kriban...
hommikul esimeste fanfaarihelide (dnevalnõi kisa) saatel üles, hetkel ma ei saanud ju miskit lisajama endale lubada, isegi habeme ajasin ära, vanale ülikonnale kraed ei hakanud ka õmblema, mõte oli selline et kui kubusse siis ikka vana ülikonnaga, ja seal on krae viimane asi mida kontrollitakse

. rabasin kaptjorkast uue kostüümi kaenlasse, panama oli veel niiske aga kenasti vormis, ega kinnises ruumis ju kuivamine kehva, aga päike ka juba taevas ja kuivamine kiire. Picasso ka juba ootas oma kubrikus et numbrid isiklikult üle anda, tormasin siis staapi et "oma" uus auto ära varastada enne kui ohved tööle tulevad, väeosa korrapidaja oli ka õnneks kohal ja sain sõidulehe kätte, ilma selleta ei saa tankida ju. jooksin ümber auto, keegi kriipinud polnud, aga sees oli käidud, tolmu sees jäljed ju näha, arvatavasti pealiku autojuht enne kui oma künaga pealiku järgi läks linna. kimasin siis jälle oma peidupaika, töökoja nurga taha

. panama katusele päikese kätte kuivama, ja ise numbreid külge kruvima, õnneks poldid-mutrid olin juba eelmine päev varunud, töökoda avati alles peale razvoodi, tanklaga sama teema, peeglivarred olid ka töökojas värvi all kuivamas, aga nende külgekruvimine kökimöki. tegelesin muude asjadega, auto ju silmini tolmu täis, klaasid ei paista läbi, seega vaja autole ka kõrgläige peale lüüa, rehvid käisin ka saapaviksiga väliskülgedelt üle, tagavararehv kaasa arvatud

. aeg läks kiirelt, jõudsin isegi käigukangi oma käe järgi mugavaks painutada, see oli ka sihuke huvitav teema mis hiljem kõrgemate ohvede hulgas küsimusi tekitas, et miks minul on teistsugune kang kui teistel willistel

neid kange painutasin ma juba enne sõjaväge oma käe järgi kui ZIL-i peal töötasin kolhoosis

, hommikusöögile ei jõudnud, razvoodile ammugi mitte kuna eelmise päeva mälestused olid suht kehvad, ja huvitaval kombel mind isegi taga ei otsitud nagu hiljem selgus kui töökoja poisid tööle tulid

. poisid kargasid kohe auto kallale, mõne hetkega olid peeglid küljes ja välja reguleeritud, muidugi frantzusi oskuslikul juhendamisel! ja siis hooga tankima. vot tankimine meie väeosas oli ka huvitav teema

, tankuriks oli ämber nööri otsas, ja sellega siis õngitsesid maa-alusest tünnist bensiini, ja prappor kõrval loeb ämbritäisi

. ämber oli 12 liitrine, ümaras olekus, aga tankimise ämber oli ikka sitaks kokku pressitud et iga täiega saad 2-3 liitrit petta

, see oli ju prapporite leib. aga frantzusi taolist vana tchekisti puurahadega ei peta, valasin 40 liitrisesse paaki 50 liitrit sisse ja ütlesin prapporile et midagi on valesti, tema sunnik vaidleb vastu et kõik õige, arvasin et läheme ikka staapi tehnika tsasti ja uurime targemate käest kuidas see on võimalik

. sinna ta ei kippunud ja pani mulle kirja 38L

. jah, sõjaväes olid ka kütuse kulu normid, transportautodele rahuajal, diiselautoga polnud probleemi, kaarutasid ju põhimõtteliselt tühja autoga, norm oli piisav ja jäi ülegi, aga bensuautod ei saanud keegi hakkama

. meie väeosas lahendas frantzus probleemi lihtsalt, kolhoosniku moodi, leivaautole, LAZ-bussile ja sanitarkale ehitasin spido korrigeerimise vurrid soojendusmootorist, juba siis kui vaevalt pool aastat teeninud olin, sellest tuli ka kõva respect. LAZ-bussiga oli veits keerulisem, elektriline spido, aga juht oli kohalikust rahvusest ja sebis Termezi bussipargist teise ajami, frantzusi juhtnööride järgi

. willise norm oli suvel 16L sajale ja talvel 17L, tegelik kulu ca 18-20, vastavalt sellele kuidas tallad, kui kiirus üle 60kmh siis unusta ära

. willis tangitud, lendasin tagasi töökoja juurde, neil õnneks veepaak täis ja frantzus saab pesu teha ja uue mundri selga tõmmata enne otsustavat lahingut, aeg ka sobiv kuna staabis juhtkonna koosolek, lendab siis frantzus kahe ratta peal staabi ette ja pargib ära, jääb ootele pealiku willise kõrvale, tolle juht ei saa muhklitki aru mis toimub, ütlesin talle ausalt ega ma isegi ei tea, kuigi nägin mingit kadeduse ussi hinges kuna ma juba täis suvevormis panamaga, tema veel läkiläkis, küsimas käisid paljud ohved et mis värk, aga frantzus oli omas mahlas ja valetas kuidas jaksas, et tõin ainult auto staabi ette, endal kubusse minek ja siis kui välja saan on juba suvevorm nõutud jne. , ühesõnaga puhusin paska, kuna muid volitusi mulle tegeliku info jagamiseks ei olnud, ja alles hiljem kuulsin et frantzusi soolapuhumine oligi see mida minult oodati...
