F-35 olevikust ja tulevikust
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Lahenduseks on ostmine läbi varifirmade - nii nagu näit. titaan Blackbirdi jaoks hangiti NLiidust.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Aasta alguse arengud hästi kokku võetud Kapral Friski poolt. F-35 kohal ikka omajagu murepilvi:
https://t.co/pBcKNerdQO?amp=1
https://t.co/pBcKNerdQO?amp=1
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10218
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Mitchell instituudi podcastid USA vaatest õhujõudude strateegilise arengu probleemidele ja millised probleemid sellega on. Päris huvitavaid kõrgemaid sõjaväelasi intervjueeritakse. Puudutab ka F-35 vs. 4+gen lennuvahendite teemasid.
https://www.mitchellaerospacepower.org/ ... ge-podcast
https://www.mitchellaerospacepower.org/ ... ge-podcast
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10218
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
F-36 kontseptsioon: https://www.popularmechanics.com/milita ... t-concept/
Ma ei tea, miks selline tähistus - tegu on sisuliselt vana f-16XL kontseptsiooni üles soojendamiseks. Uus hävitaja vōiks vähemalt kuju poolest vargne olla. Loodan et sellest asja ei saa.

Ma ei tea, miks selline tähistus - tegu on sisuliselt vana f-16XL kontseptsiooni üles soojendamiseks. Uus hävitaja vōiks vähemalt kuju poolest vargne olla. Loodan et sellest asja ei saa.

Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Mulle on jäänud mulje, et USAs tahetakse juurde ka tänapäevast "F16" ehk siis odava tk hinna ja hooldusega lennukit mille Sealth ja muude sarnaste omaduste pealt on kokku hoitud. Kuna väga paljudel juhtudel pole need vajalikud.
Tegelikult pidi F35 kujunema odavaks lennukiks, kuid tundub, et ta hooldus jääb siiski liiga kalliks. Aasta alguses lubas Lockheed, et lennutunni kohta viiakse hoolduskulu 36000 dollarilt 2025 aastaks 25000 dollari peale. Võrdluseks F16 puhul on see kusagil 8000 dollarit. Seega isegi tootja lubaduste järgi jääb F35 pidamine vähemalt 3X kallimaks kui F16.
Tegelikult pidi F35 kujunema odavaks lennukiks, kuid tundub, et ta hooldus jääb siiski liiga kalliks. Aasta alguses lubas Lockheed, et lennutunni kohta viiakse hoolduskulu 36000 dollarilt 2025 aastaks 25000 dollari peale. Võrdluseks F16 puhul on see kusagil 8000 dollarit. Seega isegi tootja lubaduste järgi jääb F35 pidamine vähemalt 3X kallimaks kui F16.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
F-16ga on selline lugu, et kuna see on küllalt levinud lennumasin, siis vähemalt teenustöödele on pakkujaid rohkem kui üks, eksisteerib kasutatud varuosade turg (lennukeid on romulas küllalt) jne.
Samas muidugi mingi S-300 vastu oma õnne proovile panna on F-35 võimalused rohkem arv kordi suuremad kui hinnasilt kallim. F-16 alla küllalt lastud. Ehk siis point on koostöös ja kooskasutuses - F-35 poolt tuleb enne ohtlikud asjad likvideerida ja siis saab F-16 mass peale lennata ja oma odavat lennutundi maksma panna.
Samas muidugi mingi S-300 vastu oma õnne proovile panna on F-35 võimalused rohkem arv kordi suuremad kui hinnasilt kallim. F-16 alla küllalt lastud. Ehk siis point on koostöös ja kooskasutuses - F-35 poolt tuleb enne ohtlikud asjad likvideerida ja siis saab F-16 mass peale lennata ja oma odavat lennutundi maksma panna.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
tundub, et F-35 teemal vahu ümber puhumine on vägagi analoogne Sputniku vaktsiiniga.
Naabri kõrvad paistavad ikka väga kaugele...
Ainuüksi vaadates ekspordimüüginumbreid peaks olema selge, et tegu ei ole lahingvõimetu lennukiga nagu meile vägisi sugesteeritakse.
Ükski 13 riigist ei hakkaks kümneid miljardeid maksumaksja $ mingisuguse avantüüri või kahtlase väärtusega toote eest maksma.
Aga no kuidagi on vaja selgitada, kuidas lollid läänlased on tootnud 620+ kõlbmatut lennukit ja kohe-kohe-kohe-kohe-kohe tuleb PAK-FA ja lööb platsi puhtaks analooge mitteomava mootorihäälega.
Venelased pole vististi lõpuni mõistnud, et sellise lahingukompleksi nurgakiviks ongi modulaarsus ja täiendatavus. Tehakse valmis lendav lennuk viisil, et enamikke komponente on võimalik jooksvalt uuendada/täiustada. Pidevalt täienev nimekiri puudustest ja arenguvõimalustest ongi parenduste eeldusteks.
Tegu ei ole 05ga, mida muutumatult 30 aastat Togliattis valmistada vihuti.
40 aastat laboris toodet ideaalseks viimistledes avastad üks hetk, et konkurendid juba 20 aasta jagu sinust jälle ees. Nii nagu seegi kord juhtus.
Naabri kõrvad paistavad ikka väga kaugele...
Ainuüksi vaadates ekspordimüüginumbreid peaks olema selge, et tegu ei ole lahingvõimetu lennukiga nagu meile vägisi sugesteeritakse.
Ükski 13 riigist ei hakkaks kümneid miljardeid maksumaksja $ mingisuguse avantüüri või kahtlase väärtusega toote eest maksma.
Aga no kuidagi on vaja selgitada, kuidas lollid läänlased on tootnud 620+ kõlbmatut lennukit ja kohe-kohe-kohe-kohe-kohe tuleb PAK-FA ja lööb platsi puhtaks analooge mitteomava mootorihäälega.
Venelased pole vististi lõpuni mõistnud, et sellise lahingukompleksi nurgakiviks ongi modulaarsus ja täiendatavus. Tehakse valmis lendav lennuk viisil, et enamikke komponente on võimalik jooksvalt uuendada/täiustada. Pidevalt täienev nimekiri puudustest ja arenguvõimalustest ongi parenduste eeldusteks.
Tegu ei ole 05ga, mida muutumatult 30 aastat Togliattis valmistada vihuti.
40 aastat laboris toodet ideaalseks viimistledes avastad üks hetk, et konkurendid juba 20 aasta jagu sinust jälle ees. Nii nagu seegi kord juhtus.
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Võib-olla sobiks Eurofighteri teemasse paremini aga Britid nöevad et 2030 eskadrillis võib olla ainult 2 mehitatud lennukit, 10 Mosquito UCAV hävitajat ja 100 Alvino "swarming" väikest UAVd
https://twitter.com/harry_lye/status/13 ... 27170?s=19
P.S. kogu lõim on väga huvitavaga telefonist pole aega refereerida. Muuhulgas mainib et 2023 peaks Mosquito tegema lennukatseid juba puuditab ka Tempestit ja muid lahendusi.
https://twitter.com/harry_lye/status/13 ... 27170?s=19
P.S. kogu lõim on väga huvitavaga telefonist pole aega refereerida. Muuhulgas mainib et 2023 peaks Mosquito tegema lennukatseid juba puuditab ka Tempestit ja muid lahendusi.
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
https://twitter.com/theragex/status/1380150353967120390
Taani sai kätte esimesed F35-d
Taani sai kätte esimesed F35-d
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Corporal Friskilt päris hea ülevaade F-35'est Soome hanke kontekstis
https://corporalfrisk.com/2021/04/07/st ... ig-jammer/
https://corporalfrisk.com/2021/04/07/st ... ig-jammer/
- Longbowman
- Liige
- Postitusi: 302
- Liitunud: 30 Mär, 2018 16:00
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Lõuna-Korea vastus F-35`le:
https://edition.cnn.com/2021/04/09/asia ... index.html
https://edition.cnn.com/2021/04/09/asia ... index.html
"Maksumüüri" taga olevate artiklite üle kurtjatele - teile on loodud ajaleht "Pealinn", ajakiri "Vahitorn" ja Päästearmee supiköök. Ajalehed maksid raha ka nsvl ajal.
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
"Those countries are the United States, Russia, China, Japan, France, Sweden and a European consortium of the United Kingdom, Germany, Italy and Spain.
Of those, only the United States and China have deployed domestic-made fifth-generation fighter jets"
Kas siin ei ole viga või venelaste PAK-FA ununes ajakirjanikul viimases lauses ära? Niipalju kui ma olen aru saanud, siis on venelased selle PAK-FA ikka täitsa ise kokku mätserdanud ja seda peetakse ikka ka 5'nda põlvkonna lennumasinaks ja suurte hädadega on ta siiski mingis koguses juba tootmises, mitte katsetusfaasis.
Of those, only the United States and China have deployed domestic-made fifth-generation fighter jets"
Kas siin ei ole viga või venelaste PAK-FA ununes ajakirjanikul viimases lauses ära? Niipalju kui ma olen aru saanud, siis on venelased selle PAK-FA ikka täitsa ise kokku mätserdanud ja seda peetakse ikka ka 5'nda põlvkonna lennumasinaks ja suurte hädadega on ta siiski mingis koguses juba tootmises, mitte katsetusfaasis.
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10218
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Esialgu on siiski tegemist 4+ gen hävitajaga.Longbowman kirjutas:Lõuna-Korea vastus F-35`le:
https://edition.cnn.com/2021/04/09/asia ... index.html
The Drive: Meet South Korea's New KF-21 "Hawk" Indigenous Fighter.In its initial form, the KF-21 is expected to have a radar cross-section equivalent to the Eurofighter Typhoon, but successive upgrades should reduce this much further.
https://www.thedrive.com/the-war-zone/4 ... us-fighter
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Arvan, et on välja jäetud põhjusega.Hydrazine kirjutas:"Those countries are the United States, Russia, China, Japan, France, Sweden and a European consortium of the United Kingdom, Germany, Italy and Spain.
Of those, only the United States and China have deployed domestic-made fifth-generation fighter jets"
Kas siin ei ole viga või venelaste PAK-FA ununes ajakirjanikul viimases lauses ära? Niipalju kui ma olen aru saanud, siis on venelased selle PAK-FA ikka täitsa ise kokku mätserdanud ja seda peetakse ikka ka 5'nda põlvkonna lennumasinaks ja suurte hädadega on ta siiski mingis koguses juba tootmises, mitte katsetusfaasis.
Ei saa lugeda arendatuks lennukit, millest ametlikult on toodetud 2 tükki ja nendestki esimene kukkus kohe alla!
Aga see on juba PAK-FA lõime küsimus.

Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10218
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: F-35 olevikust ja tulevikust
Gideonic - kas sina oled kusagil näinud F-35 jooksvate kulude tükeldamist. Tahaks teada, kui suur osa sellest ikkagi on selle varg-katte hooldamine. Küsimus, mis mul tekkis, on selline: Miks kaalutakse eelmisel leheküljel mainitud F-36 näol täiesti uue lennuki ehitamist selmet toota lihtsalt mingi kogus F-35 -sid ilma varg-katteta ja tavaliste püloonidega relvastuse kandmiseks. Tulemuseks oleks endiselt kujult vargne lennuk, mille hoolduskulud oleksid vbl. märksa madalamad ja relvastuse kandmise võimekus suurem. Selline 5- gen hävitaja.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist