Parvlaev "Estonia" hukkumine

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Suletud
Kasutaja avatar
vaoinas
Liige
Postitusi: 2303
Liitunud: 21 Apr, 2006 1:42
Asukoht: Kalamaja
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas vaoinas »

Drax kirjutas:
Koos tehniliste ekspertidega Norras parvlaev Estonia huku dokumentaalsarja musta materjali vaatamas käinud välisminister Urmas Reinsalu nõuniku Mart Luige sõnul võib uppunud parvlaeva keres olla mitu lõhet, mis on tingitud laeva vajumisest merepõhjas. Sama ütlevad ka temaga kaasas käinud eksperdid. Viimaks kinnitasid mitut auku ka sarja tegijad.
https://www.err.ee/1142074/estonia-keres-on-mitu-auku
The plot thickens...
Küllap oli mitu allveelaeva...

PS: Ei ole välistatud, et kui tulevikus vraki vajumisest tingituna auke juurde tuleb, tuleb ka allveelaevu juurde.
Kasutaja avatar
Kulibin
Liige
Postitusi: 2192
Liitunud: 04 Veebr, 2012 13:49
Asukoht: Harjumaa

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Kulibin »

Nojah, kuidas saab võtta tõsiselt uurimiskomisjoni kes hämab andmetega ja väidab, et vraki uurimiseks lõigatud avad keevitati kinni, siiani ju lahti. Miks uurimiskomisjon ei nõudnud kõiki Rockwatersi videosid ? Ei antud ? Aga miks kirjutada alla plämale kui pole kindel ? Vale vale otsa ...
* Panic is called on unresolvable fatal errors.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.
Kasutaja avatar
Kuperjanov
Liige
Postitusi: 415
Liitunud: 23 Veebr, 2006 15:02
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Kuperjanov »

vihmavari kirjutas:Tervitus,

tänud kõigile kes on lisanud teemale asjalikku infot - olen viimased mitmed õhtud veetnud siin seda teemat lugedes. Küll aga sai iga leheküljega järjest selgemaks, et vist enamus kui üldse keegi siin foorumis, ei ole seda seriaali lõpuni vaadanud ja sellest tingituna on siin ka jube palju kasutuid arutelusid ja infot, mis sarjas on konkreetselt kummutatud või kinnitatud. Loodan, et võtate vaevaks edaspidi ka seriaali viimase osa arvesse võtta.

Hinnavaatluse poisid on selle koha pealt asjalikumad, et kaasa räägivad kõik kes on sarja näinud ja uue infoga kursis: https://foorum.hinnavaatlus.ee/viewtopi ... start=6575

Esiteks ja vist üldse kõige tähtsamal kohal on see avastatud augu teema. Küll spekuleeritakse siin, et ajaga tekkinud kere väändumisest või on üldse kivi otsa maandunud/hõõrdunud vms. Estonia puhkepaiga põhi koosneb põhiliselt mudast ja liivast. Seal ei ole mitte kuskil läheduses ühtegi suurema kivi moodi eset, kaljustikke jms., see teooria käib seriaalis kenasti läbi.

Teiseks, on viiendas osas väga korralikud 3D mudelid kogu sellest august ja ekspertide tehtud animatsioonid/simulatsioonid kuidas selline auk saab tekkida. Üritan ennast väljendada nii selgelt kui suudan. Tegu ei ole lihtsalt rebendi või lõhega, auk on üleni muljumise tunnustega ja ulatub circa meeter maad laeva keresse sissepoole koos augu äärtega. Augu ääred on kõik sissepoole kaldus. 3D mudelile peale vaadates on väga konkreetselt näha, et selline vigastus saab tekkida ainult mingisuguse tömbi esemega kokkupuute tagajärjel. Sellest tuleb ka allveelaeva teooria kuna muud ei jää lihtsalt väga üle.

Ka mina ei jookse seda teooriat suure hurraaga kinnitama, aga need on faktid. Seega võiks edaspidi igasugused ajaga tekkimise ja visiiriga kokkupõrke jutud ära jätta. Visiir on sellise augu tekkimise jaoks lihtsalt liialt kerge, ligi 20 korda liiga kerge. Jääb alles ainult küsimus - mis muljus Estoniat?

Parimat!
Üritan ennast väljendada nii selgelt kui suudan. Proovi mõelda oma peaga või jätka postitamist hinnavaatluse vandenõu teemas. :lol: Las siia jääb asjalik arutelu.

Parimat!
AMvA
Liige
Postitusi: 5117
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas AMvA »

Kulibin kirjutas:Autoramp oli suletud ja jäi suletuks kuni laeva põhjavajumiseni sest hüdrosilindrid ja nende kinnitused olid vähemalt 2 aastat peale laevahukku terved. Selle kohta on isegi videomaterjal aga seda pole komisjonile näidatud. On olemas amatöörvideod autodekilt kus ilusti näha, et ramp on silindritega ühendatud aga ma ei tea kus hetkel video omanik elab. Tunnistajad on olemas kes nägid monitorist autodekki kui laev oli juba tugevalt kreenis ja vett pressis küll sisse aga autodekil polnud niipalju vett mis oleks kreeni põhjustanud. Kuidas saab tõsiselt võtta uurimiskomisjoni kes eirab tunnistajaid, hävitab tõendusmaterjali ja manipuleerib andmetega ? Ametlik uurimine oli bullshit kuubis.
Ok, lõpparundes nad jätavad omale taganemisruumi vastuolude kirjeldamisega. Järelikult tunnistavad, et lõpraport on vastuoluline ja ei pruugi olla tõene.
On ka mõni viide või lihtsalt niisama jutt?
Kasutaja avatar
vihmavari
Uudistaja
Postitusi: 13
Liitunud: 01 Okt, 2020 13:56
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas vihmavari »

Kuperjanov kirjutas:
Üritan ennast väljendada nii selgelt kui suudan. Proovi mõelda oma peaga või jätka postitamist hinnavaatluse vandenõu teemas. :lol: Las siia jääb asjalik arutelu.

Parimat!
See on vinge vastus küll aga äkki selgitad veidi lahti.
Kasutaja avatar
Kulibin
Liige
Postitusi: 2192
Liitunud: 04 Veebr, 2012 13:49
Asukoht: Harjumaa

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Kulibin »

Viiteid otsige ise, siin ülevalpool peaks neid leiduma.
Vahelduseks lugege seda, et igav poleks.
https://ekspress.delfi.ee/teateid-elust ... d=91225511
* Panic is called on unresolvable fatal errors.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.
Kurjam
Liige
Postitusi: 1565
Liitunud: 10 Dets, 2007 22:35
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Kurjam »

AMvA kirjutas:
Teiseks, on viiendas osas väga korralikud 3D mudelid kogu sellest august ja ekspertide tehtud animatsioonid/simulatsioonid kuidas selline auk saab tekkida. Üritan ennast väljendada nii selgelt kui suudan. Tegu ei ole lihtsalt rebendi või lõhega, auk on üleni muljumise tunnustega ja ulatub circa meeter maad laeva keresse sissepoole koos augu äärtega. Augu ääred on kõik sissepoole kaldus. 3D mudelile peale vaadates on väga konkreetselt näha, et selline vigastus saab tekkida ainult mingisuguse tömbi esemega kokkupuute tagajärjel. Sellest tuleb ka allveelaeva teooria kuna muud ei jää lihtsalt väga üle.
Selle väite kohta ma just ütleks, et kui võrrelda videos näha olevat auku ja seda arvutis tehtud modelleerimist, siis viimases on ikka väga kõvasti juurde väänatud ja elavat fantaasiat kasutatud.
Videos on täiesti selgelt näha sirge rebend nagu tekib näiteks keevisõmbluse katkemisel tõmbepinge tagajärjel.
Ka mina mõtlesin algul keevisõmbluse rebenemisele aga siis peaks lõhed ju olema vertikaal- ja horisontaalsuunas nagu laevaplaadistus on.
clarus
Liige
Postitusi: 265
Liitunud: 16 Veebr, 2015 8:29

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas clarus »

vaoinas kirjutas: Jah ja need, kes on ka musta materjali mõnevõrra näinud, ütlevad, et dokumentaalis ei näidata asju päris nii, nagu need on.
Näiteks põhi olevat suhteliselt kivine, mitte selline liivapadi.
Ma suhtuks üldse skepsisega kõiksugu spetsialistidesse kes videomaterjali järgi hindavad kas põhi on kivine või liivane.
Ja seejures ei maini poole sõnagagi, et Rootsi omalajal sinna tuhandeid tonne killustikku ja liiva kallas.
Ei ole neid avaldamatta kaadreid näinud, loodetavasti näeme. Aga see killustik mida sinna valati oli küllaltki jäme.

Pilt
Kasutaja avatar
vihmavari
Uudistaja
Postitusi: 13
Liitunud: 01 Okt, 2020 13:56
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas vihmavari »

clarus kirjutas:
vaoinas kirjutas: Jah ja need, kes on ka musta materjali mõnevõrra näinud, ütlevad, et dokumentaalis ei näidata asju päris nii, nagu need on.
Näiteks põhi olevat suhteliselt kivine, mitte selline liivapadi.
Ma suhtuks üldse skepsisega kõiksugu spetsialistidesse kes videomaterjali järgi hindavad kas põhi on kivine või liivane.
Ja seejures ei maini poole sõnagagi, et Rootsi omalajal sinna tuhandeid tonne killustikku ja liiva kallas.
Ei ole neid avaldamatta kaadreid näinud, loodetavasti näeme. Aga see killustik mida sinna valati oli küllaltki jäme.
Seriaalis räägitakse ja näidatakse ilusti kuidas Rootslased kive ja liiva kallavad sinna augu peale. Need ei ole aga mitte need kivid millega 4x1 meetrit auku tekitada laeva keresse. Pinnavorm kui selline on sealkandis ise kaunis tasane.

Minu point oli lihtsalt see, et see seriaalike on praegu kõige püüdlikum katse seda sündmust erapooletult uurida. Seega võiks seal välja toodud infot ju arvesse võtta. Muidugi mitte puhta kulla pähe. Vabandan kui ma ise olen ekslikult midagi valesti tõlgendanud.

Sari ise saadaval siin muidu, eemaldage kui ei tohi.
tpbahoy.art/description.php?id=36604206
Opensubtitles.org lehel ingl. keelsed subtiitrid ka olemas.
Viimati muutis vihmavari, 01 Okt, 2020 20:07, muudetud 1 kord kokku.
Madis Reivik
Liige
Postitusi: 4623
Liitunud: 20 Dets, 2019 13:30
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Madis Reivik »

Kordaks üle -pragude jaoks ei ole vaja kive ega ka mitte ebatasast pinda.
Kasutaja avatar
Svejk
Liige
Postitusi: 3758
Liitunud: 13 Jaan, 2010 18:32
Asukoht: Põllul
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Svejk »

AMvA kirjutas:
Kulibin kirjutas:Autoramp oli suletud ja jäi suletuks kuni laeva põhjavajumiseni sest hüdrosilindrid ja nende kinnitused olid vähemalt 2 aastat peale laevahukku terved. Selle kohta on isegi videomaterjal aga seda pole komisjonile näidatud. On olemas amatöörvideod autodekilt kus ilusti näha, et ramp on silindritega ühendatud aga ma ei tea kus hetkel video omanik elab. Tunnistajad on olemas kes nägid monitorist autodekki kui laev oli juba tugevalt kreenis ja vett pressis küll sisse aga autodekil polnud niipalju vett mis oleks kreeni põhjustanud. Kuidas saab tõsiselt võtta uurimiskomisjoni kes eirab tunnistajaid, hävitab tõendusmaterjali ja manipuleerib andmetega ? Ametlik uurimine oli bullshit kuubis.
Ok, lõpparundes nad jätavad omale taganemisruumi vastuolude kirjeldamisega. Järelikult tunnistavad, et lõpraport on vastuoluline ja ei pruugi olla tõene.
On ka mõni viide või lihtsalt niisama jutt?
Selline seltsimees, kes ei omanda (vaatamata korduvatele autoriteetsete foorumikasutajate vihjetele) elementaarseid foorumikäitumise reegleid, vaid kopipostib midaiganes pikki tekste, selleks, et lisada oma valdavas enamuses lihtlausest koosnevaid kommentaare, süvenemata teemasse ( plärtsudes), nõudes oponentidelt selgitusi või viiteid, mis on juba kordades eelnevalt läbi käinud, kusjuures :) keeldudes ise andmast selgitusi või viiteid kui härral endal asi pudrutamiseks läheb... 8)

Tsiteerides klassikuid:
http://www.militaar.net/phpBB2/viewtopi ... 14#p635714
Kriku kirjutas: Vene vanasõna: ära sõima peeglit, kui lõust viltu. Kui õpid ennast paremini väljendama, siis see probleem väheneb.
Selle optimistliku noodiga järjekordne teemasolkimine ka lõppeb.
"Vaated ja veendumused pärinevad tunnetemaailma sügavikest ja loogika on enamasti vaid kuuleka intellekti abivalmis instrument põhjendamiseks ja õigustamiseks"
"Maul halten und warten diner!" (lõuad pidada ja lõunat oodata!)
Kasutaja avatar
Kulibin
Liige
Postitusi: 2192
Liitunud: 04 Veebr, 2012 13:49
Asukoht: Harjumaa

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Kulibin »

Peale uppumist lebas laevavrakk enamvähem küljel, aga mitte tagurpidi, väike tõenäosus, et autoramp oleks ise sulgunud ja seda enam eeldusel, et avanedes purustas hüdrosilindrid ja (või) nende kinnitused, tekkinud deformatsioonid poleks lasknud rambil kohe kindlasti selliselt sulguda nagu ta hiljem oli. Pole ühtegi ametliku komisjoni dokumenti (video või fotomaterjal) mis tõestaks rambi hüdraulika ja (või) kinnituste purunemist. Täpsustasin vahepel andmeid, autorambi hüdraulika oli neil kahepoolse toimega ja ilma ringvooluklappideta, see tähendab, et suletut klappide puhul on autorampi kas sulgeda või avada võimalik vaid konstruktsiooni lõhkudes. Eeldusel, et keegi seda tahtlikult ei avanud laevahukuööl, on äärmiselt raske uskuda hetketeadmiste juures ametliku versiooni. Soovitan uurida tähelepanelikult fotosid vöörivisiirist, esiteks tekitab küsimusi sellel olev suhteliselt terav muljumisjälg mis ei klapi ametliku uurimiskomisjoni väitega ja nende animatsiooniga kohe mitte. Vaadake neid pilte hoolikalt ja leiate ehk veel midagi. Mina leidsin, aga ei leidnud uurimisraportitest kusagilt viidet kes eemaldas ja mis eesmärgil sellelt teatud kohtadest metalli. Selline tegevus peaks olema igal juhul detailselt dokumenteeritud.
Vöörivisir on ruotsi gunni sõjardite valduses ja kujutan ette seakisa mis tekiks kui üritaksin sellest muljumiskohast võtta metalliproovi, et analüüsida ja võrrelda.

On hirmutav, kui laiaulatuslik on võimaliku uue uurimise vastane tegevus ja avaliku arvamuse kujundamise katse. Loodan, et Kurm arvestab võimalusega saada kaikaid kodaratesse või midagi sootuks hullemat.
See laev ei uppunud tormi süül, mis iganes aga mitte nii nagu ametlik raport kirjeldab.
Viimati muutis Kulibin, 01 Okt, 2020 20:41, muudetud 1 kord kokku.
* Panic is called on unresolvable fatal errors.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.
clarus
Liige
Postitusi: 265
Liitunud: 16 Veebr, 2015 8:29

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas clarus »

Kuskil oli ka parema kvaliteediga ametlik versioon.

https://www.youtube.com/watch?v=vf7YpbytVYY
Ghostship
Liige
Postitusi: 452
Liitunud: 02 Jaan, 2020 1:13
Asukoht: Kraken
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Ghostship »

Loen ja imestan neid selgeltnägijaid, kes täpselt teavad et kui ongi auk, siis on täiesti kindlalt kivi tehtud või keres tekkinud pinged käristasid keevitused lahti. :shock:

Võtke lahti kõikvõimas google ja te võite täitsa ilma dokumentaali meeskonna suunavate järeldusteta vaadata MV Sewoli'st peale ülestõstmist tehtud kümneid fotosid. Kas minu silmanägemine on tönts või ei leia ma sealt kuidagi neid meeletuid uppumise pinge rebendeid mida igal uppunud suuremal laeval pidi olema . Veel kummalisem, Sewol uppus kohas, kus kaljusid ja kive peaks põhjas jaguma, boonusena veel ülitugevad hoovused. Ometi ei ole ka ühtegi selgelt äratuntavat kivist või kaljunukist põhjustatud kahjustatud kohta kerel...
Madis Reivik
Liige
Postitusi: 4623
Liitunud: 20 Dets, 2019 13:30
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Madis Reivik »

Ei märka kusagil uurimisvastast tegevust, isegi "peaminister" ütles et tuleb uurimine.
Suletud

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline