F-35 olevikust ja tulevikust

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 5594
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Gideonic »

Kapten Trumm kirjutas:Tootja claimide järgi piisaks 45 F-16 töö tegemiseks vähem kui kümnest F-35st.
Tegelikult see nii lihtne pole, maksab ka kättesaadavus.
Ära pane tootjale sõnu suhu. See et lennuk suudab õhk-õhk võitluse harjutustest keskmiselt N rohkem vastast hävitada, ei tähenda, et lennukeid sellevõrra vähem vaja läheb. Keegi pole seda väitnud, ega kavatse ka USA F-35'i oluliselt vähem osta kui asendatavaid lennukeid.

Sest loomulikult loeb kättesaadavus, ning üldse on tänapäeva hävitajatel ikka oluliselt rohkem ülesandeid kui vastase lennuki hävitamine. 8x rohkem pomme küll F-35 kohale ei toimeta näiteks.
Kasutaja avatar
ruger
Liige
Postitusi: 23494
Liitunud: 04 Juul, 2009 12:29
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas ruger »

2019 aasta eelarves on USA õhuväel järgmised lennuvahendid.
Pentagon getting more aircraft in 2019 budget:
•77 F-35 Joint Strike Fighters
•60 AH-64 Apache attack helicopters
•24 F-18 Super Hornets
•15 KC-46 tankers
•10 P-8 Poseidon
•8 CH-53K helicopters
•6 VH-92 Presidential helicopter
https://twitter.com/LucasFoxNews/status ... 2816322561

Lisaks veel rakettide tellimus
Pentagon's FY19 Munitions Shopping List:
Joint Direct Attack Munition: 43,594, $1.2B
Guided Multiple Launch Rocket System: 9,733, $1.2B
Boeing Small Diameter Bomb-1: 6,826 $0.3B
Raytheon SDB-2: 1,260, $0.4B
Hellfire Missile: 7,045, $0.6B
JASSM-ER: 360, $0.6B
JAGM: 1,121, $0.3B
https://twitter.com/JamesDrewNews/statu ... 4218600449
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
nimetu
Liige
Postitusi: 7681
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas nimetu »

nimetu kirjutas:Korealased kavatsevad paarkümmend F-35 juurde osta:
http://www.janes.com/article/76587/sout ... onal-f-35s
Paistab, et ollakse rahul sellega mis saadakse.
Ka jaapanlased paistavad rahul olevat. Tellivad juurde veel vähemalt 20 tükki.
https://www.err.ee/684796/jaapan-ostab- ... slennukeid

Populaarne müügiartikkel aasias. :D
Kasutaja avatar
Sekeldaja
Liige
Postitusi: 997
Liitunud: 29 Aug, 2014 17:38
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Sekeldaja »

nimetu kirjutas: Ka jaapanlased paistavad rahul olevat. Tellivad juurde veel vähemalt 20 tükki.
https://www.err.ee/684796/jaapan-ostab- ... slennukeid

Populaarne müügiartikkel aasias. :D
Olles lähedalt pealt näinud, millist kulmudelkõndimist nõuab millegi müük Jaapanisse, suhtun kõigisse Lääne müügiinimestesse, kes mistahes ekspordikanali sinna raiunud on, siiralt sügava lugupidamisega. Vaadates Jaapani õhujõudude tehnilist koosseisu on see kanal mõistagi juba ammu sisse ja aja jooksul laiaks töötatud, aga see ei vähenda fakti väärtust müügiargumendina. Muu Aasia osas ei oska sõna võtta, sestap seda ka ei tee.
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 5594
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Gideonic »

Jaapan kaalub ka F-35B ostmist laevadel ja saartel kasutamiseks
Japanese military planners are also considering buying F-35Bs, the vertical takeoff and landing (VTOL) version of the aircraft. Those models can operate from small islands skirting the East China Sea or from ships such as the Izumo-class helicopter carriers.
Lemet
Liige
Postitusi: 20851
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Lemet »

F-35 esmakordselt regulaarsel patrulltegevusel merel.

https://bmpd.livejournal.com/2018/03/08/
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 5594
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Gideonic »

Lemet kirjutas:F-35 esmakordselt regulaarsel patrulltegevusel merel.

https://bmpd.livejournal.com/2018/03/08/
Veel mõned uudised

A versiooni lahinglennukid said viimaks peale uue versiooni (3F) tarkvarast, millega saab kasutada kõiki täis-lahingvõime relvi (nii sisemisi ja välimisi) ja lennata ettenähtud 9G ja Mach-1.6ga. Seda siis nii USAs kui ka hetkel Jaapanis lähetusel olevad lennukid (mitte segi ajada teise, seal püsivalt asuva Mariinide B mudeli eskadrilliga, millest osa läks just merele). B ja C versioon peavad veel ootama esmase lahingvõime konfiguratsioonis vastavalt mai ja juunini:
This milestone gives the Block 3F-configured F-35As assigned to the 34th Fighter Squadron stationed at Hill and those forward-deployed to Kadena Air Base, Japan—on North Korea’s doorstep—some lethal capabilities. The aircraft now can fire Raytheon’s short-range AIM-9X Sidewinder missile, the GAU-22 25mm gun, and Boeing’s precision-guided Small Diameter Bomb, all while flying up to 9Gs at 1.6 Mach.

https://www.reddit.com/r/F35Lightning/c ... apons_and/
Itaallased liitsid F-35A õhukaitse süsteemi (sisuliselt kuulutasid sellega välja esmase lahingvõime). Samuti sai nende merevägi mõnda aega tagasi esimese B versiooni kätte. (Google'i tõlge):
In Amendola the operation of the new 5th generation weapon system supplied to the AM started

From March 1, 2018, the JSF assets of the 32nd Wing of Amendola (FG) are officially part of the National Air Defense device as they are functionally included in the Air Space Surveillance Service (SSSA), a fundamental institutional task of the AM.

http://www.aeronautica.difesa.it/comuni ... onale.aspx
Varjuküljest ka
(hinnad ei tule alla piisavalt kiiresti, tootmine ei pruugi laieneda soovitud tempos)

LRIP-11 läbirääkimised valitsusega venivad (ja tundub et käib paras lehmakauplemine). Ehk hind tuleb kindlasti madalam kui praegune $94.3 miljonit tükist, aga tundub mitte nii palju nagu soovitaks (eesmärk on jõuda $75 miljonini 2020ndate alguses).
“If I could snap my finger and sell an F-35 tomorrow for $75 million, I would,” Tanner said. “Because I think that would be helpful for everyone involved. As a taxpayer, internationally we’d sell more, etc. But wanting that cost to be that is interesting, actually being able to do it is a whole different discussion.”
http://www.defenseone.com/business/2018 ... le/146420/
Tootmsliinil on pooled defektid endiselt vargsusega seotud. Ollakse veidi mures kas suudetakse tootmist suurendada ja hinda alla tuua päris selles tempos mis plaanitud
It’s also seen as critical for keeping Lockheed’s delivery schedule as planned, with no future delays as production ramps up from 66 jets last year to about 90 this year and beyond, he said.

“I don’t have concerns that we’ll be able to keep having aircraft coming down the line and putting them together and delivering them. We’ll be able to do that,” he said. “But I have concerns that we might not be able to do it at the rate that our war fighter has asked us to do it.”
https://www.defensenews.com/air/2018/03 ... ce=Twitter
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 5594
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Gideonic »

See Itaalia lahingvalve võib muidugi olla seotud ka meie suurte Putini sõprade peatse võimuletulekuga (eeldusel et koalitsiooni kokku saavad).
Formed in 2009 to fight corruption and waste in politics, Five Star officials last year said they would scrap the F-35 program if they took office.

“There will be no ifs or buts about leaving the F-35 program,” Tatiana Basilio, a Five Star member of Parliament, said in May.
https://www.defensenews.com/global/euro ... ars-power/
Tahavad jalapealt programmist välja astuda ja poe kinni panna. Hoolimata siis sellest, et nende tootmisliin asub Itaalias ning on juba 8 A mudelitlennuväele ning ühe B mudel mereväele üle andnud. Huvitav kust see hirmus kulude kokkuhoid enam tuleks?

A mudeli puhul saan veel teoreetiliselt aru, et saaks välja vahetada täiendavate Eurofighteritega aga mida nad oma lennukikandja pealt lennutada kavatsevad? :scratch:
Kasutaja avatar
ruger
Liige
Postitusi: 23494
Liitunud: 04 Juul, 2009 12:29
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas ruger »

F-35 uuendamise hindadest
Under the F-35 joint program office’s latest plan, follow-on modernization for the Joint Strike Fighter could add up to a total of $16 billion, the Defense Department’s program head confirmed Wednesday.

Responding to questions from lawmakers about the price of implementing the new Continuous Capability Development and Delivery strategy, or C2D2, Vice Adm. Mat Winter acknowledged that U.S. and international customers could pay up to $10.8 billion for development and $5.4 billion for procurement of upgrades to the F-35 between fiscal years 2018 through 2024.

Last September at the Defense News conference, Winter announced that the JPO had re-envisioned the F-35’s follow on-modernization plan, also known as Block 4, as a more iterative process where software updates would be pumped out every six months. New computing systems, sensors and weapons would also be incorporated during the period.

Out of the 53 capabilities that will be introduced during C2D2, about 80 percent are software-related, Winter said during a hearing on the program held by the House Armed Services Committee’s tactical air and land forces subcommittee.

“It’s predominantly software, which is what drove us to pursue an agile, repetitive, iterative process to do quick software module updates and provide them to the warfighter,” he said.
https://www.defensenews.com/air/2018/03 ... price-tag/
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
nimetu
Liige
Postitusi: 7681
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas nimetu »

A mudeli puhul saan veel teoreetiliselt aru, et saaks välja vahetada täiendavate Eurofighteritega aga mida nad oma lennukikandja pealt lennutada kavatsevad? :scratch:
Praeguse seisuga on Eurofighteri hind vist isegi kallim kui F-35. Suured geeniused kukuvad kohe säästma. :lol:
nimetu
Liige
Postitusi: 7681
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas nimetu »

Sakslased eelistavad teha poliitikat hangete osas. Luftwaffe ülem lasti lahti, väidetavalt sellepärast, et toetas F-35 hankimist:
http://www.janes.com/article/78644/luft ... 35-support
Taaniel Tina
Liige
Postitusi: 1079
Liitunud: 07 Nov, 2012 9:54
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Taaniel Tina »

Bloomberg väidab, et kui Lockheed Martin ei suuda vähendada F-35 ülalpidamiskulusid 38%, võivad USA armee tellida kolmandiku võrra vähem lennukeid

https://www.msn.com/en-us/money/compani ... spartandhp
Lemet
Liige
Postitusi: 20851
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Lemet »

Lõuna-Korea...

https://bmpd.livejournal.com/3140651.html

Ja väidetavalt lendasid juutide kaks masinat ilma, et radarid neid märganud oleks...


http://www.google.ee/amp/s/m.lenta.ru/n ... /f_35/amp/
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
nimetu
Liige
Postitusi: 7681
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas nimetu »

Bloomberg väidab, et kui Lockheed Martin ei suuda vähendada F-35 ülalpidamiskulusid 38%, võivad USA armee tellida kolmandiku võrra vähem lennukeid
USA õhuväe staabiülem seevastu kinnitab, et tellitud arvust ei taganeta:
http://www.janes.com/article/78958/gold ... -of-record
Mis on mõnes mõttes loogiline, sest need "säästud" sellise käigu puhul neutraliseeruksid ilmselt kõrgenenud ühikuhinna tõttu. On küllalt näiteid, kus vähendatakse tellitud ühikute arvusid ja hinnad lendavad taevasse. Ja kokkuvõttes on neil ikkagi vaja tagada ka teatud võimekuse tase, mis eeldab teatud arvu lennukite olemasolu. Vaevalt, et nad F-35 millegi muuga asendaksid.
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 5594
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: F-35 olevikust ja tulevikust

Postitus Postitas Gideonic »

F-16.net foorumisse pandi ülesse Combat Aircraft ajakirja 2018 a. mai numbrist üks huvitav väljavõte Hollandi pilootide kogemustes (hoiatus, pdf, laeb alla!) USA Edwards'i õhuväebaasis, kus nad tegutsevad aktiivselt alates 2015. a. jaanuarist.

Mõningad väljavõtted:
While a lot of missions are conducted with the JOTT partners, the Dutch F-35s periodically fly with the 148th Fighter Squadron ‘Kickin’ Ass’, the RNLAF’s F-16 training unit in Tucson, Arizona, to evaluate and validate new tactics.

The first time we got to test all these advanced capabilities to their fullest potential was about a year ago, with and against our F-16s in Tucson,’ says Knight. ‘The initial scenario was that our two F-35s would escort a four-ship of F-16s across a notional border and protect them against another eight-ship of F-16s simulating a modern adversary. A relatively inexperienced flight leader was in charge of the F-16s on our side and Lt Col Joost ‘Niki’ Luijsterburg, the Tucson detachment commander, was responsible for the adversaries. Up to this point we had only practised these scenarios in the simulators and while we had a decent game-plan, we were all anxious to see how the F-35 would perform in real life. We figured that the F-35’s stealth would keep us out of harm’s way for most of the fight, but that we also need to protect the friendly F-16s, maximize the lethality of their missiles and get them to the target. To make this happen, we planned to initially use electronic attack against the adversary F-16s, see if we could avoid having them detect friendly fighters and datalink the location of the hostile aircraft to our F-16s. This way we could use the F-16s on our side to shoot down the initial wave of enemy fighters and keep our own missiles available once the ‘Blue Air’ F-16s had to focus on their target attack. The plan worked flawlessly.
Kuna hollandlased treenivad ka oma F-16 piloote samas kandis (ning arendavad üldiselt oma õhuvõitlus-taktikat), otsustati aasta tagasi läbi viia üks suurem harjutus. Selle käigus toetasid kaks Hollandi F-35'd nelja F-16't, mida juhtisid üsna kogenematud piloodid. Need F-16'ed pidid läbi viima õhk-maa operatsiooni "vastase territooriumil". Neile pandi vastu kaheksast F-16st koosnev eskadrill, mida juhtis Hollandi ISA F-16 treeningprogammi juht (kolonelleitnant Joost 'Niki' Luijsterburg).

Kuna F-35't oli kasutada ainult 2, sai mänguplaaniks omade F-16'te õhk-õhk rakette maksimaalselt ära kasutada (ning seetõttu loomulikult neid ka võimalikult kaua elus hoida). Selle saavutamiseks kasutati esmalt F-35 elektroonilise ründe vahendeid, et segada vastase F-16 radareid, ühtlasi edastades nende asukohta omadele F-16'etele. Saadud info põhjal tulistasid F-16ed alla vastase esimese laine. Seejärel said F-35'ed kasutada oma õhk-õhk rakette alles siis, kui F-16'ed pidid juba keskenduma oma õhk-maa sihtmärgile. Väidetavalt töötas plaan laitmatult. Vastas-eskadrilli juho enda sõnade järgi oli tegu ühe meeldejäävaima väljalennuga kogu tema karjääri jooksul. Ta väljendads ainult teatavat frustratsiooni, et üsna nõme oli korduvalt "hukkuda", saamata ise ühtegi raketti välja lasta.

Varasemalt olid nad säärast taktikat katsetanud ainult simulaatoris. Hea kinnitus oli seda näha töös ka õppusel.

Lähimaa õhuvõitlusest:
I typically tell new pilots that the F-35 sits somewhere in between the F-16 and F/A-18 when it comes to within visual range maneuvering.’

Knight divulged a little more information about flying basic fighter maneuvers (BFM) in an F-35. ‘When our envelope was cleared to practise BFM we got the opportunity to fight some fourth generation
fighters. Remember, back then the rumors were that the F-35 was a pig. The first time the opponents showed up [in the training area] they had wing tanks along with a bunch of missiles. I guess they figured that being in a dirty configuration wouldn’t really matter and that they would still easily outmaneuver us. By the end of the week, though, they had dropped their wing tanks, transitioned to a single centerline fuel tank and were still doing everything they could not to get gunned by us. A week later they stripped the jets clean of all external stores, which made the BFM fights interesting, to say the least…
BFM on Basic Fighter Maneuvers ehk põhimõtteliselt lähi-õhuvõitluse matkimine. Meedia kuulduste põhjal võitlesid nad (täpsutamata) 4. generatsiooni hävitajatega, mille piloodid olid veendunud et suudavad neid üle manööverdada ka väliste kütusepaakide ja inert-rakettidega pardal. Nädalapärast vähendati laadungit, kuid ikkagi läks asi vaevaliselt. Veel nädal pärast seda eemaldati kogu väline laadung (k.a. raketid ja püülonid). Pilootide sõnul tegi alles see õhuvõitluse "vägagi huvitavaks".
High-g maneuvering is fun, but having high fuel capacity and the ability to carry lots of stores is great too. During the weeks when we were flying BFM we also needed to drop a GBU-12 [laser-guided bomb] on the China Lake weapons range. Back in our F-16 days we’d have had to choose, since there is no way you can BFM with a bomb on your wing, let alone having the fuel to fly both missions in a single sortie. With the F-35, however, this isn’t much of an issue. On one of the sorties, my colleague, Maj Pascal ‘Smiley’ Smaal, decided he would fly BFM and still have enough fuel to go to the range afterwards and drop his weapon. During the debrief, the adversary pilot told us he was confused as to why we went to the range after the fight. When ‘Smiley’ told him that he was carrying an inert GBU-12 the entire time and that he then dropped it afterwards during a test event, the silence on the other end of the line was golden.
Ehk siis ühe väljalennu ajal otsustad piloot teha 2-1es.Võttes kohe pardale GBU-12 pommi (mis tõsi on circa 250 kg ainult) ning pidades lähimaa õhuvõitlust, nii et terve aja oli see pomm pardal. Matkitud õhuvõitluse lõppedes lendas ta polügonile ning heitis selle alla relvatesti raames. Debriifi (mõni e.k. vaste?) ajal küsis vastaseks olnud piloot, et mille kuradi pärast ta peale õhuvõitlust polügooni suunas lendas. Vastust kuuldes oli vaikus liinil paljuütlev. Nimelt pilootide enda sõnul ei ole F-16'ega võimalik normaalselt lähimaa-õhuvõitlust pidada, sarnane pomm tiiva küljes rippumas. Ammugi ei jätku F-16es ühe väljalennu ajal mõlema missiooni jaoks kütust.

Artiklis on palju huvitavat. Räägitakse CAS'ist (Close Air Support), kui suure eelise annab selles SAR (Synthetic Aperture Radar) ja saadud piltide jagamine sihitajatega võrreldes F-16ega. Samuti on pikemalt võrreldud F-16 ja F-35 eeliseid/puudusi lähivõitluses. Lühidalt, kel keel suus, soovitan lugeda!
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist