2korda2 kirjutas:OLAVI kirjutas:Kui rääkida meetritest ja nende tähtsusest, siis tuginedes füüsikale ja matemaatikale saab teada, et LED stopptuli süttib maanteekiirusel ca 10 meetrit varem kui hõõgpirniga (mis süttib teatava viivitusega) stopptuli ja linnakiirusel vastavalt ca 5m varem, pinge peale lülitamise hetkest arvestades.
Kui "maanteekiirusel" on 90km/h, siis teeb see 25m/s. Et "ca 10 meetrit varem" väide kehtiks (ja lugedes LED tule viivituse 0ks) peaks hõõgpirni süttimine aega võtma 0,4s. Kas oleks võimalik saada viide autoriteetsest allikast, mille järgi autotööstuses kasutatavate hõõgpirnide süttimine võtab aega tervelt 0,4 sekundit?!
Mul on pakkuda
selline allikas, kus on muuhulgas kirjas:
Two UMTRI studies conclude that LED signals provide a braking response time advantage between 170 and 200 ms under favorable lighting conditions and up to 300 ms under adverse lighting conditions (e.g., viewing at a distance with high-intensity illumination on the lamp surface).
Katse tulemus sõltub selles katses kasutatud vahenditest.
Enamus auto elektriseadmetest (kaasaarvatud pirnid) on ettenähtud töötama pingevahemikus 8-17V, ehk katses kasutatud pinge 12,8V on suhteliselt planeeritud ekspluatatsioonipinge keskväärtus.
Viidatud katses kasutati 1,5mm2 juhet (#16 gauge 10 foot wire), mis oli normaalne katse ajal ja eelmise aastatuhande autodes kasutatav juhtmemõõt.
Juba palju aastaid kasutatakse autodes (hinna ja kaalu pärast) aga 0,5mm2 juhtmeid mis on oluliselt suurema elektritakistusega kui 1,5mm2 juhtmel.
Suurem juhtme takistus vähendab lambi sisselülitamise vooluimpulssi, pikendab süttimisaega ja seega pikendab hõõglambi eluiga ning vähendab tootjal garantiiprobleeme mittetöötavate tuledega.
Kuna aja jooksul juhtme soone kiud ja pistikühendused oksüdeeruvad, siis suureneb juhtmestiku takistus veelgi ja suureneb pingelang juhtmetel ning väheneb hõõglambi sisselülitusvoolu impulss.
Auto juhtmestik loetakse korras olevaks, kui põleva lambi klemmile jõuab pinge 11V.
Reaalne elu on selline, et paljudel 10+ aasta vanustel autodel jõuab piduritule klemmile 10V ja haagise tulesse 8V pinget.
Analoogne (pingelang juhtmestikus) probleem on ka halogeensõidutuledega. Huvilised võivad uurida halogeenpirni valgusviljakuse langust, toitepinge langedes näiteks 10% või 20% võrra.
(Korras juhtmestiku ja tuledega 80´date Golf oma H4 pirnidega valgustab pimedas sirgel teel vähemalt 25 teeääreposti jagu (ca 1km) ette.)
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.