Parvlaev "Estonia" hukkumine
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
Arusaadav.
Küsimus on, et kas ilma selle täiendava projektis olnud veekindla ukseta laev siis ka tegelikult vastas klassile "deep sea ferry, Finnish ice class 1" , mille serdi see Bureau Veritas andis, või ei vastanud.
Kes või kumb seal kägu ajab, kas laevatehas või Bureau Veritas? Paber kannatab kõike.
Kohus ütles, et mõlemad on puhtad poisid.
Küsimus on, et kas ilma selle täiendava projektis olnud veekindla ukseta laev siis ka tegelikult vastas klassile "deep sea ferry, Finnish ice class 1" , mille serdi see Bureau Veritas andis, või ei vastanud.
Kes või kumb seal kägu ajab, kas laevatehas või Bureau Veritas? Paber kannatab kõike.
Kohus ütles, et mõlemad on puhtad poisid.
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
Mina saan nii aru, et vastas ka ilma selle täiendava ukseta, mille pakkus välja Meyer Werf ise, aga millest tellija loobus. Tõenäoliselt mingitel praktilistel kaalutlustel nagu ruumi kokkuhoid, maksumus, lastiruumi suurem kasulik maht ja konstruktsiooni lihtsam hoidmine. Igal juhul pidi see olema Bureau Veritasega kooskõlastatud.Fucs kirjutas:Arusaadav.
Küsimus on, et kas ilma selle täiendava projektis olnud veekindla ukseta laev siis ka tegelikult vastas klassile "deep sea ferry, Finnish ice class 1" , mille serdi see Bureau Veritas andis, või ei vastanud.
Kes või kumb seal kägu ajab, kas laevatehas või Bureau Veritas? Paber kannatab kõike.
Kohus ütles, et mõlemad on puhtad poisid.
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
Sel juhul ju see laevaehitaja argument justkui ei päde, et lollid eestlased kasutasid rannikupraami avameresõiduks. Kui ilmakuulus Bureau Veritas oli selle avameresõiduks sertifitseerinud siis on ju loogiline, et laev võib avamerel sõita (ilma igasugu ümberehitusteta).Sekeldaja kirjutas:Mina saan nii aru, et vastas ka ilma selle täiendava ukseta, mille pakkus välja Meyer Werf ise, aga millest tellija loobus. Tõenäoliselt mingitel praktilistel kaalutlustel nagu ruumi kokkuhoid, maksumus, lastiruumi suurem kasulik maht ja konstruktsiooni lihtsam hoidmine. Igal juhul pidi see olema Bureau Veritasega kooskõlastatud.Fucs kirjutas:Arusaadav.
Küsimus on, et kas ilma selle täiendava projektis olnud veekindla ukseta laev siis ka tegelikult vastas klassile "deep sea ferry, Finnish ice class 1" , mille serdi see Bureau Veritas andis, või ei vastanud.
Kes või kumb seal kägu ajab, kas laevatehas või Bureau Veritas? Paber kannatab kõike.
Kohus ütles, et mõlemad on puhtad poisid.
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
Just ja sellele Madli Vitismann viitabki.manjabes kirjutas:Sel juhul ju see laevaehitaja argument justkui ei päde, et lollid eestlased kasutasid rannikupraami avameresõiduks. Kui ilmakuulus Bureau Veritas oli selle avameresõiduks sertifitseerinud siis on ju loogiline, et laev võib avamerel sõita (ilma igasugu ümberehitusteta).Sekeldaja kirjutas:Mina saan nii aru, et vastas ka ilma selle täiendava ukseta, mille pakkus välja Meyer Werf ise, aga millest tellija loobus. Tõenäoliselt mingitel praktilistel kaalutlustel nagu ruumi kokkuhoid, maksumus, lastiruumi suurem kasulik maht ja konstruktsiooni lihtsam hoidmine. Igal juhul pidi see olema Bureau Veritasega kooskõlastatud.Fucs kirjutas:Arusaadav.
Küsimus on, et kas ilma selle täiendava projektis olnud veekindla ukseta laev siis ka tegelikult vastas klassile "deep sea ferry, Finnish ice class 1" , mille serdi see Bureau Veritas andis, või ei vastanud.
Kes või kumb seal kägu ajab, kas laevatehas või Bureau Veritas? Paber kannatab kõike.
Kohus ütles, et mõlemad on puhtad poisid.
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
Julgeks kahelda, et kas tavalise reisilaeva päästeõppuste kavasse "olukord ja tegevus paanika tekkimisel" üldse kuulubki. Need juhised mis praegult parvalaevadel reisijatele jagatakse on sellised primitiivsed, et kuuldes laeva häiresignaali riietuge soojalt ja liikuge mööda rohelist joont laeva avariiväljapääsude poole. Teoorias ilus ja kui mõni neist laevadest hakkaks kivina põhja vajuma tekib samasugune takistusjooks nagu "Estonial"oli.Borja kirjutas:Sestap ongi mul (ESTONIA näitel) lolllihtne küsimus, et kui kui reisilaeva uppudes mitte mingit reisijate päästmist ei toimu, vaid toimubki ainult laevameeskonna ummisjalu "takistusjooks" päästeparvedesse - et milleks kuradiks need "päästeõppused" siis on![]()
Ma olen ise kogenud , oli vist Ecero Line laeval, kui laeva valjuhääldajast teatati, et 7.tekil algab Bingo-loto loosimine. Hea et jõudsin koridori seina äärde kirjamargiks tõmbuda. Jalutuskepid õieli tormav mass oleks jalge alla tallanud ja pärast on nagu tankipolk üle käinud.
Või on akf Borjal universaalseid meetodeid niisuguse massi seismapanekuks?
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
Pealegi oli laev tugevalt kreenis:
"Laev vajub aina rohkem kreeni ja vanemad inimesed ei pääse enam kajutitest välja. Peaaegu juba mööda seina jooksvad reisijad näevad ukseaugust, kuidas eakamad allaandnuna enam ei püüagi end kajutist välja vinnata. Nemad aga näevad oma kajutist, kuidas noored neist üle hüppavad, et mitte kukkuda ukseaugust nende kajutisse, mis on muutumas surmalõksuks, kust ei pääse mingilgi viisil välja."
Tsiteeritud artikkel: https://longread.delfi.ee/artiklid/mayd ... d=87445717
Eks proovi kedagi veel evakueerida seal
Ja nagu siin teemas varem öeldud, reisijate evakuatsiooni abistajateks on määratud kindlad meeskonnaliikmed ja häire korral peaks igaüks asuma tema kohale tema ülesannet täitma, ning mitte lahkuma näiteks mootoriruumist omapäi.
"Laev vajub aina rohkem kreeni ja vanemad inimesed ei pääse enam kajutitest välja. Peaaegu juba mööda seina jooksvad reisijad näevad ukseaugust, kuidas eakamad allaandnuna enam ei püüagi end kajutist välja vinnata. Nemad aga näevad oma kajutist, kuidas noored neist üle hüppavad, et mitte kukkuda ukseaugust nende kajutisse, mis on muutumas surmalõksuks, kust ei pääse mingilgi viisil välja."
Tsiteeritud artikkel: https://longread.delfi.ee/artiklid/mayd ... d=87445717
Eks proovi kedagi veel evakueerida seal

- Tundmatu sõdur nr. 4
- Liige
- Postitusi: 10495
- Liitunud: 16 Okt, 2005 18:42
- Asukoht: Siilis
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
Vanasti olid suurte reisiaurikute laevaohvitseride varustuses seks puhuks armeerevolvrid..vanahalb kirjutas:Või on akf Borjal universaalseid meetodeid niisuguse massi seismapanekuks?
Ei usu, et piraatide tõrjumiseks - küllap ikka paanika ohjamiseks // korra hoidmiseks reisijate seas ohuolukorras...
Viimati muutis Tundmatu sõdur nr. 4, 30 Sept, 2019 8:45, muudetud 1 kord kokku.
Infanterie - königin aller Waffen.
Ja kolmas brigaad tuleb ka nagunii.
Ja kolmas brigaad tuleb ka nagunii.
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
Ja edasi? Esimesed kuu-seitse lased maha, seejärel jookseb paanikas mass su üle, sest surve tagant on füüsiliselt ületamatu.Borja kirjutas:..vanasti olid suurte reisiaurikute laevaohvitseride varustuses seks puhuks armeerevolvrid...vanahalb kirjutas:Või on akf Borjal universaalseid meetodeid niisuguse massi seismapanekuks?
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
- Tundmatu sõdur nr. 4
- Liige
- Postitusi: 10495
- Liitunud: 16 Okt, 2005 18:42
- Asukoht: Siilis
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
.."edasi" ei ole(gi) midagi - kui juba kogu meeskond tegeleb(ki) vaid ummisjalu "takistusjooksuga", siis nii ongi // siis on ka revolver kasutu
Sest see tähendab(ki) kogu laevameeskonna hierarhilise distsipliini kokkukukkumist elik üldist kaost - no nagu see ESTONIAl oligi.
Revolver laevaohvitserdel (vanasti) oli asja eest siis, kui meeskond täitis oma kohust ega jooksnud amokki paatidesse - tänapäeval näikse need asjad teistmoodu.......

Sest see tähendab(ki) kogu laevameeskonna hierarhilise distsipliini kokkukukkumist elik üldist kaost - no nagu see ESTONIAl oligi.
Revolver laevaohvitserdel (vanasti) oli asja eest siis, kui meeskond täitis oma kohust ega jooksnud amokki paatidesse - tänapäeval näikse need asjad teistmoodu.......
Infanterie - königin aller Waffen.
Ja kolmas brigaad tuleb ka nagunii.
Ja kolmas brigaad tuleb ka nagunii.
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
Tänapäeval ei kirjutaks keegi alla töölepingule, kus seisab, et käsu mittetäitmisel võib ta kapteni või vahiohvitseri käest kuuli saada. Ja kujutame nüüd ette, et keegi ohvitseridest oleks Estonial hakanud veel inimesi suvaliselt maha laskma
Kui laev on nii kreenis, et põranda asemel tuleb käia mööda seinu, ning lisaks veel vajub kiiresti, siis ei saagi seal midagi normaalselt organiseerida.

Kui laev on nii kreenis, et põranda asemel tuleb käia mööda seinu, ning lisaks veel vajub kiiresti, siis ei saagi seal midagi normaalselt organiseerida.
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
Estonia huku uurimise ühendkomisjoni lõpparuanne, (Väljavõtted)Madli Vitismann kirjutas:Lepingus on ka kirjas, et laevaehitus peab toimuma klassifikatsiooniühingu Bureau Veritas järelevalve all, laev peab vastama mereohutuse konventsioonile SOLAS 74
20. peatükk
UURIMISTULEMUSED
https://www.postimees.ee/2528663/estoni ... aljavottedTehnilised küsimused
* ESTONIA ehitamise ajal ei olnud Bureau Veritase, s.o vastava klassifikatsiooniühingu poolt kehtestatud mingeid üksikasjalikke konstruktsiooninõudeid vöörivisiiride kohta.
* Soome Mereadministratsioon oli vastavalt riiklikule määrusele vabastatud kohustusest teostada laevakere ülevaatust laevadel, millel on olemas volitatud klassifikatsiooniühingu poolt väljastatud kehtiv klassitunnistus.
* Visiiri kinnitusseadmeid ei olnud heaks kiitnud Soome Mereadministratsioon ega ka mitte Bureau Veritas.
* Vöörirambi asukoht ei vastanud SOLASe nõuetega ette nähtud põrkevaheseina pikenduse asukohale.

Enno Tammeri raamatus "Uppumatu Estonia" on seal kusagil lõpupoole "erinevate spetsialistide erinevad monoloogid".
Seal vihjatakse laevaehitusinsenerist tehnikakandidaat Heino Levald`i (oli ka laevahuku uurimise ühendkomisjoni liige) mingile kirjutisele pealkirjaga "Paberitega põhja aetud laev", mida netist ei leia.
Enno Tammer rezümeerib seal oma raamatus neid mõtteid, mida härra Levald on esitanud.
Peamiselt siis arvab härra, et väljastatud paberid ei vastanud teatud nõuetele.... ja samas veelkord:
Seega, kui ametliku lõppraporti väide, etPrantsusmaa Nanterre'i esimese astme kohus tegi reedel otsuse, millega jättis parvlaeval Estonia hukkunud inimeste lähedaste kaebuse rahuldamata.
Estonia katastroofi ametlik uurimine tõi välja, et selle põhjuseks olid laeva konstruktsioonivead. Nii andsid rohkem kui tuhat lähedase kaotanud inimest ja kannatanut sisse kaebuse laeva klassifitseerija ja ehitaja vastu, nõudes hüvitiseks üle 40 miljoni euro, vahendas "Aktuaalne kaamera".
Kohtuotsuses märgitakse, et nii Prantsusmaa kui ka Rootsi seadustest lähtudes ei ole kaebajad esitanud piisavalt tõendid tõestamaks, et ettevõte Bureau Veritas või kompanii Jos L. Meyer-Werft Gmbh & Co oleksid teinud suure või tahtliku vea.
vastab tõele, siis Bureau Veritase välja antud "deep sea ferry, Finnish ice class 1" ei saa ju tagada, et sellise konstruktsiooniga laev on ka tegelikult avamerekõlbulik ?ESTONIA ehitamise ajal ei olnud Bureau Veritase, s.o vastava klassifikatsiooniühingu poolt kehtestatud mingeid üksikasjalikke konstruktsiooninõudeid vöörivisiiride kohta.
Ehk, et paberid võisid olla, aga kas need ka midagi tagasid ?
.... ja kui ametliku lõppraporti väide, et
vastab tõele, siis Madli Vitismann`i jutt sellest, et "Lepingus on ka kirjas, et laevaehitus peab toimuma klassifikatsiooniühingu Bureau Veritas järelevalve all, laev peab vastama mereohutuse konventsioonile SOLAS 74" tähendab IMHO ju seda, et Bureau Veritas järelvalve all ei ehitatud SOLAS 74 nõuetele vastavat laeva.Vöörirambi asukoht ei vastanud SOLASe nõuetega ette nähtud põrkevaheseina pikenduse asukohale.
Ma saan aru nii, et Jos L. Meyer-Werft Gmbh & Co jutus: "oleks tulnud paigaldada vöörirambi taha veel täiendav veekindel uks. Laeva algses projektis oli see uks ka olemas, kuid eemaldati tellija soovil" mainitud lisauks oleks taganud selle SOLAS nõuetele vastavuse ?
Ehk, et endiselt minu jaoks segane lugu.
Vbl ma olen liiga loll ja ei saa asjadest pädevalt aru, seega andestust jauramise pärast.
- Tundmatu sõdur nr. 4
- Liige
- Postitusi: 10495
- Liitunud: 16 Okt, 2005 18:42
- Asukoht: Siilis
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
Ei, minu arust saad sa asjadest päris hästi aru, akf..
Nii logu rambi/visiiri konstruiga laev ei saanudki vastata miskitele reaalsetele avamerenõuetele..
See, et mitmed järjestikused omanikfirmad (oma perset kattes) need reaalsed nõuded ilusti ära oskasid JOKKitada (kui kabelimats oli käinud) - see on ju ilmne..
Elik "tõlkes kaduma läinud" - rampvisiir oligi logu(-loe: avamerekõlbmatu) aga juriidiliselt on kõik korrektne // keegi süüdi pole // halleluuja selle pääle
Nii logu rambi/visiiri konstruiga laev ei saanudki vastata miskitele reaalsetele avamerenõuetele..
See, et mitmed järjestikused omanikfirmad (oma perset kattes) need reaalsed nõuded ilusti ära oskasid JOKKitada (kui kabelimats oli käinud) - see on ju ilmne..
Elik "tõlkes kaduma läinud" - rampvisiir oligi logu(-loe: avamerekõlbmatu) aga juriidiliselt on kõik korrektne // keegi süüdi pole // halleluuja selle pääle

Infanterie - königin aller Waffen.
Ja kolmas brigaad tuleb ka nagunii.
Ja kolmas brigaad tuleb ka nagunii.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43808
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
Georg Otsa vöörivisiirist


/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43808
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
Kas ametlikus raportis polnud visiiri eest kukkumise põhjuseks mitte kinnituste metalli väsimuspurunemine ja vigastused enne väljasõitu (mida ignoreeriti)?Borja kirjutas:Ei, minu arust saad sa asjadest päris hästi aru, akf..
Nii logu rambi/visiiri konstruiga laev ei saanudki vastata miskitele reaalsetele avamerenõuetele..
See, et mitmed järjestikused omanikfirmad (oma perset kattes) need reaalsed nõuded ilusti ära oskasid JOKKitada (kui kabelimats oli käinud) - see on ju ilmne..
Elik "tõlkes kaduma läinud" - rampvisiir oligi logu(-loe: avamerekõlbmatu) aga juriidiliselt on kõik korrektne // keegi süüdi pole // halleluuja selle pääle
Väsimuspurunemine tuleneb metallile pidevate umbes samasuunaliste koormuste andmisest, umbes nagu painutad käes traadijuppi, kuni murdub.
Väsimuspurunemise riskiga detailid peaksid alluma tihedale kontrollile (nt lennukite kered ja tiivad omavad eluiga teatud tundides, misjärel tuleb need hoolikalt kontrollida ning vajadusel tugevdada) ja alluma regulaarsele väljavahetamisele/remondile.
Visiiri kinnituste väsimuspurunemine tuleneb sellest, et lained merel koormavad ja logistavad seda visiiri, ühe Rootsi otsaga allub see kümnete tuhandete lainete koormusele.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
Poolteist lehekülge juttu "Georg Otsal" autode, rehvide, Gorba jms. vedamisest läks Nõukogudemaa teemasse: http://www.militaar.net/phpBB2/viewtopi ... 73#p593973
---
---
Kaldun siinkohal akf Borjaga nõustuma, erinevalt meeskonna tegevuse küsimusest.Borja kirjutas:See, et mitmed järjestikused omanikfirmad (oma perset kattes) need reaalsed nõuded ilusti ära oskasid JOKKitada (kui kabelimats oli käinud) - see on ju ilmne..
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Majestic-12 [Bot] ja 1 külaline