K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10218
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Lõuna-Korea plaanib ehitada 8,2GW tuulepargi maksumusega $43,2 mlrd:
https://www.reuters.com/article/us-sout ... SKBN2A512D
Neil ilmselgelt ei ole probleeme tuule tugevuse kõikumisega.
https://www.reuters.com/article/us-sout ... SKBN2A512D
Neil ilmselgelt ei ole probleeme tuule tugevuse kõikumisega.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43808
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Taoline post võib olla labane patareiautode propaganda - lihtsalt autode kogus (enamik inimesi ostetavate autode kogust maailmas nagunii ei tea ja otsida ei viitsi), siis võeti lihtsalt selline autode arv, mis asetub suuremate probleemideta täna saadaolevate materjalide konteksti.Tesla kasutab grafiiti anoodimaterjalina, samas plaanib ta selle räni vastu vahetada. Huvitav, et ainult Teslast juttu, kas siis teised autofirmad ehitavad elektriautosid õhust ja armastusest?
Ma ei tea kui palju maailmas autosid müüakse aga EL-is on müüakse uusi autosid ca 15 miljonit aastas.
Pärast seda, kui seda posti on refereerinud 55 meediakanalit, on see muutunud juba tõe taoliseks.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
USA andmed võrdluseks lihtsasti leitavad Föderaalreservi statistikast. Sõidukeid müüakse ca 16M kuus üle lombi https://fred.stlouisfed.org/release/tab ... 020-11-01#
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43808
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Maailmas müüakse kokku ca 70 miljonit uut sõiduautot aastas (arvan, et siin on ka jeebid ja pikapid hulgas).
https://www.statista.com/statistics/200 ... ince-1990/
Seega seda 20M Tesla materjalikulu ei saa käsitleda tõena, tegelikult on see nii 4 korda suurem (osad autod on ka suuremad ja vajavad rohkem materjali).
https://www.statista.com/statistics/200 ... ince-1990/
Seega seda 20M Tesla materjalikulu ei saa käsitleda tõena, tegelikult on see nii 4 korda suurem (osad autod on ka suuremad ja vajavad rohkem materjali).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
-
- Liige
- Postitusi: 1078
- Liitunud: 07 Nov, 2012 9:54
- Kontakt:
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
See lause meenutab natuke trollimist.Neil ilmselgelt ei ole probleeme tuule tugevuse kõikumisega.

Lõuna-Korea tootmisvõimsus on hetkel 127 GW, millest tuule osa on 1,67 GW
See pargi eesmärk on tõsta tuule tootmisvõimsus 16,5 GW peale aastaks 2030.
Ehk tuuleenergia tootmisvõimsus tõuseb kuskil 13% peale koguvõimsusest (mis samas ei tähenda automaatselt 13% toodangut GWh-s, vaid tunduvalt väiksemat protsenti).
Seega põhilisteks tootmisallikateks jäävad ikkagi gaas, süsi ja tuuma.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43808
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Selle tuulikuvärgi juurde - meie elektrikud on märkinud, et mõned aastad tagasi hakkasid objektidel tekkima probleemid ülepingega. Lähed kohale, kuna ülepingekaitse viskas välja, pinge on näiteks 420 volti. Elektrilevi ajas kämarajura "on juhuslik" ja "teil kindlasti näitas tester valesti".
See probleem tundus tekkivat just siis, kui need tuulikud ja muud värgid hoo sisse said. Probleemid olid nt varahommikuti, kui tuul puhuma hakkab.
See probleem tundus tekkivat just siis, kui need tuulikud ja muud värgid hoo sisse said. Probleemid olid nt varahommikuti, kui tuul puhuma hakkab.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Mulle tuli seda lugedes meelde meie kunagine rahandusminister kes Riigikogus Euroopa abipaketti "selgitades" ei suutnud aru saada kas jutt käib miljonitest või miljarditest. Potato-tomato.Tomka kirjutas:USA andmed võrdluseks lihtsasti leitavad Föderaalreservi statistikast. Sõidukeid müüakse ca 16M kuus üle lombi https://fred.stlouisfed.org/release/tab ... 020-11-01#
Selgituseks: kui USA-s müüdaks keskmiselt 16M sõidukit kuus, siis teeb see aasta peale ~190M ja kahe aasta peale 380M. Kõrvutame seda USA elanike arvuga ja saame, et vähem kui kahe aasta tagant saavad kõik USA elanikud uue auto. Hällilapsest raugani. Kanepisuitsusest "regge-mehest" Yale-i professorini.
Seekord on võti peidetud pealkirja:
Auto Sales and Inventories, Monthly, Seasonally Adjusted at Annual Rate
Pisut kainet skepsist tuleb kasuks

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
2korda2 kirjutas:Mulle tuli seda lugedes meelde meie kunagine rahandusminister kes Riigikogus Euroopa abipaketti "selgitades" ei suutnud aru saada kas jutt käib miljonitest või miljarditest. Potato-tomato.Tomka kirjutas:USA andmed võrdluseks lihtsasti leitavad Föderaalreservi statistikast. Sõidukeid müüakse ca 16M kuus üle lombi https://fred.stlouisfed.org/release/tab ... 020-11-01#
Selgituseks: kui USA-s müüdaks keskmiselt 16M sõidukit kuus, siis teeb see aasta peale ~190M ja kahe aasta peale 380M. Kõrvutame seda USA elanike arvuga ja saame, et vähem kui kahe aasta tagant saavad kõik USA elanikud uue auto. Hällilapsest raugani. Kanepisuitsusest "regge-mehest" Yale-i professorini.
Seekord on võti peidetud pealkirja:
Auto Sales and Inventories, Monthly, Seasonally Adjusted at Annual Rate
Pisut kainet skepsist tuleb kasuks


- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43808
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Selle numbrimaagia taustal torkab silma see miners saidi 20M Teslat ja 17M automüük USA-s. Kuna osa USA toodangust müüakse ka ekspordiks, tekib mulje, et see 20M võib olla see arv, palju peaks USA tööstus "teslasid" tootma, kui kõik peaks olema elektriautod.
Selline ehe ameeriklase piiratud silmaringi näide, et kui meil USA-s on kõik Teslad, siis on maailmas justkui asi korras
Seda, et USA autode nõudlus moodustab maailma kogunõudlusest vaid viiendiku, ei tule pähegi.
Järelikult on ka kõik surved maavarade kaevandamisele selleks sootuks teise skaalas.
Kui nafta kaotab oma senise strateegilise tähtsuse, siis nihkub arusaadavalt ka probleemide raskuspunkt Lähis-Idast ja Venemaalt sinna, kus neid uusi strateegilisi maavarasid saadakse.
Selline ehe ameeriklase piiratud silmaringi näide, et kui meil USA-s on kõik Teslad, siis on maailmas justkui asi korras

Seda, et USA autode nõudlus moodustab maailma kogunõudlusest vaid viiendiku, ei tule pähegi.
Järelikult on ka kõik surved maavarade kaevandamisele selleks sootuks teise skaalas.
Kui nafta kaotab oma senise strateegilise tähtsuse, siis nihkub arusaadavalt ka probleemide raskuspunkt Lähis-Idast ja Venemaalt sinna, kus neid uusi strateegilisi maavarasid saadakse.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Tesla toodab autosid neljas riigis - USA, Saksamaa, Hiina ja Holland.
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Kahtlen, kas meie silmad sellist aega üldse näevad, kus nafta kui selline strateegilise tähtsuse päriselt kaotab. Elektritehnoloogia tuleb vaikselt paralleelselt kõrvale aga niipea veel naftat maha kanda ei saa.Kapten Trumm kirjutas: Kui nafta kaotab oma senise strateegilise tähtsuse, siis nihkub arusaadavalt ka probleemide raskuspunkt Lähis-Idast ja Venemaalt sinna, kus neid uusi strateegilisi maavarasid saadakse.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43808
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Arvan, et nafta kasutuse raskuspunkt nihkub lihtsalt transpordilt ja energeetikalt rohkem materjalide tootmisele (enamik plastmassilaadseid asju tehakse naftast). Muidugi, kui me tahame saata autod dieedile (et vajaks vähem akusid ja laadimisvoolu), siis tuleb kasutada rohkem plastmasse metallide asemel ja see tahab jällegi rohkem naftat.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10218
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Ei ole tõsi. Enamik plastikuid tehakse maagaasist. Näiteks maailmas enim toodetud plastik on polüetüleen, mille prekursor on tegelikult etaan, mis on metaani kõrval teiseks levinum gaas, mis maagaasis sisaldub.Kapten Trumm kirjutas:...enamik plastmassilaadseid asju tehakse naftast...
Polüpropüleeni tooraine on propeen, mida saadakse propaanist.
PVC-d saadakse atsetüleenist peamiselt, mida saadakse samuti gaasist.
Polüstüreen (penoplasti lähtematerjal) saadakse osaliselt etüleenist (maagaas) ja benseenist (naftatootmisest)
Sellega peaks olema plastitoodangu mahust ~80% kaetud. Nagu näha, on enamuse tooraineks mingit sorti gaas.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43808
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Ei pole paraku nii.
Plastiku (ja sünteetilise kummi) tootmiseks vajalikke HGL-e saadakse nii gaasist kui toornaftast.
Küsimus on ilmselt selles, kumb tooraine konkreetsel juhul kättesaadavam on.
https://www.eia.gov/energyexplained/hyd ... s-liquids/
USA-s kulus 2019. aastal ca 15% kulutatud naftast samade HGL-de tootmiseks, millest mingi osa läks plastitööstusele.
Näiteks autoasjanduses enim kasutatav plastik ABS saadakse justnimelt naftast.
Plastiku (ja sünteetilise kummi) tootmiseks vajalikke HGL-e saadakse nii gaasist kui toornaftast.
Küsimus on ilmselt selles, kumb tooraine konkreetsel juhul kättesaadavam on.
https://www.eia.gov/energyexplained/hyd ... s-liquids/
USA-s kulus 2019. aastal ca 15% kulutatud naftast samade HGL-de tootmiseks, millest mingi osa läks plastitööstusele.
Näiteks autoasjanduses enim kasutatav plastik ABS saadakse justnimelt naftast.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10218
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
ABS ei ole enimtoodetud plastikute hulgas. Polüetüleen on pika puuga maailma enim toodetud plastik ja seda tehakse gaasist.Kapten Trumm kirjutas:...
Näiteks autoasjanduses enim kasutatav plastik ABS saadakse justnimelt naftast.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline