REAALSUS: COVID-19 pandeemia
Re: REAALSUS: COVID-19 pandeemia
Just nimelt vajaduspõhine ja vajadus peab olema põhjendatud ning kellegi õiguste kallale minnes peavad muud võimalused eesmärgi saavutamiseks olema ammendatud. Kortermaja puhul võib palgata kellegi iga 10min tagant ukselinke desinfitseerima, paigaldada dosaatorid koridori või mida iganes teha ning praktikas on tulemus parem, sest see, et ei ole infot ühistus oleva koroonahaige kohta, ei tähenda seda, et seal neid ei oleks. Sama ka sotsiaaltöötaja kohta. Ainuke natuke kaasamõtlemist vääriv mõte on sotsiaaltöötajale kohustuse panemine kontrollimaks, et koroonahaiged nälga ei sureks. Samas on natukene elukauge see arusaam, et vallaametnikud istuvad jalad laua peal 8h päevas kontoris ja ootavad kohustust hakata teostama kontrolli isolatsiooninõuete täitmise üle vms. Praktikas selle mõtte edasiarendus on ikkagi see, et sotsiaalametnik kontrollib KÕIKI oma piirkonna abivajajaid erilise usinusega, sest suhteliselt suur on tõenäosus, et üksinda elav vanem inimene puutub kokku koroonatestimisega alles kiirabis või surnukuuris. Vähetõenäoline, et käis isikliku autoga telgis testimas, vaatas digiloost vastuse ja nüüd sureb nälga.
Kui ennast nüüd kokku võtta ja aru saada, et praegu on ainuke võimalus lugeda kõiki kontakte võimaluseks nakatuda koroonaviirusega, siis saad isegi aru, et tegelikult ei muuda see teadmine eriti midagi. Reaalselt on ilmselt x korda rohkem diagnossimata nakatunuid, mistõttu ei anna diagnoosi saanute nimekiri midagi juurde. Endiselt peab kõigi kontaktide puhul käituma sama moodi. Et alati ju ei viitsi ja tegemist on ju enamikel juhtudel lihtsalt keskmisest nakkavama külmetushaigusega, on juba omaette teema. Aga samuti oluline koht inimeste õiguste rikkumise otsuse juures.
Kui ennast nüüd kokku võtta ja aru saada, et praegu on ainuke võimalus lugeda kõiki kontakte võimaluseks nakatuda koroonaviirusega, siis saad isegi aru, et tegelikult ei muuda see teadmine eriti midagi. Reaalselt on ilmselt x korda rohkem diagnossimata nakatunuid, mistõttu ei anna diagnoosi saanute nimekiri midagi juurde. Endiselt peab kõigi kontaktide puhul käituma sama moodi. Et alati ju ei viitsi ja tegemist on ju enamikel juhtudel lihtsalt keskmisest nakkavama külmetushaigusega, on juba omaette teema. Aga samuti oluline koht inimeste õiguste rikkumise otsuse juures.
Re: REAALSUS: COVID-19 pandeemia
Kõik terviseandmed loetakse delikaatseteks. Nendele ligipääsevatele isikutele on tutvustatud reegleid ja nad on andnud allkirja ning vastutavad neile teadasaadu salajashoidimse eest. Kui miskit sinu haigusloost lekib - siis avaldus Andmekaitsesse ja uurimine algab, süüdlase nahas ei tahaks olla.Kapten Trumm kirjutas:Delikaatne võib olla näiteks suguhaigused, meeste suguvõime teemad jne. Neid asju on veel.Some kirjutas:Meedik ei saa ligi psüühilistele haigustele. Nood on eraldatud. Ja seda, kas sinu andmeid on vaatatud, saad ise kontrollida. Ma juba postitasin seda nagu?
Enamik inimesi ei tea, kust neid asju vaadata. Ka mina ei oskaks praegu seda kontrollida, peaksin hakkama otsima.
Enda analüüside juures on tõesti selline nupp olemas, aga mis nende mõte oleks, kui ma keelaks perearstil nende nägemise, kes mind saatis?
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: REAALSUS: COVID-19 pandeemia
Miks ka võtsin praegu tuld avada - et mulle käib vastukarva see trollirünnak, mille käigus püütakse ideed ennast idiootlikuks tembeldada, süvenemata asjasse.Kõik terviseandmed loetakse delikaatseteks. Nendele ligipääsevatele isikutele on tutvustatud reegleid ja nad on andnud allkirja ning vastutavad neile teadasaadu salajashoidimse eest. Kui miskit sinu haigusloost lekib - siis avaldus Andmekaitsesse ja uurimine algab, süüdlase nahas ei tahaks olla.
Ehk lihtsalt trollitakse.
Mis imevägi segab samasugust tutvustamist teha näiteks x ametnikule y, võtta allkirju ja rakendada vastutust.
Siin üritatakse näidata teemat umbes selles valguses, et üks vallavanem küsis - järelikult on vallavanemal vaja neid andmeid mööda küla levitada või näiteks poliitiliseks ärapanemiseks kasutada.
See ju ei ole nii. KOV ametnikud on andnud muide analoogsed allkirjad ja läbinud instruktaazi.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: REAALSUS: COVID-19 pandeemia
Sahtlisse kirjutavat ÕK-d pole küll vaja. Tähelepanu probleemidele tuleb pöörata ikka nende tekkimisel, parem ikka ennetada.2korda2 kirjutas:ÕK pädevuses ei ole hinnata konkreetse meetme mõjukust küll aga meetmete kehtestamise korda. Viimase osas on olnud küsitavusi. Iseasi, kas ÕK peaks nii tundlikul ajal nii tundlikul teemal tingimata sõna võtma. Võiks rahulikult oma artiklid sahtlisse kirjutada ja avaldada need kriisi möödudes, et "järgmine kord oleksime targemad".
Re: REAALSUS: COVID-19 pandeemia
Pole kindel, kas KOV-i tegelastel oleks vaja kogu Tervishoiu Infosüsteemile ligi pääseda. Pigem miski lisakeskkond, kuhu liiguvad ainult teatud diagnoosid ja kus KOV ametnik näeb infot ainult oma piirkonna kohta. Ja nagu sa juba märkasid, sa saad oma andmete vaatamise Patsiendiportaalist ka ära keelata, ehk siis lõplik otsus jääb ikkagi patsiendile. Ma siiski eelistan, et minuga tegelevad meedikud teaksid minust kõike, ka siis kui ma teadvusel pole. Aga võimalus paranoiline olla on jäetud.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: REAALSUS: COVID-19 pandeemia
Ei olegi neile mingit e-tervist vaja.
Vaja võibolla oleks iga päev ühte krüpteeritud konteinerit mailile, et viimase ööpäevaga said teie KOV elukohaga positiivse need ja need isikud, nimi, perenimi, elukoht, võibolla kuupäev kah.
Ongi "vallavanema probleem" lahendatud. Mingist piiramatust e-tervises surfamisest räägivad ainult need kasutajad, kes üritavad teemat trollida. Mina pole seda ette pannud ega mõelnud.
Vaja võibolla oleks iga päev ühte krüpteeritud konteinerit mailile, et viimase ööpäevaga said teie KOV elukohaga positiivse need ja need isikud, nimi, perenimi, elukoht, võibolla kuupäev kah.
Ongi "vallavanema probleem" lahendatud. Mingist piiramatust e-tervises surfamisest räägivad ainult need kasutajad, kes üritavad teemat trollida. Mina pole seda ette pannud ega mõelnud.
Viimati muutis Kapten Trumm, 31 Dets, 2020 12:39, muudetud 1 kord kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: REAALSUS: COVID-19 pandeemia
Selles probleem ongi, et peab ikka küll.Ja keegi ei pea kuhugi minema kellegi juurde midagi tegema.
IRWJa kui pead siis pane mask pähe, ava seal ruumis aknad ja palu isikul olla endast 2m kaugusel või minna teise tuppa. Lihtne ja loogiline. Pole selle teistamiseks vaja mingeid andmeid sull saada.
Sa räägi seda nt kiirabitöötajatele, kes käivad kodus koroonaproove võtmas, et pangu aga mask pähe ja ärgu hingaku, kui patsient tuleb lähemale kui 2m.
Ei ole mõeldav, et kõikidel, kellel on vajadus siseneda covid+ kodaniku eluruumidesse ja temaga seal kontakteeruda 2, 4, 6 või minu pärast 10 meetri kaugusel, oleksid kusagil eriruumis eri- isikukaitsevahendid selleks puhuks, kui peab ühte või enamasse sellisesse eluruumi sisenema. Ei ole ka mõeldav, et iga kord kui covid+ kodaniku eluruumi on sisenetud ja siis on vaja vahepeal 100 mitte covid+ kodaniku juurde siseneda... ja siis vahepeal jälle covid+ kodaniku juurde... ja nii mitu päeva ja mitu korda... iga kord teostaks enda deso ja isikukaitsevahendite vahetamise.
Veel jaburam, kui selline siseneja peaks seda tegema "igaks juhuks", sest pole teada kas ja kes on covid+
Mõistlik oleks sinna, kui vähegi võimalik, üldse mitte siseneda ja kui peab, siis ainult korraks ja siis juba eri-isikukaitsevahendeid kasutades (kilekeebid, respiraatorid, näovisiirid, kummikindad jms atribuutika). Veel mõistlikum oleks seda covidi nakkust pärast sinna covid+ kodaniku eluruumi sisenemist, mitte süüdimatult või teadmatusest laiali tassida 140-sse teise eluruumi ja isikutele.
Tervetel inimestel peaks olema õigus ja võimalus mitte lubada oma eluruumisesse siseneda isikutel, kes tõenäoliselt võivad levitada covid viirust.
Covid+ kodaniku korterisse siseneja muutub kohe automaatselt lähikontaktseks.
Ei ole mõeldav, et iga selline isik pärast lähikontaktseks saamist läheks kohe pärast seda iga kord jälle uuesti eneseisolatsiooni ja/või covid teste tegema.
Kui see juhtuks ühe korra poole aasta jooksul, siis veel.
Ja kuidas me seda siis tagaksime ja selle probleemi lahendaksime nüüd ilma teabeta selle kohta, kas mõnes eluruumis on covid+ isikuid või mitte?
Kuidas siis teha kõik selleks, et mitte muutuda korduvalt ja korduvalt ja päevast päeva, ning nädalast nädalasse viiruse superlevitajaks?
Käia 24/7 kilekostüümis, respiraatoris, näovisiiriga ja kummikinnastes neid pidevalt vahetades?
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: REAALSUS: COVID-19 pandeemia
Kuna ma olen natuke kursis, kuidas see käib, siis KOV ametnik ei puutu selle haigega tegelikult kokku.
Kui isik on avaldanud soovi, et talle tuuakse midagi poest, siis ametnik toob, maksab KOV krediitkaardiga ja pärast esitab KOV inimesele arve.
Toidukott jäetakse ukse taha ning suhtlus toimub telefonis või läbi ukse rääkides.
Teine probleem (mis mõtlemist väärib), on see kuidas saada see isolatsioon toimima.
Täna see tegelikkuses ei toimi ja pole mõtet ka unistada, et tänaste jõududega see toimima saadakse.
Siin oleks iga abiline abiks.
Loogiline oleks see panna piirkonna konstaablile, kuid neid pole meil juba ammu. Kuskilt kaugelt saadetud patrull ei tea kohalikke olusid ja selle efekt on väike.
Kui isik on avaldanud soovi, et talle tuuakse midagi poest, siis ametnik toob, maksab KOV krediitkaardiga ja pärast esitab KOV inimesele arve.
Toidukott jäetakse ukse taha ning suhtlus toimub telefonis või läbi ukse rääkides.
Teine probleem (mis mõtlemist väärib), on see kuidas saada see isolatsioon toimima.
Täna see tegelikkuses ei toimi ja pole mõtet ka unistada, et tänaste jõududega see toimima saadakse.
Siin oleks iga abiline abiks.
Loogiline oleks see panna piirkonna konstaablile, kuid neid pole meil juba ammu. Kuskilt kaugelt saadetud patrull ei tea kohalikke olusid ja selle efekt on väike.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: REAALSUS: COVID-19 pandeemia
Idee iseenesest õige aga üks "aga" sel lahendusel on. Nimelt peavad tervishoiuasutused ka kohalike andmebaaside puhul logisid pidama, kes ja millal on andmeid vaadanud, et siis Andmekaitse päringu korral vastus anda. Krüpteeritud failide jagamise korral saad sa vaid kindel olla, et konkreetne inimene omab juurdepääsu sellele failile, aga mis ta sellega peale lahtkrüpteerimist teeb ja kas see on peale seda ka teistele ligipääsetav, enam kontrollida ei saa. Tervishoiu Infosüsteemidesse logitakse sisse ID-kaaartidega ja tegevused logitakse. Selles osas muidugi õige, et ka KOVi ametnik vastutab kui tema kaudu info lippama pääseb, lihtsalt tõestada oleks raske kui see peaks juhtuma.Kapten Trumm kirjutas:Ei olegi neile mingit e-tervist vaja.
Vaja võibolla oleks iga päev ühte krüpteeritud konteinerit mailile, et viimase ööpäevaga said teie KOV elukohaga positiivse need ja need isikud, nimi, perenimi, elukoht, võibolla kuupäev kah.
Ongi "vallavanema probleem" lahendatud.
Re: REAALSUS: COVID-19 pandeemia
Ilmselgelt peaksid KOV ametnikud samades andmebaasides käima samal viisil autenditutena / autoriseeritutena kui tervishoiutöötajad. See, kui keegi saadab mingeid muus formaadis faile või vastab telefonikõnedele, ei kõlba nagunii kuhugi.
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Re: REAALSUS: COVID-19 pandeemia
Jep. Aga siis tuleb tekitada lisafiltrid, millistele diagnoosidele KOV töötajatel on ligipääs ja millistele mitte. Või siis saab KOV töötaja sisse logides ainsa asjana genereerida raporti oma piirkonna kahe viimase nädala nakkushaigustest vms... Iseenesest teostav kui TEHIK peaks arendajatele probleemi ette söötma.Kriku kirjutas:Ilmselgelt peaksid KOV ametnikud samades andmebaasides käima samal viisil autenditutena / autoriseeritutena kui tervishoiutöötajad. See, kui keegi saadab mingeid muus formaadis faile või vastab telefonikõnedele, ei kõlba nagunii kuhugi.
Re: REAALSUS: COVID-19 pandeemia
No KOV sotstöötaja on ainult üks selline isik, kellel võib olla vajadus enesele teadmata, et kodanik on covid+, siseneda kodaniku eluruumidesse tööülesannete täitmiseks.
Ja toidu toomine on ainult üks sotsabi teenus, mida see ametnik peab osutama.
Sotsiaalhoolekande seadus
Ja toidu toomine on ainult üks sotsabi teenus, mida see ametnik peab osutama.
https://www.sm.ee/et/kohaliku-omavalits ... alteenusedSotsiaalhoolekande seaduse alusel on KOV kohustatud osutama 13 sotsiaalteenust, lisaks millele võidakse korraldada ka teisi sotsiaalteenuseid.
Sotsiaalhoolekande seadus
https://www.riigiteataja.ee/akt/130122015005?leiaKehtiv§ 17. Koduteenuse eesmärk ja sisu
(1) Koduteenus on kohaliku omavalitsuse üksuse korraldatav sotsiaalteenus, mille eesmärk on täisealise isiku iseseisva ja turvalise toimetuleku tagamine kodustes tingimustes, säilitades ja parandades tema elukvaliteeti.
(2) Koduteenuse osutamisel abistatakse isikut toimingutes, mida isik terviseseisundist, tegevusvõimest või elukeskkonnast tulenevatel põhjustel ei suuda sooritada kõrvalabita, kuid mis on vajalikud kodustes tingimustes elamiseks, nagu kütmine, toiduvalmistamine, eluruumi ja riiete korrastamine ning väljaspool eluruumi toiduainete ja majapidamistarvete ostmine ja muu asjaajamine.
(3) Vabariigi Valitsus või tema volitusel valdkonna eest vastutav minister võib kehtestada määrusega täpsustatud nõuded koduteenuse eesmärgile ja selle sisule, sealhulgas tegevustele, mis on vajalikud teenuse eesmärgi saavutamiseks......
§ 23. Tugiisikuteenuse eesmärk ja sisu
(1) Tugiisikuteenus on kohaliku omavalitsuse üksuse korraldatav sotsiaalteenus, mille eesmärk on iseseisva toimetuleku toetamine olukordades, kus isik vajab sotsiaalsete, majanduslike, psühholoogiliste või tervislike probleemide tõttu oma kohustuste täitmisel ja õiguste teostamisel olulisel määral kõrvalabi. Kõrvalabi seisneb juhendamises, motiveerimises ning isiku suurema iseseisvuse ja omavastutuse võime arendamises.....
§ 27. Isikliku abistaja teenuse eesmärk ja sisu
(1) Isikliku abistaja teenus on kohaliku omavalitsuse üksuse korraldatav sotsiaalteenus, mille eesmärk on suurendada puuetega inimeste sotsiaaltoetuste seaduse § 2 lõike 1 tähenduses puude tõttu füüsilist kõrvalabi vajava täisealise isiku iseseisvat toimetulekut ja osalemist kõigis eluvaldkondades, vähendades teenust saava isiku seadusjärgsete hooldajate hoolduskoormust.
(2) Teenuse osutamisel abistatakse teenuse saajat tegevustes, mille sooritamiseks vajab isik puude tõttu füüsilist kõrvalabi. Isiklik abistaja aitab isikut tema igapäevaelu tegevustes, nagu liikumisel, söömisel, toidu valmistamisel, riietumisel, hügieenitoimingutes, majapidamistöödes ja muudes toimingutes, milles isik vajab juhendamist või kõrvalabi.....
JNE
Re: REAALSUS: COVID-19 pandeemia
Juurde siis 738 nakatunut. Suri 3 inimest. Nakatumisnäit on 600.
https://www.err.ee/1223833/oopaevaga-re ... lm-inimestViimase ööpäeva jooksul analüüsiti Eestis 5753 koroonaviiruse testi, neist esmaseid positiivseid teste oli 738 ehk 12,8 protsenti testide koguarvust. Vaktsiini on praeguseks saanud 1907 inimest.
Enim uusi positiivseid testitulemusi laekus 425 Harjumaale, 330 uutest Harjumaa haigusjuhtudest on Tallinnas.
Ida-Virumaale lisandus 118, Tartumaale 42, Pärnumaale 39, Lääne-Virumaale 25, Võrumaale 13, Viljandimaale 12 ja Raplamaale 11 uut positiivset koroonaviiruse tuvastamise testi tulemust. Järvamaale lisandus üheksa, Hiiumaale kaheksa ning Saare- ja Valgamaale seitse uut juhtumit. Läänemaale lisandus kuus ning Jõgeva- ja Põlvamaale kaks uut nakatunut.
Flourish logoA Flourish data visualization
12 positiivse testitulemuse saanul puudus rahvastikuregistris märgitud elukoht.
Viimase 14 päeva haigestumus 100 000 inimese kohta on 600,79 ning esmaste positiivsete tulemuste osakaal tehtud testide koguarvust 11,8 protsenti.
Eestis on COVID-19 vastu vaktsineerimisi tehtud 1907 inimesele.
Ööpäevaga suri kolm inimest, kokku on Eestis koroonaviirusega surnud 229 inimest.
Haiglaravi vajab 393 inimest, suri ka 51-aastane mees
Ööpäeva jooksul avati haiglates uusi haigusjuhtumeid kokku 52, neljapäeva hommikuse seisuga viibib haiglas 393 koroonaviirusega patsienti. Intensiivravil on neist 40 patsienti ja neist on juhitaval hingamise 26 inimest.
Koju saadeti 43 inimest, 16 inimest viidi üle mitte-COVID-19 osakonda ja kuus inimest viidi üle teise haiglasse ning kaks inimest tunnistati valepositiivseks.
Ööpäeva jooksul suri kolm koroonaviirusega nakatunud inimest – 51-aastane mees, 83-aastane naine ja 86-aastane mees. Kokku on Eestis surnud 229 koroonaviirusega nakatunud inimest.
Haiglates on lõpetatud 1476 COVID-19 haigusjuhtumit 1452 inimesega.
Terviseameti jälgimisel on üle 25 500 inimese. Neist 16 300 on Põhja regionaalosakonna jälgimisel, nakatunud on neist 4389.
Ida regionaalosakonna jälgimisel on üle 5200 inimese, kellest nakatunud on 1678. Lõuna regionaalosakonna jälgimisel on üle 2700 inimese, kellest 892 on nakatunud.
Lääne regionaalosakonna jälgimisel on üle 1300 inimese, kellest 378 on nakatunud.
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: REAALSUS: COVID-19 pandeemia
Kui sa peale sisselogimist teed Print või Print Screen ja sellest hetkest edasi pole nende andmete liikumine samamoodi jälgitav (paralleel krüpteeritud failidega). Kelle kätte see paberileht satub, ei tea enam keegi. Printimise teed seepärast, et tahtsid patsiendi kaardi vahele selle lehe panna. Pärast võid seda lehte kopeerida ja see ei fikseeru enam kuskil.Tervishoiu Infosüsteemidesse logitakse sisse ID-kaaartidega ja tegevused logitakse.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: REAALSUS: COVID-19 pandeemia
Siin tahetakse ikka ulmelisi IT lahendusi olukorras kus ei suudeta teha toimivat IT lahendust isegi positiivsete kokku lugemiseks. Pidevalt mingi jama, et andmed hilinevad, andmed pole laekunud, tegelikult on need eelmise kahe päeva numbrid jne.
Tänane kord sisuliselt tähendab seda, et riik võib otsustada, et kõik elanikkonnast peavad tõestama, et nad ei ole rasedad ja rasedustest selleks ei kõlba, samas kõlbab ostutsekk 5 kuud tagasi ostetud kondoomile.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline