Kliimamuutustest
-
- Liige
- Postitusi: 1860
- Liitunud: 30 Dets, 2012 22:01
- Kontakt:
Re: Kliimamuutustest
Mopeedautode ja kiirusepiirajate tänapäeva lõim liikus autoteemasse: viewtopic.php?f=25&t=46915&start=760
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10218
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: Kliimamuutustest
OLAVI kirjutas:...
Ehk ainuke "päris puhas" atmosfääri muutmise mõjuta energeetika on see kus energiakandjaks on juba õhus olev keemiline element ringtsüklis või mittelenduv mittegaasiline aine.
Või kiirgus. Valguskiirgus näiteks.
Re: Kliimamuutustest
Jälle üks kena artikkel Norra tublidusest ja millist suunda meilegi pakutakse:
https://electrek.co/2021/08/16/norway-g ... es-vanish/
Norra näitab meile pilguheitu tulevikku, kuna elektriautod kaotavad gaasimootoriga autode müügi.
"Juulikuu viimased andmed näitavad, et elektriautode turuosa on seni 64% ja 58%.
Nagu näete, kaovad diisel- ja bensiinimootoriga sõidukite turuosad muljetavaldava kiirusega.
Eelmisel kuul olid nad vaid 4% turust.
EV halvendajatele meeldib öelda, et Norra ei ole hea näide, kuna see on vaid väike turg, millel on äärmiselt tugevad elektrisõidukite stiimulid, ja seetõttu ei esinda see teisi turge.
Ma ei nõustu.
Norra tegi vajaliku turukorrektsiooni, maksustades gaasimootoriga autosid, et kajastada nende kulusid.
https://electrek.co/2021/08/16/norway-g ... es-vanish/
Norra näitab meile pilguheitu tulevikku, kuna elektriautod kaotavad gaasimootoriga autode müügi.
"Juulikuu viimased andmed näitavad, et elektriautode turuosa on seni 64% ja 58%.
Nagu näete, kaovad diisel- ja bensiinimootoriga sõidukite turuosad muljetavaldava kiirusega.
Eelmisel kuul olid nad vaid 4% turust.
EV halvendajatele meeldib öelda, et Norra ei ole hea näide, kuna see on vaid väike turg, millel on äärmiselt tugevad elektrisõidukite stiimulid, ja seetõttu ei esinda see teisi turge.
Ma ei nõustu.
Norra tegi vajaliku turukorrektsiooni, maksustades gaasimootoriga autosid, et kajastada nende kulusid.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Kliimamuutustest
Kilo Tango kirjutas:OLAVI kirjutas:...
Ehk ainuke "päris puhas" atmosfääri muutmise mõjuta energeetika on see kus energiakandjaks on juba õhus olev keemiline element ringtsüklis või mittelenduv mittegaasiline aine.
Või kiirgus. Valguskiirgus näiteks.
Valguskiirgus pärineb ühest kõige rohelisemast tuumareaktorist, mis igal hommikul kerkib silmapiirile ja üleliigseid keemilisi elemente atmosfääri ei eralda.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Kliimamuutustest
Kapten Trumm kirjutas:Akumajandus on tänaste tehnoloogiatega oma võimete piirile jõudmas ja akuautot, millesse saab kasvõi 200 km laadida 15 minutiga, teha võimalik ei ole.
Juba tehtud ja sellise akuga masinat ka müüakse. Kallivõitu on. Allikast:
So once you will be able to charge your EV at 350 kW, that should put range back into the car at a rate of 125 miles (200 km) in under 10 minutes.
Laadijad on juba olemas (mitte küll laialt levinud) - reklaamitakse neid 350kW-na. Porcshele lisaks peaks 800V laadimist võimaldama ka kohe ilmuvad Kia/Hyundai autod. 3 aasta pärast on tõenäoliselt suur osa tootjatest üle läinud 800V süsteemidele ja siis pole sellise tempoga laadimine enam probleem.
Re: Kliimamuutustest
Nagu ühes varasemas Autolehes juba kirjutati - küsimus pole laadijate uhketes numbrites mis aasta-aastalt üha suurenevad vaid autode võimes seda elektrihulka vastu võtta, mis reaalses elus teps mitte ei osutu mingitel põhjustel nii optimistlikuks nagu tootjad reklaamivad.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Re: Kliimamuutustest
OLAVI kirjutas:Valguskiirgus pärineb ühest kõige rohelisemast tuumareaktorist, mis igal hommikul kerkib silmapiirile ja üleliigseid keemilisi elemente atmosfääri ei eralda.
Ongi nii või? Kui Maa magnetvälja ja atmosfääri poleks, poleks ka elu siin maismaal. Heal juhul vaid ookeanis oleks see võimalik. Päike on tegelikult jõhker tapja, mitte roheline tuumareaktor.
Lolli juttu pole kah vaja ajada.
Re: Kliimamuutustest
AMvA kirjutas:OLAVI kirjutas:Valguskiirgus pärineb ühest kõige rohelisemast tuumareaktorist, mis igal hommikul kerkib silmapiirile ja üleliigseid keemilisi elemente atmosfääri ei eralda.
Ongi nii või? Kui Maa magnetvälja ja atmosfääri poleks, poleks ka elu siin maismaal. Heal juhul vaid ookeanis oleks see võimalik. Päike on tegelikult jõhker tapja, mitte roheline tuumareaktor.
Lolli juttu pole kah vaja ajada.
Kõik õige aga see kiirgus on kogu aeg olnud (loodame et on veel pikalt) ja ka kõige rohelisemad pole veel selle peale tulnud, et päikse maksustamisega, päikesekiirguse paistmist piirama hakata.

Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Kliimamuutustest
Ptüi nüüd andsid idee!...ka kõige rohelisemad pole veel selle peale tulnud, et päikse maksustamisega, päikesekiirguse paistmist piirama hakata.
(Üli)koolitamata,aga lugeda kirjutada mõistan.
Re: Kliimamuutustest
2korda2 kirjutas:Kapten Trumm kirjutas:Akumajandus on tänaste tehnoloogiatega oma võimete piirile jõudmas ja akuautot, millesse saab kasvõi 200 km laadida 15 minutiga, teha võimalik ei ole.
Juba tehtud ja sellise akuga masinat ka müüakse. Kallivõitu on.
Kõige tavalisem premiumklassi elektriauto Tesla Model 3 laeb sobivas kiirlaadijas tühja akusse 20 minutiga 200 miili (Electreci testis täpsemalt 19 minutiga 352km). Sõltub muidugi laadijast, aku täituvusest ja ka ilmast. Palju asju siin maailmas on lihtsalt selle taga, et info ei taha üldse liikuda

Re: Kliimamuutustest
blueant kirjutas:Kõige tavalisem premiumklassi elektriauto Tesla Model 3 laeb sobivas kiirlaadijas tühja akusse 20 minutiga 200 miili (Electreci testis täpsemalt 19 minutiga 352km). Sõltub muidugi laadijast, aku täituvusest ja ka ilmast. Palju asju siin maailmas on lihtsalt selle taga, et info ei taha üldse liikuda
See nõue, et elektriauto peab ilmtingimata 10 minutiga nullist täis laadima (ja seda kuskil tanklas "pumba" juurest lahkumata) on reaalsuse kaunis ebavajalik.
Ma arvasin ka ise pikalt (elades bensuka mõttemaailmas), et ka pakutavate 80 kWh elektriautode 420+ kilomeetrine sõiduulatus jääks mulle kesiseks. Hiljuti aga laenasin sõbralt elektriautot (60 kWh akuga Škoda Enyaq) mis läbib circa 320-340 km ja lasin sellega rahumeelselt poolteist nädalat ringi. Seda veel juulikuu 30+ kraadises kuumuses (konditsioneer huugamas). Ütleks et arvamus muutus.
Nimelt elektriauto laeb sul iga ööga miinimum 100 - 150 km juurde. Seda ka üsna ekstreemsetel juhtudel, kui:
- sul on kasutada ainult kõige "rotim" autos kaasas oleva europistik-laadija (juba tööstusvoolu oma on märksa kiirem).
- oled kuskil pärapõrgus maal vanaema juures (peaasi et juhtmestik pole päris 60ndatest uuendamata)
- saad laadida ainult 8h (ütleme et hilisõhtul 22-23 saabudes ja pead kohe hommikul lendama)
Spetsiaalse kodulaadija korral (standardlahendus tavaliselt 1200€) laeb ööga garanteeritult täis. Seda siis ka väga mahuka ja tühja aku korral, tööstusvoolu omaga reeglina samuti.
Mul oli vaja pool sellest nädalast käia autoga Viljandist Tartu tööl (edasi-tagasi 150km). Polnud mingit probleemi aku täishoidmisega sellesama näkase tavavoolu kaabliga (tööstusvoolu oma ei saanud lihtsalt kaasa).
Kui on siiski vaja kiirlaadijat siis ka viletsamad neist laevad ülalmainitud masina 45 minutiga 20% pealt 80% peale (ehk 200-250km) väledamad on märksa kiiremad. Tegelikult piisab Eesti piires hädapäraselt sihtpunkti jõudmiseks (100km) ka 15 - 20 minutist. Lisaks ei asu need ainult kuskil pärapõrgu tanklates kus "näljaste" rivi uksetaga vaid tihti just vajaliku infra juures ja ka kesklinnas (kus ju ka parkimine tasuta!). Seega kui sul on vaja minna lõunale, poodi, trenni, juuksurisse või lapsega mänguväljakule - saad enamasti küllaltki valutult selle kiirlaadijas käimise muu tegevuse ühendada (mina vähemalt Tartus saaks kõike neist). Keegi kaablit aja täitumise või akub täissaamiseni eemaldada ei saa, autosse sisse samuti ei saa.
Konkreetne näide puhkuse algusest:
Sõitsin selle viletsapoolse (~320-340 km) sõiduulatusega masinaga hommikul Viljandis ringi. Seejärel lastega Lottemaale (sisuliselt Pärnu) ning sealt õhtupoole Viljandisse tagasi. Õhtul peale kiireid kohapeal sõite lõpuks koju Tartu. Kohale jõudes oli veel 70km "kellal". Kusjuures sõitsin ökonoomsusest eriti hoolimata, liiklusvoos (ehk ikka pigem 100km/h kui 90km/h). Konditsioneer "huugas" koguaeg ning pidi ka 4-5 korda kõrbevat salongi esmalt maha jahutama - ehk oleks häda korral saanud oluliselt säästlikumalt.
Sisuliselt saab siis selle masinaga sõita ühe akutäiega ära Tartu -> Pärnu -> Tartu otsa. 80 kWh versiooniga jõuaks lisaks eelmainitule teha veel sutsaka Põlva ja tagasi (ja ei tasu unustada, ööga laed selle aku oma kodus jälle täis).
Seega jah Euroopa roadtripile ei soovita minna. Samuti ei saa teha sõite stiilis: Tallinnast setomaale kaheks tunniks külla ja kohe tagasi (vähemasti mitte ilma näitks Imaveres "tikupoisis" 40 minutist pausi tegemata). Tean küll inimesi, kel on hobi teha selliseid sõite mitu korda nädalas. Minul tuleb seda õnneks harva ette.
Re: Kliimamuutustest
Ma arvan, et selle arutelu võib siin teemas kokku tõmmata tõdemusega, et tavainimese igapäevasõitude jaoks on sisepõlemismootor tänapäevaste tehnoloogiate juures asendatav - ja seda enam näiteks 2050. aastaks, peaaegu 30 aastat hiljem.
Edasine elektriautode arutelu palun energiakandjate tuleviku teemasse tehnika alamfoorumis.
Edasine elektriautode arutelu palun energiakandjate tuleviku teemasse tehnika alamfoorumis.
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Re: Kliimamuutustest
Mikk Salu: Globaalne kliimamuutus on kommunaalprobleem, mitte katastroof https://ekspress.delfi.ee/artikkel/9430 ... katastroof


- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10218
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: Kliimamuutustest
Vaat sellisele vaatevinklile kirjutan küll kahe käega alla:
https://ekspress.delfi.ee/artikkel/9430 ... katastroof
https://ekspress.delfi.ee/artikkel/9430 ... katastroof
Kui kõik näpivad termomeetrit, on oht puude taga metsa mitte märgata. Märksa rohkem kui sademete ja kuumade päevade sageduse muutused mõjutavad heaolu muud asjad: toimiv turumajandus, ühiskonnakorraldus, tehnoloogia areng. Tansaania ei muutunud mõne aastaga toitu eksportivast riigist toitu importivaks näljahädaliseks mitte sellepärast, et ilm oleks järsku kehvaks keeranud, vaid ikka seetõttu, et tollane Tansaania riigipea juhtis riiki marksistide ja sotsialistide õpetuste järgi. Ühelt joonelt alustanud Eesti ja Moldova ei kasvanud kümme korda erinevaks mitte sellepärast, et nemad kannatavad soojenemise all ja meie mitte...
Ka rikkas Euroopas ei tohiks seda unustada. Kümnest suurima võlakoormusega riigist kuus asuvad Euroopa Liidus. Kümnest suurima maksukoormusega riigist kaheksa asuvad Euroopas. Kümnest kõrgeima vanusega riigist kaheksa asuvad Euroopas. Kui kõik otsivad ilmajaamast juhendeid ühiskonnaelu korraldamiseks, jäävad päris ohud, päris probleemid ja päriselt ohtlikud katastroofid märkamata.
Re: Kliimamuutustest
Ükskõik kui palju üksikisikutena tarbimist kokku tõmbame, kogutarbimine tõuseb ikka tänu maakera elanikkonna kasvule. St, me võime igasuguseid karme regulatsioone oma oaasis välja mõtelda aga kui iga natukese aja tagant on maailmas miljard inimest juures, kes kõik tahavad süüa, riideid, elamist, energiat, transporti jms... Siis tundub see kaotatud võitlusena. Kui just inimeste populatsioon järsult ei kahane mingil põhjusel.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist