Vähem soomust on vaja! Tore üritus, ajame ikka asja segaseks kui on soov KL öövaatluseks annetada siis KL kodulehel on peidetud annetusinfo(häbeneme) kus saab siis annetada ja kirjutada juurde mille jaoks. EDU!nimetu kirjutas:Valikuid on tegelikult veel mitmeid. Näiteks soomustatud G klass (kindlasti parem kui soomustamata CUCV), Unimog või siis Bv206 (britid müüvad neid hoolega). Kõik oleneb muidugi hinnast.
Muidugi parem oleks kui konkreetselt küsida, et mille järele KL kõige suurem vajadus on. Võib-olla oleks mõistlikum hoopis öövaatlusseadmeid hankida.
Militaarnet ostab soomuki.
Re: Militaarnet ostab soomuki.
Reaalset sõjalist ohtu ei ole võimalik leevendada veel uuemate ja paremate patriootiliste sõnumitega ega kõnedega rahvusvahelistel kohtumistel.
Re: Militaarnet ostab soomuki.
Ja veel üks mõte, et kui me lõpuks millegi kasuks ära otsustame.
Et küsida võimalusel peale kauba samatüübilise masina soomuse näidistükk kaasa, katsetamiseks.
Selle võiks kasvõi hiljem masinasse jätta kus iga augu juures seletus juures. Nagu "kasutusjuhend" või nii.
Et küsida võimalusel peale kauba samatüübilise masina soomuse näidistükk kaasa, katsetamiseks.
Selle võiks kasvõi hiljem masinasse jätta kus iga augu juures seletus juures. Nagu "kasutusjuhend" või nii.
Ülbeks minekuga hakkavad vead tulema.
Re: Militaarnet ostab soomuki.
Kui ei soovita masinaparki kirjuks ajada, siis äkki võiksid nad kaaluda mõne teise asja kasutuselt eemaldamist??
Kui vanemate BTR'ide puhul on minu arust selge paremus OT-64 pool, siis btr-80 puhul tekib mul muidugi kahtlus. Kuid kui asi taandub sellele, kas saata olemasolevad paar Btr-80 sihtmärkideks ja selle asemele võtta kasutusele nn sõbraliku riigi OT-64 renoveeritult ja suuremas koguses, siis isiklikult arvan, et kasulikum ja mõttekam on OT-64 kasutusele võtmine. Või mu loogika lonkab kuskil?
Isiklikul olin endamisi seadnud eesmärgiks vähemalt 16 tk OT-64 siia toomise ja üle andmise.
Lisaks, paindlikkuse kohalt leian, et keegi ei keela neid soomukeid kasutada vajadusel ei päästmiseks ega muudeks ülesanneteks - ilmselgelt on neil väga hea maastikusuutlikkus metsakustuste jaoks, ujuvus üleujutuste jaoks ning kui rahutustega vaja tegeleda, siis värvigu kasvõi siniseks ja hakaku või politsenikuks....
Kui vanemate BTR'ide puhul on minu arust selge paremus OT-64 pool, siis btr-80 puhul tekib mul muidugi kahtlus. Kuid kui asi taandub sellele, kas saata olemasolevad paar Btr-80 sihtmärkideks ja selle asemele võtta kasutusele nn sõbraliku riigi OT-64 renoveeritult ja suuremas koguses, siis isiklikult arvan, et kasulikum ja mõttekam on OT-64 kasutusele võtmine. Või mu loogika lonkab kuskil?
Isiklikul olin endamisi seadnud eesmärgiks vähemalt 16 tk OT-64 siia toomise ja üle andmise.
Lisaks, paindlikkuse kohalt leian, et keegi ei keela neid soomukeid kasutada vajadusel ei päästmiseks ega muudeks ülesanneteks - ilmselgelt on neil väga hea maastikusuutlikkus metsakustuste jaoks, ujuvus üleujutuste jaoks ning kui rahutustega vaja tegeleda, siis värvigu kasvõi siniseks ja hakaku või politsenikuks....
-
- Liige
- Postitusi: 621
- Liitunud: 25 Juul, 2007 2:40
- Kontakt:
Re: Militaarnet ostab soomuki.
Qtec kirjutas: Kui vanemate BTR'ide puhul on minu arust selge paremus OT-64 pool, siis btr-80 puhul tekib mul muidugi kahtlus. Kuid kui asi taandub sellele, kas saata olemasolevad paar Btr-80 sihtmärkideks ja selle asemele võtta kasutusele nn sõbraliku riigi OT-64 renoveeritult ja suuremas koguses, siis isiklikult arvan, et kasulikum ja mõttekam on OT-64 kasutusele võtmine. Või mu loogika lonkab kuskil?
Kui on töökorras asi siis niisama ära ei viskaks ju. Vähemalt mina ei viskaks. : )
-80 juures on ka sama vana peetrite disainijama, uksed on küljel. Täielik dealbreaker minu jaoks. Peensusteni pole võrrelnud.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Militaarnet ostab soomuki.
Kordame üle - see poolteist kompaniid töökorras relvastuseta BTR-e, mis Eestis täna on, ei muuda antud teemal midagi. Nende tulekuga pole ju midagi süsteemset ka sisse seatud, ei varuosaladusid, eestikeelseid manuaalne ega muud taolist. Nii nagu nad ei muuda autode valikul midagi (me seepärast ei osta vene autosid, et vene soomukid on ja kindlasti leiab ühiseid osi) ei muuda see antud valikus midagi. Tulemus selgub peale vastamist küsimustele 1. millist jaksame osta ja pidada 2. kas ostetav suudab elementaarselt rahuldada meie vajadusi 3. mida on piisavas koguses saada.
Kuna BTR-e on napp poolteist kompaniid (sõidab veelgi vähem), siis kuna sõidukikomplekt algab pataljoni tasemelt, siis rolli omavad need siis, kui ostetakse samasuguseid või leitakse mingi nish, kus neid üheskoos rakendada. Näiteks KL brigaaditaseme meditsiinikompanii. Või mis iganes.
Kuna BTR-e on napp poolteist kompaniid (sõidab veelgi vähem), siis kuna sõidukikomplekt algab pataljoni tasemelt, siis rolli omavad need siis, kui ostetakse samasuguseid või leitakse mingi nish, kus neid üheskoos rakendada. Näiteks KL brigaaditaseme meditsiinikompanii. Või mis iganes.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Militaarnet ostab soomuki.
Riigkaitse arengukavas on toetatakse vabatahtlikkust riigikaitses ning eesmärgiks võetakse suurendada Kaitseliidu liikmeskonda praeguselt 22 250-lt kümne aastaga 30 000-le.
7000 lisaliiget on vaja panna masinatele minu arust KL on õnnega koos kui annetustega soomukeid muretsetakse, sest neile lisaliigmetele peab muidu riigi rahaga masinad muretsema.
7000 lisaliiget on vaja panna masinatele minu arust KL on õnnega koos kui annetustega soomukeid muretsetakse, sest neile lisaliigmetele peab muidu riigi rahaga masinad muretsema.
Reaalset sõjalist ohtu ei ole võimalik leevendada veel uuemate ja paremate patriootiliste sõnumitega ega kõnedega rahvusvahelistel kohtumistel.
-
- Liige
- Postitusi: 621
- Liitunud: 25 Juul, 2007 2:40
- Kontakt:
Re: Militaarnet ostab soomuki.
Üritame igatahes tšehhidelt mingit konkreetset numbrit kätte saada. Seal on veel uuema IVECO mootori ja käigukasti võimalus, mis võib veel 50% hinnale juurde lisada, aga sellest kuuleme.
Näiteks torni minu arvates pole vaja, see lisaks juba 2000€ hinnale. Sest meil pole sinna midagi peale panna nagunii, ainult võtab ruumi ära ja lisab kaalu. Aga KP kinnitused võiks olla meeskonna + jalaväejao jaoks. Seda saab Eestis ka teha.
Näiteks torni minu arvates pole vaja, see lisaks juba 2000€ hinnale. Sest meil pole sinna midagi peale panna nagunii, ainult võtab ruumi ära ja lisab kaalu. Aga KP kinnitused võiks olla meeskonna + jalaväejao jaoks. Seda saab Eestis ka teha.
Re: Militaarnet ostab soomuki.
Tore et liikuma sai.
Muidugi aprill-mai-juuni-juuli-august-September aga see selleks.
1. BTR või OT
Olete ise BTR-i st välja tulnud päevas nii 20 x ja sisse läinud? Olete proovinud sinna läbi külgmise ukse haavatut suruda?
Loomulikult lendab kana ka mesipuusse kui vaja, aga ega ilmaasjata idablokk oma versioone ratassoomukist teinud.
Mida saab 12000 EUR-I eest? Saab elementaarselt soomustatud sõiduki millel on torn, kuhu mahub kaks jagu ja mis ujub?
Ei saa, saab kasutatud ford rangeri.
Peale 20 a. jääb rangerist järgi rattapoldid.
BTR- il on motor taga kaitsetta, OT- l sees elementaarse kaitsega. Liikumine suurest avast sisse välja, mahutab vajadusel kuni 20 võitlejat, võimalus katuse luukide kaudu
väljuda (BTR- il on see võimalus kahtlane)
BTR-i projekteerisid idioodid, selle meile saabunud versioonide taastamine on võimalik -aga, iga töösoleva tunni kohta tuleb hiljem 2x rohkem hooldust kui
inimeste tehtud seadeldis. Samas- kui midagi võtta pole peab ka sellega hakkama saama.
OT- l on muuseas BTR-i torn peal. Ainuke mis jäeti idiootide projektist.
2. OT hind
Paar aastat tagasi oli hind taastatuna 9000 EUR, see aasta küsituna 12 000 (14 000 ujuvuse taastusega). Torni "mahavõtmine" oli lisakulu.
Ettemaks oli 50 % ja saada oli paar aastat tagasi ca 30 tk, nüüd ilmselt vähem.
Ilmselt aasta pärast on hind veel rohkem jne. Selleks tulebki kohale minna et hind ja tingimused kokkuleppida- meili teel nendega seda teha ei saa.
Kaubale sai kaasa kasti (ca 1 m3) kulumaterjale (või osta ei saanud täpselt aru).
3. Hooldus
Kas kavatsetakse sõita 10000 km aastas? Aastas on KL- is 2-6 õppust kus kasutada ja kus kilometraaz jääb ca 100 kanti- st aastas max 1000 km.
Kui ma pikka õppust ei tee siis sõidab sõiduk ca 500 km.
Hooldevälp on ca 5000 km sellisel so kord 4 a jooksul vahetada õli 20l. Mis kuradi kuludest räägitakse.
Igasugu sõiduautode GD-l ja muudel on kulud- ega siis igakord pea soomukeid välja ajama.
Garanteerin et taastatud BTR- l on parandamist igatpidi 20 x rohkem.
Iveco motor ja käigukast ei anna midagi juurde peale hinna ja väidetava millegi, selle asemel saada rohkem järgmist soomukit on mõistlikum.
4. Lisavõimekused
Torn ongi vajalik. Probleem on selles et saada militaar torni tsiviili ei ole eriti võimalik- mõtlemiskoht saada toimiv torn eraldi otse KL-I.
Mis (torn) on ka KL- I kasutuses olevate BTR- ide problem. Ei ole torni midagi panna? On küll. lihtsalt siin võiks appi tulla näit TTÜ õppurid.
Ujuvus- iseenesest pole meil eriti midagi mida ületada kuhu silda ei saa teha, samas näit. kitsam jõgi ja OT vette ja sild olemas 10 min ja ilma et peaks pioneere ootama.
Või kaks tükki järjestikku, rihmadega kinni ja sild olemas.
Teeme GD- ga või Bandwagenitega silla?
Muidugi aprill-mai-juuni-juuli-august-September aga see selleks.
1. BTR või OT
Olete ise BTR-i st välja tulnud päevas nii 20 x ja sisse läinud? Olete proovinud sinna läbi külgmise ukse haavatut suruda?
Loomulikult lendab kana ka mesipuusse kui vaja, aga ega ilmaasjata idablokk oma versioone ratassoomukist teinud.
Mida saab 12000 EUR-I eest? Saab elementaarselt soomustatud sõiduki millel on torn, kuhu mahub kaks jagu ja mis ujub?
Ei saa, saab kasutatud ford rangeri.
Peale 20 a. jääb rangerist järgi rattapoldid.
BTR- il on motor taga kaitsetta, OT- l sees elementaarse kaitsega. Liikumine suurest avast sisse välja, mahutab vajadusel kuni 20 võitlejat, võimalus katuse luukide kaudu
väljuda (BTR- il on see võimalus kahtlane)
BTR-i projekteerisid idioodid, selle meile saabunud versioonide taastamine on võimalik -aga, iga töösoleva tunni kohta tuleb hiljem 2x rohkem hooldust kui
inimeste tehtud seadeldis. Samas- kui midagi võtta pole peab ka sellega hakkama saama.
OT- l on muuseas BTR-i torn peal. Ainuke mis jäeti idiootide projektist.
2. OT hind
Paar aastat tagasi oli hind taastatuna 9000 EUR, see aasta küsituna 12 000 (14 000 ujuvuse taastusega). Torni "mahavõtmine" oli lisakulu.
Ettemaks oli 50 % ja saada oli paar aastat tagasi ca 30 tk, nüüd ilmselt vähem.
Ilmselt aasta pärast on hind veel rohkem jne. Selleks tulebki kohale minna et hind ja tingimused kokkuleppida- meili teel nendega seda teha ei saa.
Kaubale sai kaasa kasti (ca 1 m3) kulumaterjale (või osta ei saanud täpselt aru).
3. Hooldus
Kas kavatsetakse sõita 10000 km aastas? Aastas on KL- is 2-6 õppust kus kasutada ja kus kilometraaz jääb ca 100 kanti- st aastas max 1000 km.
Kui ma pikka õppust ei tee siis sõidab sõiduk ca 500 km.
Hooldevälp on ca 5000 km sellisel so kord 4 a jooksul vahetada õli 20l. Mis kuradi kuludest räägitakse.
Igasugu sõiduautode GD-l ja muudel on kulud- ega siis igakord pea soomukeid välja ajama.
Garanteerin et taastatud BTR- l on parandamist igatpidi 20 x rohkem.
Iveco motor ja käigukast ei anna midagi juurde peale hinna ja väidetava millegi, selle asemel saada rohkem järgmist soomukit on mõistlikum.
4. Lisavõimekused
Torn ongi vajalik. Probleem on selles et saada militaar torni tsiviili ei ole eriti võimalik- mõtlemiskoht saada toimiv torn eraldi otse KL-I.
Mis (torn) on ka KL- I kasutuses olevate BTR- ide problem. Ei ole torni midagi panna? On küll. lihtsalt siin võiks appi tulla näit TTÜ õppurid.
Ujuvus- iseenesest pole meil eriti midagi mida ületada kuhu silda ei saa teha, samas näit. kitsam jõgi ja OT vette ja sild olemas 10 min ja ilma et peaks pioneere ootama.
Või kaks tükki järjestikku, rihmadega kinni ja sild olemas.
Teeme GD- ga või Bandwagenitega silla?
Re: Militaarnet ostab soomuki.
Ja milleks see hea on? Plaanis on ju koostöö tegemine, aga teist poolt lolliks tehes tekitab see neile vastumeelsuse ja võib edaspidiseks rikkuda igasuguste sarnaste projektide läbiviimise.Mercurius kirjutas:show-ga riigi häbiposti löömine.
-
- Liige
- Postitusi: 621
- Liitunud: 25 Juul, 2007 2:40
- Kontakt:
Re: Militaarnet ostab soomuki.
Tänud, võtame arvesse.ganzz kirjutas:....
Re: Militaarnet ostab soomuki.
Justament.alari kirjutas:Ja milleks see hea on? Plaanis on ju koostöö tegemine, aga teist poolt lolliks tehes tekitab see neile vastumeelsuse ja võib edaspidiseks rikkuda igasuguste sarnaste projektide läbiviimise.Mercurius kirjutas:show-ga riigi häbiposti löömine.
Selleks, et häbiposti mitte sattuda, peaks i.m.h.o. löödav natukenegi pingutama - kasvõi eelnimetatud (16tk) OT-64 keret Poolamaalt siia "läbirääkima".
Keegi struktuuridest siin vist mainis, et kunagi olevat meile Pranslased VAB-e pakkunud ja olevat loobutud, kuna pole ressursse ette nähtud nende (KV-mahus) käitamiseks.
Vot nüüd on pakkuda skeem nende (KL-mahus) käitamiseks!
1. Riik organiseerib kohale jooksuressursi lõpusirgel olevad plekkkastid.
2. Vabatahtlikud lükkavad need liikuma korjanduse raha kaasabil.
Palju neid KL nädalavahetusi siis aastas on?
Re: Militaarnet ostab soomuki.
See on põhimõtteliselt väljapressimine ja tulemus oleks sama, rikud suhteidMercurius kirjutas:Selleks, et häbiposti mitte sattuda, peaks i.m.h.o. löödav natukenegi pingutama
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Militaarnet ostab soomuki.
Mulle jääb kah arusaamatuks, miks igakord kirjutatakse selliste asjade juurde mingeid tohutuid "mid-life" uuendusi ja asju.3. Hooldus
Kas kavatsetakse sõita 10000 km aastas? Aastas on KL- is 2-6 õppust kus kasutada ja kus kilometraaz jääb ca 100 kanti- st aastas max 1000 km.
Kui ma pikka õppust ei tee siis sõidab sõiduk ca 500 km.
Hooldevälp on ca 5000 km sellisel so kord 4 a jooksul vahetada õli 20l. Mis kuradi kuludest räägitakse.
Igasugu sõiduautode GD-l ja muudel on kulud- ega siis igakord pea soomukeid välja ajama.
Garanteerin et taastatud BTR- l on parandamist igatpidi 20 x rohkem.
Iveco motor ja käigukast ei anna midagi juurde peale hinna ja väidetava millegi, selle asemel saada rohkem järgmist soomukit on mõistlikum.
Veoautodel vahetatakse õli tavaliselt kord aastas. Muid õlisid ainult kontrollitakse.
Iveco mootori kohta samal arvamusel (eeldusel, et Tatra mootorile osi saada on). Iveco mootor+KK uuena korrutab masina hinna vähemalt kolmega (kui mitte rohkem). Lisaks käib tänapäeva diisliga kaasas kilode kaupa elektroonikat ja andureid - taolisel üritusel ebasoovitav "lisa".
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Militaarnet ostab soomuki.
No kuule, tõsiselt või...Mulle jääb kah arusaamatuks, miks igakord kirjutatakse selliste asjade juurde mingeid tohutuid "mid-life" uuendusi ja asju.

Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Militaarnet ostab soomuki.
Lihtalt vihjeks varuosade teemal - erinevalt 1990ndatest on täna tööstuses CNC tootmise ajastu. Esita spetsifikatsioonid, joonised ja kogused ning masinad teevad. Mootorite kuluosad nagu saaled, tihendid, kolvid, klapid, klapipuksid jms on vähegi tõsisema koguse korral järeltoodetavad. Probleemsemad on tõenäoliselt silindrid/plokid, väntvõllid ja plokikaaned (mis suurema rikke korral viga võivad saada). Nii vanade mudelite korral vaevalt ka algne tootja takistusi tekitab. Küll aga võivad probleeme tekitada just uute asjade jupid, kus tootjal on need alles tootmises ning on majandushuvi teenida raha. Nii võib lihtsalt 1000 Iveco mootorite ostja leida ennast Iveco konksu otsast, mujalt juppe ei saa (tootja pole veel loovutanud tootmise õigusi) ja küsib seda, mida pähe tuleb. Läänes on vastavat riski maandatud vahetusagregaatide süsteemiga, kuid selle hinnasilte antud kontekstis võib vast igaüks ise ette kujutada. Kolme millisel Leopard 2 tankil ehk õigustab, kuid 50 tuhandesel soomustransportööril enam mitte.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist