Aukudest siis mis tuvastati Discovery projekti raames ja mida nüüd OJK poolt uuesti uuriti... ja milliste uurimise videod "lekitati" ajakirjandusse ning on nähtaval Rootsi raadio ja Postimehe veebilehtedel.....
https://api.screen9.com/embed/6Oguar5fN ... OW1UQz3auA
https://www.postimees.ee/7348006/korge- ... 1632825328
https://www.postimees.ee/7347751/rootsi ... ta-kaadrid
ERR 02.10.2020 kirjutas:Valitsus avalikustas parvlaev Estoniast valminud doksarja tegijate tehtud videoga Oslos tutvumas käinud ekspertide memo. Selle autorid on Tallinna Tehnikaülikooli vanemteadur ja laevaehituse doktor Kristjan Tabri, Baltic Workboatsi juht Märten Vaikmaa, tema firmaga seotud laevaehituse magister Ingmar Pill ning vahitüürimees ja merendusekspert Tauri Roosipuu. Lisaks on memole alla kirjutanud samuti Oslos käinud välisministri nõunik Mart Luik.
Sealt kahjustuste asukoha kohta puudutav väljavõte:
Panin need kohad laeva horisontaal- ja vertikaallõigetele ja lisasin arusaadavuse huvides ka horisontaallõigete mõõtkava
Autoteki aluste 0 ja 1 teki ruumide jaotusplaan auk nr.1 juures
AKF klamber (tegev ka Kipper.ee foorumis) postitusest olulisem inf ka siia juurde siis
klamber kirjutas:1) Punasega on toodud veekindlad põikvaheseinad, mis jaotasid laeva autoteki aluse ruumi veekindladeks sektsioonideks. Nende sektsioonide vahel sai liikuda läbi veekindlate liuguste (tähistatud roheliste nooltega) või läbi ülemiste tekkide (treppide ja liftide). Sektsioonide sees võib olla väiksemaid ruume, kuhu pääseb läbi ukse, aga need uksed ei pea olema veekindlad. Veekindlust ei tagata väikeste ruumidega, vaid sektsioonidega (kahe külgneva sektsiooni täitumine oleks taganud veel püstuvuse). Ja sektsioonid ulatuvadki pardast pardasse, neid ei ole veekindlate pikivaheseintega jaotatud. Sektsioonides võib olla pikivaheseinu, aga need ei ole ega peagi olema veekindlad. Põikvaheseinte ülesanne on hoida ära vee liikumine pikisuunas. Ühe pardast pardani sektsiooni täitumine ei ole katastroofiline.
2) Stabikate asukoht on heleroheline ja need paiknevad ühes veekindlas sektsioonis, kuhu pääseb kolme veekindla ukse kaudu. Kreenimistankidest ja abimasinaruumist on need eraldatud vaheseinte ja ustega. Sinna sektsiooni ei olnudki muud ette nähtud.
3) Kollasega on märgitud raskekütuse tankid.
4) Sinisega on märgitud kreenimistankid (kordan üle, et tegu on suletud süsteemiga, vett ei võeta parda tagant ega pumbata merre, konstantset veekogust liigutatakse kahe tanki vahel, kreenismistankid ei ole klassikalised ballastitankid).
https://foorum.kipper.ee/viewtopic.php?p=102090#p102090
