Lemet kirjutas:Ega vist ka kõrguse osas ei kanna väga võrdlust välja, Buki kõrguseks on 25 000 meetrit, AMRAAM-ER küünib Wiki andmetel 14 000 meetrini...

Jah, juba mainisin, et sai lahmitud, ning ilmselt ei olnud võrdlus kohane. Sellegipoolest, on mul väga raske uskuda selle 14km paikapidavust.
1) Kui AMRAAM-ER küünib tõesti vaid 14km kõrgusele ja on selles osas (tootja enda sõnul) 70% parem eelenvalt kasutatud AMRAAM C7'est, siis viimase kõrguselagi peaks olema võrreldav MISTRALiga. Kas see tõesti on nii? Siin foorumis mainiti, et sommid olid õppustel NASAMSi lennulaes pettunud ning öeldi ka numbreid (loodetavasti mainib see keegi neid numbreid uuesti

), kuid need ei olnud kindlasti mitte 5-6km. Samuti oleks kasulik info, palju reaalselt BUK 9K37-M1'est kätte saadi, mis peaks küündima 22 kilomeetrini.
2) Isegi 1976. aastal välja lastud vana
Sea Sparrow (RIM-7) andmed on senimaani salajased (kui uurida, selgub ka, et sarnasus AIM-7'ga piirdub nimega). 5 cm suurema diameetriga
Evolved Sea Sparrow (RIM-162 ESSM) kohta on ääri-veeri mainitud ainult seda, et saavutab (merepinnalt lastes) kiiruseks
üle mach 4 ning lennuulatuse, mis on
suurem kui 50 km (see on ju kaunis sarnane BUKi versioonidega).
3)
Evolved Sea Sparrow on 40,5 kg lõhkepeaga (rakett ise 282 kg). Nagu sa ise mainisid, on AMRAAM-ER lõhkepea
20kg kergem, mis vähendab stardikaalu küll ainult mingi 7-8% kuid vast lennulatusele kahjulikult küll ei mõju?
AMRAAM'i diameeter on 18cm, AMRAAM-ER oma 25cm. See tähendab, et
ER-i ristlõike pindala on umbes 2x suurem praktiliselt sama pikkuse juures, kaal aga kasvas vaid 40% (kui see 20kg maha võtta). Kui Raytheon suudab sellisest jurakast,
mis on algusest saadik disainitud startima merepinna kõrguselt, välja võtta ainult 14km, siis see võtab hoopis mind kukalt kratsima
