K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Täna näib rohetehnoloogiatest transpordis siiski enim punkte korjavat traditsiooniline ottomootor, mida köetakse (bio)gaasiga.
Igal aastal ilmub selliseid autosid liiklusse ühe suurusjärgu võrra rohkem kui elektriautosid - ja gaasiautodele mingeid toetusi ju pole.
Akuautodele üleminekul (Ford rebis eile särki, et 2030 toodavad ainult elektriautosid) on üks väike probleem veel. Päris palju elektriautole vajalikku toodetakse Hiinas, mitte EL-s või USA-s. Siin pole kvalitatiivselt suurt vahet, kas Nordstream või akujupid - sõltuvus tekib tugev. Ehk siis teatud asjade tootmine peab EL-i /USA-sse tagasi kolima.
Igal aastal ilmub selliseid autosid liiklusse ühe suurusjärgu võrra rohkem kui elektriautosid - ja gaasiautodele mingeid toetusi ju pole.
Akuautodele üleminekul (Ford rebis eile särki, et 2030 toodavad ainult elektriautosid) on üks väike probleem veel. Päris palju elektriautole vajalikku toodetakse Hiinas, mitte EL-s või USA-s. Siin pole kvalitatiivselt suurt vahet, kas Nordstream või akujupid - sõltuvus tekib tugev. Ehk siis teatud asjade tootmine peab EL-i /USA-sse tagasi kolima.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Eile oli pisut hullem uudis - Hiina kaalub ekspordipiiranguid haruldastele metallidele. Hiina pidavat tootma 80% turusmahust.
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Kapten Trumm kirjutas:
Akuautodele üleminekul (Ford rebis eile särki, et 2030 toodavad ainult elektriautosid) on üks väike probleem veel. Päris palju elektriautole vajalikku toodetakse Hiinas, mitte EL-s või USA-s. Siin pole kvalitatiivselt suurt vahet, kas Nordstream või akujupid - sõltuvus tekib tugev. Ehk siis teatud asjade tootmine peab EL-i /USA-sse tagasi kolima.
JAGUAR -i lubadus juba nelja aasta pärast toota AINULT elektriautosid.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Minuarust tuleks lihtsalt täiustada olemasolevat mootoritehnoloogiat niipalju, et need suudaks normaalselt tarbida biokütuseid (etanool, biodiisel, biogaas) ja ongi kogu matemaatika. Ja Hiina võib oma haruldased metallid endale pähe määrida. Täielikult jääb ära see laadimisvõrgustiku ja jaotusvõrgu parandamise jama, sest kolme biokütuse (+natuke ka elektriautode laadimist) müük on nt Alexela tanklates juba hommepäev võimalik.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Kütus kütuseks. Kust seda biokütust võtta? Juba praegu võetakse arutult vihmametsi maha, et seda biokütust toota. Kui kohapeal taimsest materialist toota siis jälle vaesustuvad põllud ja jääb maad vähemaks toidutootmiseks. Me elame paraku suletud süsteemis ja termodünaamika seadused kehtivad ikka veel. See, et põllult toiteained kokku korjata ja lihtsalt ära põletada pole pikas perspektiivis hea mõte.Kapten Trumm kirjutas:Minuarust tuleks lihtsalt täiustada olemasolevat mootoritehnoloogiat niipalju, et need suudaks normaalselt tarbida biokütuseid (etanool, biodiisel, biogaas) ja ongi kogu matemaatika.
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Ei mõtlegi miskit rapsiõli või suhkruroogu selleks kasvatama hakata. Ikka sõnnik, prügimäed, miskid kõdunevad jäätmed, ülejääv põhk vms kääritada metaani andma ja seda saab nii otse kasutada kui vedelkütuseks sünteesida (või vesinikuks). Äärmisel juhul traalib merest vetikaid.
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Talunikud kasutavad põhku põldude väetamiseks ja loomasöödaks. Sõnnikuga sama lugu. Paljud talunikud meil ei taha sõnnikust biogaasi toota, sest kasutavad seda põldude väetamiseks.Some kirjutas:Ei mõtlegi miskit rapsiõli või suhkruroogu selleks kasvatama hakata. Ikka sõnnik, prügimäed, miskid kõdunevad jäätmed, ülejääv põhk vms kääritada metaani andma ja seda saab nii otse kasutada kui vedelkütuseks sünteesida (või vesinikuks). Äärmisel juhul traalib merest vetikaid.
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Lähebki pärast kääritamist väetiseks. Lisaks põhule on veel roog jms... Kääritamiseks sobivat sodi leiab ikka.
http://eestibiogaas.ee/tootmine-ja-kasutamine/
Eesti kohaliku taastuvkütuse biometaani potentsiaali on hinnatud 450 miljoni normaalkuupmeetrini, see on rohkem kui pool viimaste aastate maagaasi tarbimisest Eestis.
http://eestibiogaas.ee/tootmine-ja-kasutamine/
Eesti kohaliku taastuvkütuse biometaani potentsiaali on hinnatud 450 miljoni normaalkuupmeetrini, see on rohkem kui pool viimaste aastate maagaasi tarbimisest Eestis.
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Biogaas on anaeroobse kääritamise teel saadud gaasiline kütus, mis koosneb 50 – 70% metaanist (CH4), 30 – 40% süsinikdioksiidist (CO2) ja teistest komponentidest nagu N2, O2, NH4, H2S.Some kirjutas:Lähebki pärast kääritamist väetiseks. Lisaks põhule on veel roog jms... Kääritamiseks sobivat sodi leiab ikka.
http://eestibiogaas.ee/tootmine-ja-kasutamine/
Eesti kohaliku taastuvkütuse biometaani potentsiaali on hinnatud 450 miljoni normaalkuupmeetrini, see on rohkem kui pool viimaste aastate maagaasi tarbimisest Eestis.
Probleem ongi selles, et põllule ei jõua süsinik ja lämmastik mis seal gaasis pärast on. Talunikud on teinud vajalikud uuringud ja jõudnud järeldusele, et ei ole mõistlik.
See muidugi ei tähenda, et ei tuleks üldse teha. Igasugu sodi ikka leiaks millest saaks toota aga küsimus on ka võimalikus hinnas ja toorme saadavuses.
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Too metaan läheb põllul käärides nagunii õhku. Lämmastik jääb suuremas osas alles, biogaasis on seda tühine osa. Süsiniku võtavad taimed õhust, ehk siis seovad vahepeal põletamise käigus tekkinud süsinikku.
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Märkuse korras: sellist lubadust ei antud. Loe uuesti, saad aru. Segaduse põhjuseks on tõenäoliselt uudises kasutatud uus marketingi-sõna.Kapten Trumm kirjutas:Ford rebis eile särki, et 2030 toodavad ainult elektriautosid.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Inimsõnnik on kah.See muidugi ei tähenda, et ei tuleks üldse teha. Igasugu sodi ikka leiaks millest saaks toota aga küsimus on ka võimalikus hinnas ja toorme saadavuses.
Tõsi, sealt kääritamiskõlbulikku osa kätte saamine eeldab vähe vaeva ja kulusid, sest kanalisatsioonis on iga käärimiskõlbliku junni kohta liitrite kaupa valget vett.
Täna selle inimsõnniku puhastamiseks puhtusastmeni, mis võimaldab seda lasta veekogudesse, kulutatakse kõvasti energiat ja kemikaale.
Lisaks on olemas vee reoveepuhastites tekkiv reoveesete (jääk/liigmuda), mille kasutamine Eestis on ametnike poolt täielikuks PITA-ks muudetud.
Inimsõnniku kogumine eeldab muidugi majades kahesüsteemset kanalisatsiooni, et väärtuslikku toorainet mitte liigselt segada lahja seebiveega, mis seda käärimisprotsessi kuidagi ei toeta. Ja siis veel on ka biojäätmed, mida meil eraldi kogutakse.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Reoveest toodavad hetkel biogaasi:
Tallinna Vesi AS
Kuressaare Veevärk AS (Kullimäe)
Narva Vesi AS
Tartu Vesi AS
Nii, et tehnoloogia on olemas ja toimib.
Tallinna Vesi AS
Kuressaare Veevärk AS (Kullimäe)
Narva Vesi AS
Tartu Vesi AS
Nii, et tehnoloogia on olemas ja toimib.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Kuna reovesi on üldiselt lahja (kipub olema vihma- ja pesuveega lahjedatud), siis on gaasi saagis ka väiksevõitu.
Probleem on see just Tallinnas, kus enamik kanalisatsioonist on NSVL aegne, hõredavõitu pluss tükati ühisvoolne (vihmavesi juhitaksegi kanalisse).
Hoopis teine jume oleks asjal, kui see inimsõnnik koguda eraldi kokku.
Muidugi see seaks ka reoveepuhastusele uued väljakutsed, sest vähese orgaanika tingimustes ei taha vajalikud bakterid kasvada.
Sõnniku kasutamine on efektiivsem, sest seda ära käärivat orgaanikat on seal palju ja suures kontsentratsioonis.
Probleem on see just Tallinnas, kus enamik kanalisatsioonist on NSVL aegne, hõredavõitu pluss tükati ühisvoolne (vihmavesi juhitaksegi kanalisse).
Hoopis teine jume oleks asjal, kui see inimsõnnik koguda eraldi kokku.
Muidugi see seaks ka reoveepuhastusele uued väljakutsed, sest vähese orgaanika tingimustes ei taha vajalikud bakterid kasvada.
Sõnniku kasutamine on efektiivsem, sest seda ära käärivat orgaanikat on seal palju ja suures kontsentratsioonis.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Minuarust tuleb teha risti vastupidi - biokütuse tehnoloogiat tuleb täiustada nii et olemasolevad mootorid seda tarbida suudaksid. Tulemus Hiina jaoks on sama.Kapten Trumm kirjutas:Minuarust tuleks lihtsalt täiustada olemasolevat mootoritehnoloogiat niipalju, et need suudaks normaalselt tarbida biokütuseid (etanool, biodiisel, biogaas) ja ongi kogu matemaatika. Ja Hiina võib oma haruldased metallid endale pähe määrida.
Soomes on Shelli tanklates GTL (gas-to-liquid) diisel või vähemalt reklaam "Powered by GTL" . See peaks olema Shelli enda tehnoloogia millega (Põhjamere) gaasist tehakse vedelkütus. Neste MYdiisel on suures osas jäätmetest valmistatud ja põleb samamoodi kui tavadiisel. Neste teeb seda vist samuti gaasist

See on palju efektiivsem kui hakata inimsõnnikut, biolagunevaid jäätmeid, igasuguseid plastmasse jne jne eraldi töötlema.
Kogu vedelkütuse logistika on jälle palju lihtsam kui nende gaasiballoonidega majandamine.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist