
Risti vastupidiselt akf Avatari arvamusele näikse mulle, et Lennutaadi Lennujaam ei kao vanast paigast kuhugi. Ka Rail Baltic lõppjaam peab plaani järgi samasse kohta tulema. Pealegi võtab selline rongitunnel Tallinna lennujaamalt ilmselt hulga kliente ära. Tallinnale lähim tõsiseltvõetav lennujaam ongi Vantaa kuid sinna pääsemine on mere tõttu ilge sürr. Finnairi kogumislennukid käivad tõesti ette vedamas ja kui joppab saab kohe ümberistumise. Kui ei , või seal mitu tundi passida nagu töll. Laevaga Soome minema hakkamine on samuti vähemalt 3-tunnine projekt.
Ca 20 minutiga Soome ja sealt otselennuga peaaegu poolde maailma ähvardab Tallinna lennujaama vaid Kärdla liinide tarbeks jätta.
50 EUR piletihind on muidugi laevaga võrreldes ilge kirves, aga mugavus ja kiirus maksavad ka midagi. Laevad pole ka Prantsusmaa ja Inglismaa vahelt kuhugi kadunud kuigi rongiliiklus on sealgi ning rongiga on minuteada kallim. Laevameestel on inimestelt raha kättesaamiseks nagunii teistsugused meetodid. Tekipilet tehakse odav ning hoolitsetakse selle eest, et keegi end kuhugi tugitooli magama ei sätiks. Tallinki kõige uuem, Megastari nimeline laev ongi minumeelest spetsiaalselt nii ehitatud, et istmed oleks võimalikult kõvad ja ebamugavad ning kajuteid nii näpuotsaga, et need on kogu aeg välja müüdud:) Siis peab reisija pidevalt ringi tuiama ja võib-olla läheb poodi (kuhu tal mujale minna ongi ) ja ostab midagi. Kasvõi 6-eurose võileiva koos kohviga ning see on juba peaaegu teise laevapileti hind.
Üldkokkuvõttes läheks siis elu Tallinnas kallimaks, sest Tallinna ja Helsinki üürihinnad hakkaksid ühtlustuma ja Eesti elu koonduks veel rohkem Tallinna ümber. Mis viga sellise ajakuluga teises riigis tööl käia... kuigi 50 EUR ots on Soome palkadegi juures ikka liig mis liig kui iga päev peaks sõitma. Roiskuvas läänes seevastu olen kuulnud olevat inimesi kes käivadki 4-5 korda nädalas odavlennufirmaga Hispaaniast Inglismaale tööle, sest seal koha peal normaalset eluaset üürida tuleb kallim kui 30 EUR piletiga Hispaaniasse sõita.