sakslased >-< punaarmee
Põhiasi sakslaste kahjuks oligi tehnika ja meeste vähesus võrreldes liitlastega,sel ajal,kui venkud oma jakoleve jm lennukeid täiustasid mõeldi saksamaal juba reaktiividele,lennukitele,mis on olnud kõikidele tänapäevastele hävitajatele/pommitajatele eeskujuks,millised tõsi suur suur osa jäigi paberile.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43808
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Jah, ja vastasena nähti tollaegset Suurbritannia ja Prantsuse tehnikat.tõnis.SS kirjutas:Ka mina tahaksin neid võrdlusi näha!
Tankid koostati vastavalt hetkeoludele.Ja keegi ei näinud ette karmi talve.
Kuna venelastel käis kiire tootmine siis oli neil tehasest saata vastavad masinad ning uuendusi teele.Sakslased nagu teadagi päris kaugel kodumaalt...
Vene tankitehased olid peale 1941 kolimist kindlasti kaugemal rindest. Et sealt peale 1941 kino üldse tanke tulema hakkas, võib vist tänada rohkem TT püstolit NKVD meeste käes.
On kuulda ütlemisi, et T-34 oli kahes mõttes epohhi loov masin - esimene omataoline nn MBT ehk main battle tank, Panther ehitati just viimast silmas pidades. Teiseks tema diiselmootori põhilahendus osutus piisavalt pommikindlaks, et pidada vastu palju aastaid ning nagu ajalugu näitas, olid sakslaste imetankid suuresti tupiktee - bensiinimootor ja rasketank surid kaunis kiiresti peale sõda välja.
Muideks kõnekas tõsiasi, et V-2 diiselmootoril on neli klappi silindri kohta, see eeldab meeletult keerukat plokikaane valandit, kuidas küll see suudeti tollal sedasi teha, et ta töötas ja katki ei läinud?
Ehk siis venelased päris nii lollid ja saamatud siiski ei olnud ning kohati on suutnud maailma päris hea sõjatehnikaga üllatada. Iseasi on see, et 1930ndate venemaa oli mahajäänud vaene agraarriik, mis kiiruga industrialiseeriti, Saksamaa aga on olnud maailma masinaehituse ja terasetööstuse sünnimaid veel siis, kui Venemaal alles tehnikast midagi ei teatud.
Kasutas see punaarmee ka tsaariaegseid suutükkeSamuti olid mitmed Wehrmachti välisuurtükiväe mudelid pärit Esimese maailmasõja aegadest, samas kui Punaarmee kasutas relvi, mis olid konstrueeritud peamiselt 1930. aastatel
Meie võitluslipp sini-must-valge
aatekõrgusse näidaku teed!
Lehvi, lehvi sa hõõguma palged.
Süüta südames õilsuse leek.
aatekõrgusse näidaku teed!
Lehvi, lehvi sa hõõguma palged.
Süüta südames õilsuse leek.
Pakuksin siis välja ühe võrdlusandmiku. Venekeelne küll kahjuks aga tehnilistest andmetest peaks igaüks vast aru saama ja sõja alguse vahekordade kohta peaks tehnika poolest ka enam-vähem kõik olemas olema.
Head vaidlemist (mulle isiklikult meeldib tütar emast rohkem).
Head vaidlemist (mulle isiklikult meeldib tütar emast rohkem).
Mida paksem ajatolm, seda ilusamad tunduvad selle all olevad asjad.
Tanki diiselmootorite osas sakslastel oskuste taha asi küll seisma ei jäänud. Oli ju Junkers Jumo 205 seeriatootmises. Praktiliselt sama "kohvermootor" on uusimatel vene tankidel.
Diisel V-2-34, mis T-34 vedas, on ju ka põhimõtteliselt aviodiisel. Kust pärit, ei oska öelda. Võimalik et Junkersi kontsessioonist (Junkersil oli 30. aastatel N. Liidus kontsessioon täismetall-lennukite ja lennukimootorite ehitamiseka. Sakslased löödi hiljem välja ja kontsesiooni baasil loodi Tupolevi konstrueerimisbüroo). Samuti mõni prantsuse lennukidiisel on kahtlaselt sarnane.
Suurtükkide osas ei näe ka vene relvade erilist üleolekut. "Kolmetolline" ehk 76,2 mm kahur oli prantsuse 19. sajandi lõpu 75 mm kahuri modifikatsioon, 45 mm "muhaboi" või "hüvasti, Kodumaa" oli saksa 37 mm PaK-i järgi tehtud, 85 mm õhutõrjekahur Kruppi ümberpuuritud 76,2 millimeetrine jne. Pantri 75 ja Tiigri 88 mm kahurid koos korralike sihikutega ei võimaldanud tegelikult T-34 -l avamaastikul üldse laskeulatusse jõuda.
30. aastatel, suure sõpruse ajal arendati ju relvastust koos ja katsetati N. Liidu polügoonidel, kuna Varsailles´ rahu tingimustega oli Saksamaal sellise relvastuse omamine keelatud. Sealt siis vene relvatootjad õppisid ja mõnes asjas jõudsid tõesti õpetajatest ette.
Kuna aga vaieldamatult andeka vene rahva paremik oli hävitatud, laagris või emigreerunud, siis sai ülejäänud massi relvastada vaid suhteliselt primitiivsete relvadega ja karjakaupa tapetavaks saata.
Diisel V-2-34, mis T-34 vedas, on ju ka põhimõtteliselt aviodiisel. Kust pärit, ei oska öelda. Võimalik et Junkersi kontsessioonist (Junkersil oli 30. aastatel N. Liidus kontsessioon täismetall-lennukite ja lennukimootorite ehitamiseka. Sakslased löödi hiljem välja ja kontsesiooni baasil loodi Tupolevi konstrueerimisbüroo). Samuti mõni prantsuse lennukidiisel on kahtlaselt sarnane.
Suurtükkide osas ei näe ka vene relvade erilist üleolekut. "Kolmetolline" ehk 76,2 mm kahur oli prantsuse 19. sajandi lõpu 75 mm kahuri modifikatsioon, 45 mm "muhaboi" või "hüvasti, Kodumaa" oli saksa 37 mm PaK-i järgi tehtud, 85 mm õhutõrjekahur Kruppi ümberpuuritud 76,2 millimeetrine jne. Pantri 75 ja Tiigri 88 mm kahurid koos korralike sihikutega ei võimaldanud tegelikult T-34 -l avamaastikul üldse laskeulatusse jõuda.
30. aastatel, suure sõpruse ajal arendati ju relvastust koos ja katsetati N. Liidu polügoonidel, kuna Varsailles´ rahu tingimustega oli Saksamaal sellise relvastuse omamine keelatud. Sealt siis vene relvatootjad õppisid ja mõnes asjas jõudsid tõesti õpetajatest ette.
Kuna aga vaieldamatult andeka vene rahva paremik oli hävitatud, laagris või emigreerunud, siis sai ülejäänud massi relvastada vaid suhteliselt primitiivsete relvadega ja karjakaupa tapetavaks saata.
-
- Site Admin
- Postitusi: 5706
- Liitunud: 16 Dets, 2003 11:32
- Kontakt:
Alati kasuks foorumi otsingEOD kirjutas: Tanki diiselmootorite osas sakslastel oskuste taha asi küll seisma ei jäänud. Oli ju Junkers Jumo 205 seeriatootmises. Praktiliselt sama "kohvermootor" on uusimatel vene tankidel.
Diisel V-2-34, mis T-34 vedas, on ju ka põhimõtteliselt aviodiisel. Kust pärit, ei oska öelda. Võimalik et Junkersi kontsessioonist (Junkersil oli 30. aastatel N. Liidus kontsessioon täismetall-lennukite ja lennukimootorite ehitamiseka. Sakslased löödi hiljem välja ja kontsesiooni baasil loodi Tupolevi konstrueerimisbüroo). Samuti mõni prantsuse lennukidiisel on kahtlaselt sarnane.

V-2 ajaloost on siin juba juttu olnud
http://www.militaar.net/viewtopic.php?p=36497#36497
Seal on (toimivad

- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43808
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Kui T-34 oli nii vilets tank, miks siis sakslased Tigeri ja Pantheri üldse välja mõtlesid? Arendanud oma sõja-alguse aegsete plekkpurkidega taktikat edasi.
Tegelikult tundub, et sakslased olid oma tankidega vähe kuses ja 1942 oli juba hästi selge, et nende omatoodagu ja tsehhi kökatsitega rohkem midagi korda saata ei õnnestu. Eks vene inimese sõdimisoskus tasapisi arenes ning said tankid ka endale raadiod ja kõik muud.
Mis töökindlust puudutab, siis Tigeril ja Pantheril polnud siin midagi hõisata.
V-2 diislile sai erinevalt nendest Maybachi bensiini-imedest osaks kaunis pikk elu, ehitati sellest edasi kõiksugu mootoreid kuni V-84 diislini, mis oli peal T-72 tankil. Üldiselt rändas bensiinimootor kiiresti ajaloo prügikasti ja on tänaseni valdavalt diisliga asendunud.
T-34 kontseptsioon oli väga hea, lihtsalt see vajanuks pisut lihvimist ja paremaid kasutajaid. Ja see ei ole- üllatus-üllatus - teps mitte sakslastelt maha tehtud. WWII alguse aja saksa tankidest olid venelaste tankikonstruktorid siiski ees.
Tegelikult tundub, et sakslased olid oma tankidega vähe kuses ja 1942 oli juba hästi selge, et nende omatoodagu ja tsehhi kökatsitega rohkem midagi korda saata ei õnnestu. Eks vene inimese sõdimisoskus tasapisi arenes ning said tankid ka endale raadiod ja kõik muud.
Mis töökindlust puudutab, siis Tigeril ja Pantheril polnud siin midagi hõisata.
V-2 diislile sai erinevalt nendest Maybachi bensiini-imedest osaks kaunis pikk elu, ehitati sellest edasi kõiksugu mootoreid kuni V-84 diislini, mis oli peal T-72 tankil. Üldiselt rändas bensiinimootor kiiresti ajaloo prügikasti ja on tänaseni valdavalt diisliga asendunud.
T-34 kontseptsioon oli väga hea, lihtsalt see vajanuks pisut lihvimist ja paremaid kasutajaid. Ja see ei ole- üllatus-üllatus - teps mitte sakslastelt maha tehtud. WWII alguse aja saksa tankidest olid venelaste tankikonstruktorid siiski ees.
- ugandiklubi
- Liige
- Postitusi: 1156
- Liitunud: 10 Juun, 2004 15:02
- Asukoht: Tartu või Sinimäe
- Kontakt:


Ja keda huvitab tiigri mootor http://www.alanhamby.com/maybach.html
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43808
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Mootori ehituse kohta väga hea link.
Sellise mootori korralik käima reguleerimine on iseenesest kaunis suur pusimine, kahe karburaatoriga sõiduautomootoreid omal ajal sätitud ja nood tahtsid pidevat "timmimist".
See pildil tundub nagu mingine liikursuurtükk - aga au saksa sõjameestele, kes sellistega 1941 ülekaaluka ja paremate tankidega kaunis puruks lõid.
Sellise mootori korralik käima reguleerimine on iseenesest kaunis suur pusimine, kahe karburaatoriga sõiduautomootoreid omal ajal sätitud ja nood tahtsid pidevat "timmimist".
See pildil tundub nagu mingine liikursuurtükk - aga au saksa sõjameestele, kes sellistega 1941 ülekaaluka ja paremate tankidega kaunis puruks lõid.
- Würger 190G
- Liige
- Postitusi: 2063
- Liitunud: 27 Sept, 2005 12:57
- Asukoht: Harjumaa
- Kontakt:
Miks ta peaks ületama, kui see ei ole tank vaid liikursuurtk.
K. Trumm kirjutab saksa plekist tankidest, kui nad plekist olid, siis miks venelased pidevalt oma tankide soomuse paksust ja kahuri kaliibrit kasvatasid? Nende papist saksa tankide vastu oleks ju T-34/76 täiesti piisanud.
Saksa tankikahurid ainult pikenesid ja moon paranes, aga 88mm kahur tankil jäi seeriamasinate laeks. Venelasi ajasid uued saksa tankid nii ärevusse, et topiti ISile 122 ja 34le 85mm kahurid ning prooviti laevakahureid tankidele aretada.
K. Trumm kirjutab saksa plekist tankidest, kui nad plekist olid, siis miks venelased pidevalt oma tankide soomuse paksust ja kahuri kaliibrit kasvatasid? Nende papist saksa tankide vastu oleks ju T-34/76 täiesti piisanud.
Saksa tankikahurid ainult pikenesid ja moon paranes, aga 88mm kahur tankil jäi seeriamasinate laeks. Venelasi ajasid uued saksa tankid nii ärevusse, et topiti ISile 122 ja 34le 85mm kahurid ning prooviti laevakahureid tankidele aretada.
Üks asi mida vähemalt tankide puhul silmas peab pidama on ka erinevate metallimaakide kvaliteet mida erinevad osapooled kasutasid ja mis kellelegi kättesaadavad olid. Venelased näiteks valasid oma T34 tornid, samal ajal kui sakslased monteerisid neid plaatidest kokku. Sama asi mõjutas ka mootoriehitust, sest tehnika pidi olema masstootmises ja toote omahind sõltub valmistamise tehnoloogiast, tehnoloogia omakorda sõltus aga materjalidest. Minu arvates oli T34 odavam valmistada (said kiiremini valmis) kui saksa tanke.
Tagantjärele tarkus on täppisteadus!
- ugandiklubi
- Liige
- Postitusi: 1156
- Liitunud: 10 Juun, 2004 15:02
- Asukoht: Tartu või Sinimäe
- Kontakt:
-
- Liige
- Postitusi: 1483
- Liitunud: 12 Juun, 2005 18:33
- Kontakt:
Küsimus põle sedavõrd ei plekist tankides ega 47 mm. PAKides nende peal, aga pigem nendes lõbusates poistes seal hoobade ja sihikute taga. Ja sellest mehest, kes klapid kõrvadel korraldusi vastu võttis ja edasi andis. Sellest on siin juba juttu olnud, aga meenutaksin veel.
Venelaste soomuse kõvendamine on osalt tingitud ehk ka sellest, et kuigi 37 mm. Pak jäi ka vanade mudelite vastu jõuetuks, asendas seda väga eduliselt 88 mm. Flak, mida kõikvõimalike masinate ja platvormide peale topiti ja mis oli tõeline tegija.
Venelaste soomuse kõvendamine on osalt tingitud ehk ka sellest, et kuigi 37 mm. Pak jäi ka vanade mudelite vastu jõuetuks, asendas seda väga eduliselt 88 mm. Flak, mida kõikvõimalike masinate ja platvormide peale topiti ja mis oli tõeline tegija.
Et notre Parole s'appelle Fidélité !
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 7 külalist