Lahingrobotid, droonid jms distantsjuhitav tehnika
-
- Liige
- Postitusi: 1904
- Liitunud: 02 Dets, 2012 12:44
- Kontakt:
Re: Lahingrobotid, droonid jms distantsjuhitav tehnika
Väidetakse et Türgi kasutas 2020 Liibüas autonoomseid kamikazedroone mis otsisid ja ründasid sihtmärke iseseisvalt:
https://www.cnet.com/news/autonomous-dr ... n-its-own/
https://www.cnet.com/news/autonomous-dr ... n-its-own/
Re: Lahingrobotid, droonid jms distantsjuhitav tehnika
USA mehitamata tankerlennukite testimine.
https://mobile.twitter.com/NAVAIRNews/s ... 4993518602
Vene Orlan drooni komponendid

https://mobile.twitter.com/TheDeadDistr ... 4205582343
The #Navy made history June 4 conducting the first ever refueling operation between the MQ-25 T1 unmanned tanker and the F/A-18 Super Hornet.
https://mobile.twitter.com/NAVAIRNews/s ... 4993518602
Vene Orlan drooni komponendid
https://mobile.twitter.com/TheDeadDistr ... 4205582343
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Re: Lahingrobotid, droonid jms distantsjuhitav tehnika
Sealjuures väidetakse, et selle vene ime hind on 80000 - 120 000 dollarit.
Isegi väga, väga heldelt eelarvesse suhtudes ei tule komponendid koos kere, töö ja muuga, üle 10K
Siinjuures, ma ei imestaks, kui see kusagilt hiinast allhanke korras üldse tellitud KIT-kujul ning venemaal ainult kruvitakse kokku ja pannakse "made in russia" kleepsud peale. Katapult, kohvrid ja muud on igal juhul samad mida hiinlased pakuvad oma suurematele droonidele.
Vene wikis räägitakse 12 kaamerast, kuid videotel näeb kõige tavalisemat HD kaamerat (max mõnikümmend eurot + ehk mingi paari sotti eest optikat juurde). Siinjuures, paarisotine optika võib olla vägagi uskumatu kvaliteediga.
Tundub selline paari tonnise veidi professionaalsemalt kodus tehtud UAV teema kokkuvõttes. Mille segamiskindlus on ka umbes samas klassis - mis piirab selle süsteemi efektiivsuse ainult vastastega, kellel puudub igasugne elektroonilise sõja võimekus.
Kokkuvõtvalt - tavaline riigieelarve lüpsmine ja "vene kõrgtehnoloogia" arendamine.
Isegi väga, väga heldelt eelarvesse suhtudes ei tule komponendid koos kere, töö ja muuga, üle 10K
Siinjuures, ma ei imestaks, kui see kusagilt hiinast allhanke korras üldse tellitud KIT-kujul ning venemaal ainult kruvitakse kokku ja pannakse "made in russia" kleepsud peale. Katapult, kohvrid ja muud on igal juhul samad mida hiinlased pakuvad oma suurematele droonidele.
Vene wikis räägitakse 12 kaamerast, kuid videotel näeb kõige tavalisemat HD kaamerat (max mõnikümmend eurot + ehk mingi paari sotti eest optikat juurde). Siinjuures, paarisotine optika võib olla vägagi uskumatu kvaliteediga.
Tundub selline paari tonnise veidi professionaalsemalt kodus tehtud UAV teema kokkuvõttes. Mille segamiskindlus on ka umbes samas klassis - mis piirab selle süsteemi efektiivsuse ainult vastastega, kellel puudub igasugne elektroonilise sõja võimekus.
Kokkuvõtvalt - tavaline riigieelarve lüpsmine ja "vene kõrgtehnoloogia" arendamine.
- TangoViktor
- Liige
- Postitusi: 285
- Liitunud: 08 Jaan, 2014 10:51
- Kontakt:
Re: Lahingrobotid, droonid jms distantsjuhitav tehnika
Xender kirjutas:Sealjuures väidetakse, et selle vene ime hind on 80000 - 120 000 dollarit.
Isegi väga, väga heldelt eelarvesse suhtudes ei tule komponendid koos kere, töö ja muuga, üle 10K
Siinjuures, ma ei imestaks, kui see kusagilt hiinast allhanke korras üldse tellitud KIT-kujul ning venemaal ainult kruvitakse kokku ja pannakse "made in russia" kleepsud peale. Katapult, kohvrid ja muud on igal juhul samad mida hiinlased pakuvad oma suurematele droonidele.
Vene wikis räägitakse 12 kaamerast, kuid videotel näeb kõige tavalisemat HD kaamerat (max mõnikümmend eurot + ehk mingi paari sotti eest optikat juurde). Siinjuures, paarisotine optika võib olla vägagi uskumatu kvaliteediga.
Tundub selline paari tonnise veidi professionaalsemalt kodus tehtud UAV teema kokkuvõttes. Mille segamiskindlus on ka umbes samas klassis - mis piirab selle süsteemi efektiivsuse ainult vastastega, kellel puudub igasugne elektroonilise sõja võimekus.
Kokkuvõtvalt - tavaline riigieelarve lüpsmine ja "vene kõrgtehnoloogia" arendamine.
Olles oma elu jooksul nii mõnegi UAV ehitanud, siis julgeks küll väita, et 80k sellise lennuvahendi eest ei ole teab mis palju. Vormid jms, lamineerimine maksab kindlsti kusagil 10k kokku, võimalik, et tulevad hiinamaalt, aga kaamerat sa küll mõnekümne euro eest ei saa. Videokvaliteet sõltub seal sellest sidevõimekusest ja selle kiirusest. Aga üldises mõttes on suht keskklassi komponendid seal piltide peal jep.
edit - unustasin gimbali lisamise - sellisel kõrgusel ja kaugusel lendava lennuvahendi gimbal peab suht asjalik olema, niiet see lisag 15k juba ilusti otsa.
Puhkeala on selline koht, kuhu sa mataks l*tsi.
Re: Lahingrobotid, droonid jms distantsjuhitav tehnika
Ma arvestasin ikka seeriaühiku hinda. Vormid ja muud on ühekordne investeering, mille kulutus peaks minema jagamisele enam kui 1000 toodetud mudeli kohta - videotel tundub, et kere on tehtud tavalisest klaasplastist. Nende vormid makasavad tänapäeval üllatavalt vähe (tänu täpistöö CNC odavnemisele ... räägime siin suurusjärgus sadadest eurodest, suuremate detailide puhul ehk tuhandest).
Korralik 4K kaamera sensor on hulgi ostes 30 - 40 eurot. Mitte, et sellega oleks seal midagi väga teha (tänu andme edestuskiiruse pudelikaeladele) FULLHD omad on 20 eurot. Peamiselt loeb optika.
Mis puutub pildistabiliseerimisse, siis see on samuti suhteliselt odavaks muutunud. Korralik OIS on ilmunud juba paarsada eurot makstavatesse telefonidesse.
Kokkuvõttes on tegemist siiski hobi UAV tasemel asjaga, mis võib väga vabalt olla ka enam vähem tasemel asi - sageli "military grade" silt tootel tõstab hinda, mitte kvaliteeti. Mille suurimaks pudelikaelaks on arvatavasti täielikult puuduv kindlus elektroonilise sõja vahendite vastu (samas, kellel vastu Venemaa neid kasutada tahab, ei pruugi see väga suureks probleemiks kujuneda).
Peamiseks teemaks on ikka "venemaal tehtud" jutt (10X+ juurdehindlusega müümine on lihtsalt kirsiks tordil, sest kui müüdaks ka turuhinnaga, varastataks lihtsalt teisiti).
Korralik 4K kaamera sensor on hulgi ostes 30 - 40 eurot. Mitte, et sellega oleks seal midagi väga teha (tänu andme edestuskiiruse pudelikaeladele) FULLHD omad on 20 eurot. Peamiselt loeb optika.
Mis puutub pildistabiliseerimisse, siis see on samuti suhteliselt odavaks muutunud. Korralik OIS on ilmunud juba paarsada eurot makstavatesse telefonidesse.
Kokkuvõttes on tegemist siiski hobi UAV tasemel asjaga, mis võib väga vabalt olla ka enam vähem tasemel asi - sageli "military grade" silt tootel tõstab hinda, mitte kvaliteeti. Mille suurimaks pudelikaelaks on arvatavasti täielikult puuduv kindlus elektroonilise sõja vahendite vastu (samas, kellel vastu Venemaa neid kasutada tahab, ei pruugi see väga suureks probleemiks kujuneda).
Peamiseks teemaks on ikka "venemaal tehtud" jutt (10X+ juurdehindlusega müümine on lihtsalt kirsiks tordil, sest kui müüdaks ka turuhinnaga, varastataks lihtsalt teisiti).
Re: Lahingrobotid, droonid jms distantsjuhitav tehnika
Valgevene mobiilne droonituvastaja ja segaja Toyota Hiluxi baasil
https://twitter.com/RALee85/status/1405626523823095812
Video of the Belarusian Groza-Z1 C-UAS system based on a Toyota Hilux (obviously) by KB Radar. It can detect UAVs at 2km and suppress transmission channels at 500m. Navigation jamming can be done between 2-10km.
https://twitter.com/RALee85/status/1405626523823095812
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Re: Lahingrobotid, droonid jms distantsjuhitav tehnika
Iisraeli allveedroon meenutab vasarhaid
http://www.hisutton.com/Israeli-Underwa ... saron.html
http://www.hisutton.com/Israeli-Underwa ... saron.html
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Re: Lahingrobotid, droonid jms distantsjuhitav tehnika
Ukraina droonitootjalt 24h+ lendav väikeste mõõtudega droon

https://monkeyviral.com/skyeton-develop ... ur-flight/
https://defence-blog.com/skyeton-develo ... ur-flight/
Ukrainian-based aerospace company Skyeton has developed a new family of surveillance unmanned aircraft called the Raybird 3 and the Defence Blog decided to meet with the founder and current CEO of the company to chat about a new drone that can be flown for more than 24 hours depending on mission requirements.
https://monkeyviral.com/skyeton-develop ... ur-flight/
https://defence-blog.com/skyeton-develo ... ur-flight/
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Re: Lahingrobotid, droonid jms distantsjuhitav tehnika
Iisrael kasutas siis Gaza kohal drooniparvesid
https://www.timesofisrael.com/in-appare ... -fighting/
Military used ‘flocks’ of small aircraft, all communicating with each other, to locate targets, direct airstrikes, highlighting advances in artificial intelligence-driven combat
https://www.timesofisrael.com/in-appare ... -fighting/
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Re: Lahingrobotid, droonid jms distantsjuhitav tehnika
USA SOCOM tegeleb projektiga, mis võimaldaks väiksemaid tiibrakette välja lasta väikestelt transpordilennukitelt. Eesti lennuvägigi kasutab ühe testidel osaleva lennuki analoogi-vanemat mudelit M28.
https://www.thedrive.com/the-war-zone/4 ... e-missiles
https://www.thedrive.com/the-war-zone/4 ... port-plane
SNC highlighted the planned Joint Air-to-Surface Standoff Missile (JASSM) capability for the MC-145B in a recent press release and accompanying video. No mention was made of any plans to integrate this stealthy cruise missile in the materials that the company previously provided to The War Zone, which was the first to report in-depth on the Wily Coyote's configuration and expected capabilities. The aircraft itself is derived from the Polish-designed M28 Skytruck twin-engine turboprop light utility aircraft, an unarmed version of which, the C-145A Combat Coyote, U.S. Air Force Special Operations Command (AFSOC) already operates.
SNC has not said what variant or variants of the JASSM series it is planning to integrate onto the MC-145B. The U.S. Air Force presently has two versions of the AGM-158 in inventory, the standard type with a range of around 230 miles and an extended-range one, or JASSM-ER, which can hit targets out to around 600 miles. Both of these are intended for use against targets on land. The U.S. Air Force and the U.S. Navy have also fielded an anti-ship derivative, the AGM-158C Long-Range Anti-Ship Missile (LRASM), and the latter service is now pursuing a variant that will be a hybrid of sorts between the JASSM-ER and the LRASM. An Extreme Range version, or JASSM-XR, is also under development and is expected to be able to strike threats more than 1,000 miles away.
https://www.thedrive.com/the-war-zone/4 ... e-missiles
The Sierra Nevada Corporation, or SNC, has given us the first look at its MC-145B Wily Coyote. This armed aircraft, which is derived from the Polish PZL M28 Skytruck, as is the U.S. Air Force's existing fleet of C-145A Combat Coyote special operations light transport planes, is the company's entry into the U.S. Special Operations Command's Armed Overwatch trials.
https://www.thedrive.com/the-war-zone/4 ... port-plane
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Nähtavas tulevikus hakkavad maanteedel robotid sõitma.
Ma pole näinud ühtegi indikatsiooni, et selline tehnoloogia on tegelikult küps või saab lähemas tulevikus olema. Tesla "autopiloodi" haibi võib siinkohal kõrvale jätta, sest hoolimata suurtest lubadustest ja igasugustest demodest pole nende süsteem üle 2. astme autonoomsuse ulatunud.
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10213
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
nimetu kirjutas:...Tesla "autopiloodi" haibi võib siinkohal kõrvale jätta, sest hoolimata suurtest lubadustest ja igasugustest demodest pole nende süsteem üle 2. astme autonoomsuse ulatunud.
Jälle see staatiline vaade maailmale. Tesla viimane "AI day" lõi kogu tehisintellektiga tegeleva kogukonna pahviks. Tesla on praegu oma arengutes kaugemal, kui keegi teine ja kui nad oma Dojo valmis saavad, siis hakkab juhtuma. Ja see on lähema paari aasta küsimus. See, mida nad oma mudelitega viimasel ajal teinud on, on pehmelt öeldes fantastiline.
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
kui nad oma Dojo valmis saavad, siis hakkab juhtuma. Ja see on lähema paari aasta küsimus.
See on olnud "paari aasta küsimus" juba vähemalt viimased viis aastat. Sa oled haibi ohver.
https://arstechnica.com/cars/2021/05/te ... -timeline/
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10213
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
nimetu kirjutas:...Sa oled haibi ohver...
Sa oled staatilise maailmavaatega. Tesla vahetas mõni aeg tagasi oma AI tiimi juhi (sellesama artikli allika) välja ja pärast seda on asjad oluliselt kiirenenud. Lisaks - kui miski hõigatakse välja "E.Muski ajakavas" ja seda saabunud tähtajal ei toimu, ei tähenda, et seda üldse ei toimuks.
K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Sa oled staatilise maailmavaatega. Tesla vahetas mõni aeg tagasi oma AI tiimi juhi (sellesama artikli allika) välja ja pärast seda on asjad oluliselt kiirenenud. Lisaks - kui miski hõigatakse välja "E.Muski ajakavas" ja seda saabunud tähtajal ei toimu, ei tähenda, et seda üldse ei toimuks.
Ma ei väida, et see pole üldse võimalik, vaid et see pole sellises optimistlikus ajaraamis võimalik.
Waymo on selles vallas vaieldamatult palju kaugemal kui teised ning isegi nemad testivad hetkel äärmiselt kontrollitud oludes, sest see tehnoloogia pole lihtsalt küps. Ja nad on sellega tegelenud julgelt üle kümne aasta.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline