Lennuki kasutamise põhimõtteid on raske muuta ilma konstruktsiooni ümber tegemata.
Pigem on üllatav see, et antud lennuk on siiani veel relvastuses ja sellele pole suudetud luua samaväärset, kuid moodsamat, asendajat.
Aga on väidetavalt töös!

Kahjuks ei leia seda mõne aasta vanust intervjuud, kus A-10 piloot rääkis et jah, loomulikult harjutavad nad lendamist igat moodi. Mida kõrgem intensiivsus seda madalamalt lendavad ja teevad võimalikult palju tööd sihitajatega ära "üle mäe". Sellegipoolest oleks kaotused kõrge intensiivsusega konfliktis sedavõrd suured, et sinna A-10eid lihtsalt ei saadeta. Pmts et kui fekaal ventikas ja midagi üle ei jää, siis teeme, aga teadlikult keegi sellist tegevust ei plaani.Kapten Trumm kirjutas:Selline A-10 kasutus, nagu on viimane 20 a tehtud (juhitavate pommide pildumine kõrgelt), on vene õhutõrje kontekstis palju ohtlikum (keskmistel kõrgusel on lennuki avastamine ja hävitamine palju lihtsam) kui ülimadalatel. Meenutage kasvõi vene/süüria ÕT edutuid katseid võidelda USA/Iisraeli madallennu ründevahenditega (nt tiibrakettidega). Miks nad ründavad madalalt? Sest sedasi on ÕT tegevus raskendatud. Märk kaob maapinna varju ja ilmub piisava selgusega radarile alles viimasel hetkel.
Muidu lähimaa ÕT õudust lahiguvälja kohal demoti maailmale 1973 Siinai poolsaarel, kus vene 23 mm Shilkad ja Strelad asusid suure hooga rünnakule tormavat Iisraeli lennuväge hõrendama. Juudid olid sellega harjunud, sest senine vene ÕT oli madalal olnud suht võimetu.
2 sekundiga on lendur juba sellest sihtmärgist üle lennanud. Ma ei usu, et sekundiga suudab lendur pöörata lennuki sihtmärgi suunas ja tule avada.Kapten Trumm kirjutas:Kui märk muutub nähtavaks nt 250 meetri kauguselt, on teda rakettidega hävitada juba suht võimatu.
Ma arutasin, et mida on tänapäeval mõistlik teha - 50 aastaga on A-10 saanud uuendusi, näiteks rakettrelvastuse.mart2 kirjutas:Trummil õigus, sest ennem vaidlemist tuleks vaadata süsteemi loomise ja relvastusse võtmise aega. Sel ajal oli õhutõrje natuke teine kui täna ja lennuk oli ehitatud sellest lähtuvalt.
Wiki räägib teist juttu:Kapten Trumm kirjutas:Tanke pidi NSVL-s õhust hävitama Su-25.
Venelased aga, saades teada sellest programmist (USA-s algas see 6a varem), otsustasid luua midagi konventsionaalsemat ja Su-25 sai disainilt sarnaseks konkursil mittevalituks osutunud A-9-ga.
A-9 (Su-25) ja A-10 kontseptuaalne vahe oli selles, et esimes(t)el oli kahurrelvastus vaid kerget laadi, A-10 oli aga 30 mm Gatlingi kahur, millele oli lennuk ümber ehitatud. Esimene pidi ründama märke pommide ja rakettidega, teine peamiselt kahuriga.
Both of the A-X prototypes, the YA-10 and the Northrop YA-9, were designed to incorporate the weapon, although it was not available during the initial competition; the M61 Vulcan was used as a temporary replacement.
See, kuidas otse kahuritoru kõrval olevate mootori õhuvõtuavadega A-9 oleks toimetanud, on teema omaette. Püssirohugaase on seal tohutult.Wiki räägib teist juttu:
https://en.wikipedia.org/wiki/GAU-8_Avenger
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist