
Tsiteerin raportist
The calculated significant wave height of about 4 m agrees well with visual observations made on board vessels which took part in the rescue operations. Masters of these vessels have estimated that before the accident waves were not higher than 5-6 m while after the accident individual waves were up to 7-8 m high and in general the wave height was 4-6 m. The estimates of wave height by the Swedish helicopter pilots who arrived at the accident site between 0350 hrs and 0645 hrs vary more than estimates by the mariners. A majority of the pilots have given estimates between 5-6 m or 6-8 m, one pilot gave 6-9 m and another 6-10 m. One pilot reports even a single very high wave of 12 m height measured by radar.
Vöörivisiiri alumine serv on merepinnast kui kõrgel?
Need ilmajaama andmeid on pläma, ükski neist ei mõõtnud laine kõrgust õnnetuskohas.
Teiseks sõitis Estonia vastu lainet. Kes on sedasama kaatriga 20 sõlmega teinud, kujutab ette, kui "mõnus" see on.
Seal võis kõik olla. Samas lõhkeaine jälgi, torpeedode, miinide, kokkupõrke vms jälgi EI OLE.
Kuna tollal olid paljud madrused Sovtorgfloti "viljastavates" tingimustes kasvanud, siis üldse ei imesta, et keegi jättis midagi tegemata.
Kui lugeda lugusid vene aatomiallveelaevadega juhtunud õnnetustest, siis suurem osa neist toimus põhjusega "lohakus, laiskus ja lollus".
Ilmajaamade andmed on kaudsed ja mis toimus õnnetuskohal, ei tea täpselt keegi. Võimalik on ka üheksanda laine variant.
Kaudselt tõendab seda ka Silja laeva kiiruse vähendamine umbes samal ajal. Fakt on, et merel toimus midagi rohkemat, kui denis üritab väita.