(täiesti ametlikud sõnad selles CV vs M113 debatis olid).
Uued relvasüsteemid EKV-le
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 44173
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Uued relvasüsteemid EKV-le
No aga saab ju põõsast paistvat CV tagaotsa nägeva panna vastase ränga dilemma ette, on see seal lahingumasin või hoopis miinipildujasoomuk 
(täiesti ametlikud sõnad selles CV vs M113 debatis olid).
(täiesti ametlikud sõnad selles CV vs M113 debatis olid).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Uued relvasüsteemid EKV-le
Kõik see on väga tore. Mis saab olemasolevast transpordist?
Ühes teemas räägitakse kuidas 1000 m pealt mootor "hakkama pannakse". Mida siis tava KL autojuht tegema peab?
Komposiitsoomuse osas on näha et 80. -tel sündinud põlvkond üle "teras, meeter, wikipeedia" ei valda.
Vaadake noorukid- olemas on HDPE mille erinevatest vormidest (eriti rumalatele- vorm ei ole kauss kuhu seda valatakse vaid keemiline koostis) tehakse soomusplaate. Põhimõtteliselt kui ostad poest
HDPE lõikelaua siis käib see ka plaadina vesti.
Plaadi hind umbes 2200x 100x40 oli ca 150-180 EUR-I. Kaal 0,5 sama kuuli poolt läbitava soomusterase kaalust.
Nooremaid eriti ei vaeva soomustatuse sisu põllul. Saab liikur tabamuse, siis võimalus on liikur jäetakse maha/võetakse kaasa ja taastatakse?
Üldjuhul aktiivsoomus (aga miks ka mitte lisasoomus) põhinebki vahetatavusel- vahetatakse põhikere küljes olev plaadi moodul. Plaadimoodul on
koostatud- soomusteras-HDPE-teras. HDPE ei ole lihtsalt vastupidav meie temperatuurikõikumistele ja otsesele ilmastikule. Neid variante otsitaksegi praegu.
Saab sõiduk tabamuse/ si, vahetatakse kassett välja.
Palju soomusest on kirjas näiteks http://andrei-bt.livejournal.com/. Paraku noorukitel pole aega sisuliselt asjadega tutvuda.
Kõik mitte piisava soomusega kered on tänapäeval võimalik varustada piisava kaitstusega, aga mida teha autojuhiga tava veokis? Kuidas te kaitsete juhti ja auto mootorit?
Kanada võib ju sõita õhus meieni kas või "kosmose hävitamise pommiga"- kas ta ka tuvastuslende teeb moonaga? Veelkord, meile müüdi maha relvastatud õhuturve mida see eelmise aasta sügiseni polnud. Nagu ajakirjandus kirjutas.
Ühes teemas räägitakse kuidas 1000 m pealt mootor "hakkama pannakse". Mida siis tava KL autojuht tegema peab?
Komposiitsoomuse osas on näha et 80. -tel sündinud põlvkond üle "teras, meeter, wikipeedia" ei valda.
Vaadake noorukid- olemas on HDPE mille erinevatest vormidest (eriti rumalatele- vorm ei ole kauss kuhu seda valatakse vaid keemiline koostis) tehakse soomusplaate. Põhimõtteliselt kui ostad poest
HDPE lõikelaua siis käib see ka plaadina vesti.
Plaadi hind umbes 2200x 100x40 oli ca 150-180 EUR-I. Kaal 0,5 sama kuuli poolt läbitava soomusterase kaalust.
Nooremaid eriti ei vaeva soomustatuse sisu põllul. Saab liikur tabamuse, siis võimalus on liikur jäetakse maha/võetakse kaasa ja taastatakse?
Üldjuhul aktiivsoomus (aga miks ka mitte lisasoomus) põhinebki vahetatavusel- vahetatakse põhikere küljes olev plaadi moodul. Plaadimoodul on
koostatud- soomusteras-HDPE-teras. HDPE ei ole lihtsalt vastupidav meie temperatuurikõikumistele ja otsesele ilmastikule. Neid variante otsitaksegi praegu.
Saab sõiduk tabamuse/ si, vahetatakse kassett välja.
Palju soomusest on kirjas näiteks http://andrei-bt.livejournal.com/. Paraku noorukitel pole aega sisuliselt asjadega tutvuda.
Kõik mitte piisava soomusega kered on tänapäeval võimalik varustada piisava kaitstusega, aga mida teha autojuhiga tava veokis? Kuidas te kaitsete juhti ja auto mootorit?
Kanada võib ju sõita õhus meieni kas või "kosmose hävitamise pommiga"- kas ta ka tuvastuslende teeb moonaga? Veelkord, meile müüdi maha relvastatud õhuturve mida see eelmise aasta sügiseni polnud. Nagu ajakirjandus kirjutas.
Re: Uued relvasüsteemid EKV-le
HDPE peatab heal juhul ainult standard moona, AP läheb kenasti läbi. Mõistlik on seda kasutada terassoomuse all killukaitsena.
http://militaar.net/phpBB2/viewtopic.ph ... start=4324
See sai juba päris konkreetselt ümber lükatud.Kanada võib ju sõita õhus meieni kas või "kosmose hävitamise pommiga"- kas ta ka tuvastuslende teeb moonaga? Veelkord, meile müüdi maha relvastatud õhuturve mida see eelmise aasta sügiseni polnud. Nagu ajakirjandus kirjutas.
http://militaar.net/phpBB2/viewtopic.ph ... start=4324
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 44173
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Uued relvasüsteemid EKV-le
Küsimuse vastus on rahaline. Mina nt arvan, et veoautode soomustamine ennast ei õigusta. Selle asemel tuleb keskenduda sellele, et juhile anda hoopis soomuk veoauto asemel.Ühes teemas räägitakse kuidas 1000 m pealt mootor "hakkama pannakse". Mida siis tava KL autojuht tegema peab?
Esiteks enamik veoautosid on meil küllalt vanad ja teiseks nende soomustamine igasugu komposiit jne teemadega on kallis. Ei saa tekkida olukorda, et Unimogi soomustamine komposiitidega maksab samapalju kui tank. Nii kalli lahendi juures ei saavuta me soovitavat operatiivset efekti (elik ravi oma jalaväe kerge vigastatavuse ja väikese mobiilsuse probleemi).
Mis puudutab wikit, terast ja meetrit, siis kui oled kunagi ostnud ühe soomusvesti, siis tekib vast ettekujutus, kui palju on need kevlar, komposiit jne teemad kallimad samasugusest tükist korralikust terasest. See vahe on ikka tohutu suur. Näiteks komposiitmaterjalist soomusvesti plaatide hinnad on ca 1500 eurot/ruutmeeter, ainuüksi Unimogi kasti ported 1m kõrge, 3 m pikk ja 2 lai, 10m2 maksavad 15 000 eurot.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 44173
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Uued relvasüsteemid EKV-le
Nõuka aja katsetused ENSV-s ratasmasina läbivusprobleemide lahendamiseks
http://www.kolhoos.pri.ee/?action=text&cat=3&ID=223
Erisurve 0,5 kg/cm2 on umbes sama, mis CV9035 roomikmasinal
Erisurvega 1,0 kg/cm2 sõidab K-700 traktor vaevata mööda küntud põldu ja veab atra ka järgi.
Analoogselt olid ette nähtud eriti laiad tagarehvid Zil-130 baasil ehitatud väetisekülvikutele, mis pidid ka põldudel sõitma.
http://www.kolhoos.pri.ee/?action=text&cat=3&ID=223
Erisurve 0,5 kg/cm2 on umbes sama, mis CV9035 roomikmasinal
Erisurvega 1,0 kg/cm2 sõidab K-700 traktor vaevata mööda küntud põldu ja veab atra ka järgi.
Analoogselt olid ette nähtud eriti laiad tagarehvid Zil-130 baasil ehitatud väetisekülvikutele, mis pidid ka põldudel sõitma.
http://www.army-guide.com/eng/product4293.htmlThe now BAE Systems, Steel Products Division tracks are 533 mm wide and this, together with the length of track in contact with the ground, gives a nominal ground pressure of 0.53 kg/cm2.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Uued relvasüsteemid EKV-le
Räägime veel korra operatsioonianalüüsist. 2013 saime endale 100 Mercedes-Benz 1017A hinnaga kokku 2 000 000 eurot, see teeb ühe tüki hinnaks 20 000 eurot.
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/e ... d=65874076
Viimasepeale korda tehtud skot ot64 tuleks 12 000 eurot tükist, ise ei pea meie "soss-sepad" midagi tegema, tuleb vaid järele minna ja kui osta hulgem, siis saaks kindlasti ka mingit allahindlust kaubelda:
http://www.mortarinvestments.eu/product ... 64-skot-89
http://www.army.cz/scripts/detail.php?id=6042
http://www.inetres.com/gp/military/cv/inf/OT-64.html
Sisse mahub olenevalt versioonist kas 10 või 18 reisijat + 2 meeskonnaliiget
1017A pole eriliselt maastikusuutlik, ot64 ronib nagu loom, 1017A pole kuuli egakillukindel, ot64 omab 6-13 mm terast, mõlemad on diiselmootoriga (mis sobib meie diiselsõidukeid soosivasse poliitikasse) OT64 oskab ujuda, 1017A mitte. Mersu peale saab kinnitada mingi konteineri, OT64 peale mitte.
Möödud____MB 1017A____OT64
Pikkus_____7220______7440
Laius______2500______2500
Kõrgus_____2900_____2400
Täismass__12200_____13000
1017A peaks suutma võtta koormat 5-6 tonni, OT64 kohta täpselt ei tea, aga tema erinevad modifikatsioonid on kaalunud alates 13 tonnist kuni 16 tonnini, seega ilmselt kaks korda vähem, kui 1017A, kuid ot64 võib ka käru vedada kui vaja.
Kumbaga on parem ja operatsioonianalüüsi seisukohalt targem teha logistilisi järelvedusid lähitagalas?
Kui me veame a) laskemoona ja muud varustust b) täiendust positsioonidele ja haavatuid tagasi
Stiilinäide OT64 võimekusest http://www.dailymotion.com/video/x2ltl7h
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/e ... d=65874076
Viimasepeale korda tehtud skot ot64 tuleks 12 000 eurot tükist, ise ei pea meie "soss-sepad" midagi tegema, tuleb vaid järele minna ja kui osta hulgem, siis saaks kindlasti ka mingit allahindlust kaubelda:
http://www.mortarinvestments.eu/product ... 64-skot-89
http://www.army.cz/scripts/detail.php?id=6042
http://www.inetres.com/gp/military/cv/inf/OT-64.html
Sisse mahub olenevalt versioonist kas 10 või 18 reisijat + 2 meeskonnaliiget
1017A pole eriliselt maastikusuutlik, ot64 ronib nagu loom, 1017A pole kuuli egakillukindel, ot64 omab 6-13 mm terast, mõlemad on diiselmootoriga (mis sobib meie diiselsõidukeid soosivasse poliitikasse) OT64 oskab ujuda, 1017A mitte. Mersu peale saab kinnitada mingi konteineri, OT64 peale mitte.
Möödud____MB 1017A____OT64
Pikkus_____7220______7440
Laius______2500______2500
Kõrgus_____2900_____2400
Täismass__12200_____13000
1017A peaks suutma võtta koormat 5-6 tonni, OT64 kohta täpselt ei tea, aga tema erinevad modifikatsioonid on kaalunud alates 13 tonnist kuni 16 tonnini, seega ilmselt kaks korda vähem, kui 1017A, kuid ot64 võib ka käru vedada kui vaja.
Kumbaga on parem ja operatsioonianalüüsi seisukohalt targem teha logistilisi järelvedusid lähitagalas?
Kui me veame a) laskemoona ja muud varustust b) täiendust positsioonidele ja haavatuid tagasi
Stiilinäide OT64 võimekusest http://www.dailymotion.com/video/x2ltl7h
Tagantjärele tarkus on täppisteadus!
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 44173
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Uued relvasüsteemid EKV-le
Kohe räägitakse sulle, et OT-64 raadiojaam, ööövaatlus ja soomuskaitse on aegunud.
Unustades, et 1017A peal puuduvad nad sootuks.
1017A on muidu suhteliselt õnnetu maastikuauto, tegemist on tsiviilkasutajatele nagu lumesahad, kommunaalmasinad jne mõeldud elementaarselt maastikuvõimekaks järgi aidatud tavaveokiga. Sellest tulenevalt on ka põhiline maastikuvõimet tagav asi ehk neliveosüsteem üsna pooletoobine ja mõeldud pigem rumalale tsiviilkasutajale, kelle suurim väljakutse on kord aastas libedalt tõusult startimine. Kiiret nelivedu pole tal üldse (DAF-idel nt on), vaid kogu maastikuvõime on koondatud kahe nupu alla, millest ühe keeramisel lülitatakse korraga sisse nii aeglustuskäik kui esisild (sildadevaheline diferentsiaal puudub) ja teise keeramisel tagasilla lukustus. Lisaks on tsiviilversioonist jäänud topeltratastega tagasild, mis teeb pehmel pinnal liikumise vaevaliseks (maastikuautol on oluline, et rattad jookseks samas jäljes). Saksamaal kasutati seda logistilise veoautona tagalavedudes, alates kompanii tasemest, mingiks "rindekasutuseks" või taktikaliseks veokiks (millena me seda olude sunnil kasutame) pole see kunagi mõeldud ja seepärast polnud neil ka inimeste veoks pinke kastides.
Ise ma arvan, et see 12 000 eurot on mõeldud klausliga "alates".
Unustades, et 1017A peal puuduvad nad sootuks.
1017A on muidu suhteliselt õnnetu maastikuauto, tegemist on tsiviilkasutajatele nagu lumesahad, kommunaalmasinad jne mõeldud elementaarselt maastikuvõimekaks järgi aidatud tavaveokiga. Sellest tulenevalt on ka põhiline maastikuvõimet tagav asi ehk neliveosüsteem üsna pooletoobine ja mõeldud pigem rumalale tsiviilkasutajale, kelle suurim väljakutse on kord aastas libedalt tõusult startimine. Kiiret nelivedu pole tal üldse (DAF-idel nt on), vaid kogu maastikuvõime on koondatud kahe nupu alla, millest ühe keeramisel lülitatakse korraga sisse nii aeglustuskäik kui esisild (sildadevaheline diferentsiaal puudub) ja teise keeramisel tagasilla lukustus. Lisaks on tsiviilversioonist jäänud topeltratastega tagasild, mis teeb pehmel pinnal liikumise vaevaliseks (maastikuautol on oluline, et rattad jookseks samas jäljes). Saksamaal kasutati seda logistilise veoautona tagalavedudes, alates kompanii tasemest, mingiks "rindekasutuseks" või taktikaliseks veokiks (millena me seda olude sunnil kasutame) pole see kunagi mõeldud ja seepärast polnud neil ka inimeste veoks pinke kastides.
Ise ma arvan, et see 12 000 eurot on mõeldud klausliga "alates".
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Tundmatu sõdur nr. 4
- Liige
- Postitusi: 10495
- Liitunud: 16 Okt, 2005 18:42
- Asukoht: Siilis
Re: Uued relvasüsteemid EKV-le
Et sihuke kategoorilis-imperatiivne (ja ülimalt lakooniline) "ekspertiis" siisman21 kirjutas:CV taolistele keredele panna 120mm mp on raiskamine..
Missmuiiidugi kohe kibeleb küsima - kas lgp ekspert seletaks meile ka sellise hinnangu taga olevat loogikat
Infanterie - königin aller Waffen.
Ja kolmas brigaad tuleb ka nagunii.
Ja kolmas brigaad tuleb ka nagunii.
Re: Uued relvasüsteemid EKV-le
Võibolla mõeldi siin seda, et kuna MP reeglina otsekontaktis ei ole/ei tohiks olla, siis ei vaja MP soomuk (ka. moonasoomuk ja MP-rühma juhtimissoomuk) ka CV klassi soomust.Borja kirjutas:Et sihuke kategoorilis-imperatiivne (ja ülimalt lakooniline) "ekspertiis" siisman21 kirjutas:CV taolistele keredele panna 120mm mp on raiskamine..![]()
Missmuiiidugi kohe kibeleb küsima - kas lgp ekspert seletaks meile ka sellise hinnangu taga olevat loogikat![]()
Samas, antud tehingu (alusvanker 20k€) ja alterantiivi puuduse (pole ju seda M113-e) kontekstis, võib ju sinna MP peale kruvida küll.
i.m.h.o. oleks aga raistamine selle kruvimise peale krõbe raha (automaat MP) magama panna. Kui üldse võimalik, siis kärab sinna tavaline 120mm.
- Tundmatu sõdur nr. 4
- Liige
- Postitusi: 10495
- Liitunud: 16 Okt, 2005 18:42
- Asukoht: Siilis
Re: Uued relvasüsteemid EKV-le
Sa vist pole väga kursis vaidlustega siin foorumis nende hangitud CV kerede kõikvõimalike aretuste osas.. sääl jäi nimelt kiva kahtlus õhku, et "tavalist 120mm" aparaati sinna keresse ära ei mahuta.. ja keegi ei üritanud ka vastupidist väita..Mercurius kirjutas:Samas, antud tehingu (alusvanker 20k€) ja alterantiivi puuduse (pole ju seda M113-e) kontekstis, võib ju sinna MP peale kruvida küll.
i.m.h.o. oleks aga raistamine selle kruvimise peale krõbe raha (automaat MP) magama panna. Kui üldse võimalik, siis kärab sinna tavaline 120mm.
Samas "krõbeda raha(automaat MP)" osas on sul kindlasti õigus.. ka mina ei suuda ette kujutada, et keegi hakkaks meil täna nendesse second-hand keredesse hirmakalleid automaatmiinipildujaga torne ostma/ehitama/aretama..
Summa summarum ei näegi ma silmapiiril mingit MP-soomukit CV-kerede baasil.. millega seoses muutub pidetuks ka jutt MP-tulejuhtimissoomukist samade kerede baasil.. et küsimusi on selgelt rohkem kui vastuseid, ühesõnaga ja häma nende CV-kerede aretustega on õhus jätkuvalt palju..
Infanterie - königin aller Waffen.
Ja kolmas brigaad tuleb ka nagunii.
Ja kolmas brigaad tuleb ka nagunii.
Re: Uued relvasüsteemid EKV-le
Et siis 120mm MP M113-sse (laius 2,7m) mahub ja CV90-sse (laius 3,1m) ei mahu?
kui nii siis nii



kui nii siis nii



- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 44173
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Uued relvasüsteemid EKV-le
Minu arvamus selle MP värgi kohta on kah selline, et meie võimaluste juures ongi meie loogiline lagi selline roomikveok+MP püsti selle sees kõige loogilisem lahendus. Antud võimes on ikka hulga kriitilisemaid asju puudu kui ühe manööverpataljoni MP patarei, mille tellimisel mõnemasinalise partiiga saab selle automaatvärgi hind krõbe olema.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Uued relvasüsteemid EKV-le
http://www.militaar.net/phpBB2/viewtopi ... 23#p449023
Kerede põhjal ehitatakse välja vajalikud toetussoomukid tulevasele soomusmanööverüksusele. Kaitseväe peastaabi kaitseplaneerimise jaoskonna vanemstaabiohvitser kolonelleitnant Kalle Teras ütles „Aktuaalsele kaamerale“, et masinaid saab sisustada vastavalt kaitseväe vajadustele, kuid neile ei paigaldata statsionaarseid relvasüsteeme.
Lahingumasinatele ei panda külge tankitõrjevahendeid või muid relvi, nagu lahingumasinatel tavapäraselt on.
- Tundmatu sõdur nr. 4
- Liige
- Postitusi: 10495
- Liitunud: 16 Okt, 2005 18:42
- Asukoht: Siilis
Re: Uued relvasüsteemid EKV-le
Hea point siin Fucsil välja toodud muuseas.
Mäletan ka ise seda artiklit ja selget vastuolu selles artiklis öelduga vs muu läbikäinud info MP-soomukite ja MP-tulejuhtide soomukite justkui "ehitamisest" nonde CV-kerede baasil
Et ebaselgus ja häma CV-keredesse paigaldatavate miinipildujate osas on totaalne.. Minu enda tõlgendus on jätkuvalt sama: MP-soomukeid CV-baasil kasutusel ei ole ja hangitud keredesse selliseid ammugi ei tule
Mäletan ka ise seda artiklit ja selget vastuolu selles artiklis öelduga vs muu läbikäinud info MP-soomukite ja MP-tulejuhtide soomukite justkui "ehitamisest" nonde CV-kerede baasil
Et ebaselgus ja häma CV-keredesse paigaldatavate miinipildujate osas on totaalne.. Minu enda tõlgendus on jätkuvalt sama: MP-soomukeid CV-baasil kasutusel ei ole ja hangitud keredesse selliseid ammugi ei tule
Infanterie - königin aller Waffen.
Ja kolmas brigaad tuleb ka nagunii.
Ja kolmas brigaad tuleb ka nagunii.
-
reserv2006
- Liige
- Postitusi: 149
- Liitunud: 12 Okt, 2014 14:38
Re: Uued relvasüsteemid EKV-le
Ma ei saa aru, milles see vastuolu seisneb. Algusest peale on räägitud, et tulevad MP soomukid CV baasil ja selleks, et seda MP-d sinna paigutada, on vaja ümberehitusi. Ma arvan ka, et torniga MP-sid pigem ei tule, aga usun, et "toru kastis" versioonid tulevad kindlasti. Ei ole ühtegi põhjust arvata, et ei tule.Borja kirjutas:Hea point siin Fucsil välja toodud muuseas.
Mäletan ka ise seda artiklit ja selget vastuolu selles artiklis öelduga vs muu läbikäinud info MP-soomukite ja MP-tulejuhtide soomukite justkui "ehitamisest" nonde CV-kerede baasil![]()
Et ebaselgus ja häma CV-keredesse paigaldatavate miinipildujate osas on totaalne.. Minu enda tõlgendus on jätkuvalt sama: MP-soomukeid CV-baasil kasutusel ei ole ja hangitud keredesse selliseid ammugi ei tule
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist