... siis kas keegi sooviks olla giidiks.
... kuid meie huvi on just üldtutvustav (vöönd, kaartid, "sisu" jne) ning loomulikult ka mõne hästisäilinud rajatise tutvus.
Olen valmis ettepanekuteks ning kui keegi on ise spetsialist või tunneb kedagi, siis andke palun teada.
Tänud ette![/quote]
Siin läks veidi diskussiooniks, kuid tsiteerisin uuesti oma palve.
Kohtade vaatamine annab küll visuaalselt midagi, kuid teadmiste baasi see ei laienda.
Olen ise olnud loengus, kus seda temaatikat üksipulgi lahati, kuid kahjuks ei tee see minust spetsialisti ning kohal pole ma kunagi viibinud.
Muinsuskaitset selline asi ei huvita.
Peaasi, et oleks kultuuri kohalt väärtuslik ja plää plää plää.
Selle eest peaks seisma EKV, sest seal ju on väiksed õppused.
Krt, kuidas ta kultuuriväärtuslik ei ole - Peeter Suure-aegsed(1910-ndad) laskemoonalaod. Leia Tallinna lähedalt sellist kohta. Isegi Naissaar on maastikukaitseala, kuigi Vene kroonu poolt risustatud.
Vagonetitee liipreid võib näha savi sees rooduvarjendist nr. 1 alla minevas ühendustunnelis, nii umbes 200 meetrit enne kinnimüüritud lõppu. Ei kujutagi ette kuhu rong seal mahtunud oleks, aga kui kodanikud teavad rääkida et sissepääs on prügiga kinni aetud, siis võiks ära mainida sissepääsu täpse koha ka?
Vanasõiduki huviline
Minu sõidukid: Gaz 22; Moskvich 412 1969
Käisime Laagris kõik rooduvarjendid läbi, enamuses neist on võimalik edasi minna varjendite vahelisse tunnelisüsteemi, mõnes peab küll roomama ja ühes lausa sukelduma, aga võimalik siiski. Pilte saab näha selles teemas , vaadates viimaseid postitusi.
Vanasõiduki huviline
Minu sõidukid: Gaz 22; Moskvich 412 1969
Paneks siia mõned pildid veel ühe objekti kohta Hiiu ja Kivimäe rongijaamade vahel - kaks künkakujulist ehitist. Peeter Suure merekindluse mingi osa on need kohe kindlasti olnud, kuna kaardil viib nendeni kitsarööpmeline raudteeharu. Kaardil on need kaks hoonet siis Nr.6-st tiba allapoole. Mis funktsiooni need täpsemalt täitsid, võib keegi targem ehk seletada. Saaks ka ise targemaks.
Aga mind painab üks asi. Mis raudteeharu hargneb liinilt Nõmme turu taga (ei mõtle seda, mis surnuaia juurest ära keerab) See haru on maastikul hästi näha ja kulgeb sinna "katla" mäe vahele. Haru jupp ka eelnevalt antud kaardil näha. Kaardil näha, et haru lõpus muld/kivi ehitis olnud, ja natuke üleval pool tunneli tähis. Maastikul liikudes on seal kohapeal näha nõlva kalda ülaosas niiöelda suurt lehtrit, nagu oleks seal jah tunnel olnud ja see kokku lastud.
Ehk oskab keegi sellegi kohta midagi kosta.
Jumal lõi inimese aga mr. Colt tegi nad kõik võrdseks:
Kahjuks on see linnalegend tõsi. Veel nõukaajal kaevasid poisid mäekaldasse koopa,see varises kokku ja paar tükki sai surma. Sellest kirjutati ka lehes. Üks töökaaslane kes sealt hiljem mööda läks rääkis, et oli seal kaevendis näinud mingeid laua- või prussiotsi. Võibolla oli tegemist vana tunneli toestusega ja poisid teadsid mida otsisid. Minu mäletamist mööda oli see siiski kusagil suusahüppetorni kandis.