mart69x kirjutas:Mul vana klassivenna isa ka võitis rubla lõpus lotoga Ziguli, aga ajad olid juba keerulised, sõitis kuhugi Venemaale järgi ja läbi aiaaugu nägi "enda" autot ka kuid kätte enam masinat ei antud.
No Žiguli on auto umbes samapalju kui ajaleht on WC paber
mart69x kirjutas:Mul vana klassivenna isa ka võitis rubla lõpus lotoga Ziguli, aga ajad olid juba keerulised, sõitis kuhugi Venemaale järgi ja läbi aiaaugu nägi "enda" autot ka kuid kätte enam masinat ei antud.
No Žiguli on auto umbes samapalju kui ajaleht on WC paber
Kusjuures NIVA´l ei olnud aastaid lääne turul konkurenti
mart69x kirjutas:Mul vana klassivenna isa ka võitis rubla lõpus lotoga Ziguli, aga ajad olid juba keerulised, sõitis kuhugi Venemaale järgi ja läbi aiaaugu nägi "enda" autot ka kuid kätte enam masinat ei antud.
No Žiguli on auto umbes samapalju kui ajaleht on WC paber
Kusjuures NIVA´l ei olnud aastaid lääne turul konkurenti
Niva ja mingi suurem veokas, Kamaz vist - olid tõesti noteeritavad asjad. Aga minuarust kõik mis puudutab otseselt inimest - alates sõiduautost, riiete, jalanõude, lastetoodete ja hügieenitarveteni välja oli mumeelest ikka üsna keskaegne läänega võrreldas.
chac kirjutas: ... No Žiguli on auto umbes samapalju kui ajaleht on WC paber
Huvi pärast küsin - mis aasta mees ise oled? Mina mäletan aega, kus kuivkäimlas oligi naela otsas AINULT ajalehepaber ja mitme tellismaja kohta naabruses oli ainult kaks "mosset".
chac kirjutas:... Samas kui 60ndates olid juba olemas ikoonilised autod nagu Porsce 911, Mercedes 190SL, Cadillac DeVille, Ford Mustang, BMW'l vist ka midagi...
Totaalse autodefitsiidi tingimustes olid omanikud õnnelikud igasuguse auto üle - nii idasakslased Trabandi, poolakad Polonezi ja meie Zaporožetsi üle. Sapakaga võrreldes oli Žigull igati korralik masin, aga ei jäänud sellepärast sapakad sugugi poodi seisma.
Hea võidab alati kurja - kes võidab, see ongi hea!
Liiduvabariikide kohaliku tööstuse arendamise kampaaniaga tekkinud autotehasete toodang (tegelikkuses NSVL tootmises olevate suurseeriaautode baasil loodud nishi-sõidukid) oli üldiselt igal pool kaheldava kvaliteediga - ka Tartus ehitatud puust autod/bussid muide. Tegelikult Lätis toodetud RAF nõudis remondi rohkem kui Gorkist tulnud Volga.
See tuli kahest asjaolust.
1. nishitehastele saadeti sõidukite osi, mis oleks läinud kategooriasse "varuosad", ehk need mis ei läbinud kvaliteedikontrolli ja neid ei kasutatud sõiduki ehitamiseks põhitehases.
2. üks probleemide allikas olid nishitehases ehitatud kered ja raamid - sinna enamasti ei jagunud valuutat, mida kulutati kereehituse seadmetele suures tehases.
Tulemuseks oli produkt, mis võis olla roostetäpiline juba tehase laoplatsil ja mis pudenes igalt poolt. Gruusias Kutaissi tehases valmistatud KAZ "Kolhiida", mida ehitati Zil-130 agregaatide baasil oli kuulus oma roostetamise poolest, kuuldavasti neid kasutanud autobaasides ei saanud autode seisuplatside valvurid öösi hästi magada, sest autode roostetamise ragin oli nii kõva.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Tänu Jerasidele oli seal kandis Volga juppidega lahedam. Aga hullem armeenlaste sigadus oli toota vähekõlblikke elektrilüütkondensaatorid. Kuskil kolmandik elektroonikatoodetest olid lühikese elueaga. Selle eest saavad nüüd karistatud. Aga teisalt kiirendasid need kondekad NSVL lagunemist.
Osalenud Eesti piirivalve ülesehitamisel. Raadioside. NLiidu sõjaväes 40. tankidiviisi 75.motolaskurpolgus Gussevis 1970-1972. Lasketiiru elektrik. 50a. metsas ja soodes jooksnud.
Ojah, veel õnnetus nimega Jeraz ei tulnud meeldegi. Nendega võrreldes oli RAF lausa kvaliteetbuss.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kapten Trumm kirjutas:Ojah, veel õnnetus nimega Jeraz ei tulnud meeldegi. Nendega võrreldes oli RAF lausa kvaliteetbuss.
ErAZ-idega seoses olen näinud kas mingit pilti ja juttu või äkki koguni omaaegset filmilõiku, kus siis nende autode hädasid lahati. Oli selle kvaliteediga, kuidas veel oli, aga lisaks kõigele veeti need Jerevanist tehasest siiamaile lahtistel raudteeplatvormidel. Nii oli harilik asi, et kui uued autod lõpuks Tallinna vm. kaubajaama jõudsid, olid vandaalid ja vargad vahepeal juba puhta töö teinud - klaasid ära lõhutud või varastatud, tuled samamoodi ja kui kapoti all veel pool mootorit alles oli, siis oli vedanud. Karbuss, genekas, jagaja, starter, radiaator - need olid esimesed, mis tee peal kaduma läksid. Muidugi ka akud, tööriistakomplektid ja vahel veel muudki.
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
Sama teema oli ka muude autodega, näiteks sõiduautodel tuli Tallinnas uksi vahetada, kuna raudtee ääres oli keegi jahipüssi proovinud ja haavlite augud olid ustes.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
No eks neid asju ka näpiti kuidas osati ja vene asjadel üldiselt polnud tehaseseaded kuskil päris õiged, võimsus võis olla seadetega piiratud põhjusel, et loll kasutaja masinat kohe ära ei lõhuks.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.