Kapten Trumm kirjutas:Üles seadmine, positsioonilt lahkumise kiirus ja parem positsiooni valik on antud juhul eelised.
D-30 vajab üles seadmiseks laias laastus oma haarade ulatuse gabariitide suurust suhteliselt tasast platsi ja sinna tuleb mõistagi relv ka veoki taga paika manööverdada. Lisaks on haarade otsas sellised kiilud, mis tuleb kuvaldaga maasse taguda (ka talvel). Antud veokil on vaja põhimõtteliselt kohta, kuhu veok sõita saab ning seejärel tugikäpad maha lasta. Tasasus pole väga oluiline, sest hüdrauliliste tugijalgadega saab ebatasasust mingile maale leevendada. Praktikas tähendabki, et kõikidel õppustel seisavad meil haubitsad lagendikel või lausa kesk põldu.
Põhimõtteliselt saab selle D-30 probleemi lahendada sellega, et järgmisi positsioone välja luurav meeskond on suurem ning neil on nt sahaga MTLB, mis lükkab platsid valmis, kuid pole näha, et meil selle teemaga tegeletaks, PzH-2000-st visioneerida on ju palju huvitavam. Samuti on D-30 paika mõõtmine tänase GPS tehnikaga võimalik ikka hulka kiiremaks teha.
Õppustel seisavad meil haubitsad lagendikel või lausa kesk põldu sellepärast, et reeglina me ei saa metsadesse sisse raiuda positsioone, langetada laskesektorist metsa jne. Samuti ei ole kevadtormidel reeglina väga palju neid maaomanikke kes laseks kümnetonnise (FH-70) või kolmetonnise (D-30) haubitsaga oma tagahoovi positsioonile sõita.
Positsiooni asukoha määramine ei ole üldiselt probleem, probleem on täpne suunamine, ehksiis direktsiooninurga määramine maastikul täpsusega alla 1 tuhandik. Magnetkompassiga seda just ei tee, eksole. Antud protsess võtab reeglina aega, kui see ei ole lahendatud masina enda sisese positsioneerimise ja suunamääramis seadmetega (reeglina GPS+güroskoop+inertsiaalpositsioneerimis seade). Lisaks on D-30 puhul tore detail, et peale iga suuremat liigutamist on vaja sihikud uuesti kalibreerida, mis on omakorda aeganõudev protsess.
Paneme haubitsa lihtsalt tugijalgadega masinale, siis ainus mis me võidame on positsioonilt lahkumise kiirus. Muidugi, see on juba väga oluline võit ja seda tuleks tõsiselt kaaluda. Miinus on muidugi ilmselgelt see, et erinevalt järelveetavast haubitsast on masinale paigutatud haubits laulatatud selle masina külge, ja kui masin muutub ühel või teisel põhjusel liikumisvõimetuks ei saa lihtsalt haubitsat järgmise masina taha haakida. D-30 veab hädakorral isegi unimog'iga ju ära.