ambur123 kirjutas:Kas jutt käib vaid Vene enda territoriaalvetest või mingil määral ka rahvusvahelistest vetest? Esimest võivad nad ise reguleerida, kuigi lubada kaubavedusid vaid oma laevadel on selge konkurentsi piiramine ning õigust rikkudes teiste laevade liikumise osas võib „vaenulik Lääs“ kehtestada (loomulikult „kapitalistlike haide“ ässitusel) Vene vastu piirangud, mis kõik loomulikult on „poliitiline kättemaks“

). Teise osas võivad suvalisi asju deklareerida ilma teiste kohustusega seda järgida - iseasi, kui piirivalve / laevastik hakkab välislaevu kimbutama...
Ei oska öelda, kas see on mereõiguse rikkumine või mitte, kuid on sellel tähendust? Kas ei vilistata juba praegu kui mitte rahvusvahelisele õigusele siis vähemalt rahvusvaheliselt tunnustatud tavadele? Tahavad, siis teevad ning leiavad õigustusi ka veel - loll, kes vabandust ei leia. Tõenäoliselt rohkem tulevikku suunatud samm, et tasapisi end Arktikasse "sisse süüa".
Pole praegu mahti järge ajada, kui palju Põhjaväilast läbib Vene territoriaalvett, majandustsooni ja rahvusvahelist tsooni. Ning kui palju neist vastavalt on laevatatav täna ja kui palju perspektiivis, arktilise jää sulamisel. Kindlasti on keegi seda juba teinud ja vastavad andmed võimalik netist ka leida.
Selge, et see laevatee on üsna unikaalne just jääolude ja nende kergema osa jäämise tõttu VF ranniku lähedusse, mistõttu Kreml ka oma eelisest maksimaalset välja üritab pigistada.
Konkurentsi piiramine on väga suhteline, kuna selle kandi sadamad on etteaimatavalt riigi omandis nagu ka suurima mõjuga operaatorid neis sadamates (Rosneft, Gazprom jt). Kauba omanik määrab vedaja ning miski ei keela tal seda teha oma eelistuste (hind, laeva lipp, kapteni nägu või tüürimehe ämma sünniaasta) järgi, olgu need siis lähtuvad majanduslikest, poliitilistest või terve mõistusega lõdvalt seotud põhjustest.
Hoian silma peal, mis vastukajasid sel teemal IMOst ja maailma laevandusest sel teemal tulema hakkab ja katsun vastavalt jagada.