Autotehnikateema
Re: Autoteema
Eravärvides autos ei kanta neoonvesti ( vähemalt endisel ajal mitte ) kui oli vaja reguleerida või sündmuskohal / avariipaigas , siis küll .
Eravärvides autol on miinus ka , kui on vaja kuhugi kiiresti jõuda , siis ta on kehvemini nähtav .
Ida virus ettevõtlikud isikud tegid omale rohelisest VW Passatist eraldusmärkideta politseiauto , peatasid vaid venemaa numbrimärkideta sõidukeid ja kasseerisid sularahas trahve kohapeal sisse , vahele jäid pooljuhuslikult , täpselt ei mäleta enam , kuidas ja kellele .
Eravärvides autol on miinus ka , kui on vaja kuhugi kiiresti jõuda , siis ta on kehvemini nähtav .
Ida virus ettevõtlikud isikud tegid omale rohelisest VW Passatist eraldusmärkideta politseiauto , peatasid vaid venemaa numbrimärkideta sõidukeid ja kasseerisid sularahas trahve kohapeal sisse , vahele jäid pooljuhuslikult , täpselt ei mäleta enam , kuidas ja kellele .
Re: Autoteema
Austraalias oli väga levinud selline nali, kus töömehed, kes pikapiga (kohalikus keeles UTE) oma asju ajasid, tõstsid kaks kokkupandavat redelit selle katusele, platvormidega ettepoole. Ja need platvormid olid kokkupandud asendis enam-vähem sama suuruse ja kujuga, mis politseimasinate vilkurid. Siniste platvormidega tulid need redelid juba poest, ma ei tea, kas punastega ka või värviti need ise üle. Aga kui sellised sinine ja punane redel kõrvuti katusel olid, ega eest vaadates kaugemalt aru ei saanud küll, on see nüüd politsei vilkuritega või mingid suvalised torumehed oma redelitega. Ühesuguseid valgeid autosid kasutasid mõlemad.
Inglismaal kohtab igasugu kaherattaliste seljas tihti selliseid tüüpe
:

P.S. Autost redelitega katusel kiire guugeldamisega pilti ei leidnud, redelist endast aga küll (neid oli igas pikkuses):

Inglismaal kohtab igasugu kaherattaliste seljas tihti selliseid tüüpe


P.S. Autost redelitega katusel kiire guugeldamisega pilti ei leidnud, redelist endast aga küll (neid oli igas pikkuses):

Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
-
- Liige
- Postitusi: 316
- Liitunud: 18 Mär, 2020 15:20
- Kontakt:
Re: Autoteema
Sobiks ka kllimateemasse ,aga pigem siia.
USA tahab, et pooled müüdavatest uutest autodest oleks juba 2030 nullemissiooniga.
Märgiline on , et plaani toetab autoehitajate ametiühing UAW.
https://www.err.ee/1608298683/biden-tahab-usa-s-suurendada-elektriautode-muuki
USA tahab, et pooled müüdavatest uutest autodest oleks juba 2030 nullemissiooniga.
Märgiline on , et plaani toetab autoehitajate ametiühing UAW.
https://www.err.ee/1608298683/biden-tahab-usa-s-suurendada-elektriautode-muuki
Re: Autoteema
Märgiline on, et USA ei kavatse piirata sisepõlemismootoritega autode kasutust vaid hakkab elektriautosid soodustama....
Re: Autoteema
retti kirjutas:Soome politseil sai villand nendest "kergliiklusvahenditest" ja kriteeriumiks sai - mis liigub kiiremini kui 49 km/h on mootorratas või auto ja sellega võrdne ja läheb trahvidele (kiiruse ületamine + juhiloata sõit) lisaks aktsiisimaksu alla.
Kõik on kinni ikka poliitilise tahte ja avaliku huvi taga ja see valitsus kes kehtestab rangema kontrolli, see langeb "märsilohistajate" pahameele alla ja seda ei taha enne valimisi ükski erakond.
Mina saatsin kevadel selliste küsimustega teabenõude PPA´le:
1) Kas ja millise seadusesätte järgi karistatakse ühe- või kaherattalise, ilma sadulata või sadulaga (elektri)liiklusvahendi juhti, kes liikleb linnas kiirusega 50km/h.
2) Millistele nõuetele ja milliste seadusesätete alusel, peab vastama ühe- või kaherattaline ilma sadulata liiklusvahend ja tema juht, kes tohiks liikuda linnas 50km/h?
PPA vastuses oli kenasti kirjas:
"Vastusena Teie järelepärimisele seoses elektriliste tõukerataste liikumiskiiruse piirangute ja võimalike karistuste osas selgitan, et hetkel kehtivas liiklusseaduses loetakse tõukerattaga liikuv isik jalakäijaks ning temale kiirusepiiranguid kehtestatud ei ole. Tulenevalt eeltoodust ei saa tõukerattaga sõitvat juhti kiiruseületamise eest ka vastutusele võtta."
Kuna nüüdseke peaks olema kehtima hakanud Liiklusseaduse muutmise seadus 191 SE siis ootan vastust uuele teabenõudele, sest parandus puudutab ainult "kuni 25km/h liikuvaid kergliikureid" ja mitte kiiremaid ilma istekohata liikureid.
Ja seaduseparandus paistab olema sama hambutu nagu eelnev versioon.
Et kas 50km/h (ilma istmeta)ratastel liikujad on ikka veel jalakäijatega võrdsuatatud, või saab neid karistada millegi eest ja millise seadusesätte alusel?
(Minu enda majapidamise kergliikurid on varustatud seaduses nõutud kiirusepiirajaga.)
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Autoteema
Some kirjutas:Märgiline on, et USA ei kavatse piirata sisepõlemismootoritega autode kasutust vaid hakkab elektriautosid soodustama....
Loota ju võib.
Meie kandis kästi mõni aasta tagasi, regionaalsetes ladudes olevad varuosad saata Euroopa kesklattu tagasi, et parandada kontrolli varuosade jaotuse üle. (Soome suure lao töötaja kurtis mulle tookord suurt hoogtöökoormust.)
Kui varem sai ühe automudeli, näiteks ühe ukselukusüdamiku laost ca20eur hinnaga, siis hiljem sai tellida ainult kogu masina tervet lukukomplekti (uksed+tagaluuk+süütelukk immokiibiga) hinnaga ca 500eur.
Majanduslike hoobadega suunatakse sujuvalt klienti vana auto remondi asemel uut (keskonnasäästlikku) autot ostma.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Autoteema
OLAVI kirjutas:Kuna nüüdseke peaks olema kehtima hakanud Liiklusseaduse muutmise seadus 191 SE siis ootan vastust uuele teabenõudele, sest parandus puudutab ainult "kuni 25km/h liikuvaid kergliikureid" ja mitte kiiremaid ilma istekohata liikureid.
Ja seaduseparandus paistab olema sama hambutu nagu eelnev versioon.
Et kas 50km/h (ilma istmeta)ratastel liikujad on ikka veel jalakäijatega võrdsuatatud, või saab neid karistada millegi eest ja millise seadusesätte alusel?
(Minu enda majapidamise kergliikurid on varustatud seaduses nõutud kiirusepiirajaga.)
Liiklusseadus
§ 2. Mõisted
21-1) kergliikur on käesoleva seaduse § 87 lõike 12 nõuetele vastav ühe inimese vedamiseks ettenähtud istekohata elektri jõul liikuv sõiduk, välja arvatud jalgratas. Kergliikuriks loetakse ka käesoleva paragrahvi punktis 80 nimetatud tasakaaluliikurit.
40) mootorsõiduk on mootori jõul liikuv sõiduk, välja arvatud üksnes piiratud liikumisvõimega isikule kasutamiseks ettenähtud mootoriga sõiduk, jalgratas, kergliikur, pisimopeed, robotliikur, maastikusõiduk, tramm ja sõiduk, mille valmistajakiirus ei ületa kuut kilomeetrit tunnis.
56) pisimopeed on vähemalt kaherattaline istekohaga sõiduk, mille suurim kasulik võimsus sisepõlemismootori korral või mille suurim püsi-nimivõimsus elektrimootori korral ei ületa ühte kilovatti ja valmistajakiirus ei ületa 25 kilomeetrit tunnis.
§ 15. Sõidukiirus
(1) Suurim lubatud sõidukiirus on:
11) kergliikuril ja pisimopeedil 25 kilomeetrit tunnis.
§ 227. Mootorsõidukijuhi poolt lubatud sõidukiiruse ületamine
(1) Mootorsõidukijuhi poolt lubatud suurima sõidukiiruse ületamise eest kuni 20 kilomeetrit tunnis –
karistatakse rahatrahviga kuni 30 trahviühikut.
(2) Mootorsõidukijuhi poolt lubatud suurima sõidukiiruse ületamise eest 21–40 kilomeetrit tunnis –
karistatakse rahatrahviga kuni 100 trahviühikut või sõiduki juhtimisõiguse äravõtmisega kuni kuue kuuni.
(3) Mootorsõidukijuhi poolt lubatud suurima sõidukiiruse ületamise eest 41–60 kilomeetrit tunnis –
karistatakse rahatrahviga kuni 200 trahviühikut, arestiga või sõiduki juhtimisõiguse äravõtmisega kuni kaheteistkümne kuuni.
(4) Mootorsõidukijuhi poolt lubatud suurima sõidukiiruse ületamise eest üle 60 kilomeetri tunnis –
karistatakse rahatrahviga kuni 300 trahviühikut, arestiga või sõiduki juhtimisõiguse äravõtmisega kuni kahekümne nelja kuuni.
Re: Autoteema
Nägin täna Kadaka teel kuidas meie politsei pidas vilkurite sähvides kinni auto millel kirjad CARABINIERI 112
Midagi sellist:
Ei tea, kas rikkus eeskirju või peatasid uudishimust.
Midagi sellist:

Ei tea, kas rikkus eeskirju või peatasid uudishimust.
Re: Autoteema
taara kirjutas:OLAVI kirjutas:Kuna nüüdseke peaks olema kehtima hakanud Liiklusseaduse muutmise seadus 191 SE siis ootan vastust uuele teabenõudele, sest parandus puudutab ainult "kuni 25km/h liikuvaid kergliikureid" ja mitte kiiremaid ilma istekohata liikureid.
Ja seaduseparandus paistab olema sama hambutu nagu eelnev versioon.
Et kas 50km/h (ilma istmeta)ratastel liikujad on ikka veel jalakäijatega võrdsuatatud, või saab neid karistada millegi eest ja millise seadusesätte alusel?
(Minu enda majapidamise kergliikurid on varustatud seaduses nõutud kiirusepiirajaga.)
Liiklusseadus
§ 2. Mõisted
21-1) kergliikur on käesoleva seaduse § 87 lõike 12 nõuetele vastav ühe inimese vedamiseks ettenähtud istekohata elektri jõul liikuv sõiduk, välja arvatud jalgratas. Kergliikuriks loetakse ka käesoleva paragrahvi punktis 80 nimetatud tasakaaluliikurit.
40) mootorsõiduk on mootori jõul liikuv sõiduk, välja arvatud üksnes piiratud liikumisvõimega isikule kasutamiseks ettenähtud mootoriga sõiduk, jalgratas, kergliikur, pisimopeed, robotliikur, maastikusõiduk, tramm ja sõiduk, mille valmistajakiirus ei ületa kuut kilomeetrit tunnis.
56) pisimopeed on vähemalt kaherattaline istekohaga sõiduk, mille suurim kasulik võimsus sisepõlemismootori korral või mille suurim püsi-nimivõimsus elektrimootori korral ei ületa ühte kilovatti ja valmistajakiirus ei ületa 25 kilomeetrit tunnis.
....
Liiklusseadust oskan ka ise lugeda, aga küsimus oligi suunatud Politsele (kes on õiguskorda tagav organ), et millise seadusesätte alusel nad kavatsevad karistada valmistajakiirusega üle 50km/h liikuva istekohata sõiduki juhti, sest selline sõiduk ei ole kergliikur.
Ei saa kuidagi nimetada Piirita tee, kergliiklusteel 70km/h sõitvat üherattalist nimetada "kergliikur".
Kui Politsei nimetaks ülemäärase kiirusega sõitva pisisõiduki ametlikult "mootorrattaks", siis saaks kõikidele pisisõidukitega kiiruseületajatele määrata trahvi nii vastava juhikategooriata sõitmise, registreerimata ja kindlustuseta mootorrattaga sõitmise kui ka kiiruseületamise eest trahvi määrata.
Ehk tekkiks piisav alus seaduslikult reageerida sellisele mastaapsele kihutamisele, sest kiirust ületavat jalakäiat ju trahvida ei saa.
PPA poolt teisele päringule saadetud vastus: "Liiklusseaduse teema on Maanteeameti pädevuses kommenteerida", näitab veelkord, et puudub poliitiline tahe ja tahtmine, aga ma ootan ka MNT vastuse ära.
Antud teemapüstitus ei ole minu isiklik luul või väljamõeldis, see idee on pärit sotsiaalmeedia vastavast grupist, kus kihutajad tõsimeeli arutavad, et ega neil pole ju kergliikur ja ega ka mitte mootorratas, nii et nemad võivad sinivalgete peale "kaarega lasta" seni kuni PPA pole konkreetset seisukohta väljendanud.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Autoteema
Manurhin kirjutas:Eravärvides auto puhul tekib jah teatud küsimusi. Ilmub kuskilt selline sulle sappa ja hakkab oma tulukesi vilgutama, no punaseid ja siniseid LED-e saab igaüks vabalt osta. Neoonveste ka igasugu ehitus- ja tööriistapoodides laias valikus saadaval. Äkki on mingid suvalised teeröövlid?
Kusjuures, palju aastaid tagasi, kui mina autokoolis käisin, kerkis säärane küsimus üles ühes teooriatunnis, mida andis Eda nimeline politseinik.
Aeg oli segane ja siitsealt oli selliseid juhtumeid kuulda olnud.
Tema soovitus oli mobiiltelefoni olemasolul (siis polnud veel päris kõigil) helistada koheselt politseisse ja asi ära seletada koos oma kahtlustega, võimalusel sõita rahulikult kuskile avalikku kohta (tankla nt.) ja püüda suhelda võimalikult distantsilt.
Täna, pea kolm kümmet hiljem on tõenäosus libapollarit kohata tavalisel inimesel ikka vist ülipisike. Aga helistades 112, peaks päris kähku selguma, kas on õige patrull või mitte.
Re: Autoteema
taara kirjutas:Liiklusseadus
§ 2. Mõisted
21-1) kergliikur on käesoleva seaduse § 87 lõike 12 nõuetele vastav ühe inimese vedamiseks ettenähtud istekohata elektri jõul liikuv sõiduk, välja arvatud jalgratas. Kergliikuriks loetakse ka käesoleva paragrahvi punktis 80 nimetatud tasakaaluliikurit.
40) mootorsõiduk on mootori jõul liikuv sõiduk, välja arvatud üksnes piiratud liikumisvõimega isikule kasutamiseks ettenähtud mootoriga sõiduk, jalgratas, kergliikur, pisimopeed, robotliikur, maastikusõiduk, tramm ja sõiduk, mille valmistajakiirus ei ületa kuut kilomeetrit tunnis.
56) pisimopeed on vähemalt kaherattaline istekohaga sõiduk, mille suurim kasulik võimsus sisepõlemismootori korral või mille suurim püsi-nimivõimsus elektrimootori korral ei ületa ühte kilovatti ja valmistajakiirus ei ületa 25 kilomeetrit tunnis.
§ 15. Sõidukiirus
(1) Suurim lubatud sõidukiirus on:
11) kergliikuril ja pisimopeedil 25 kilomeetrit tunnis.
§ 227. Mootorsõidukijuhi poolt lubatud sõidukiiruse ületamine
(1) Mootorsõidukijuhi poolt lubatud suurima sõidukiiruse ületamise eest kuni 20 kilomeetrit tunnis –
karistatakse rahatrahviga kuni 30 trahviühikut...
Miks te arvate, et kergliikur on mootorsõiduk?
Karistamist võimaldab:
§ 259. Jalakäija, kergliikurijuhi, robotliikuri juhi või kasutaja, jalgratturi, pisimopeedijuhi, loomveoki juhi või sõitja poolt liiklusnõuete muu rikkumine
(1) Jalakäija, kergliikurijuhi, robotliikuri juhi või kasutaja, jalgratturi, pisimopeedijuhi, loomveoki juhi või sõitja poolt liiklusnõuete muu rikkumise eest, kui puudub käesoleva seaduse §-s 226, 234, 236, 237, 239 või 241 sätestatud väärteokoosseis, –
karistatakse rahatrahviga kuni kümme trahviühikut.
(2) Sama teo eest:
1) kui see on toime pandud joobeseisundis;
2) kui sellega on tekitatud inimesele ettevaatamatusest tervisekahjustus või
3) kui sellega on tekitatud varaline kahju või liiklusoht, –
karistatakse rahatrahviga kuni 100 trahviühikut.
OLAVI kirjutas:Liiklusseadust oskan ka ise lugeda, aga küsimus oligi suunatud Politsele (kes on õiguskorda tagav organ), et millise seadusesätte alusel nad kavatsevad karistada valmistajakiirusega üle 50km/h liikuva istekohata sõiduki juhti, sest selline sõiduk ei ole kergliikur.
Kui politsei sooviks, siis võiks üle 25 km/h liikuva kergliikuri juhti karistada ja üldse ei peaks huvitama, mida kergliikuri valmistaja on võimaldanud.
Kui liigub kiiremini kui:
§ 87. Jalgrattale, kergliikurile ja pisimopeedile esitatavad nõuded
(12) Kergliikuri valmistajakiirus ei tohi olla suurem kui 25 kilomeetrit tunnis ja kergliikuri, välja arvatud tasakaaluliikuri mootori suurim võimsus ei tohi ületada ühte kilovatti.
siis võiks liiklusest eemaldada/konfiskeerida kui lubamatu liikuri.
Re: Autoteema
croman40 kirjutas:Miks te arvate, et kergliikur on mootorsõiduk?
40) mootorsõiduk on mootori jõul liikuv sõiduk, välja arvatud üksnes piiratud liikumisvõimega isikule kasutamiseks ettenähtud mootoriga sõiduk, jalgratas, kergliikur, pisimopeed, robotliikur, maastikusõiduk, tramm ja sõiduk, mille valmistajakiirus ei ületa kuut kilomeetrit tunnis.
Selle pärast, et elektritõuks on mootori jõul liikuv sõiduk.
Re: Autoteema
Eelpooltoodud paragrahve uuesti kordamata, liiklusseaduses on ju kirjas mootoriga sõidukid mis pole mootorsõidukid.
Re: Autoteema
taara kirjutas:40) mootorsõiduk on mootori jõul liikuv sõiduk, välja arvatud üksnes piiratud liikumisvõimega isikule kasutamiseks ettenähtud mootoriga sõiduk, jalgratas, kergliikur, pisimopeed, robotliikur, maastikusõiduk, tramm ja sõiduk, mille valmistajakiirus ei ületa kuut kilomeetrit tunnis.
Selle pärast, et elektritõuks on mootori jõul liikuv sõiduk.
mootorsõiduk on mootori jõul liikuv sõiduk, välja arvatud üksnes piiratud liikumisvõimega isikule kasutamiseks ettenähtud mootoriga sõiduk, jalgratas, kergliikur, pisimopeed, robotliikur, maastikusõiduk, tramm ja sõiduk, mille valmistajakiirus ei ületa kuut kilomeetrit tunnis.
Re: Autoteema
Võtsin siiski seaduse lahti. Need mille valmistajakiirus ületab 25 km/h ja üheteljelised mille võimsus on üle 1 kW siiski ei ole kergliikurid... või siis on nõuetele mittevastavad kergliikurid millega sõitmist ei tohiks lubada?croman40 kirjutas:taara kirjutas:40) mootorsõiduk on mootori jõul liikuv sõiduk, välja arvatud üksnes piiratud liikumisvõimega isikule kasutamiseks ettenähtud mootoriga sõiduk, jalgratas, kergliikur, pisimopeed, robotliikur, maastikusõiduk, tramm ja sõiduk, mille valmistajakiirus ei ületa kuut kilomeetrit tunnis.
Selle pärast, et elektritõuks on mootori jõul liikuv sõiduk.
mootorsõiduk on mootori jõul liikuv sõiduk, välja arvatud üksnes piiratud liikumisvõimega isikule kasutamiseks ettenähtud mootoriga sõiduk, jalgratas, kergliikur, pisimopeed, robotliikur, maastikusõiduk, tramm ja sõiduk, mille valmistajakiirus ei ületa kuut kilomeetrit tunnis.
§2 21_1) kergliikur on käesoleva seaduse § 87 lõike 12 nõuetele vastav ühe inimese vedamiseks ettenähtud istekohata elektri jõul liikuv sõiduk, välja arvatud jalgratas. Kergliikuriks loetakse ka käesoleva paragrahvi punktis 80 nimetatud tasakaaluliikurit;
80) tasakaaluliikur on ühe inimese vedamiseks mõeldud elektri jõul liikuv isetasakaalustuv üheteljeline sõiduk;
§ 87. Jalgrattale, kergliikurile ja pisimopeedile esitatavad nõuded
(12) Kergliikuri valmistajakiirus ei tohi olla suurem kui 25 kilomeetrit tunnis ja kergliikuri, välja arvatud tasakaaluliikuri mootori suurim võimsus ei tohi ületada ühte kilovatti.
Ühesõnaga, riigikogu on jälle vastu võtnud seaduse mida saab mitmeti tõlgendada...
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: plärmo ja 3 külalist