Autotehnikateema
-
- Liige
- Postitusi: 4627
- Liitunud: 20 Dets, 2019 13:30
- Kontakt:
Re: Autoteema
Vähem möla ja GIYF
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... tLD9zrkPGJ
Kuna madalal pingel on võimsuse langemine suurem kui 120 v 230VAC juures siis 100 - 200ms on täiesti reaalne aeg.
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... tLD9zrkPGJ
Kuna madalal pingel on võimsuse langemine suurem kui 120 v 230VAC juures siis 100 - 200ms on täiesti reaalne aeg.
Re: Autoteema
Stoptule jutu lõpetuseks meenus hoiatus, et moodsatel autodel pole mõtet taga tulede modimist katsetada, sest pirni läbipõlemisel (või LED paigaldamisel) võib käigukast või mootor minna piiratud režiimi ja mitmed autod kaotavad kiirenduse (võimsuse). (Ka haagise pirni mittepõlemisel võib sama juhtuda kui haagisepesa kontrollmoodul on auto andmevõrku ühendatud.)
Kuna sellise pardasüsteemivea puhul toimuv käitumine on auto programmi sisse kirjutatud ja pole jõuagregaadi viga, siis ka diagnostika jõuagregaadis viga ei näita ja masin lihtsalt muutub arusaamatult jõuetuks.
Kuna sellise pardasüsteemivea puhul toimuv käitumine on auto programmi sisse kirjutatud ja pole jõuagregaadi viga, siis ka diagnostika jõuagregaadis viga ei näita ja masin lihtsalt muutub arusaamatult jõuetuks.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Autoteema
OLAVI kirjutas:Stoptule jutu lõpetuseks meenus hoiatus, et moodsatel autodel pole mõtet taga tulede modimist katsetada, sest pirni läbipõlemisel (või LED paigaldamisel) võib käigukast või mootor minna piiratud režiimi ja mitmed autod kaotavad kiirenduse (võimsuse). (Ka haagise pirni mittepõlemisel võib sama juhtuda kui haagisepesa kontrollmoodul on auto andmevõrku ühendatud.)
Kuna sellise pardasüsteemivea puhul toimuv käitumine on auto programmi sisse kirjutatud ja pole jõuagregaadi viga, siis ka diagnostika jõuagregaadis viga ei näita ja masin lihtsalt muutub arusaamatult jõuetuks.
Nüüd paluks küll sellisele absursele väitele konkreetset näidet (auto mudel ja mark ning modifikatsioon)
Re: Autoteema
Näiteks Volvo V70 P3 (millega ka ise väidad sõitvat). Kärumooduli installimisel laetakse üle/juurde ka mingi osa kasti ja mootori töörežiimi tarkvarast. Ja mitte ainult seda. Lisaks pidurid: stabiilsuse ja veojõukontrolli tarkvara. Ma saan aru, et sinu arvates piirdub kärumooduli tarkvara ainult parkimisandurite välja lülitamise (kui need juhtuvad olema) ja suunatulede ja parktulede koormusahelate kontrollimise funktsioonide loomisega, aga pean sulle teada andma, et tegelikult on tarkvarapakett põhjalikum. Ja seda kõike selleks, et sul oleks sama turvaline ja mugav sõita nii käruta kui käruga autoga.
Re: Autoteema
Peeter kirjutas:Näiteks Volvo V70 P3 (millega ka ise väidad sõitvat). Kärumooduli installimisel laetakse üle/juurde ka mingi osa kasti ja mootori töörežiimi tarkvarast. Ja mitte ainult seda. Lisaks pidurid: stabiilsuse ja veojõukontrolli tarkvara. Ma saan aru, et sinu arvates piirdub kärumooduli tarkvara ainult parkimisandurite välja lülitamise (kui need juhtuvad olema) ja suunatulede ja parktulede koormusahelate kontrollimise funktsioonide loomisega, aga pean sulle teada andma, et tegelikult on tarkvarapakett põhjalikum. Ja seda kõike selleks, et sul oleks sama turvaline ja mugav sõita nii käruta kui käruga autoga.
Sa räägid nüüd küll aiaaugust, Jutt oli et pirni läbipõlemisel läheb mootor ja kast avariirezhiimi.
PS. Selle mootori ja kasti tarkvara muutuse vaatan kohe teises läpakas olevast VIDA-st järgi, läheb veidi aega
Re: Autoteema
AMvA kirjutas:Kuna sellise pardasüsteemivea puhul toimuv käitumine on auto programmi sisse kirjutatud ja pole jõuagregaadi viga, siis ka diagnostika jõuagregaadis viga ei näita ja masin lihtsalt muutub arusaamatult jõuetuks.
Nüüd paluks küll sellisele absursele väitele konkreetset näidet (auto mudel ja mark ning modifikatsioon)[/quote]
Jutt ei ole mitte "avariirežiimist" vaid "piiratud võimsusega" režiimist, mis ei ole avariirežiim ja ei avaldu juhi jaoks veana.
Samamoodi nagu ei pruugita mõnes autos juhile näidata õlirõhu kontrolltuld mootori pööretel alla 2000rpm.
Mingit konkreetset marki ja mudelit pole mõtet kirjutada, sest analoogset käitumismudelit (ebakõla korral piiramist) kasutavad mitmed auto(tarkvara) tootjad ning see sõltub ka mudeli varustusastmest ja tarkvaraversioonist.
Kuna erineva marginime all müüdavad autod on omanike kaudu seotud, kasutatakse samu detaile (odavama omahinna pärast) mitmetel erineva margiga masinatel.
(Näiteks Dacia kasutab Reno mootoreid ja samu mootoreid (ja mootoridetaile) kasutab Nissan ja Mersedes. Toyota kasutab Peso ja Citruni agregaate. jne.)
Tegu on analoogse seosega, nagu sõidutulede automaatkõrguse regulaator on seotud vedrustuse anduritega. Igakordsel sõidutulede sisselülitudes peaks kiirevihk tõusma üles, laskuma alla ja tõusma vajalikule kõrgusele. Kui (amordi)andurid on kulunud ja ei tööta korralikult (ei anna aju arvates õiget signaali) või vedrud/amordid on vahetatud valede (odavamate vastu) siis tuled laskuvad alla ja üles enam ei tõuse et vältida kaasliikleja pimestamist aga juhile ei pruugita mingit viga näidata. (Ülevaatusel peaks kontrollitama vaatluse teel tulekõrguse liikumist tulede sisselülitamisel et veenduda regulaatori korrasolekus.)
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Autoteema
Ehk siis põhimõtteliselt kirjutad, mida arvad teadvat, aga tegelikult ei tea ega pole õrna aimugi.
See et sa vastusest kõrvalehiilimisega oma jutu kuskile mujale viid on muidgi huvitav võte.
Muuseas, esisillajuppide vahetamisel tuleb tulede automaatse kõrguse korrektor uuesti kalibreerida.
See et sa vastusest kõrvalehiilimisega oma jutu kuskile mujale viid on muidgi huvitav võte.
Muuseas, esisillajuppide vahetamisel tuleb tulede automaatse kõrguse korrektor uuesti kalibreerida.
Re: Autoteema
Kuigi tavaliselt soovitatakse paigaldada koos konksuga originaalne (võrguga seotud) kärumoodul, siis on võimalik enamustele masinatele paigaldada andmesidevõrguga ühendamata, universaalne moodul (kordades odavam ja toimib igasuguste tuledega) mis auto toimimist ei muuda.
https://uus.lakinet.ee/local/articles/et/200000113/
https://www.lakiauto.ee/EM5LakiAuto.PDF
https://uus.lakinet.ee/local/articles/et/200000113/
https://www.lakiauto.ee/EM5LakiAuto.PDF
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Autoteema
AMvA kirjutas:Ehk siis põhimõtteliselt kirjutad, mida arvad teadvat, aga tegelikult ei tea ega pole õrna aimugi.
See et sa vastusest kõrvalehiilimisega oma jutu kuskile mujale viid on muidgi huvitav võte.
Muuseas, esisillajuppide vahetamisel tuleb tulede automaatse kõrguse korrektor uuesti kalibreerida.
Ja ei teagi peast kõike ja ei usalda ka kedagi kes ütleb, et "tean kõigest kõike", sest mudelipõhised omadused erinevad sõltuvalt regioonist ja tarkvara versioonist.
Tootja käsib hooldust teha vastavalt "tootja juhendile" ja need on saadaval (raha eest) netist.
Näiteks Itaalia turule toodetud autol ei pruugi olla küljes meie kliimasse vajalikke detaile ja ka tarkvara on sellisel juhul erinev.
Ka veermikudetailid võivad olla erinevad.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Autoteema
OLAVI kirjutas:AMvA kirjutas:Ehk siis põhimõtteliselt kirjutad, mida arvad teadvat, aga tegelikult ei tea ega pole õrna aimugi.
See et sa vastusest kõrvalehiilimisega oma jutu kuskile mujale viid on muidgi huvitav võte.
Muuseas, esisillajuppide vahetamisel tuleb tulede automaatse kõrguse korrektor uuesti kalibreerida.
Ja ei teagi peast kõike ja ei usalda ka kedagi kes ütleb, et "tean kõigest kõike", sest mudelipõhised omadused erinevad sõltuvalt regioonist ja tarkvara versioonist.
Et siis kirjutad, aga kui küsitakse konkreetselt, siis ei tea, pole näinud ja pole kuulnud.
PS. Jutt mingist eraldi Itaalia turule toodetud autost tänapäeval on BS
Re: Autoteema
AMvA kirjutas:... Et siis kirjutad, aga kui küsitakse konkreetselt, siis ei tea, pole näinud ja pole kuulnud.
...
Kirjutasin siia põhjenduse, miks selle ütlemine on mõtetu, sest konkreetne mudelinimi ei aita tegelikult kedagi.
Need on reaalselt Eestis olnud juhtumid.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Autoteema
OLAVI kirjutas:Stoptule jutu lõpetuseks meenus hoiatus, et moodsatel autodel pole mõtet taga tulede modimist katsetada, sest pirni läbipõlemisel (või LED paigaldamisel) võib käigukast või mootor minna piiratud režiimi ja mitmed autod kaotavad kiirenduse (võimsuse). (Ka haagise pirni mittepõlemisel võib sama juhtuda kui haagisepesa kontrollmoodul on auto andmevõrku ühendatud.)
Mismoodi auto teab et milline haagis talle taha on ühendatud? Mul on kasutuses väga erinevate ääretulede arvuga haagiseid - alates 2x5 W ja lõpetades 14x5 W. See viimane on koos külgmiste ääretuledega. Ega autole iga kord ei tutvustata et mis seal parasjagu pòleb ja kui palju peab põlema.
Mõnel autol tekitab pirni läbipõlemine veateate. Samas võimsus sellest kadunud pole sest karmimad mehed sõidavad kohe peale ülevaatust läbi põlenud pirniga (mõni vähemtähtis nagu parempoolne gabariit) kuni järgmise ülevaatusel ja lõppkiirust see ei mõjutavat.
Üleüldiselt võib tekkida probleeme kui takistus ahelas väheneb sest auto peab seda läbipõlenud pirniks. Ka siis kui tavapirnid vähem võimsust tarbivate LED-ide vastu vahetatakse. Selle vastu aitavad juba sisseehitatud kompensaatoritega LED-id mis auto ära petavad ja kallimad on. Kui neid ei raatsi osta võib tuuningu käigus eraldi karbi ostan letihinnaga suurusjärgus 17 EUR. Üsna sagedasti kasutusel koos komplektidega "H7 pirni asemel LED"
Tulede lisamine seevastu pole minuteada anomaaliad tekitanud. Polaarjoonetagused panevad uuele autole kodugaraazis kohe ca 1KW jagu lisavalgust ette ja kui generaator enam ei jaksa siis ka selle asemele võimsama

- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43808
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autoteema
Muuseas, esisillajuppide vahetamisel tuleb tulede automaatse kõrguse korrektor uuesti kalibreerida.
Huvitav, miks?
Esisillajuppidest mõjutavad auto esiosa kõrgust ainult vedrude ja/või amortide vahetus. Puksid ja munakad kõrgust ei mõjuta. See, palju rehvides parasjagu rõhku sees on (nt päikse käes tõuseb see) mõjutab auto asendit rohkem kui sharniiride vahetus.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43808
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autoteema
Üleüldiselt võib tekkida probleeme kui takistus ahelas väheneb sest auto peab seda läbipõlenud pirniks. Ka siis kui tavapirnid vähem võimsust tarbivate LED-ide vastu vahetatakse. Selle vastu aitavad juba sisseehitatud kompensaatoritega LED-id mis auto ära petavad ja kallimad on. Kui neid ei raatsi osta võib tuuningu käigus eraldi karbi ostan letihinnaga suurusjärgus 17 EUR. Üsna sagedasti kasutusel koos komplektidega "H7 pirni asemel LED"
Tulede lisamine seevastu pole minuteada anomaaliad tekitanud. Polaarjoonetagused panevad uuele autole kodugaraazis kohe ca 1KW jagu lisavalgust ette ja kui generaator enam ei jaksa siis ka selle asemele võimsama
Hõõglampide asendamine autopoodides saada olevate (hiina päritoluga) LED pirnidega on sisult asendustegevus, et mitte öelda lollus. Vähemalt, mis puudutab gabariite, ääretulesid, suundi, numbritulesid jne.
Esiteks, mingit efekti see ei anna ja teiseks auto tuledele on hea, kui need töötades soojad seest on, kuna see ei lase niiskusel koguneda. Tunnen inimest, kes tegeleb muuhulgas tänapäeva autode LED tulede parandamisega ja esimene ring neid on juba garatiiremondist jõundud järelturu parandajate kätte - üks põhjuseid on muidu tuledesse tekkiv niiskus, kuna LED-id sooja samahea kui ei anna, siis hakkab tulesse kogunema niiskus, algab oksideerumine ja lõppeks hakkavad need LEDid järjest kustuma.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autoteema
OLAVI kirjutas:AMvA kirjutas:... Et siis kirjutad, aga kui küsitakse konkreetselt, siis ei tea, pole näinud ja pole kuulnud.
...
Kirjutasin siia põhjenduse, miks selle ütlemine on mõtetu, sest konkreetne mudelinimi ei aita tegelikult kedagi.
Need on reaalselt Eestis olnud juhtumid.
Täpselt nii palju aitab, et ma helistan vastava margiesinduse hoolduspealikule või maaletooja tehnilise toe eest vastutavale sõltuvalt kelle number mul mobiilis juhtub olema ning saan antud väite paikapidavuse üle küsida.
Aga no tundub, et sa kirjutad seda, mida sa ei tegelikult tea
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline