Parvlaev "Estonia" hukkumine

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Suletud
Lemet
Liige
Postitusi: 20795
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Lemet »

vihmavari kirjutas:Postimehe kommentaariumis üks huvitav jutt mida varem näinud polegi, oskab keegi kinnitada selle võimalikkust.
Julgen käia välja natuke julgema teooria kui M.Kurm.
Eeldus et rootsis vassitakse ja varjatakse sellepärast et tähtsaim lüli selles saagas oli allveelaev võiks vaadelda hoopis nurga alt et tähtsaim lüli oli hoopis last mis oli Estonial. Pealtnägija nähtud valge kogu klapib selle aparaadiga, tsiteerin:
REBEND (mitte auk!) vastab täielikult Foxtrot Klassi diisel+elekter käitusega, sukeldusvõimega pealveelaeva (mida ekslikult kutsutakse allveelaevaks) torniprofiili kui ka ettepoole kaldu esiosale sukeldumise hetkel 35-45 kraadise nurga alt lõikuval kursil Estonia kursi suhtes ning 10-15 kraadise sukeldumisnurga alt (milline demonstreerib ilmekalt erakorraliselt kiiret manöövrit sukeldumiseks - nn. emergency dive)! Seda manöövrit treenitakse- ning kasutatakse peamiselt kiireks sukeldumiseks ohuolukorra vältimiseks, torpeedokaatri või hävituspealveelaeva eest varjumiseks, aga ka kokkupõrke vältimiseks kokkupõrkekursil alusega!
Tõenäoliselt on tegemist Б-116 (ehk B-116) või mõna sarnase alusega, mis erineval andmetel erakorraliselt 28 Septembril, 1994 Leningradis Yard No 196 maha kandmisele määrati.
Selle allvee-võimekusega aluse kere oli kaetud 65 cm paksuse sünteetilise kummi kihiga, torn kuni 25 cm, millise eesmärk on kahandada sonari markeeringut kaugotsingul, aga kokkupõrkehetkel teise alusega toimib see kui "amortisaator" ning üldjuhul ei
jäta hõõrdejõu toimel markeeringut kokkupõrgatava aluse kerega.
Pange tähele selle klassitüübile omast, alumiiniumvärviga kaetud ninaosa (nn. slängis sibul), mis muuseas alati paistab allpool veepinda kui erk valge (mitte kui hõbedane) ristkülikukujuline laik, mis tekib valguse murdumisest tekkivast nn. abrevatsioonist! tsitaadi lõpp. Põrkumine ja põrgete arv klapivad kokkupõrkega mille ga rebiti eest nii visiir kui tekitati ka laevakeresse auk.
Padulollus, B-116 müüdi võla katteks Bulgaariale juba 1994 aasta märtsis.

http://deepstorm.ru/DeepStorm.files/45- ... /B-116.htm

Ja vahelduseks vaatame seda laeva ninaosa pilti kah, mis jääklassiga laeva parrast peaks lõdva randmega lõhkuma...

Pilt

Isegi oletades, et sedasorti laevaga kokku põrgati, siis peaks vigastus ulatuma risti üle terve parda, mitte vaid veepealsele osale.

Pilt
Estonia peal tuleks kõigepealt tuukritel uuesti ära käia, et päris täpne pilt oludest saada.
ja kuidas kujutab lugupeetav ette tuukrite liikumist kitsastes laevakoridorides, kus valgustatultki on raske orienteeruda. Lisaks koridori vajunud rusud, mööbel, jäänused ec...tõstad setted üles ja edasi? Jääd ootama setete langemist. Seda ajal, kui sukeldumisaeg on üpris piiratud...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Lothabi
Liige
Postitusi: 137
Liitunud: 15 Veebr, 2015 13:50
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Lothabi »

Manurhin kirjutas:Jajaa, Helmet materdada on muidugi tore, aga võiks enne parem tutvuda ka sellise asjaga, nagu kultuurimälestiste register.
Nii Alice H kui Stella on kiilu peal püsti. Pildid on tehtud tekiehitistest ja nendestki üsna kõrgelt, nii et alumiste ruumide seisukorra kohta ei saa nende järgi suurt midagi väita. Samuti mitte inimjäänuste seisundi üle Alice H peal, vaevalt sellel rohkem kui mõni üksik luufragment säilinud on. Võib muidugi Ivarile kirjutada ja küsida.
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5551
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Manurhin »

Tsitaat Henn Põlluaasa raamatust:
„… ei olnud ju kellelegi teadmata vene allveelaevade ringiuitamine Läänemere riikide vetes. Rootsi oli nendega püsti hädas juba ammu. 1981. aastal jäi Nõukogude Whiskey-klassi allveelaev Rootsi saarestikus koguni karile kinni. Rootsi välisminister Bildt pidas allveelaevade sissetungi teemat ülimalt oluliseks, sellest räägiti jõuliselt Jeltsiniga ka tema 1994. aasta Moskva visiidi ajal. Soome peaminister Esko Aho tunnistas intervjuus, et vene allveelaevad kimbutavad isegi neid. Eesti parlament ja valitsus pidas aga samal ajal kõike seda naeruväärseks ja kuulutas meie julgeolekut ohustava teema (vene allveelaevad Eesti vetes) lihtsalt ulmeks.

Teadmata ei olnud ka toona toimunud kriisis ja rahahädas vaevleva Vene allveelaevade mahaparseldamine kolmanda maailma paariariikidele, mida püüti teoks teha ülimalt salaja: „Näiteks 1993. aastal NATO merejõudude Läänemere manöövrite ajal avastati Taani Bornholmi saare ja Rootsi vahel iraanlaste juhitud Vene Kilo-klassi allveelaev, mis oli teel Kesk-Idasse. Jeltsin pidi taluma USA ägedaid süüdistusi paariariikide relvastamise pärast, kuid sellest hoolimata käis 1994. aastal allveelaevade müük täie hooga. Kaheksa aastaga kahanes Venemaa allveelaevastik 186-lt laevalt 99-le. Klientideks olid Iraan, Tšiili, Hiina, Liibüa, India, Alžeeria, Põhja-Korea, Pakistan jne. Ehkki ametlikult kinnitati vastupidist, läksid allveelaevad sellegipoolest uutele omanikele, isegi eraisikutele, tehinguid varjati sõjasaladuse looriga. Et Peterburist järgmine „kaubasaadetis” avamerele saata, pidi Kreml saama kindluse, et allveelaevade liiklus toimub varjatult ja allveelaevad saavad vee all Soome lahest ja Läänemerest välja hiilida. Selleks tuli aga Eesti ja Soome merepiirid (Soome lahe keskjoonelt) tagasi tõmmata.

Kõrvalepõikena võib mainida, et parvlaeva „Estonia“ traagilist hukku uurinud Drew Wilson on 27.09.1994 toimunud katastroofi ühe hüpoteesina püstitanud ka kokkupõrkevõimaluse just mõne sellise Peterburist öö varjus Iraani, Põhja-Koreasse, Liibüasse, Pakistani või mujale hiiliva kogemusteta meeskonnaga mehitatud allveelaevaga.“

Põlluaas: „Kõiki nn kadunud allveelaevu venelastel muidugi maha ei õnnestunud parseldada, osa neist olid vaid vanaraud. Kuid nende sagimine Läänemerel oli vilgas. Nagu see on ka nüüd. Eelpooltoodu kokkupõrkevõimalus on üks versioon, mis tõstatus nii toona kui uuesti ka nüüd. Nagu ka auk laevakeres, mida ei ole varem näidatud ja mida on siiani millegipärast välistatud, kuid mis ei ole sinna tekkinud sugugi iseenesest. Uus ja põhjalik uurimine peab välja selgitama kogu tõe. Mina ei välista enne tulemusteni jõudmist mitte ühtegi varianti.“
https://uudis.net/redirect/feed?id=908656
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5551
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Manurhin »

Lothabi kirjutas: Nii Alice H kui Stella on kiilu peal püsti. Pildid on tehtud tekiehitistest ja nendestki üsna kõrgelt, nii et alumiste ruumide seisukorra kohta ei saa nende järgi suurt midagi väita. Samuti mitte inimjäänuste seisundi üle Alice H peal, vaevalt sellel rohkem kui mõni üksik luufragment säilinud on. Võib muidugi Ivarile kirjutada ja küsida.
Inimjäänuste pilte lihtsalt ei taheta eriti avalikuks vaatamiseks välja panna. Aga mis nendega niiväga juhtuda saaks? Läänemeri ei ole nii agressiivne kesskond. Ja arvestades veel seda, et üheksakümnendatel olid igasugu sünteetilised kangad (mis ei taha looduslikus keskkonnas kuidagi laguneda) juba palju rohkem levinud kui looduslikust kiust, võiks paljud laibad veel tänagi olla vabalt riiete järgi tuvastatavad. Või vähemalt aitaks see tuvastamisele tublisti kaasa.
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
Lothabi
Liige
Postitusi: 137
Liitunud: 15 Veebr, 2015 13:50
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Lothabi »

Manurhin kirjutas:
Lothabi kirjutas: Nii Alice H kui Stella on kiilu peal püsti. Pildid on tehtud tekiehitistest ja nendestki üsna kõrgelt, nii et alumiste ruumide seisukorra kohta ei saa nende järgi suurt midagi väita. Samuti mitte inimjäänuste seisundi üle Alice H peal, vaevalt sellel rohkem kui mõni üksik luufragment säilinud on. Võib muidugi Ivarile kirjutada ja küsida.
Inimjäänuste pilte lihtsalt ei taheta eriti avalikuks vaatamiseks välja panna. Aga mis nendega niiväga juhtuda saaks? Läänemeri ei ole nii agressiivne kesskond. Ja arvestades veel seda, et üheksakümnendatel olid igasugu sünteetilised kangad (mis ei taha looduslikus keskkonnas kuidagi laguneda) juba palju rohkem levinud kui looduslikust kiust, võiks paljud laibad veel tänagi olla vabalt riiete järgi tuvastatavad. Või vähemalt aitaks see tuvastamisele tublisti kaasa.
Kes suudab peale 25 aasta kellegi riideid tuvastada? Ma siin leidsin ühe töö, mis käsitleb pikalt vees olnud inimeste tuvastamist.
https://www.newhaven.edu/_resources/doc ... -paper.pdf
Lühidalt kokkuvõttes, DNA kaob kuude, kui mitte nädalate jooksul.
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5551
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Manurhin »

Lothabi kirjutas: Lühidalt kokkuvõttes, DNA kaob kuude, kui mitte nädalate jooksul.
Ole nüüd, isegi Saaremaalt leitud kuulsa viikingi laevamatuse puhul tehti DNA järgi maetute sugulussuhted kindlaks. Politsei tuvastab just DNA järgi laipu veel aastakümneid hiljem.
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
Lothabi
Liige
Postitusi: 137
Liitunud: 15 Veebr, 2015 13:50
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Lothabi »

Manurhin kirjutas:
Lothabi kirjutas: Lühidalt kokkuvõttes, DNA kaob kuude, kui mitte nädalate jooksul.
Ole nüüd, isegi Saaremaalt leitud kuulsa viikingi laevamatuse puhul tehti DNA järgi maetute sugulussuhted kindlaks. Politsei tuvastab just DNA järgi laipu veel aastakümneid hiljem.
Saaremaa laevamatus oli maismaal. Praegusel juhul on tegemist aastakümneid merevees seisnud luudega. Luud hakkavad vees kaltsiumi kaotama ja samal ajal hävineb ka DNA. Lõpuks luud lahustuvad vees täielikult, nii et järgi ei jää midagi (vt Titanic boots )
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5551
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Manurhin »

Lothabi kirjutas: Saaremaa laevamatus oli maismaal. Praegusel juhul on tegemist aastakümneid merevees seisnud luudega. Luud hakkavad vees kaltsiumi kaotama ja samal ajal hävineb ka DNA. Lõpuks luud lahustuvad vees täielikult, nii et järgi ei jää midagi (vt Titanic boots )
Vaata, kus uppus Titanic. Ja vaata, kus uppus Estonia. Muideks, 1864. aastal uppunud allveelaeva H.L. Hunley osade meeskonnalikmete isikud tehti kindlaks just DNA järgi.
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
Lothabi
Liige
Postitusi: 137
Liitunud: 15 Veebr, 2015 13:50
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Lothabi »

Manurhin kirjutas:
Lothabi kirjutas: Saaremaa laevamatus oli maismaal. Praegusel juhul on tegemist aastakümneid merevees seisnud luudega. Luud hakkavad vees kaltsiumi kaotama ja samal ajal hävineb ka DNA. Lõpuks luud lahustuvad vees täielikult, nii et järgi ei jää midagi (vt Titanic boots )
Vaata, kus uppus Titanic. Ja vaata, kus uppus Estonia. Muideks, 1864. aastal uppunud allveelaeva H.L. Hunley osade meeskonnalikmete isikud tehti kindlaks just DNA järgi.
Ühe meeskonnaliikme. Ja mitte päris DNA vaid mtDNA.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 42780
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Kriku »

7 teemavälist postitust eemaldatud.

---

Inimsäilmetest. Liha on ülima tõenäosusega ammu ära söödud, luud järel. DNA eraldamiseks on kõige paremad kohad üks väga tihe luu kuulmekäigus, mille nimi mulle praegu pärast füüsilise tööga täidetud päeva meelde ei tule, ning hambad. Kõige tõenäolisem segav probleem on mitte DNA lagunemine (see muidugi ka), vaid saastumine muu DNA-ga, mis vedelas keskkonnas toimub palju paremini (vedelikud tungivad igale poole). Sellepärast on ka arheoloogidele tungiv soovitus neid luid, millest on pärast vaja DNA-d eraldada, mitte pesta. Sellest hoolimata on isikutuvastus tõenäoliselt võimalik nii DNA kui ka paljudel juhtudel hambakaardi järgi. Saaremaa maapinnas olid luude säilimiseks head tingimused nagu igal pool Põhja-Eestis paerähalise (aluselise) pinnase tõttu.
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5551
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Manurhin »

Kriku kirjutas: Sellest hoolimata on isikutuvastus tõenäoliselt võimalik nii DNA kui ka paljudel juhtudel hambakaardi järgi.
Aga kui inimene on juba aastaid tagasi surnuks tunnistatud, siis kaua hambakaarte säilitatakse? Seda enam, et tol ajal olid need ju veel kõik paberil.
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 42780
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Kriku »

Seda ma ei tea :dont_know:
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 42780
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Kriku »

Varasemate uuringute kohaselt koosneb põhi õnnetuspaiga ümber vahelduvatest tihke savi nõlvadest ja orgudest sügavusega kuni 30 meetrit. Orud nõlvade vahel omakord on täidetud ülipehme mudaga.

„Kõvad nõlvad ongi hetkel kõige suurem tõenäosus, kus see vrakk osaliselt on põhja vajunud. Mis vastab sellele küsimusele, miks on [tekkinud - toim] põhjavajumisvigastused minu hinnangul," ütles [tuuker Kaido] Peremees Kuku raadio saates "Meretund": http://podcast.kuku.postimees.ee/podcas ... 020-10-03/. „Vähemalt nende klippide põhjal, mida mul õnnestus näha, oli juba enne neid vigastusi laeva põhjal mõlgid. See vastab täpselt sellele, kus suur 10 000 tonnine alus põhja vajub."

See põhi ei peagi tuukri sõnul olema tugev kalju, vaid piisab ka sinisavist, mis võib olla oma olemuselt praktiliselt kivi kõvadusega. „Minu praegusel visuaalsel hinnangul - nii palju, kui ma sellest lühikesest klipist nägin - on merepõhi küll selline, et on võimeline tekitama selliseid vigastusi," rääkis tuuker.

Ta märkis ka seda, et kui sadamates on dokitoed valesti paigutatud, siis on täiesti võimalik, et laeva korpus pressitakse sisse. Estonia kaal oli 1008. aasta raporti kohaselt 11 930 tonni. „See on enam kui küll, et vähimgi ebatasasus pressiks korpuse sisse, kui ta ei ole ühtlaselt jaotatud," sõnas Peremees.
https://forte.delfi.ee/news/maa/kogenud ... d=91246241
Avatar
Liige
Postitusi: 2286
Liitunud: 17 Veebr, 2009 21:30

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Avatar »

Dr.Sci kirjutas:1) Estonia upub alles siis, kui autotekk ja kõik selle kohal olevad ruumid on veega täidetud ning autoteki all asuvatest ruumidest on vee all 83% ehk seal on 10 791 m3 vett. Teistpidi öeldes, Estonia pinnal hoidmiseks piisab 2104 m3 õhust, mis moodustab vähem kui 3 % laeva kogumahutavusest. Sõltuvalt õhu asukohast võib laeva üks ots olla vee all, kuid täielikult laev põhja ei vaju.
akf Dr.Sci - küsin:
Kui Estonia dedveit (https://et.wikipedia.org/wiki/Dedveit) on 3006DVT (https://en.wikipedia.org/wiki/MS_Estonia), kas siis teie arvates on usutav, et "Estonia pinnal hoidmiseks piisab 2104 m3 õhust"? Ja ma ei räägi siin isegi sellest, et 2104 tonni kandmiseks peaks see 2104 kuupi õhku olema allpool veepinda ilma kokkusurumiseta. Ma saan aru, et ma olen siin enam-vähem nagu siil põõsas, aga väga vabandan - pole lihtsalt aega. Ehk siis kas väide on usutav, ja kui ei ole, siis kuidas peaks suhtuma selliste väidete esitaja usaldusväärsusesse?
Viimati muutis Avatar, 04 Okt, 2020 22:32, muudetud 1 kord kokku.
Madis Reivik
Liige
Postitusi: 4623
Liitunud: 20 Dets, 2019 13:30
Kontakt:

Re: "Estonia" - raske tee tõeni

Postitus Postitas Madis Reivik »

Kui laev on tagurpidi siis õhk surutakse kokku ning sama õhukoguse kandevõime väheneb. Nagu üks spets rääkis, suurtel laevadel on tagurpidi-õhu-effekt oluliselt väiksema toimega just sel põhjusel.
Ning, kui õhk on kokku surutud siis kadu läbi avade kasvab (nagu suruõhupüstol). 40m sügavusel ongi sama rõhk mis suruõhupüstolist tuleb.

Nii et selline nõiaring tekib korpuses oleva õhuga.
Suletud

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Marvin ja 1 külaline