Tänapäeval on juba paljud üle 5 aasta vanused autod nende
omanike jaoks vanad, kui järjekordsel hooldusel esinduses ühmatakse, et: "Jälle oma rondiga siin, osta uus masin parem".
Vanematele autodele on tänapäeva mõistes "spetsiaalõlid".
Näiteks see:
https://www.motonet.ee/et/toode/592062/ ... 20W-50-5-l 

Üks teema on lisandid aga olulisem erinevus on õli molekulide pikkus ja minimaalse õlikile paksus. Vanemad õlid ei võimaldanud õhemat õlikilet, sest see rebenes ennem tööpinnalt.
90´ndatel vähendati mootorite vändasaalede vahet ca 2 korda, et lühema molekuli jaotumisel polnud paksemat õlikilet liugpindade vahele vaja ja hakati tootma erinevaid lühikese molekuliga õlisid.
Aga kui vanemale autole, mille saalede tööpilu oli suurem, kasutada lühema molekuliga ja õhema kilega õli, siis ei jaotu jõuepüür materjalile enam õieti ja laagripinna suurema erikoormuse tõttu kuluvad saaled rutem.
(Näiteks nõuka ajal oli spetsialistide poolt eelistatud Kaspiamere basseini õlid põhjamere õlidele, sest Bakuu nafta molekuliside oli tugevam ja mootor pidas paremini vastu.)
Alati tasub uurida tootja deklaratsioone ja mitte uskuda ilusat reklaamteksti.
Näiteks meil heaks peetav kaubamärk, "Mobil1Formula" on USAs tänavaliikluseks keelatud ja õlivahetusvälp on neil selle õliga soovitatud 1000km, kuna rikub (California) katalüsaatorit.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.