NSPA puhul volitab Eesti NATO agentuuri meile hanget korraldama ja projekti juhtima. See on tegelikult suur probleem, kuna NSPA feilib pidevalt nii hangete korraldamise, kui projektijuhtimisega ning nii EML Pitka, kui Wambola regereerimine oli/on oluliselt graafikust maas ehk NATO agentuur ei suuda oma enda hankejamade tõttu Eesti poolt tehtud ettemaksu ära kulutada.
Saksa kiivrid osteti juba kasutatuna Bundeswehri
disposal oksjonilt (kui ma õigesti mäletan oli nende hinnaks 7 euri tk.) ning on läbinud Eestis juba ühe või kaks
midlife upgreidi ehk sisude vahetamist ja värvimist. Nendel pole midagi viga, neid pole lihtsalt kogu struktuuri jaoks piisavalt. Täiskogust ei õnnestunud tollasel
vebegi internetioksjonil osta, kuna Gruusia napsas suurema osa Eesti eest ära.
Vastavalt ELi direktiividele teeb KV pea kõik hanked läbi Eesti riigihangete registri ning teeb seda eesti keeles ehk KV ei kontrolli enam seda, kes pakkuma tulevad (tootjad, vahendajad, esindajad, ühispakkujad jne...). Eestikeelsed hankedokumendid annavad praktikas aga pika edumaa kohalikele tegelastele ehk kõik, mis hangitakse läbi Riigihangete registri tuleb praktikas läbi nn.kohaliku puhvri või selle puhvri kaasabil, mis kokkuvõttes lihtsalt kergitab tehingu hinda Eesti maksumaksja jaoks. Uue asutuse üheks suuremaks ülesandeks oleks kindlasti just selle sama vahendamise-esindamise jama kontrollialla saamine.
