Kapten Trumm kirjutas:Ma ei soovi minna rohkem detailidesse, sest näen, et toimub pahatahtlik trollimine. Lihtne.
Paar-kolmsada eurot aastas sisaldab õli, filtrid ja hooldaja külaskäigu. Kulu on võrreldav umbes sõiduauto õlivahetusega teeninduses.
Kui väga tahta, ehks siis võib maksta mingi 50 eurot kuus mõnele töötajale, kes selle genekaga mässab. Aastas siis 600+maksud.
vajalik automaatika ja paigaldus on selgelt liiga vähe.
Paar aastat tagasi maksis Cummins D44 generaator (36 kW vist) koos paigalduse, sh automaatikatööd ja FIBO plokist eraldi ruumi ehitamisega, suurema ehitushanke osana natuke üle 16 000 euro, bensujaamades vajalike seadmete arvu arvestades ja 20 kW seadet arvestades on 20 000 ikka päris suure varuga.
Seade ise peaks maksma umbes 8000 euro ringis.
Ma ei ütleks, et see on trollimine kui soovin, et valgustaksid kaasfoorumlasi oma teadmistega.
Ma saan aru, et sina oled nõus paari kolmesaja euroga nt. Tallinnas Võrru minema, et vahetada õli ja filtrid?
Õli läheb oma 10l ja see vast maksab juba oma 50 eurot. Filtrid maksavad ka mõned eurod Lisaks vana õli ja filtrite utiliseerimine. Sõit Võrru ja tagasi ca 7 tundi. Kohapeal tööd ühes tanklas äkki tunnike. See on 8 tundi tööd. Ütleme, et firma töötunni maksumus on 50 eurot, siis teeb see kokku 400 eurot. Paistab, et kuluga paned puusse. Arvestame eeltoodud tanklate arvuga mis on üle Eesti. Mis siis võiks kulu tulla?
Vaatleme siis seda 16000 eurost generaatorit koos ruumiga ja muu paberimajandusega (kasutusluba jne.). Ehitus maksumusele lisandub veel planeerimine, projekteerimine, hankekulud, järelvalve jne. Kulu veel generaatori käigushoidmiseks mis sisaldab lisaks eelpool toodud lepingulist hooldust. Ruumi vaja kütta ka kulu ja aasta lõikes midagi koguneb. Diiselgeneraator tarbib ka pidevalt elektrit. Elektroonikal tarbimine, akut laetakse ja mootorit hoitakse soojas, et ikka eesmärgipäraselt käivituks. Aastas korra tuleb kogu kütus ka kulutada/vahetada. See on ca 100l. Korrutame selle numbri veel 130-ga sest meil ju tanklaid nii palju.
Vaatleme siis veel seda teenindusjaama teenindaja palgakulu. Ütled 600+ maksud aastas lisaks. See on siis ca 870 eurot tööandjale. Meil näitena 100 teenindusjaama tuleb kokku 87000 eurot. Meil veel 30 automaatjaama Keegi peab neid ka seal kontrollimas käima. Sinna ka veel kulud. Lisama siia ka kulu personali koolitamsiks. 100 inimest koolitada maksab ka midagi. Lisaks veel teadmiste värskendamine. Teenindajad kipuvad vahetuma. Uued inimesed vaja jälle koolitada.
Kuna meil 130 tanklat ja seda üle Eesti laiali. Siis haldamise pärast, et asi käest ei läheks vaja keskset andmebaasi kus kirjas tehtud hooldused ja ka online jookseb ka kõigi generaatori seisukorra info kohale, et teaks vajalikke tegevusi planeerida. See ka jälle maksab.
jne.
jne.
Nagu näha siis sellega kaasneb igasugu erinevaid kulusid. Iga liigutus maksab ettevõttele ja suur ettevõte planeerib peab kõigi kulutustega arvestama.
Kas on mõistlik teha selliseid kulutusi nt tanklatele kui kord 5 aasta jooksul pooleks päevaks paaris tanklas elekter ära kaob? Kui kellegi vaja tankida sõidab ca 20 km teise tanklasse ja seal saab tankida.
Nii et Trumm puude taga tuleb ikka metsa näha.