Parvlaeva "Estonia" hukkumine ja vrakk
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
Lisaks sajad reisijate silmapaarid tunnistamas. Meenutab üht Kreisiraadio raadiosketši, kus tähtsat ja salajast külalist võeti raudteejaamas vastu orkestriga - konspiratsiooni mõttes.
-
kana tagumik
- Liige
- Postitusi: 1870
- Liitunud: 13 Mai, 2009 19:12
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
Ma viskaks õhku sellise küsimuse, mis paneb kärgatama pisukese mõttepommi. Kas saab üldse kindel olla lõpparuande väites liiga suures kiiruses ja kriitlisel hetkel valesti valitud kursis ?igas normaalses olukorras oleks laeva kiirust alandatud ja kurssi korrigeeritud.
Võibolla tegelikkuses vähendatigi kiirust ja kurss oli ka hetkeolude teadmiste hetke kõige optimaalsem ? Aga sel juhul oleks need "metsaveerud" sattunud komisjonis probleemi ette - laev kas ei oleks üldse uppunud või oleks uppunud märkimisväärselt aeglasemalt. Tõsteti lõpparuandes kiirust ja muudeti kurssi ja tehti muid trikke, mis päris elus ei juhtunud. Sellele mittevastavad tõendid nagu radaripilt, logiraamat ja filmilindid anti rottidele koos kapsarauaga minema viimiseks. Loomulikult pole mõtet sõnasabast haarata ja küsida ,kas hukukomisjoni "metsaveerud" tõesti tegutsesid nii, et said aru, et ülesandeks oli näidata, et visiri kaudu oli peategevus ja neil tuleb mudel vaid valmis teha. Pigem nii, et "lasti uurida" , aga hoolitseti, et komisjonile jääks ette ainult "sobivad" lähteandmed.
Vot selline vandenõuline mõttetegevus.
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
Kui tekkinud avade mõõtmeid võrrelda, pole IMHO vähimatki kahtlust, et visiiri kaudu pidi tulema suurem hulk vett.
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
Silmapaarid saab ära rääkida. Oletame näiteks et mingil masinal autodekil oligi midagi väiksemõõtmelist aga tundlikku.. ja see oli vaja ära viia. Silmapaaridele saab alati ka väita et ära viidi haige reisija... Ja kui olukord on väga meeleheitlik siis võetakse ette igatsugu lollusi... ja nagu näha siis ebaõnnestunult.Sekeldaja kirjutas:Lisaks sajad reisijate silmapaarid tunnistamas. Meenutab üht Kreisiraadio raadiosketši, kus tähtsat ja salajast külalist võeti raudteejaamas vastu orkestriga - konspiratsiooni mõttes.
Aga ma ei hakka ka väitma et tegemist oli samal ajal toimuva mereväeõppuse plaanilise harjutusoperatsiooniga, seda võivad nüüd edasi arendada teised ....
-
Madis Reivik
- Liige
- Postitusi: 4760
- Liitunud: 20 Dets, 2019 13:30
- Kontakt:
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
On kahtlusi aga samas kõik minu arvamused põhinevad nähtud fotodel (ilupilt on pahn) ja natuke ka TTÜ eksperdi jutust saab kinnitust.Dr.Sci kirjutas:Kas kaasfoorumlastel on kahtlusi, et reaalsed videokaadrid paljastavad natuke teistsuguse deformatsiooni kui discovery poolt nende põhjal pandud ilupilt näitab? Iseenesest me võime siin ju järgmise "Kavastu" tekitada aga insenerina välistaks küll selle et selline deformatsioon tekib lihtsalt laeva ebaühtlasel pinnasel lebamisest laeva enda raskuse mõjul. Tegemist on muljumisdeformatsiooniga mille tagajärjel tekis peatõmbepingete mõjul piki ja ristirebendid, tegemist võib olla nii tömbi kui terava esemega kuid mõõtmetelt mitte väga suurega. Ka tõesti, vajumine kivi otsa võiks sellise tekitada.
See pragu on lihtsalt nii sirge ja torujupp ilusti risti külgpinnaga. Koormusrebendi korral ju puruneb ikka sealt kus kõige rabedam - ja T-liite keevis on rabedam kui ülejäänud teras. Kas läheb keskelt või natuke ühelt-teiselt poolt, see sõltub miljonist asjast. Võimalik ju et deformatsioone on mujalgi aga need pole näha. Laevaehitusteras on päris "pehme" ja veniv. Kui oleks sisse sõidetud siis oleks ikka räige muljumine olnud ja selleks on vaja mingit jubedat rammi, seda allveelaeva "tüürlaba" juttu küll ei usu.
Muuseas, raadios mainiti et allveelaevad on tihtipeale kummikattega - kas kahtlusalused rootslased ka olid, ei tea. See tähendab et avaservad peaks olema sulanud kummitükk jms sodi täis.
Ja ava laius.. räägitakse meetrist, samas piltidel on heal juhul 0.5m
Pange veel pilte palun kel võimalus !
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
Vaataks asja natukene teise nurga alt.
Ma olen igasugust vandenõuteooriate vastane - aga siin on piir ees.
Vähemalt see järgnev on tõde.
Alles 16 minutit peale m/s Estonia Mayday hädasignaali reageerib m/s Europa tüürimehe kutsungile Turku Merepäästeteenistuse operatiivkorrapidaja - sõnadega - olen kuulanud pealt.....( 15.55 )
Seda ütleb ametnik kelle ülesanne oli päästeoperatsioon käivitada.
16 minutit tegevusetust kui hukkumas oli 900 inimest
Kui see ei ole vandenõu - siis mis see oli ?
https://www.youtube.com/watch?v=V5tbah1 ... ViKWAeWz0k
Ma olen igasugust vandenõuteooriate vastane - aga siin on piir ees.
Vähemalt see järgnev on tõde.
Alles 16 minutit peale m/s Estonia Mayday hädasignaali reageerib m/s Europa tüürimehe kutsungile Turku Merepäästeteenistuse operatiivkorrapidaja - sõnadega - olen kuulanud pealt.....( 15.55 )
Seda ütleb ametnik kelle ülesanne oli päästeoperatsioon käivitada.
16 minutit tegevusetust kui hukkumas oli 900 inimest
Kui see ei ole vandenõu - siis mis see oli ?
https://www.youtube.com/watch?v=V5tbah1 ... ViKWAeWz0k
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
Kui mul oleks midagi väga tundlikku pardal, müstiline Voroninin kohver vmt. Ma viskaks selle lihtsalt üle parda. Või ostaks suvalise meeskonnaliikme ära, et ta laevale peidaks objekti.
Poordi tulemine sellise ilmaga millegi järgi on minu arust veel ulmelisem kui allveelaev.
Nendest allveelaevadest me ei saa lähiajal ilmselt üle ega ümber. Isegi tollane Rootsi kaitseminister on sõna võtnud. Kinnitades nii Fucsi numbrit 12 kokku kui minu infot, et ega nad nüüd kõik korraga Läänemerel ringi kimanud 1994 sügisöödel.
Üks huvitav allveelaeva jutt veel. Ekspressi vanast artiklist.
1-2. juuni Rootsi Riigipäeva Estonia parlamendirühmaga kohtumine Rootsis
Kohtumine tolliülema Ulf Larssoniga, Mona Sahliniga (Rootsi arenguminister), Helena Lindebergiga(Kaitseministeeriumi juriidilise osakonna juhataja), Erik Rosanderiga(Rootsi sõjaväeluure MUST juhiga 1994. aastal)
Helena Lindeberg väidab, et teatud vedusid teostasid Kaitseministeeriumi teadmisel Rootsi allveelaevad ning seda miinitõrje missiooni varjunime all.
https://g.delfi.ee/m/egcm/201409/p32.pd ... 1587412350
Ekspressi tekst on tegelikult veidi eksitav, antud dokumendis ei leidnud mina küll kiirelt läbi lugedes neid väiteid, et veeti allveelaevadega midagi. Küll on seal MUSTi juhi Erik Rosanderi kategooriline eitus, et mingeid allveelaevaga sõjatehnika kaubavedusid pole olnud. Aga noh, mida muud ta saakski vastata MUSTi juhina sellisele küsimusele?
Poordi tulemine sellise ilmaga millegi järgi on minu arust veel ulmelisem kui allveelaev.
Nendest allveelaevadest me ei saa lähiajal ilmselt üle ega ümber. Isegi tollane Rootsi kaitseminister on sõna võtnud. Kinnitades nii Fucsi numbrit 12 kokku kui minu infot, et ega nad nüüd kõik korraga Läänemerel ringi kimanud 1994 sügisöödel.
Üks huvitav allveelaeva jutt veel. Ekspressi vanast artiklist.
1-2. juuni Rootsi Riigipäeva Estonia parlamendirühmaga kohtumine Rootsis
Kohtumine tolliülema Ulf Larssoniga, Mona Sahliniga (Rootsi arenguminister), Helena Lindebergiga(Kaitseministeeriumi juriidilise osakonna juhataja), Erik Rosanderiga(Rootsi sõjaväeluure MUST juhiga 1994. aastal)
Helena Lindeberg väidab, et teatud vedusid teostasid Kaitseministeeriumi teadmisel Rootsi allveelaevad ning seda miinitõrje missiooni varjunime all.
https://g.delfi.ee/m/egcm/201409/p32.pd ... 1587412350
Ekspressi tekst on tegelikult veidi eksitav, antud dokumendis ei leidnud mina küll kiirelt läbi lugedes neid väiteid, et veeti allveelaevadega midagi. Küll on seal MUSTi juhi Erik Rosanderi kategooriline eitus, et mingeid allveelaevaga sõjatehnika kaubavedusid pole olnud. Aga noh, mida muud ta saakski vastata MUSTi juhina sellisele küsimusele?
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
Vahelduseks: - EDIT - osad asjad lähevad teemasse "Nali"
https://epl.delfi.ee/lp/estonia-katastr ... d=87537505
Põhiartikli lisa...
https://epl.delfi.ee/lp/estonia-katastr ... d=87537505
Põhiartikli lisa...
Levinuimad vandenõuteooriad Estonia huku põhjuste kohta
Mihkel Tamm
Mõned vandenõuteooriad elavad jõuliselt edasi veel tänaselgi päeval ja nendega koos levivad arutelud, et uurimise võiks uuesti avada.
- Piirkonda tabas veealune maavärin, mis tekitas merel ebatavalise tormi. Selle loodusõnnetuse olevat põhjustanud asjaolu, et kaks taevakeha olid sattunud oma tiirlemisel resonantsi. Kui Merkuur oli jõudnud teha kaks tiiru ümber Päikese, lõpetas Kuu oma kuuenda ringi ümber Maa. Resonantsi tugevnemiseks andnud põhjust ka planeet Uraan. Seesama nähtus olevat hukutanud ka USA kosmosesüstiku Challenger ja tekitanud Tšornobõlis tuumaelektrijaama katastroofi.
- Professor Aleksander Sinjakovi arvutianalüüs näitas, et Estonia hukkumise ööl kella ühest kuni veerand kaheni sattunud laev geofüüsikalise resonantsi piirkonda, mis nõrgendab oluliselt metallide kristallstruktuuri. Seetõttu ei pidanudki vööriluukide riivid merejõududele vastu.
- Väidetavalt veeti Estoniaga salakaupa. Kui Estonia oli 28. septembri õhtul Tallinnast lahkunud ja jõudnud avamerele, saanud kapten Arvo Andresson kõne Jurilt, kes öelnud, et Rootsi tolli on teavitatud laeval olevast heroiinist. Seepeale pidi Andresson kogu heroiini üle parda heitma. Hiljem meenus Jurile, et laeval pidi kahes veoautos olema veel 40 tonni koobaltit, millest tuli samuti lahti saada. See oli juba raskem ülesanne ning vandenõuteooria kohaselt otsustas laevameeskond keset tormist merd laeval visiiri avada, rambi alla lasta ja kaks veoautot merre uputada. Selle käigus läkski kõik nihu, lukud ei avanenud korralikult, hinged purunesid ja visiir kukkus merre, mis viis laeva uppumiseni. Väidetavalt olnud see salapärane Juri ei keegi muu kui Eesti kaitseväe juhataja Aleksander Einseln ja kogu Eesti poliitiline juhtkond oli salakaubaveoga kursis olnud.
- Estonia põrkas kokku rootslaste allveelaevaga ja uppus.
- Laeval veeti salaja sõjatehnikat Rootsi. 28. septembril juhtus aga lastiga õnnetus, mille tõttu sõjatehnika plahvatas ja laev põhja läks. Kuulujutul on nii palju alust, et nädalapäevad enne uppumist tõesti veeti Estoniaga sõjatehnikat Rootsi, kuid mitte hukkumise ööl. Peale selle on uurimiskomisjoni liikmed kinnitanud, et isegi kui Estonia oleks olnud ääreni sõjavarustust täis, viis tol ööl laeva põhja siiski vigane vöörivisiiri süsteem.
- Estonia uputati sihilikult, et lahti saada Rootsi 69 politseinikust, kes olid uurinud tapetud Rootsi peaministri Olof Palme mõrva ja kes teadsid liiga palju. Seetõttu korraldati neile Estonia peal preemiareis, et nad kõik korraga tappa.
- Laevafirma Estlink oli Vene maffiaga probleemsed suhted. Kui laevafirmal raha maksmisega raskeks läks, oli maffiagrupeering lubanud laeva põhja lasta.
- Estonia peal transporditi tuumarelvi või -jäätmeid Paldiskist. Seetõttu oli vaja õnnetuse tagajärjel kiiresti laevavrakk betoneerida, et radioaktiivne materjal merd ei reostaks.
- Estonia viimasel reisil oli reisijana kaasas ka laeva teine kapten Avo Piht. Esialgu päästetute nimekirja kantud Piht aga kadus ühtäkki nimekirjadest. Vandenõuteoreetikud on veendunud, et Pihtist tuli vabaneda, sest ta teadis liiga palju laeva tegelike uppumise põhjuste kohta või on ta seetõttu suunatud Ameerika Ühendriikidesse tunnistajakaitse programmi. Samasugune saatus oli ka kaheksal teisel meeskonnaliikmel, kes esialgu pääsenuteks loeti ja seejärel ikkagi surnuks kuulutati.
Viimati muutis Dr.Sci, 29 Sept, 2020 14:27, muudetud 1 kord kokku.
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
Kui pead silmas seda paljuräägitud NATO mereväeõppust, siis vähemalt sama palju on juba räägitud, et see toimus Skagerrakis, sündmuskohast linnulennult umbes 600 ja merd mööda umbes 1200 km kaugusel. Nii et jätaks ta lõpuks sinnapaika tõesti.Dr.Sci kirjutas: Aga ma ei hakka ka väitma et tegemist oli samal ajal toimuva mereväeõppuse plaanilise harjutusoperatsiooniga, seda võivad nüüd edasi arendada teised ....
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
See youtube raadioside on kokku lõigatud juppidest. Päästeoperatsiooni raadioside ja käivitamine on kõik ametlikus lõppraportis detailideni lahti seletatud. Mälu järgi ütlen praegu, et täielik päästeoperatsioon algatati peale teist Mayday't minuti või kahe jooksul, ehk siis loetud minutite jooksul hetkest kui Estonia andis raadio teel teada, et nüüd on suur jama.retti kirjutas:Vaataks asja natukene teise nurga alt.
Ma olen igasugust vandenõuteooriate vastane - aga siin on piir ees.
Vähemalt see järgnev on tõde.
Alles 16 minutit peale m/s Estonia Mayday hädasignaali reageerib m/s Europa tüürimehe kutsungile Turku Merepäästeteenistuse operatiivkorrapidaja - sõnadega - olen kuulanud pealt.....( 15.55 )
Seda ütleb ametnik kelle ülesanne oli päästeoperatsioon käivitada.
16 minutit tegevusetust kui hukkumas oli 900 inimest
Kui see ei ole vandenõu - siis mis see oli ?
https://www.youtube.com/watch?v=V5tbah1 ... ViKWAeWz0k
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
See et osa päästetute nimekirjas olnutest järgmisel päeva pealelõunaks nimekirjast kadunud olid on fakt.
Nägin ise nimekirju Soome YLE TV1 Texti-TVs.
Esimesena jäi meelde kapten Pihti nimi.Siis õed Veided.Nende kadumist märkasin esimesena ja siis ei olnud enam ka Piht´i nime.
Samal ajal kinnitati YLE poolt et ühtegi inimest kelle isik ei ole tuvastatud ei kanta mingisse nimekirja.
Nägin ise nimekirju Soome YLE TV1 Texti-TVs.
Esimesena jäi meelde kapten Pihti nimi.Siis õed Veided.Nende kadumist märkasin esimesena ja siis ei olnud enam ka Piht´i nime.
Samal ajal kinnitati YLE poolt et ühtegi inimest kelle isik ei ole tuvastatud ei kanta mingisse nimekirja.
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
On küll fakt, aga sellest on eespool kahekohalisel arvul lehekülgedel pikalt juttu.
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
Jup. mina jätangi. Aga ehki ilm oli karm, polnud siiski ekstreemne, suuremate laevade peal reaalselt toimetanud võiks ka kommenteerida seda poordi tulemise teemat.Sekeldaja kirjutas:Kui pead silmas seda paljuräägitud NATO mereväeõppust, siis vähemalt sama palju on juba räägitud, et see toimus Skagerrakis, sündmuskohast linnulennult umbes 600 ja merd mööda umbes 1200 km kaugusel. Nii et jätaks ta lõpuks sinnapaika tõesti.Dr.Sci kirjutas: Aga ma ei hakka ka väitma et tegemist oli samal ajal toimuva mereväeõppuse plaanilise harjutusoperatsiooniga, seda võivad nüüd edasi arendada teised ....
Ps. Ise tormisel Läänemerel võisteldes (roolis) (1 kord keset Liivi lahte 2013, teinekord Kura poolsaarest Gotlandi pool olles 2020) raadiost ka MayDay kuulnud... ühel korral laeval oli tõsine leke, teisel läks 20+ m/s mast... Oli kõhe tunne, eriti viimane kord ja 35 jalane jaht käitub teisiti kui mootorlaev kuid midagi ma kujutan sellises olukorras poordi võtmisest ette küll...ka tol viimasel korral oli lähim jaht see kes reaalselt läks abi andma. Ja mõlemad juhtumid lõppesid positiivselt kõigile va kindlustus...
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
https://www.delfi.ee/news/paevauudised/ ... d=91193243Eesti poolelt on esitatud nõudmisi viia läbi uus tehniline juurdlus Estonia kohta ja peaminister Ratas on olnud selles osas juhtiv jõud, aga ta astus pärast vestlust Löfveniga sammu tagasi, kirjutab Expressen Rootsi sotsiaaldemokraatidele viidates.
„Teisipäeval (eelmisel nädalal) kohtusid peaminister (Löfven) ja Ratas lõunasöögil Sagerskas (Rootsi peaministri residents - toim), kus Estonia küsimust arutati,” ütles Brunnander. „Eile õhtul rääkis peaminister peaminister Jüri Ratasega uuesti. Jõuti järeldusele, et tee kohta edasi valitseb üksmeel. Mis tähendab, et me laseme vastavatel ekspertametkondadel uusi andmeid vaadata ja analüüsida.”
Re: "Estonia" - raske tee tõeni
Seal samas raadioside salvestuses Mariella ja Europa kaptenid arutavad päästepaatide alla laskmist kui nad õnnetuspaika jõuavad ja nõustuvad, et see on liiga ohtlik antud tingimustes. Et kui kogenud reisilaevade kaptenid pidasid seda väga ohtlikuks, siis see ilmselgelt oligi väga mõttetu eludega riskimine.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Google [Bot] ja 5 külalist