Jääb küll - kuid väljaõppelisel eesmärgil pole see oluline. Cv90 mass, erisurve jne võimaldavad temaga jäljendada sõjajärgse 2 põlvkonna kergemaid tanke.mis vast soomuse ja tulejõu poolest ei jää alla vanema põlvkonna tankidele nagu T55 näiteks
Nüüd aga selle õnnetu T-55 kaitseks paar sõna, mis näib siin olevat kui viletsa tanki etalon.
T-55 ületab soomuskaitses nii M60 kui Leopard1 (jutt mõistagi ilma lisasoomuseta, "plank" masinatest).
Kui Abramsi ja Leopard 2 ilmumiseni oli jooksis lääne tankiehitus venelaste sabas 5-10 a mahajäämusega.
Järgi võttis Lääs kuskil 80ndate keskpaigaks. T-64 võeti relvastusse 1964 ja T-72 1973.
M1 Abrams võeti 1980 ja Leopard 2 1979.
T-54/55/62 tankide tõsisema kasutuse suurim takistus on täna varuosade puudus, lihtsalt ei toodeta enam.
Võib-olla siin on Leopard 1 ja M60 paremas seisus (eks nende kasutajate käest ka kooritakse mis kole juppide eest).
Esimese sõjajärgse põlvkonna tanke (T-55, Leopard 1, M60) pole erilist pointi osta, sest teise põlvkonna tankid (nt T-72) on suhteliselt odavad ja nende taktikalis-tehnilised näitajad ületavad esimese põlvkonna omi mäekõrguselt, soomus on vähemalt poole paksem (Leopardil lausa kordi paksem) ja 120/125 mm kahuri kõvasti võimsam kui 100/105 mm. Tsehhis pakutakse T-72M (eksportmudel) sõitvana ca 50 tuhat eurot tükist.