Ei tea. Kuulsin lugu mujalt.Roamless kirjutas:Mälu järgi, kas sinu looga Chupacabra ei ole seotud Hardi Maybaumi idufirma, kelle uudse lahenduse kaudu Boeing selle India jorsi leidis.
Uued relvasüsteemid EKV-le
- Chupacabra
- Liige
- Postitusi: 3897
- Liitunud: 25 Juun, 2014 15:25
- Kontakt:
Re: Uued relvasüsteemid EKV-le
Re: Uued relvasüsteemid EKV-le
,, Soomustatud,, HMMV... Naljakoht.
Pigem kaaluksin Trummi poolt pakutud laiatarbeterase kasutamist. Esialgsed katsed Hardox 500 nimelise terasega on paljulubavad. 10 mm plaat on tavamoonale läbimatu. Aadu aegne soomustläbistav suutis siiski selle wolframi sinna sisse kinni lasta 300 meetrilt.
Ma kusagil eelnevalt pakkusin välja võimaluse penetreerida Weldox900 marki terast paksusega 30mm. Kedagi ei huvita. Ja mul puudub võimalus asju testida jämedate asjadega. Ma olen puht tunde ja teatud kogemuste järgi koostanud mõningad komposiidid, aga ma ei saa neid kuidagi testida, sest puuduvad vahendid ja kedagi ei huvita.
Ma olen väsinud nuumamast PS ja muid taolisi kontserne, pean pensionipõlve, lapin naabrimehe harverit ja libistan õlut. Muu sissetoova kõrvalt.
Aga süda valutab, vaadates EKJ kolonne. Lapsed palja presendiga ...
Pigem kaaluksin Trummi poolt pakutud laiatarbeterase kasutamist. Esialgsed katsed Hardox 500 nimelise terasega on paljulubavad. 10 mm plaat on tavamoonale läbimatu. Aadu aegne soomustläbistav suutis siiski selle wolframi sinna sisse kinni lasta 300 meetrilt.
Ma kusagil eelnevalt pakkusin välja võimaluse penetreerida Weldox900 marki terast paksusega 30mm. Kedagi ei huvita. Ja mul puudub võimalus asju testida jämedate asjadega. Ma olen puht tunde ja teatud kogemuste järgi koostanud mõningad komposiidid, aga ma ei saa neid kuidagi testida, sest puuduvad vahendid ja kedagi ei huvita.

Ma olen väsinud nuumamast PS ja muid taolisi kontserne, pean pensionipõlve, lapin naabrimehe harverit ja libistan õlut. Muu sissetoova kõrvalt.
Aga süda valutab, vaadates EKJ kolonne. Lapsed palja presendiga ...

* Panic is called on unresolvable fatal errors.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.
Re: Uued relvasüsteemid EKV-le
Rohkem infot saab siit, https://grabcad.com/challenges/ge-jet-e ... -challengeRoamless kirjutas:Mälu järgi, kas sinu looga Chupacabra ei ole seotud Hardi Maybaumi idufirma, kelle uudse lahenduse kaudu Boeing selle India jorsi leidis.
Re: Uued relvasüsteemid EKV-le
Niipalju siis omamaiseid helgeid päid tuntakse...
Indrek ja tema GrabCad on õige vastus sellele Boeing ja mis iganes hindu teemale.
Ma ei väsi kordamast, et meil on palju erakordse potentsiaaliga inimesi siin pisikesel Eestimaal.
Meil on maailmatasemel tehnoloogiamehi tegelikult hulgim.
Paraku on enamik neist tagasihoidlikumad kui keegi Kulibin ja ega kedagi ju eriti huvitagi.
Sest meil levinud ärikoolitus eeldab vaid millegi maaletoomist ja väheväärtusliku produkti eksporti. Ruotsi gunni penskarid vajavad ülalpidamist.
Indrek ja tema GrabCad on õige vastus sellele Boeing ja mis iganes hindu teemale.

Ma ei väsi kordamast, et meil on palju erakordse potentsiaaliga inimesi siin pisikesel Eestimaal.
Meil on maailmatasemel tehnoloogiamehi tegelikult hulgim.
Paraku on enamik neist tagasihoidlikumad kui keegi Kulibin ja ega kedagi ju eriti huvitagi.
Sest meil levinud ärikoolitus eeldab vaid millegi maaletoomist ja väheväärtusliku produkti eksporti. Ruotsi gunni penskarid vajavad ülalpidamist.

* Panic is called on unresolvable fatal errors.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Uued relvasüsteemid EKV-le
Jah, külma sõja platsid on üks võimalus. Odavam mõistagi kui keevitama hakata. Osta/võtta vastu 20K maksev aparaat, panna remondile mõnikümmend kilo ja ongi olemas.Et neid üksusi odavalt soomustada, pole vaja leiutada ja aretada kodumaist rahvasoomukit. Pigem tuleks küsida NATO liikmena USA-lt samasugust abi, nagu said ukrainlased, ehk siis kasutatud soomustatud HMMW-d (kas tasuta või mingi sümboolse summa eest). Saaks sellega kohe esmase soomuskaitse (vähemalt killukaitse) ja platvormi, millele annab tankitõrjerakette istutada ja vedada
"Keevitamise" puhul on muidugi veel üks aga - saadav produkt (vähemalt selline nagu minu vaimusilmas täna on) on siiski tuttuus asi, millel on läbisõiduressurssi (Pasi näitel) vähemalt 150 000 km ja mis kestab meil järgmised 50 aastat. On tänu laiatarbe agregaatidele, ratasveermikule ja materjalide kasutamisele odavate elutsüklikuludega ning kasutaja tasemel lihtsalt parandatav. Kui natuke arvutada, siis polegi nii kättesaamatu hinnaga.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Uued relvasüsteemid EKV-le
Ja, omamaisel uuel aretusel on eeliseks, et ei pea peatselt tegelema hakkama kuluka ressursi uuendamisega. Samas varuosade kohapealt, on näiteks tõenäoliselt HMMW puhul järgmise 10-15 aasta jooksul võimalik ka odavalt uusi või vähekasutatud varuosi saada suht koht soodsa hinnaga, punkt, mis kodumaisele tootjale erilist eelist ei annaks.
Unforeseen consequences
Re: Uued relvasüsteemid EKV-le
Omamaisel aretusel on rohkemgi eeliseid...töökohad, osa raha jäämine riigi sisse, tootmise arendamine etc. Väljast ostmisel oleks eeliseks vaid kiirus ja seegi osutub lähemal uurimisel naljanumbriks. Vähemalt kui vaadata, kaua sellelgi foorumil on presentsoomuse arvel keelt teritatud. Ja kui pikalt on aega võtnud selle presendi millegi tahedamaga asendamine.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Uued relvasüsteemid EKV-le
Juppidega on sedasi, et senikaua kui jupp on "regular use", siis on üks hind, kui sinna lisanduvad võlusõnad "militacy spec" või "marine spec", siis lendab number päris kosmosesse, kaugelt kõrgemale kui selle "spec"'iga kaasnev lisaväärtus tegelikult on. Seejuures võib see "spec" olla täiesti vabalt tsiviilvaruosa teise kirjaga karbis - nagu näiteks Eestis Chevrolet militaarsõidukite osadega korduvalt kogetud sai.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Uued relvasüsteemid EKV-le
Rahvasoomukit on tõesti arulage 100% "karbitootena" igavesti sisse osta. Samas ka täielikult omamaise tootmise korral oleks enamik (mingi taseme) komponentidest ikkagi sisseostetud. Sellest tulenevalt ei näe ka erilist mõtet ilmtingimata, nui-neljaks, esimene taoline mudel kindlasti meil nullist disainida.Lemet kirjutas:Omamaisel aretusel on rohkemgi eeliseid...töökohad, osa raha jäämine riigi sisse, tootmise arendamine etc. Väljast ostmisel oleks eeliseks vaid kiirus ja seegi osutub lähemal uurimisel naljanumbriks. Vähemalt kui vaadata, kaua sellelgi foorumil on presentsoomuse arvel keelt teritatud. Ja kui pikalt on aega võtnud selle presendi millegi tahedamaga asendamine.
Kui nüüd näiteks MISU vastab EKL seatud nõuetele (katsetel osutub rahuldavaks ja tootmishind ei tule kosmiline) ja kui seda ollakse nõus meile litsenseerima ümberdisainimise klauslitega, sarnaselt Poola Rosomak'ile, siis miks mitte seda kasutusele võtta?

Esimesed proovimasinad saaks ju olemasolevatest komponentidest komplekteerida Eestis, seejärel jupikaupa vaadat mida kus ja kuidas omamaisete või odavamate alternatiividega välja vahetada. Kui sellega hiilgavalt hakkama saame, siis võiks ka enda soomukit nullist arendama hakata (kui selleks on endiselt vajadus ja võimekus).
Ma ei kahtlegi, et meil on ettevõtjaid, kes on suutelised analoogse toode disainima ja ka tootmise viia. Natukene kahtlen aga, et seda tehakse ülhikese ajaga, samuti et tootmine tuleb märgatavalt odavam. Eriti kui arvestada katsetustel ja kasutuselevõtul avastatavaid lapshaigusi ja puudujääke mille parandamine nõuab põhiliselt just aega, halvematel juhtudel ka märgatavalt raha. Koheselt Eesti soomuki loomine pole võimatu, aga nii ajalised kui ka rahalised on riskid astmeliselt suuremad.
Mitmedki väga kõvad maailma tegijad on alustanud siiski kohapealsest komplekteerimisest ning järkjärguliselt litsenseerimisest, ennem kui päris oma sõidukeid on looma asutud.
Re: Uued relvasüsteemid EKV-le
Me oleme siin seda teemat sõõrutanud juba kümmekond aastat, nii et ajafaktorist rääkidaNatukene kahtlen aga, et seda tehakse ülhikese ajaga, samuti et tootmine tuleb märgatavalt odavam.

Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Uued relvasüsteemid EKV-le
Mina arvan, et me suudame parema/sobivama produkti teha kui seda tõsiselt tahaksime.
See MISU meenutab mulle kahtlaselt palju MRAPe ja meie soomustatud Unimoge, st tegemist tundub olevat mitte suure sõja soomustransportööri, vaid väheintensiivsesse sõtta (see on viimane 15a olnud sõjatehnika tootjate leib) sobitatud soomustatud veoautodega - seal on muud omadused toodud ohvriks miinikindlusele (IED oht on väheintensiivses sõjas suurim probleem). Soome armee võib ta valida lihtsalt põhjusel, et asi on piisavalt odav (isegi Pasi on kallim, rääkimata AMVst) ja seepärast saab osta massi, lisaks omamaise eelised. Seejuures ei ütle, et masin tasemel pole, kindlasti on.
Näiteks intensiivseks sõjaks mõeldud masinas on tavaliselt ühemahuline siseruum, et sattudes nt eestpoolt tule alla, saavad ka juhikabiinis viibijad väljuda tagant. Lisaks piltidelt paistvad katmata pidurivoolikud, raami välisküljel asuvad katmata õhu- ja kütusetorud jne. Aga noh, tänaselt tasemelt oleks ma valmis ka sellisega sõitma.
See MISU meenutab mulle kahtlaselt palju MRAPe ja meie soomustatud Unimoge, st tegemist tundub olevat mitte suure sõja soomustransportööri, vaid väheintensiivsesse sõtta (see on viimane 15a olnud sõjatehnika tootjate leib) sobitatud soomustatud veoautodega - seal on muud omadused toodud ohvriks miinikindlusele (IED oht on väheintensiivses sõjas suurim probleem). Soome armee võib ta valida lihtsalt põhjusel, et asi on piisavalt odav (isegi Pasi on kallim, rääkimata AMVst) ja seepärast saab osta massi, lisaks omamaise eelised. Seejuures ei ütle, et masin tasemel pole, kindlasti on.
Näiteks intensiivseks sõjaks mõeldud masinas on tavaliselt ühemahuline siseruum, et sattudes nt eestpoolt tule alla, saavad ka juhikabiinis viibijad väljuda tagant. Lisaks piltidelt paistvad katmata pidurivoolikud, raami välisküljel asuvad katmata õhu- ja kütusetorud jne. Aga noh, tänaselt tasemelt oleks ma valmis ka sellisega sõitma.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Uued relvasüsteemid EKV-le
Tea, kas see nüüd "relvasüsteemiks" liigitub, aga...lätlased said valmis esimesed kolm kilomeetrit aeda piiril Venemaaga...http://www.uawire.org/news/latvia-has-b ... ith-russia
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
- Chupacabra
- Liige
- Postitusi: 3897
- Liitunud: 25 Juun, 2014 15:25
- Kontakt:
Re: Uued relvasüsteemid EKV-le
http://www.gereports.com/post/771312350 ... -printing/Benjy kirjutas:Rohkem infot saab siit, https://grabcad.com/challenges/ge-jet-e ... -challengeRoamless kirjutas:Mälu järgi, kas sinu looga Chupacabra ei ole seotud Hardi Maybaumi idufirma, kelle uudse lahenduse kaudu Boeing selle India jorsi leidis.
Leidsin üles. Detailid on erinevad, kuid story sama. Lihtsad inimesed leiavad vahel geniaalseid lahendusi. Andke ainult võimalus.
Re: Uued relvasüsteemid EKV-le
http://www.armyrecognition.com/march_20 ... 03162.html
Ka rootslased upgradivad suure osa oma CV90-test.
Ka rootslased upgradivad suure osa oma CV90-test.
Re: Uued relvasüsteemid EKV-le
See ajafaktori jutt on muidugi tõsiLemet kirjutas: Me oleme siin seda teemat sõõrutanud juba kümmekond aastat, nii et ajafaktorist rääkida. Ja isegi kui tootmine tuleks pisut kallim, kaalub selle IMHO üles märkimisväärse ressursi riiki jäämine. Ainuüksi tööjõumaksud ja käibemaks kulutet rahalt tooksid riigile märkimisväärselt tagasi. Nagu siin numbrite pealiskaudsel lappamiselgi silma on jäänud.

Mis tootmisse puutub, siis Igal juhul võiks see kodumaine olla. Lihtsalt ei näe, kuidas litsenseeritud disain aluseks võtmine niivõrd halb oleks. Nii või naa tuleks sisseostetavaid detaile ja märgatav hulk. Ma ei usu et kohalikult disainides ka kohalikult toodetavate osade hulk nii kohe oluliselt suurem tuleks, ei hakka me ju koheselt näiteks mootoreid tootma.
Minumeelest on ilma eelneva kogemuseta, nullist asja disainimine alati arvestatav ajaline ja rahaline risk. Seda isegi siis kui kohalik kompetents on tugev ja toode ise ei ole teab mis keeruline. Olemasoleva disaini aluseks võtmine oleks märgatav riskimaandaja (RK-62 ja Galil pole ka ju teab mis keerulised tooted).
Kindlasti ei arva, et aluseks peab MISU olema. See tundub tõesti MRAP sugemetega kõrge elukas olevat, koos kõigi sellest tulenevate hädadega. Samas, kui see peaks rahuldama vajadusi sobiva hinnalipikuga, siis miks mitte ?See MISU meenutab mulle kahtlaselt palju MRAPe ja meie soomustatud Unimoge
Mida litsenseeritud disain meile annaks?
Me saaks koheselt reaalselt katsetada õppustel masina maastikuläbivust, hooldatavus, mittekohalike varuosade kuluvust ja hindu jne. Mis on disainis meie oludes overkill ja mille osas jääb vajaka. Mitte alles peale esimeset prototüüpide valmimist. Äkki saame enda seeriatootmise masinates midagi muuta, mille peale "paberil" ei tulnud?
Läbi saaks katsetada meie oludes ka varem mittetehtu:
- Tootmisliini rajamise
- Tarneahela loomise koos maksimaalse kohalike ettevõtete kaasamisega.
Minu enda rumal arvamus on, et kui alustame kodukootud soomuki nullist disainimist alles siis, kui mõne litseneeritud masina kohandamine juba täies hoos käib, oleksime oluliselt targemad. Oskaksime küsida õigeid küsimusi ning kokkuvõttes võiksime võita nii ajas kui ka rahas. Mitte esmaste prototüüpide valmimise ajas (see juhtuks hiljem), vaid sellise odava ja masstoodetava lõpprodukti kasutuselevõtu ajas, millega EKV ka rahule jääb. Lisaks oleks meil kiiremini relvastuses midagigi olemas (litsenseeritud masinate näol).
Viimati muutis Gideonic, 30 Mär, 2016 16:19, muudetud 1 kord kokku.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist