Mõeldud on vastava radariga, laeva tekil maandumiseks sobiva varustusega, suurendatud kandevõimega ning võimalusel laeva-vastaste rakettidega varustatavat helikopterit. Sellised on näiteks AW159 või SH-60.
12tk 80 miljoni merespetsiifilise kopteri puhul (misiganes see tähendab) on 30 aasta kogukulu ca 1,5 miljardit, mis on korvetidivisjoni kogukulust endiselt poole väiksem.
Jälle võtad laest endale sobivaid numbreid...
Kust tuleb see vajadus merespetsiifiliste kopterite järele ja miks peab kogu üksus koosnema näiteks Seahawk-dest, kui selle asemel sobiks Irokeesid ja Venomid? Justnagu tavaline kopter ei suudaks mere kohal lennata. Copterline kopterid tõusid ja maandusid linnahalli kail ja ei teinud mere lähedus neile vähematki kahju.
Tšehhile läks Venom/Viper ost maksma üle paarikümne miljoni masina kohta. Aga see polnud kõik, sest koos kogu ülejäänud vajaliku varustusega läheb hange kokku ca 660 miljonit maksma, mis teeb 55 miljonit masina kohta. Samal ajal võime paralleelselt kõrvale võtta Läti ja Leedu Black Hawk hanke, mis lähevad nelja masina kohta kusagil 200 miljonit maksma. Aga antud helikopterite otstarve on meredomeenis äärmiselt väike, piirdudes peamiselt pealveeseirega. Seetõttu tõingi välja just selle otstarbe jaoks mõeldud helikopterid. See lõbu ei ole kusagilt otsast odav ega kuluefektiivne minu arust.