Larry kirjutas:Kriku kirjutas:Aga miks nad just nüüd seda teevad? Mis selle protesti mõte on?
Raada võttis vastu seaduse, mis annab euronumbrimärkidega autode omanikele mingi tähtajani aega, et oma auto Ukrainas arvele võtta (koos korraliku maksuraha tasumisega muidugi), tähtaja möödudes hakatakse trahvima. Ühesõnaga - välismaise numbrimärgiga ringisõitev ukrainlane muutub õiguserikkujaks.
Selge, aitäh!
Kriku
Välismaalt toodud autode tollimaks on Ukrainas säilinud veel SNG tolliliidu (Venemaa, Ukraina, Kasahstan, Valgevene, võib-olla veel keegi) ajast. Tollimaksu ei pidanud maksma liidu territooriumil toodetud autode eest. Enamus koostetehaseid oli Venemaal. Ukrainas löödi Kia/Daewoo kõige algelisemaid mudeleid kokku ja võib-olla tehakse tänagi kui Zaporozje tehas pankrotti pole läinud.
Igasuguse muu kraami eest tuleks tolli maksta ja see on ikka ilgelt suur summa. Kevadel tahtis üks meie juures töötav ukrainlane mu päevinäinud Audi ära osta ja uuris kodumaalt, et palju tuleks tolli maksta, et see Ukrainasse viia. Kui ta nüüd õigesti kuulis, siis ca 5000 EUR ja tuligi , kõrvad lontis, tagasi. Selline auto ise maksab suuremas osas euroliidust umbes sama palju. Ma võtsin ta siis hoopis Soome registris arvele ja vereimejatest soomlased oma kurikuulsa autoveroga tahtsid ainult ca 1000.
5000 vs 1000 Ukraina ning Soome elatustaset arvestades - see Raada võiks maa peale kukkuda, ajad on ju edasi läinud!
Kellel võimalus on , see sõidabki välismaise numbriga. Eesti omasid on vähe, sest kauge riik. Läti autod pole atraktiivsed, sest Lätis on igaaastane automaks. Seevastu leedukad on terve tööstusharu loonud kus auto renditakse ukrainlasele ja see on kasutaja.
Alternatiivne variant, kevadel , oli veel, et Raada kaotab tollimaksu üldse ära kuid ilmselt sai ahnus seekord võitu.