
Nagu näha on veo- ja pingutusrattad ning tugirullikud juba kuivalt külge pandud, isegi porilaudu olen passitanud ent nendega tuleb veidi mõelda. Aga kõigepealt tugirataste küsimus - SMK-l oli neid kolme tüüpi, mõlemal pool esimesed ilma aukudeta ja ülejäänud suht läbisegi väikeste ja suurte aukudega. Aga et jutt tühi ei tunduks, siis pildid kah:

Siin on siis masina parempoolse külje rattad, esimene ilma aukudeta, järgmised viis suurte aukudega, kuues väikeste aukudega ja viimasest ei saa aru - nagu oleks poolest saadik suured ja poolest saadik väikesed augud. Aga eks pakkuge - kellele kuidas tundub?

Ja siin vasak pool - esimene jälle ilma aukudeta, teine väikestega, kolmas suurtega, neljas väikestega, viies suurtega, kuues väikestega, seitsmes suurtega ja viimane jälle väikestega. Ehk siis üle ühe. Tundub et selle masina ehitamine käis küll nii, et üks rattavalmistaja ei teadnud, mida teised teevad ja nii edasi.
Kuna mudelil on kõik rattad ühesugused, ehk siis väikeste aukudega, siis suuremate saamiseks tuleb lihtsalt osa rattaid üle puurida, millega kavatsengi lähiajal tegelema hakata. Esimese kahe osas sügasin kukalt - no ei viitsinud hakata uut siledat ketast sinna treima hakata, üritasin kuidagi "väiksema verega" hakkama saada. Võtsin abiks vanast põletusaparaadist valmistatud improviseeritud vahanoa ja täitsin ühe rattapaari avad modelleerimisvahaga ära. Sellised siis jäid:

Nüüd, kus ma neid ridu kirjutan, on ühe rattapoole vorm valmis ja teise oma lõppfaasis tardumisel. Nii et homme õhtul teen ilmselt esimese valu ära.
Aga et hulk kallist aega niisama raisku ei läheks, võtsin vahepeal ka suurema torni käsile. Siin on tähtis, et ees ja taga paiknevad liitekohad oleksid täiesti ühtlased, nii et sain ka veidi pahteldada ja siluda. Aga nii see jäi:

Torniga ei saanud hetkel kaugemale minna, sest kui vaadata kahuri maski, siis eestvaates tunduvad kinnituspoldid päris kobedad, ent küljelt .. no ikka paras porr. Ma saan aru küll, et plastivalu tehnoloogia ei võimalda, aga ehk oleks võinud siis need paar poldipead eraldi detailidena anda. Tegelikult on äärmiste poldipeade pesad samuti ovaaliks venitatud, nii et seal tuleb üksjagu korrigeerimist ette võtta. Selline see hetkeseis siis on:

Järgmise korrani.