Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)

Sündmused, mis saavad ajalooks alles homme.
Vasta
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Keerulist pole siin midagi, kui algab õhulahing, kus on näha, et sihtmärgile ei pääse või tuleb manööverdama hakata, siis visatakse ülearune last, st lisapaagid ja pommid, lihtsalt alla, et lennukit kergemaks saada. Ma arvan, et F-15E meeskond, kui vastase hävitaja pääseb ligidale, ei hakka ka 10-tonnise pommilaadungiga 9G pöördeid tegema. Vene taktikalise lennuväe kontekstis aga on Su-34 oluline hüpe edasi, tema eelkäija ehk Su-24 ei ole tänapäeva kontekstis pea mingi õhulahinguvõimega. Su-24 võtab tiiva all kaasa kaks R-60M tüübi lähimaa raketti ega oma radarit, mis on spetsialiseeritud (ka) õhumärkide vastu. Su-34 kannab täiesti arvestatavat A2A võimega radarit ja keskmaarakette, tõsi viimaste hulgas pole (veel) päris AMRAAMile vastast.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Martin Peeter
Liige
Postitusi: 4513
Liitunud: 18 Juul, 2014 20:49

Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)

Postitus Postitas Martin Peeter »

Postimees toetamas valitsuse strateegilise kommunikatsiooni liini. Vene hävitajad on vanaraud, mis halvemal juhul mingi aviakatastroofi võib põhjustada. :shock:

http://arvamus.postimees.ee/v2/3825087/ ... 1395385665

Sihuke asi ajab ikka küll harja punaseks. Kui see on vanaraud, siis mis on Eesti kaitsevõime, mis ei suuda seda mitte millegagi alla tuua?
Dona nobis pacem!
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Praktika oli ju selline, et Süürias on suudetud pea aastaga alla lasta paar kopterit (mis madalal lendavad).
Vene lahingulennukeid pole suudetud alla lasta ühegi.
Erinevalt Gruusiast on seekord venelased õppinud lendama ja pommitama kõrgemalt, väljaspool VSHORADi tuleulatust.
Mina ütlen, et see mida Süüriast näha oli, oli kvalitatiivselt võrreldes Gruusiaga 20 aastat edasiminekut, vanarauast on asi kaugel.
Venelastel on otse öeldes pohh ja võib-olla tahtlik katse pingestada suhteid (mida saab kodus seletada "imperialistide tegevusega").
Mingi tsiivillennuohutus pole neil küll kunagi tähtsal kohal olnud.

Vene tüüpi riigis ei mõtle sellised provokatsioone välja lennukimeeskonnad omapäi - need on ikka väeosa juhtkonna poolt heaks kiidetud ja loomulikult ei tee seda lennuväebaas omapäi, ilma Kremli suunisteta.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Tundmatu sõdur nr. 4
Liige
Postitusi: 10495
Liitunud: 16 Okt, 2005 18:42
Asukoht: Siilis

Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)

Postitus Postitas Tundmatu sõdur nr. 4 »

Martin Peeter kirjutas:Postimees toetamas valitsuse strateegilise kommunikatsiooni liini. Vene hävitajad on vanaraud, mis halvemal juhul mingi aviakatastroofi võib põhjustada. :shock:

http://arvamus.postimees.ee/v2/3825087/ ... 1395385665
Seal tänases Postimehes on peale selle üldsõnalise arvamus/juhtkirja veel üks palllu huvitavam artikkel - mis seletab lahti, kuda ja miks neil vene sõjalennukeil mingeid transpondereid üldse polegi :dont_know: :lol:

http://pluss.postimees.ee/v2/3825285/ve ... 1473147871

Kui kellelgi juurdepääs, pange see artikkel siia üles.....
Infanterie - königin aller Waffen.
Ja kolmas brigaad tuleb ka nagunii.
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)

Postitus Postitas Lemet »

Aaaaga palun, Borja....
Venemaa president Vladimir Putin teatas Soome-visiidil juuli alguses ootamatult, et on nõus arutama Läänemere kohal lendavate Vene sõjalennukite transpondrite sisse lülitamist, mis teeks need nähtavaks reisilennukitele. Eestis ja mujalgi hingati kergendatult ja avaldati imestust, miks ometi võttis selle mõistliku mõtteni jõudmine Moskval nii kaua aega. Selgub aga, et Venemaa sõjalennukitel transpondereid polegi.

Läänemere ja Soome lahe kohal lendavate, tsiviilradarite jaoks «pimedate» Vene sõjalennukite probleem on muutunud tõsiseks viimase paari-kolme aasta jooksul. Julgeoleku mõttes polekski Vene sõjalennukid Läänemere ja Soome lahe kohal nii ohtlikud, kuid on risk, et need võivad kokku põrgata reisilennukitega, kes lihtsalt ei näe neid oma radaritel.

Kuigi tavaliselt lendavad reisi- ja sõjalennukid eri õhukoridorides ja eri kõrgustel, on teada mitu juhtumit, kui Vene sõjalennuk on Läänemerel tõenäoliselt tahmatult reisilennukile ohtlikult lähedale sattunud. Samuti on Eesti välisministeerium oma nootides rõhutanud, et Vene sõjalennukid rikuvad Eesti õhupiiri alati väljalülitatud transpondritega.

Oluline on seejuures, et väljalülitatud transpondritega sõjalennukid on nähtamatud ainult tsiviillennundusele. Sõjaväeradarid, ka Eestis, näevad kõiki lennukeid, vaatamata sellele, kas neil on transpondrid sisse lülitatud või mitte.

Igal juhul oli meile hea uudis, et Putin andis pärast kohtumist Soome presidendi Sauli Niinistöga Vene kaitseministrile Sergei Šoigule korralduse ära klaarida transpondriteta lendamise probleem.

Eesti parimaid Venemaa eksperte Kadri Liik kirjutas Postimehes selle peale, et Venemaal hakkavadki asjad sageli liikuma alles siis, kui president ise neile tähelepanu pöörab ning et just seda suutsid soomlased saavutada.

Kõik see on õige, kui poleks ühte olulist «aga».

Vene sõjalennukid ei saa midagi sisse lülitada, et nad tsiviillennujuhtidele ja reisilennukitele nähtavad oleksid. Isegi siis mitte, kui seda käsib Putin ise. Venemaa sõjalennukitel nimelt puuduvad tuvastusvahendid, mida tsiviillennukitel nimetatakse transpondriteks.

Postimehele kinnitasid sellise võimekuse puudumist Moskva üks tuntumaid sõltumatuid sõjanduseksperte Pavel Felgenhauer, Venemaa kangelasest katselendur Aleksandr Garnajev ja Vene ohvitser, kes palus oma nime mitte avaldada, sest tal pole õigust ajakirjanikele kommentaare anda.

Reisilennukite tänapäevased tuvastussüsteemid ehk transponderid annavad edasi lennuki pardanumbrit, kutsungit, transponderi enda tehasenumbrit, lennu kõrgust, kiirust ja kurssi ning koordinaate GPS-süsteemis. Kõik need andmed on tänu transponderitele avalik info, mida peale teiste reisilennukite pilootide ja lennujuhtide saab internetis jälgida igaüks.

«Selliseid transpondreid Vene sõjalennukitel, ei vanadel ega uutel mudelitel, pardavarustuses pole ega ole kunagi olnud,» kinnitas Felgenhauer Postimehele.

«Venemaa sõjaväe lennuaparaatidele pole transpondrite paigutamine üldse ette nähtudki,» kinnitas ka Garnajev.

Vene sõjalennukid on varustatud saatjatega (venekeelne lühend СО – самолетный радиолокационный ответчик), mis annavad Vene militaarradaritele (РЛС) andmeid edasi automaatrežiimis. Felgenhaueri kinnitusel on kõik need saatjad kodeeritud ning töötavad juba 1977. aastal kasutusele võetud tuvastussüsteemis «oma/võõras» nimega Parool. See süsteem ei suuda aga Felgenhaueri sõnul täita transponderi funktsiooni ehk jagada infot tsiviillennunduse jaoks. Neid süsteeme ei saa nupust keerates «nähtavaks» muuta ning nende pidevalt vahetatavad koodid on range riigisaladus.

«Süsteem loodi Nõukogude ajal, lähtudes eeldusest, et kogu õhuruum kuulub sõjaväelastele ning et tsiviillennukid võivad lennata ainult kindlatele marsruutidel, kus nad ei sega sõjalennukeid. Loogika oli, et sõjaväelased lendavad, kus tahavad, ning seetõttu polnud ka mingit tuvastussüsteemi vaja,» rääkis Felgenhauer. «Venemaal kuulub õhuruum endiselt sõjaväele. Ka Venemaa tsiviillennujuhid ei näe oma radaritel sõjalennukeid.»

Sõna «transponder» puudub sootuks kahes peamises Vene sõjalennundust korraldavas avalikus dokumendis: lendude korraldamise eeskirjas (Наставление по производству полетов) ja navigatsiooniteenistuse eeskirjas (Наставление по штурманской службе).

«Meie sõjalennukid lihtsalt ei saa transpondreid sisse lülitada, kui nad Läänemere kohal lendavad,» resümeeris Felgenhauer.

Putinilt korralduse saanud kaitseminister Šoigu oli sunnitud väga ettevaatlikult teatama, et «kaitseministeerium töötab läbi tehnilisi võimalusi» ja alustab NATOga läbirääkimisi.

Kui 2014. aasta detsembris teatas Reuters Vene sõjalennuki ja reisilennuki ohtlikust lähenemisest teineteisele Läänemere kohal, teatas Venemaa õhu- ja kosmosejõudude tollane komandör, kindralpolkovnik Viktor Bondarev, et Venemaa ja NATO riikide sõjalennukite praktika ei näe ette transponderite kasutamist.

Venemaa Balti laevastiku õhujõudude endine juhataja Viktor Sokerin on kinnitanud, et transponderite kasutamise kohta sõjalennukitel pole rahvusvahelist kokkulepet. «Omal ajal tuli meil Leedu nõudmiste täitmiseks osta ja paigaldada transponderid kolmele sõjaväe transpordilennukile An-26, mis lendasid (Kaliningradist) üle Leedu Venemaale,» rääkis Sokerin.

Tänavu kevadel ilmus Vene portaalis Vzgljad huvitav intervjuu anonüümseks jäänud endise Vene sõjaväelenduriga, kes oli kuulunud ka Vene õhujõudude juhtkonda. Intervjuus rääkis ta avameelselt, et «pimedana» lendavad tuumarelva kanda võivad strateegilised pommitajad.

«Rasketel lennukitel, näiteks raketikandjatel ja pommitajatel Tu-22M, Tu-160 ja Tu-95 ei ole pardavarustuses radareid, mis aitaksid neil objekte õhus avastada. Sealhulgas ei ole neil seadmeid, mis aitaksid lennuki meeskonnal avastada lähenevat reisilennukit,» rääkis endine piloot. «Selliste lennukite ülesanne oli ju tegutseda sihtmärkide vastu maapinnal ja vees. See tähendas aga, et neil polnud probleeme mitte üksnes tsiviillennukite avastamisega, vaid nad n-ö ei näinud õhus isegi omi lennukeid, kui lendasid ülesandele näiteks terve polguga 30 lennukil.»

Felgenhaueri andmetel on ameeriklastel, kelle sõjalennukid lendavad viimastel aastatel sagedasti ja suurtel kiirustel tiheda reisilennuliiklusega Läänemere taevas, võimekus oma sõjalennukid nähtavaks muuta. Loomulikult on nende tuvastussüsteem samuti kodeeritud ja lennukid nähtavad ainult militaarradaritele, kuid nad saavad need ümber lülitada, nii et lennukid muutuvad nähtavaks ka tsiviilradaritele.

Jääb üle vaid spekuleerida, miks haaras Putin kinni transponderite-probleemist ning jagas mittetäidetavaid korraldusi. Kas Putin tegutses Soome presidendiga kohtudes hetke ajel, pidades seda ohutuks teemaks, millega ta saaks näidata üles sõbralikkust, kuid mis poleks järeleandmine läänele? Või oli talle transponderite kohta valeinfot antud? Või oli see meelega välja öeldud vale, väike infooperatsioon, et kontrollida Läänemere riikide reaktsiooni? Eriti kui arvestada järgnenud mõttetut kutset Läänemere-äärsetele riikidele tulla Moskvasse seda probleemi arutama.

Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Transponderite puudumise jutt on küll jama. Tänapäeval pole ükski sõjalennuk ilma transponderita (võib-olla An-2 tüüpi on).
On ikka, ainult tegemist on sõjaliste transponderitega ja arusaadavalt nende ligipääsu meile ei jaga (nagu meie ei jaga NATO sõjaliste ligipääsu venelastele).
Seal on (VF) tavaliselt kaks või rohkem režiimi (sõja-aeg ja rahu-aeg) ning vähemalt vene ajal vahetati nende koode igapäevaselt.
Olukord tulenes sellest, et NSVL territooriumil olid väga vähesed tsiviillennukoridorid ja lennuväe juhtumine toimus maa pealt, kokkupõrgete vältimine tsiviilmasinaga oli juhtimispunkti vastutus (operaator pidi õigeaegselt pilooti hoiatama või korrigeerima SAU (automaatse juhtimissüsteemi) kurssi, kui tekkis kokkupõrke oht tsiviilmasinaga.
Seepärast puudus ka praktiline vajadus tsiviillennujuhte üldse millestki informeerida - ja eks salastus mängis ka oma osa. Need vahtisid oma sekundaarradarit ja hävitajaid lihtsalt ei näinud (sekundaar näitab ainult sobivaid transpondereid, ilma selleta on lennuk nähtamatu). Sama süsteemi kasutatakse seal tänaseni - netist võib näha, et riistad on analoogsed sellega, mis kuni 1991 meil olid. Arvan, et ka täna tsiviil-lennujuhid sõjalennukeid ei näe.

Ega tegelikult see venelaste transponderi pull meid ei segakski, on vaja lihtsalt ÕV poolt edastada vastav info lennujuhtimiskeskusele, sest ÕV näeb neid. Või kui lennujuhtimine ei näe, siis tuleb neile parem radar muretseda. See on mõnevõrra koomiline, sest Eestis on päris mitu 3D õhuvaatlusradarit käigus, nii KV kui piirivalve omad. Venemaa teeb sellest järjekordse "trumpkaardi", millega pressida. Tehniliselt võiks me Kremli ka kurele saata, kui mõni kukub merre, siis laiutame käsi, et ei tea, teil polnud ju transponderit, meie ei näe, minge otsige ise.... :?
«Rasketel lennukitel, näiteks raketikandjatel ja pommitajatel Tu-22M, Tu-160 ja Tu-95 ei ole pardavarustuses radareid, mis aitaksid neil objekte õhus avastada. Sealhulgas ei ole neil seadmeid, mis aitaksid lennuki meeskonnal avastada lähenevat reisilennukit,» rääkis endine piloot. «Selliste lennukite ülesanne oli ju tegutseda sihtmärkide vastu maapinnal ja vees. See tähendas aga, et neil polnud probleeme mitte üksnes tsiviillennukite avastamisega, vaid nad n-ö ei näinud õhus isegi omi lennukeid, kui lendasid ülesandele näiteks terve polguga 30 lennukil.»
Tegelikult on probleem ka hävitajatega, kel radar olemas. Esiteks seda kogu aeg ei kasutata (et säästa ressurssi) ja teiseks ei anna ükski venelaste radar vaikimisi pilti kogu lennuki ees toimuvast, vaid seda tuleb teatud ulatuses "suunata". Nt Su-27 radari "pilt" lennuki ees on jagatud kuueks sektoriks ja nende vahel tuleb käsitsi opereerida. Piloodile tähendab see parajat mässamist ja kui ilm ilus ja kõrgust parasjagu, siis saab ka ilma.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)

Postitus Postitas Lemet »

Vabandust OT pärast, aga mäletamist mööda pole transponderi kasutamine ju üldse kohustuslik, vaid soovitatav kõigest. Kohustuslikud on lennuplaan ja kahepoolne side lennujuhtimiskeskusega, kelle vastutusalas ollakse. Austet EOD vast võtab kommenteerida... :scratch:
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 16611
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)

Postitus Postitas Fucs »

UKR luure jagab infi VF armee probleemide kohta "Kavkaz-2016" õppustel, aga ka Balti merel.
5 сентября с.г., с 5 артиллерийских дивизионов группировки артиллерии, созданного для участия в учениях "Кавказ-2016", только дивизион 288 артиллерийской бригады (Мулино) 1 танковой армии (Баковка) Западного военного округа ВС РФ оказался частично готовым к боевым стрельб на 244 общевойсковом полигоне "Прудбой" (Волгоградская обл.). При этом, в одной из артиллерийских батарей этого дивизиона не смогли своевременно выехать к полигону 4 самоходные артиллерийские установки. К боевых стрельб на полигоне "Прудбой" оказались не готовы дивизиона: 291 артиллерийской бригады (Троицкая) 58 Армии (Владикавказ) Южного военного округа, 244 артиллерийской бригады (Калининград) Балтийского флота Западного военного округа, 385 артиллерийской бригады (Потоцкий) 2 Армии (Самара) центрального военного округа, 305 артиллерийской бригады (Уссурийск) и 338 реактивной артиллерийской бригады (Новосисоивка) 5 Армии (Уссурийск) Восточного военного округа.

О системных проблемах вооруженных сил России наглядно свидетельствует и неудовлетворительное состояние дел в Балтийском флоте. В мае-июне с.г. контрольной проверкой инспекции министерства обороны РФ в соединениях и частях Балтийского флота ВС РФ выявлено низкое боеготовность боевых кораблей для выполнения задач в море, неудовлетворительное техническое состояние судов вспомогательного флота, а также боевой техники береговых войск. В частности отмечалось, что:

* неисправными и небоеготовимы признаны 27% боевых кораблей, 28% судов обеспечения и 34% бронетанковой техники;

* не смогли выйти в районы сосредоточения (в связи с техническими проблемами, отсутствием водителей и недостаточным уровнем их подготовки):
88% боевой техники 336 отдельной бригады морской пехоты,
59% - 152 ракетной бригады,
95% - 244 артиллерийской бригады,
87% - 22 отдельного зенитно-ракетного полка,
78% - 7 отдельного мотострелкового полка,
15% самолетов 72 авиационной базы;

* 179 единиц ракетно-артиллерийского вооружения требует ремонта, в сроки, значительно преувеличивают срок работы комиссии;

* автобронетанкового службой Балтийского флота учтено на 2,8 тыс. единиц автомобильной техники меньше, чем значится в соответствующих учетах автобронетанковой службы округа.

Для исправления ситуации командованием ВС РФ принято решение снять с должностей командующего Балтийским флотом - вице-адмирала В. Кравчук и начальника штаба - первого заместителя командующего вице-адмирала С. Попова "за недостатки в организации мероприятий боевой подготовки и искажения реального положения дел". А также перебазировать в сентябре-октябре с.г. по Черноморскому на Балтийский флот два новейших малые ракетные корабли "Серпухов" и "Зеленый Дол" (проекта 21631 "Буян-М", на вооружении универсальные корабельные стрельбовые комплексы "Калибр-НК").
Kasutaja avatar
Würger 190G
Liige
Postitusi: 2063
Liitunud: 27 Sept, 2005 12:57
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)

Postitus Postitas Würger 190G »

http://www.defenseworld.net/news/17001/ ... 86wf8VA3_Q


Ja kus siis nood kõik uued super Armatad ja muu uus staff?
nimetu
Liige
Postitusi: 7677
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)

Postitus Postitas nimetu »

Pole lihtsalt hetkel müügiks (isegi kui töötavad).
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)

Postitus Postitas EOD »

Vabandust OT pärast, aga mäletamist mööda pole transponderi kasutamine ju üldse kohustuslik, vaid soovitatav kõigest. Kohustuslikud on lennuplaan ja kahepoolne side lennujuhtimiskeskusega, kelle vastutusalas ollakse. Austet EOD vast võtab kommenteerida... :scratch:
Lennuplaan on kohustuslik lendamisel kontrollitud õhuruumis ja piiriülestel lendudel. Samuti raadioside. Raadiosidet nõutakse Eestis ka kohustusliku raadioside piirkondades (RMZ) ümber Pärnu, Kärdla ja Kuressaare lennujaama.
Tehniliselt on militaarsete primaarradarite linkimine tsiviillennujuhtidele teostamisel.
Eesti Lennureeglitelt toimub järkjärguline üleminek Euroopa ühistele lennureeglitele SERA.

„SERA.7002 Kokkupõrkeohtu käsitlev teave seirel põhinevate lennuliiklusteenuste korral
a) Kui selgub, et identifitseeritud kontrollitav lend ja tundmatu õhusõiduk liiguvad trajektooridel, mis osutavad
võimalikule kokkupõrkeohule, tuleb kontrollitava õhusõiduki pilooti:
1) teavitada tundmatust õhusõidukist, ja kui õhusõiduki piloot seda palub või kui olukord lennujuhi arvates seda
nõuab, antakse piloodile soovitus, missuguseid meetmeid kokkupõrke vältimiseks tuleb võtta, ning
2) teavitada kokkupõrkeohu möödumisest.“;
mutionu
Liige
Postitusi: 1468
Liitunud: 08 Nov, 2005 15:52
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)

Postitus Postitas mutionu »

Würger 190G kirjutas:http://www.defenseworld.net/news/17001/ ... 86wf8VA3_Q


Ja kus siis nood kõik uued super Armatad ja muu uus staff?
Vene kamin olla sõlminud lepingu 100+ Armata tarneks. Millalgi aprillis oli teine samasisuline uudis.
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)

Postitus Postitas Lemet »

Sihuke uudis oli täna...
Заместитель министра обороны РФ Юрий Борисов сегодня заявил о том, что первые танки Т-14 «Армата» начали поступать на опытно-боевую эксплуатацию в части Вооружённых сил России. По словам Юрия Борисова, Минобороны ранее заключило контракт с «Уралвагонзаводом» на приобретении первой партии из 100 с лишним новейших танков.

РИА Новости приводит заявление замминистра обороны РФ:
Первая партия уже закуплена, ведь «Уралвагонзавод» делает её не бесплатно. У нас есть контракт на опытную партию, на 100 с лишним машин, они уже поступают в опытно-боевую эксплуатацию.

При этом остаётся тайной цена танковой единицы. Об этой (компромиссной) цене не так давно договорились представители «Уралвагонзавода» и главного оборонного ведомства. Первоначально говорилось о том, что слишком большие ценовые запросы производителя могут привести к тому, что в ближайшее время (для опытно-боевой эксплуатации) МО РФ не сможет закупить и двух десятков танков Т-14 «Армата» для ВС РФ.

Когда у гендиректора «Уралвагонзавода» Олега Сиенко журналисты поинтересовались ценой «Арматы», то он ответил, что не может «выдать тайну министерства обороны».

Напомним, что первоначальные планы главного оборонного ведомства сводились к тому, что к 2025 году в войска поступят более 2 тыс. танков Т-14 на платформе «Армата». О смене этих планов не говорится.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
soul
Liige
Postitusi: 2898
Liitunud: 12 Nov, 2005 22:59
Asukoht: Lõuna
Kontakt:

Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)

Postitus Postitas soul »

http://www.postimees.ee/v2/3825957/kui- ... ransponder
Venemaa sõjalennukitel ilmnenud tuvastussüsteemi ehk transponderi defitsiidi valguses asus Postimees uurima, milline on ühe keskmise taolise seadme hind ja kas tegemist on haruldase tehnikavidinaga.

Ilmnes, et lennuki jälitusseade on kättesaadav juba kõige levinumas internetipoes. Transpondereid müüakse erinevates versioonides näiteks USA e-kaubandusettevõttes eBay. Keskmise kasutatud transponderi hind jääb 300-600 dollari (268-537 euro) vahele.
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Venemaa sõjaline võimekus ja armeereform(id)

Postitus Postitas EOD »

Transpondereid on erinevaid.
Lihtsaim, ehk vaid Mode A edastav vastab radarile nii, et lennujuhi ekraanil on nähtav vaid tema asekoht ja neljakohaline number, mis lennujuhi poolt õhusõidukile antud. Kui koodi pole antud, siis kas 2000 või 7000.
Mode C transponder annab lennujuhi ekraanile ka lennutasandi.
Uusimad, Mode S transponderid on juba tehases kodeeritud individuaalselt igale õhusõidukile ja annavad põhjalikku infot.
Vananenud Mode A ja C transpondereid võib tõesti väga odavalt saada. Iseküsimus, kas sellise paigaldamisel lennuk lennukõlblikuks loetakse. Mode S transponderi hind on paarisajast eurost suurusjärgu võrra kõrgem.
Ja VF või mõne teise riigi kaitseministeerium ilmselt EBay-st seadmeid ei osta. :wink:
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist