K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
-
- Site Admin
- Postitusi: 5706
- Liitunud: 16 Dets, 2003 11:32
- Kontakt:
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Elektriautode ja samuti vesinikautode "tankimine" ehitatakse massidesse mineku korral lihtsalt üles teist pidi. Mitte akut ega vesinikku pütti ei pea autos laadima, vaid need on vahetatavad kulumaterjalid. Aku hakkab tühjekas saama - sõidad "tanklasse" ja vahetad aku välja. Samuti vesiniku ballooniga. Akud laetakse tanklas, mitte autos. Aga loomulikult võid ka öösel oma autos olevat akut kodu juures laadida. Ja sellega mingi kopika kokku hoida. Vesinikuballooniga seda kahjuks teha ei õnnestu.
Akude vahetatavaus kaotab ka selle probleemi, et tuleb korraga mingi suur summa välja käia. Kui aku surema hakkab. Aku ammortatsioon on arvestatud rendikulu sisse ning maksad iga kord mingi kopika, kui akut vahetad.
Akude vahetatavaus kaotab ka selle probleemi, et tuleb korraga mingi suur summa välja käia. Kui aku surema hakkab. Aku ammortatsioon on arvestatud rendikulu sisse ning maksad iga kord mingi kopika, kui akut vahetad.
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Siis on alati see kartus, et kes teab, millise juustu vastu saan... 

Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
-
- Site Admin
- Postitusi: 5706
- Liitunud: 16 Dets, 2003 11:32
- Kontakt:
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Lihtsalt "tanklakett" vastutab. Paljud lepingud peavad ilmselt muutuma. Aga aku tervist kontrollida on tegelikult väga lihtne.
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Siis peaks kõik akud ühtse standardi järgi tehtud ka olema. Ei usu ma, et tanklas kõigi autotüüpide akud hakkavad reas olema või siis mingil model x mõõtu masinal samas mõõdus aku peal mis mõnel mikro linnapunnil. Siis ehk veel moodulite variant oleks aga jah, kahtlane.
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
See eeldaks ülemaailmset akude tootmise standardit mis kõlaks veidi ulmelisena kapitalismi tingimustes arvestades kui suur jama oli (ja on tegelikult siiani) laadimispistikute standardiseerimisega. Samuti peavad kõik autod turul olema kiirvahetatavate akude võimalusega. Elektriautode massistumisega kaob üldse ära eraauto kui selline ja kasutusele tuleb renditav isesõitev/sõiduteenust jagav auto. Sel hetkel saame muidugi kõik aru et EU-st väljaastumisega oleme lootusetult hiljaks jäänud.toomas tyrk kirjutas:Elektriautode ja samuti vesinikautode "tankimine" ehitatakse massidesse mineku korral lihtsalt üles teist pidi. Mitte akut ega vesinikku pütti ei pea autos laadima, vaid need on vahetatavad kulumaterjalid.

Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
-
- Site Admin
- Postitusi: 5706
- Liitunud: 16 Dets, 2003 11:32
- Kontakt:
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Hm, AA ja AAA ja pluss veel terve rida erinevaid (standardiseeritud) patareisid on poes müügil? Erinevate tootjate toodetud? Samuti samas mõõdus akud? Jälle standardiseeritud?
Või on seal 100 erinevat patareid ja akut?
Täpselt sama moodi saab ka vahetatavate akude standardi osas kokkuleppeid sõlmida.
Ja see rendiautode suurem osakaal turul on ka üks võimalik tulevikustsenaarium.
Aga kõige vähem tõenäoline on see stsenaarium, et kõik jätkub tulevikus samamoodi nagu täna...
Või on seal 100 erinevat patareid ja akut?
Täpselt sama moodi saab ka vahetatavate akude standardi osas kokkuleppeid sõlmida.
Ja see rendiautode suurem osakaal turul on ka üks võimalik tulevikustsenaarium.
Aga kõige vähem tõenäoline on see stsenaarium, et kõik jätkub tulevikus samamoodi nagu täna...
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Ei, kindlasti on see realiseeritav, lihtsalt paljud asjad peavad muutuma. Näiteks tuleb leida mingi lahendus sellele, kuidas see akuvahetus füüsiliselt toimub - sest et hulk autojuhte ei saa sellega ise hakkama.
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
-
- Site Admin
- Postitusi: 5706
- Liitunud: 16 Dets, 2003 11:32
- Kontakt:
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Tasub vaadata vanu filme. Kuidas toimus bensu tankimine veel umbes 50 a tagasi.
Tanklas on personal. Kes selle töö ära teeb.
Või siis robotid. Ilmselt on lihtsalt automatiseeritav töö.
Tanklas on personal. Kes selle töö ära teeb.
Või siis robotid. Ilmselt on lihtsalt automatiseeritav töö.
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Vähemalt rollerite puhul hakkavad akuvahetus jaamad mingis mahus reaalsuseks juba saama. Taiwanil vähemalt.
https://techcrunch.com/2019/08/06/gogor ... -scooters/
Seletav video ka - https://www.youtube.com/watch?v=g_-PKSPbvpw
https://techcrunch.com/2019/08/06/gogor ... -scooters/
Seletav video ka - https://www.youtube.com/watch?v=g_-PKSPbvpw
-
- Liige
- Postitusi: 434
- Liitunud: 25 Jaan, 2005 21:35
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Autode akuvahetusse ma hästi ei usu. Ei kujuta hästi ette, et näiteks Tesla tahaks teistega oma kalli raha eest väljaarendatud akutehnoloogiat jagada. Või kes siis vastutab, kui poolvigane aku autol terve elektrisüsteemi peeti keerab või ise põlema läheb. Parem võib siis juba vastavas jaamas autot vahetada nii, nagu vanasti postijaamades hobuseid vahetati.
Aga elektriautosid liiga kalliks pidades tuleks ju tegelikult võrrelda mitte letihinda, vaid kogu elutsükli kulusid ja siin võib elektriauto juba praegugi olla soodsam. Sõidukilomeetri omahind on nagunii odavam ja jõuallika lihtsama ehituse tõttu tuleb täiendav kokkuhoid hoolduse ja remondi pealt.
Aga elektriautosid liiga kalliks pidades tuleks ju tegelikult võrrelda mitte letihinda, vaid kogu elutsükli kulusid ja siin võib elektriauto juba praegugi olla soodsam. Sõidukilomeetri omahind on nagunii odavam ja jõuallika lihtsama ehituse tõttu tuleb täiendav kokkuhoid hoolduse ja remondi pealt.
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Praegu on ju paljud detailid kõigil autodel suht-koht ühtne standard. Ka akude standartseksajamine eeldab vaid soovi. Oli vist Renault see, kelle idee põhines laadimisjaama sissesõitmisel, kus põhja alt akupaneel automaadi poolt lahti päästeti, laetud asemele läks ja minuti-kahe pärast sai juba välja sõita.otsija86 kirjutas:Siis peaks kõik akud ühtse standardi järgi tehtud ka olema. Ei usu ma, et tanklas kõigi autotüüpide akud hakkavad reas olema või siis mingil model x mõõtu masinal samas mõõdus aku peal mis mõnel mikro linnapunnil. Siis ehk veel moodulite variant oleks aga jah, kahtlane.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Mjah. Tulevikus tuleb hakata jahil vist hobusega käima ja põdrad toome vankrite või saanidega välja. Kui diisel ja bensuautode tootmine ja arendus hääbub, ei hakata ka väga rõhku asetama 4x4 masinatele mis natuke karmimates oludes liiguvad. Põhja all asuva akupakiga, nagu siin eelmises kommentaaris, ma läbi kraavi või mudase rabatee ikka ei liiguks. Ämbriga seda elektrit ka kohale ei tassi kui aku tühjaks saab ning pahatihti on lähimasse talusse kilomeetreid juhet vedada laadimiseks.
(muidugi, vesinikku ega ka muid gaase samamoodi pangega ei vea).
(muidugi, vesinikku ega ka muid gaase samamoodi pangega ei vea).
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Äkki ei maksaks neid partei lõpliku tõe teooriaid siin nii agaralt postitada, mis mul karva turri ajavad ja vaidlema panevad?Ma ei teagi kust alustada Trummi alternatiivsete teooriate kummutamist.
Ma saan aru, et partei(de) tagatoas on juba vaikselt otsustatud, et kliimaprobleemi lahendame me elektrituulikutega (mille tööks vajaliku põhivõimsuse unustame) ja transpordiprobleemi akuautodega ning see ongi lõplik tõde. Ja häda neile, kes seda heaks ei kiida.
Partei(de)le ka tasuta soovitus - kasutada oma energiaprogrammi silumiseks ikka asjatundjate abi (nt TTÜ), siis saab see vähem lennukam ja raskemini kritiseeritav.
Ära sellist jampsi siia rohkem produtseeri, palun, valus lugeda.Sagedust ei mõjuta väiketootmine üldse, selleks, et võrgu sagedust muuta tootmise seisukohast on sinna kas vaja äkiliselt lisada väga palju kas tarbimist või tootmist. Eesti võrgu juhul räägime me siin üldiselt megavatt suurushulgast.
Elektrivõrgus hoitakse sagedust eraldi seadmetega ja sagedust hoiab üldiselt võrgu enda suurus (latentsus) samal ajal mida suurem on võrk, seda raskem on seda hoida. Kuidas täpselt suurtes võrgus sagedust hoitakse on detailselt isegi õppinud insenerile keerukas selgeks teha ja ma ei hakka seda siin isegi üritama. Väiketootmine mingit moodi asjasse aga ei puutu.
Elektri kvaliteeti generaator otseselt ei mõjuta - ükskõik kui kallis või odav on generaator annavad nad siiski välja voolu mis on jälle, suuremal või vähemal määral normidest mööda. Selle muundamiseks/silumiseks on "filter", mis võib sisaldab trafot, voolu regultsiooni kiibistiku, kondensaatorid jne (seda on võimalik mitut eri moodi lahendada, seega detailidesse ei hakka laskuma). Kokkuvõttes elektri "puhtuse" osas loeb selle filtri kvaliteet. Mis isegi väga odavate hiinakate puhul, mida minu silm on näinud - on täiesti normaalsel tasemel - kindlasti sellisel, et Tesla akulaadijale vastuvõetav (mis ise on muuseas pingemuundur mis suudab töötada väga laias spektris aga see selleks). Kuid mida mina ka oma 30 aastase elektroonikainseneri staasiga ka tean ... Sinu kirjelduse järgi oli 5kw generaatori probleemiks pigem see, et selle nominaalvõimsus (või pidevvõimsus) on suure tõenäosusega kusagil 3 kw kandis ning kui ups tirib rohkem võimsust kui pakkuda on, siis loomulikult lülitab ta end välja. Millest said sa vist ka ise aru, sest asendasid selle 24kw generaatoriga.
Viimati muutis Kapten Trumm, 17 Dets, 2019 9:19, muudetud 1 kord kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Ei maksa uskuda jah - need akud on juba täna paigutatud selliselt, et lopsti neid sealt kätte ei saa. Ja mida aeg edasi, seda suurem on energiamahukuse surve (turg tahab võimsust ja läbisõitu korraga, need aga tähendavad suuremaid akusid) ja kaugel pole aeg, mil aku saab olema auto konstruktsiooni osa, et hoida kasvavat massi kontrolli all.onu juulius kirjutas:Autode akuvahetusse ma hästi ei usu. Ei kujuta hästi ette, et näiteks Tesla tahaks teistega oma kalli raha eest väljaarendatud akutehnoloogiat jagada. Või kes siis vastutab, kui poolvigane aku autol terve elektrisüsteemi peeti keerab või ise põlema läheb. Parem võib siis juba vastavas jaamas autot vahetada nii, nagu vanasti postijaamades hobuseid vahetati.
Aga elektriautosid liiga kalliks pidades tuleks ju tegelikult võrrelda mitte letihinda, vaid kogu elutsükli kulusid ja siin võib elektriauto juba praegugi olla soodsam. Sõidukilomeetri omahind on nagunii odavam ja jõuallika lihtsama ehituse tõttu tuleb täiendav kokkuhoid hoolduse ja remondi pealt.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Ma ei saa aru miks sa poliitika asjasse tood?Kapten Trumm kirjutas:
Äkki ei maksaks neid partei lõpliku tõe teooriaid siin nii agaralt postitada, mis mul karva turri ajavad ja vaidlema panevad?
Ma saan aru, et partei(de) tagatoas on juba vaikselt otsustatud, et kliimaprobleemi lahendame me elektrituulikutega (mille tööks vajaliku põhivõimsuse unustame) ja transpordiprobleemi akuautodega ning see ongi lõplik tõde. Ja häda neile, kes seda heaks ei kiida.
Partei(de)le ka tasuta soovitus - kasutada oma energiaprogrammi silumiseks ikka asjatundjate abi (nt TTÜ), siis saab see vähem lennukam ja raskemini kritiseeritav.
Ma pole kusagil tuulikuid kiitnud. Tuulikud ja päikeseenergia on minu meelest poolikud lahendused hetkeni kuni meil puudub kindel ja odav suuremahuline energiasalvestusvõime. Kui see oleks minu otsustada oleks eesti pikemaajaliseks lahenduseks paar moodultuumajaama.
Elektrimootoriga auto on lihtsalt parem juba kontseptuaalselt kui sisepõlemismootoriga autod, ma ei usu, et ükski insener sellele vastu vaidleb. Lihtsalt alles praegu hakkame energiakandjate tiheduselt ja hinnalt sinna jõudma, kus elektriautod muutuvad praktiliseks.
Millega sa täpsemalt ei nõustu? Sellega, et pinge võrgus on omajagu erinev? Väiketootmine ei muuda seda oluliselt? (ma võiks isegi öelda, et hajeasustusega alades pigem hoiab seda) Väiketootmine ja sagedus pole omavahel seotud? (seda seletust, kuidas väiketootmine sagedust häirib tahaks küll kuulda, mul kuri kahtlus, et Trumm ei saa isegi aru mis elektrienergia sagedus on ja kuidas seda tekitatakse).Kapten Trumm kirjutas:Ära sellist jampsi siia rohkem produtseeri, palun, valus lugeda.
Isegi odavad hiinakad annavad normidele vastavat pinget ja sagedust välja (jälle - too mingeid näiteid koos skeemidega. Mida mina olen näinud oma silmaga saavad sellega suurepäraselt hakkama - tõele au andes ongi seda väikeses mastaabis suht lihtne ja odav tänapäeval teha.
maksimaalvõimsus (millena tavaliselt reklaamitakse) ja nimivõimsus (ehk mida suudab seade anda välja pidevalt) on erinevad generaatori puhul?
Kui vahetad 5 kw generaatori 24 kw generaatori vastu siis saab ainuke põhjus miks asjad varem ei töötanud olla ainult "elektri kvaliteedis" ? Või võib olla ka selles, et varasem generaator ei suutnud lihtsalt tarbimist ära toita, sest oli aladimensioneeritud ?
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Chupacabra ja 1 külaline