läks ümber vahetamisele, kuna kahjustused olid sellised, et kvaliteetse tulemuse saamine vanadega polnud jõukohane. Bensiin oli muutunud mingiks laki taoliseks olluseks ja meenutas lõhna poolest tärpentiini. Mõistagi käivitada autot sellega ei õnnestunud.

Mul seisis üks, sissepritsega lääne auto 6a garaažis, paak 95 täis ja midagi polnud teha vaja, lihtsalt peale aku laadimist läks plärtsti käima ja sõidab siiani.
90- ate lõpus oli juhus kus ühest tanklast tangitud "bensiini" tõttu surid ära 3 võsalõikurit (paagis oli suhkrustunud mee taoline ollus) ja Gaz 53-e karpa " aken" sulas üles. Paagikorki lahti võttes lõi sealt puhas nitrohais vastu.
sitt päev, kellele kurdad
sasss
Uudistaja
Postitusi: 2
Liitunud: 18 Sept, 2015 18:09
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas sasss »

von manstein kirjutas:Seltsimehed!

Tuleb raporteerida erakordsest töövõidust.

...

Ja illegaalselt lisades.. (et ühiskondlikud liiklusinspektorid haisu ninna ei saaks..) sai ka maksimaalkiirust testitud..

Olgem ausad, 140 tuli spidoka järgi täis küll.. :shock: Paraku keps näitas lõppkiiruseks 125..
Tere foorumlased!

Auto omanikuna saan lisada vaid niipalju, et lõppkiirus jäi lõpuni proovimata, oleks jooksnud veel, aga vana masin ja ei hakanud teda piinama.
Lemet kirjutas:Tegelikuses on tegu mingi hübriidaretusega, tehasekonveierilt pole sedasorti keret iial maha tulnud. Iževski esiotsale on 2140 uksed aretatud, tagantvaade tundub olevat vististi vana tüübi 412...peaks tagant pilti nägema. Muideks, kustkohast sellele apastraadile tänasel päeval kütust võetakse?
Auto töesti ümberehitatud - tol hetkel, kui keretöödeks läks, ei olnud korralikke õigeid uksi saada, seega läksid 2140 omad käiku. Ideaalis oleks üldse esiotsa võtnud vanatüübi 412 ja uksed sangaga, aga paraku neid veel vähem saada. Tol hetkel (2009) olin ka alles gümnaasiumiõpilane, kellel iga sent arvel... Hea, et nii sai, muidu oleks läinud masin pressi alla.

Kütuse kohta võin öelda nii palju, et pole tänapäevase bensiiniga ühtegi probleemi olnud. See konkreetne masin on sõitnud minu käes ainult suvel ja kokku umbes 22000 kilomeetrit kuue aasta jooksul. Tankinud enamasti täiesti tavalist 95-te. Klappidega pole kindlasti midagi juhtunud, samuti bensiinipumbad elus.

Infoks veel, et kui natuke karburaatoriga ja süütega vaeva näha, siis 412 kiirendab originaalmootoriga niimoodi:

Pilt

(umbkaudu 15,3 sekundit 0-100km/h, möödetud GPS-iga)
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Lemet »

Puht inimlik uudishimu- milline on konkreetse masina jagaja nukkide asetus? Nõukogude ajal oli praktiliselt võimatu leida nukki, mis olnuks täpselt 90 kraadised, ikka oli mõnel nukil kraad- paar mööda. Tavaline oli kaxsee, et kõik nukid olid paigast ära. Kusjuures valida oli laost paarikümne detaili vahel. Samas aga andis väljavalitud ja võimalikult väikeste kõrvalekalletega nukk märkimisväärselt ja tuntavalt parema mineku.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Kapten Trumm »

ee konkreetne masin on sõitnud minu käes ainult suvel ja kokku umbes 22000 kilomeetrit kuue aasta jooksul. Tankinud enamasti täiesti tavalist 95-te. Klappidega pole kindlasti midagi juhtunud, samuti bensiinipumbad elus.
Vähe oled siis sõitnud, alla 4000 km aastas. Minu esimene selline tõsine igapäevaauto (oli siis vaesed 90ndad) oli ka 1977 412 ja ma sõitsin aastas 50 000 km. Kord aastas tuli ikka kaan maha võtta, sest oli kohe tunda, et mootor hakkas jõuetuks jääma. Klappide väljavõtmisel paistsid kirjeldatud jamad. Etüleeritud bensiini siis Eestis enam ei müüdud, mäletan, et vist 1996 kadus müügilt ka 76.
(umbkaudu 15,3 sekundit 0-100km/h, möödetud GPS-iga)
Mida siin ka eespool räägitud ju on....
412 Lada karbussi düüsid (mudel 2101-412, mehhaanilise teise kambriga) on minuarust võetud tehases juhuvaliku alusel.
Rasvasemat segu andes kütusekulu ei kasvanud, kuid jõudlus kasvas tuntavalt.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
sasss
Uudistaja
Postitusi: 2
Liitunud: 18 Sept, 2015 18:09
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas sasss »

Lemet kirjutas:Puht inimlik uudishimu- milline on konkreetse masina jagaja nukkide asetus? Nõukogude ajal oli praktiliselt võimatu leida nukki, mis olnuks täpselt 90 kraadised, ikka oli mõnel nukil kraad- paar mööda. Tavaline oli kaxsee, et kõik nukid olid paigast ära. Kusjuures valida oli laost paarikümne detaili vahel. Samas aga andis väljavalitud ja võimalikult väikeste kõrvalekalletega nukk märkimisväärselt ja tuntavalt parema mineku.
Jagaja nukkide asetuse kohta jään paraku vastuse võlgu. Olulisemaks olen pidanud kontaktidega jagaja puhul õiget kontaktivahe ja õiget vedrupingsust. Viimast saab vaid vedrusid vahetades muuta. Aga jah, sõitnud jagaja vs uus jagaja vs kontaktivaba - väga suured vahed on sees.
Kapten Trumm kirjutas: Vähe oled siis sõitnud, alla 4000 km aastas. Minu esimene selline tõsine igapäevaauto (oli siis vaesed 90ndad) oli ka 1977 412 ja ma sõitsin aastas 50 000 km. Kord aastas tuli ikka kaan maha võtta, sest oli kohe tunda, et mootor hakkas jõuetuks jääma. Klappide väljavõtmisel paistsid kirjeldatud jamad. Etüleeritud bensiini siis Eestis enam ei müüdud, mäletan, et vist 1996 kadus müügilt ka 76.
Ega ta igapäevasõiduk mul ei ole jah. Aprillis-mais ajan kuuri alt välja ja september-oktoober läheb kuuri tagasi.
Kapten Trumm kirjutas:Mida siin ka eespool räägitud ju on....
412 Lada karbussi düüsid (mudel 2101-412, mehhaanilise teise kambriga) on minuarust võetud tehases juhuvaliku alusel.
Rasvasemat segu andes kütusekulu ei kasvanud, kuid jõudlus kasvas tuntavalt.


Kusjuures, need karbussid, mis tehasest on mehaanilised peal, on enamasti olnud düüsidega 120/150; 128/170. Küll aga see 15 sekundit 0-100 on saavutatud K126 tüüpi karburaatoriga.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Mäletamist mööda on 2101 karbuss väiksemate "kõridega" kui originaalne K126.
Lihtsalt 2101 muudab auto paremini kasutatavaks, võimalik, et lõppvõimsuse arvelt. Käivitub paremini, tõrgub vähem.
Tänavasõitu on mugavam teha väiksema karbussiga.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Lemet »

Olulisemaks olen pidanud kontaktidega jagaja puhul õiget kontaktivahe ja õiget vedrupingsust.
Seda niikuinii ja loomulikult, küll aga tasub otsida koht, kus nuka saaks üle mõõta. Tulemus võib hämmastada.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas EOD »

Nukkmuhvi, samuti tsentrifugaal ja vaakumregulaatori kontrollimise stend on tegelikult lihtne. Jagaja alla kinnituv piluga ketas. mille all kontaktide lahutumisel suttiv huumlamp. Vabriku oma kuskil vast kuskil ka saadaval, kuid tuupi ei maleta.
Vabandan tapitahtede puudumise parast. :oops:
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Paneme siia selle pildikese koos andmetega sellest salapärasest kahe nukaga 412 mootorist:
Manused
dop_48cf0d636e4f6985-main.jpg
dop_48cf0d636e4f6985-main.jpg (68.02 KiB) Vaadatud 7188 korda
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Tegelane5
Liige
Postitusi: 883
Liitunud: 07 Veebr, 2009 12:28
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Tegelane5 »

Tõesti salapärane mootor, spioonid rajatagant on Shkval torpeedostki pildi teinud aga DoHC Moskiito jääb püüdmatuks.
[i]“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.” [/i]
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Youtubes on isegi üks video reaalselt töötavast mootorist olemas, otsing tuleb teha kirillitsas.
125 hobust ja 6000 pööret on isegi usutav, 100 hj tavalise kaanega mootor on venelastel praegu seerias.
Paar pildikest plokikaanest: http://photo.qip.ru/users/vfts/3877490/
Plokikaas on endiselt kaheklapiline, lahendus võib olla kopeeritud nt briti võidusõidu autodelt.
Üllatavat andmetes pole, 210 kmh kiirus 125 hobusega on muidugi vähe üle pakutud, reaalne oleks ca 180.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Walter2
Liige
Postitusi: 4845
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Perigiali
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Walter2 »

Kapten Trumm kirjutas:Üllatavat andmetes pole, 210 kmh kiirus 125 hobusega on muidugi vähe üle pakutud, reaalne oleks ca 180.
Kui masin kaalub 600 kg, 5-ne kast ja on piisavalt voolujooneline siis miks mitte?
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Kapten Trumm »

600 kg mosse pidi olema vist täielikult titaanist tehtud, isegi selline karm riist nagu Lada VFTS kaalus 900+ kg. :D
Mosse mootor, käigukast, tagasild ja esisild ise annavad selle 600 kilo juba kokku.
VFTS maksimaalkiirus oli ka pisut maalähedasem 180 kmh.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Zuslik
Liige
Postitusi: 528
Liitunud: 14 Mär, 2008 23:34
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Zuslik »

Nagu paar lehte tagapool arvamust avaldasin, et algselt olid mootorid mõeldud vormelitele siis polegi imestada seda 210-kilomeetrit tunnis ja istub see 600 kg kah koju . Tagantpoolt nägid siis välja sellised http://s8.postimg.org/h9eye3et1/48cf0d6 ... _large.jpg nii , et mõne pildi suutsid neist Läänekurjadkäsilased ikka teha :lol: Ja selgus ka , et kokku on valmistatud viite erinevat kahe nukaga mootorit neist viimane oli siis 1,6 liitrine "Ralli" ja eelviimane 1,7 liitrine ning eelmised siis 1,5 liitrit.
Tahad joosta õpi kõigepealt käima !
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist