Kas N Liidus oli ka midagi head?
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Metsateedel need asjad erilist tähtsust ei oma, ega Land Rover Defenderiga vasta posti pole ka kuigi tervislik sõita - 1940ndatest pärinev raam passiivset ohutust ei arvesta.
Metsateedel aga pakun, et Niva annab silmad ette enamikule krässtestis 5 tärni teeninud läikivatele maasturitele. Kerge kaal, päris hea veosüsteem, tohutud ülendid ja suur kliirents - tehaseuuele Land Cruiserile esitab väljakutse küll.
Metsateedel aga pakun, et Niva annab silmad ette enamikule krässtestis 5 tärni teeninud läikivatele maasturitele. Kerge kaal, päris hea veosüsteem, tohutud ülendid ja suur kliirents - tehaseuuele Land Cruiserile esitab väljakutse küll.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
-
- Liige
- Postitusi: 341
- Liitunud: 03 Veebr, 2009 16:21
- Kontakt:
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Kui üldse mingi positiivne noot seoses NLiidu (sõidu)autondusega leida, siis see, et neid on/oli võimalik parandada/remontida suht keskmiste teadmistega tegelinskil, väheste vahenditega. Kuskil Siberis karumustikate vahel polnud lootustki margiteenindusele.Kapten Trumm kirjutas:Vaatasin, et oleme märkamatult avastanud ühe asja, mis NSVL-s hea oli. Lada Niva![]()
Mis puutub Niva esmaklassilistele maastikuomadustele, siis soovitaks kuulata nt kohalikke off-roadi sõitjaid. Taevani just ei kiideta, kuid oma asja ajab ära. Elik, ei midagi erilist.
Defender koliseb maanteel täpselt samuti, nagu see mainitud G-mersu.
Per aspera ad astra!
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Ma tean, mis nad ütlevad - olen lugeunud. Ütlevad, et Niva on tegelikult tõsiseltvõetav maastikuauto.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Mul olemas võrdlusmoment Niva vs eelviimase põlvkonna subaru forester (see veel aeglustiga). Sai proovitud nii koorikuga lumes kui ka suvel porisel metsateel. Rehvid olid talvel subaru kasuks, siis tundus, et subaru kaapis kergemini hangedest läbi, suvel jälle vastupidi, niva suure klotsiga rehv sai porisel metsateel mõnevõrra paremini hakkama. Kokkuvõtteks ütleks et suhtkoht hea (ja võrreldava) läbivusega masinad. Nival oli vist kliirens karvavõrd kõrgem, ehk ei jää nii kergesti kännu taha kinni see kindlasti eeliseks. Aga mitte mingeid maagilisi maastikuomadusi küll kuskil ei näinud. Samas Nivaga sõitsin kindlasti julgemini, kuna seal ei kartnud midagi ära lõhkuda, kõik jupid ju "tasuta". Võibolla sealt tulebki see "tõsiseltvõetava maastikuauto" legend?
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Sellised Forresterid on kauge minevik (nagu ka maastikuvõimelised Land Cruiserid). Tänasel Forresteril on sul 15 minuti järel tuba kärsahaisu täis ja nelivedu teatab, et nüüd aitab.
Kerge remonditavus ning kättesaadavad osad on ka maastikuauto üks osa. Niva pole kindlasti mingi jutumärkides legend, vaid täitsa asine maastikumasin, eriti kui hindasid vaadata.
Kerge remonditavus ning kättesaadavad osad on ka maastikuauto üks osa. Niva pole kindlasti mingi jutumärkides legend, vaid täitsa asine maastikumasin, eriti kui hindasid vaadata.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
-
- Liige
- Postitusi: 341
- Liitunud: 03 Veebr, 2009 16:21
- Kontakt:
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Kui ikka mitu sõitu järjest näiteks sul järjekordselt diffri või poolassi lendamisega pekki läheb, ja selleks ei pea erilise mägironimise vms tegelema, siis just kiidulaulu ei laula. Tehnilise poole pealt, eriti vastupidavuse mõistes, Niva kannab endas tüüpilise vene autonduse hiilgust ja viletsust. Originaalis on masin küll kergem, kuid mootor jälle lahjem. Hind on jah selline...Kapten Trumm kirjutas:Ma tean, mis nad ütlevad - olen lugeunud. Ütlevad, et Niva on tegelikult tõsiseltvõetav maastikuauto.
Defender on/oli ühes asjus sarnane NLiidu toodangule. Nimelt uue sõiduki PDI("ekspluatatsioonieelne ülevaatus") sarnanes kohati tüüpilisele NLiidu toodangule. Erinevalt tänapäevasest tüüpilisest lääne toodangust, kus sõiduk tuleb sisuliselt vabastada transpordiasendist ja teha nipet-näpet veel lisaks.
Isikliku kogemuse baasilt aga üllatas aastakümneid tagasi näiteks 4x4 kastiga UAZik (oli vist UAZ-452D). Metsheinamaadelt heinakoorem peale ja kõhuni savist-mudast lõikas kenasti läbi.
Per aspera ad astra!
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Võeh, ma arvasin, et ei võta siin sõna aga ...
NIVA on tegelikult üks mõttetu klots. Pole iseblokeeruvaid difreid. Mis kuradi maastur. Mul vedeleb üks muidu korras aga tolko vperjot (tagurpidikäik ei toimi) juudi tank, mille tehnilises on maastikuvõimekusega sõiduauto. Sellega Nivadele ja muudele pärismaasturitele korduvalt tagatulesid rabas näidatud.
Ja üleüldse kui tahate kuulda mis Kulibin arvab NSVL-ist siis palun: Kusi ja pask, töö ja Zapakas ...
Normaalset õlut oli kah väga raske hankida.
NIVA on tegelikult üks mõttetu klots. Pole iseblokeeruvaid difreid. Mis kuradi maastur. Mul vedeleb üks muidu korras aga tolko vperjot (tagurpidikäik ei toimi) juudi tank, mille tehnilises on maastikuvõimekusega sõiduauto. Sellega Nivadele ja muudele pärismaasturitele korduvalt tagatulesid rabas näidatud.
Ja üleüldse kui tahate kuulda mis Kulibin arvab NSVL-ist siis palun: Kusi ja pask, töö ja Zapakas ...

Normaalset õlut oli kah väga raske hankida.

* Panic is called on unresolvable fatal errors.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Eelmise põlvkonna foresteri all mõtlesin seda, mida toodeti kuni 2013 aastani, vist. Või 2014. Mingit kärsahaisu ei ole ka pooletunnise offroadimise järel (korduvalt proovitud). Loomulikult pole see maastur aga ta saab täiesti rahuldavalt metsavahel hakkama, erinevalt 2000 aastate alguse pargijeepidest.Kapten Trumm kirjutas:Sellised Forresterid on kauge minevik (nagu ka maastikuvõimelised Land Cruiserid). Tänasel Forresteril on sul 15 minuti järel tuba kärsahaisu täis ja nelivedu teatab, et nüüd aitab.
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Ma nõukaajal veel õlut ei tarbinud, kas mõni tollane poemärjuke üldse oli joodav või tulid kõik õlled ühest suurest ja haisvast tsisternist ja lihtsalt pudelitele kleebiti erinevaid silte... et noh proletariaadil ikka valikut oleksKulibin kirjutas:Normaalset õlut oli kah väga raske hankida.

Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Õlut osteti poes nii, et keerati pudelil põhi püsti ja kontrolliti sadet. Eks vanad tegijad saavad täiendada.Fuchs kirjutas:Ma nõukaajal veel õlut ei tarbinud, kas mõni tollane poemärjuke üldse oli joodav või tulid kõik õlled ühest suurest ja haisvast tsisternist ja lihtsalt pudelitele kleebiti erinevaid silte... et noh proletariaadil ikka valikut oleksKulibin kirjutas:Normaalset õlut oli kah väga raske hankida.?

Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Õlle puhul reeglina sade näitas, et asi hapuks läinud. Normaalset veini oli kah raske hankida.
Aga siiski meenub midagi head: armeenia naps nimega Ahtamar ja sigaretid Tallinn ja vürtsikilud ja sprotid ...
Ilmselt siiski jäänukid endistest aegadest, mida sovjetid ei raatsinud gastronoomilistel kaalutlustel lörtsida.
Aga üldiselt kusi ja pask ja Tallinna kalatöötlustehase(asus Metallisti kõrval) 3kopkased pirukad. Lihakombinaat haises hullemini kui läheduses paikneva loomaaia lõvipuuri põrand.
Aga siiski meenub midagi head: armeenia naps nimega Ahtamar ja sigaretid Tallinn ja vürtsikilud ja sprotid ...
Ilmselt siiski jäänukid endistest aegadest, mida sovjetid ei raatsinud gastronoomilistel kaalutlustel lörtsida.
Aga üldiselt kusi ja pask ja Tallinna kalatöötlustehase(asus Metallisti kõrval) 3kopkased pirukad. Lihakombinaat haises hullemini kui läheduses paikneva loomaaia lõvipuuri põrand.
* Panic is called on unresolvable fatal errors.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Oma kogemustest - Defender oli UAZ-469/452 võrreldes täielik õnnetus.Defender on/oli ühes asjus sarnane NLiidu toodangule. Nimelt uue sõiduki PDI("ekspluatatsioonieelne ülevaatus") sarnanes kohati tüüpilisele NLiidu toodangule.
Kardaaniristid ja pooltelgede nuudid olid poole aastaga läbi, sest kardaan oli tehases nuutidest valesti kokku pandud. Soojaks seda autot kohapeal ei saanudki (otsepritsediisel, mis käivitus küll hästi). Alumiiniumkere korrodeerus kohutavalt kohtades, kus oli kokkupuude terasdetailidega. Rool oli ühtpidi ja pedaalid juhiistme suhtes teistpidi viltu...
UAZ "buhanka" (450/452) viga oli talvel külm kabiin, kuid kui nina ette soojendusmatt paigaldati, oli mõnusalt soe. UAZ-469 lisasoojenduseks oli sõduritekk tendi all. Veel olid nõrgad GAZ-69-lt päritud sillareduktorid. Tiguvõlli laagri pesa murdus tihti. Militaarvariandi UAZ-469 rattareduktoritega sillad olid paremad.
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Krt, ma küll ei tea, kus kohas sa elasid. Tundub kuidagi eriti p*rsekukkunud kant olevat.Kulibin kirjutas:Õlle puhul reeglina sade näitas, et asi hapuks läinud. Normaalset veini oli kah raske hankida.
Aga siiski meenub midagi head: armeenia naps nimega Ahtamar ja sigaretid Tallinn ja vürtsikilud ja sprotid ...
Ilmselt siiski jäänukid endistest aegadest, mida sovjetid ei raatsinud gastronoomilistel kaalutlustel lörtsida.
Aga üldiselt kusi ja pask ja Tallinna kalatöötlustehase(asus Metallisti kõrval) 3kopkased pirukad. Lihakombinaat haises hullemini kui läheduses paikneva loomaaia lõvipuuri põrand.
Õlut oli. Pärnu kandis oli muidugi probleem kohalikus tehases. Vett võeti põhjaveest aga kuna meri lähedal ja maa madal siis oli ka õlu soolane. Muuga ma ei oska seda maitset seletada.
Sigaretid "Tallinn" olid s*tt(isiklikku arvamust mööda), "Rumba" oli etem. "Ekstra" -l polnud ka väga viga, tõsi küll, olid vist aromatiseeritud.
Saku õlled, mida ikka saada oli, olid paremad. Karvased ja sulelised, nagu toona olla sai, ostsid reedeti Suuderi putkast kasti(või enam) õlut ja nii see aeg läks nädalavahetuseti, Ohvitseride majas sai venelastega kakelda ja Mere baaris õlut juua.
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
[quote=]"mutionu ...aromatiseeritud...[/quote]
Meelde tuli kohe "Zolotole Runo"
Jakk-vöäkk!! Olen küll kuulnud (eriti praegusel ajal
), et mõnele see isegi meeldis? Valdaval enamusel olid siiski silmad pahupidi ainult mõttest sellele margile!
Meelde tuli kohe "Zolotole Runo"


- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Selle suuruse ja kaaluklassi masinatel sildades blokeerivaid või blokeeritavaid difreid harilikult polegi. Lihtsalt puudub vajadus.NIVA on tegelikult üks mõttetu klots. Pole iseblokeeruvaid difreid. Mis kuradi maastur
Nii on ka kõvad elmentaarse jeebi etalonid jagu Suzuki Vitara/Jimny "lahtiste" silla difritega.
Seejuures on Niva veoskeem hulga edumeelsem, sest nelivedu on kasutatav ka libedal kõva pinnal (talvel), Suzukidel aga mitte.
Suzuki veoskeem on analoogne UAZ-i omaga, st nelivedu kasutatav üksnes pehmel pinnasel. Libedal teel on selline auto neliveoga raskesti juhitav.
Blokeeruvaid difreid pole ka UAZ-i sõjaväevariandi sildades (erinevad tsiviilvariandi sildadest rattareduktorite ja väiksema peaülekande korpuse poolest - suurema kliirentsi saamiseks). Ainuke sõiduauto klassi auto venest, millel meenub silladifri blokk, on Luaz-i tagasild. Sealt järgmine on jub Gaz-66 tagasild.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist