Autotehnikateema
Re: Autoteema
Mul 370HJ ja 8-käiguline trad automaat, liigub edasi päris nobedasti. Ausalt öeldes tahaks sellele autole manuaali aga paistab, et manuaalid on ajalugu.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autoteema
mmm, Kia Stinger
Mul on 280 hj ja 4 käiguline automaat, kui teha ikka kiiret sõitu auto võimaluste piiril, oleks manuaal etem (juhitavus täpsem).
Kurvides peenhäälestust tehakse ju gaasipedaaliga, vajutad peale, keerab auto kurvi sisse, lased järgi, keerab nina kurvist välja.

Mul on 280 hj ja 4 käiguline automaat, kui teha ikka kiiret sõitu auto võimaluste piiril, oleks manuaal etem (juhitavus täpsem).
Kurvides peenhäälestust tehakse ju gaasipedaaliga, vajutad peale, keerab auto kurvi sisse, lased järgi, keerab nina kurvist välja.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autoteema
Tohoh, Stinger hammustati hetkega lahti
Kusjuures, mis minu jaoks müstika, on selle auto hooldus. Atecaga ma alla 400€ hoolduselt ei pääsenud aga hüpersuper Stingeri hooldus on 200€
Muidugi veel 7a garantiid nagu ikka. Kui kütusekulu unustada siis on tegu unistuste autoga. Nuti-plutit nii palju kui vaja, kõik hädavajalikud nupud olemas ja teeb täpselt seda mida mõtled. Soovitan soojalt (hoiatus kütusekulu!).


Muidugi veel 7a garantiid nagu ikka. Kui kütusekulu unustada siis on tegu unistuste autoga. Nuti-plutit nii palju kui vaja, kõik hädavajalikud nupud olemas ja teeb täpselt seda mida mõtled. Soovitan soojalt (hoiatus kütusekulu!).
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autoteema
Minu 280 hj automaat rüüpab keskmiselt 11,5 liitrit 100 km peale, mis gaasijala raskust, palju linnasõitu ja auto vanust arvestades on minuarust öko.
Kasutusjuhend lubab linnas 12,2 liitrit sajale. Muidugi selle "agaga", et autu nõuab ainult 98 bensiini (Bleifrei Super Plus). 95-ga võib tekkida "sooritusvõime langus". Bensiiniauto kohta ei midagi erilist, 200 hj Volvo universaal rüüpab samapalju.
Antud auto kohta kirjutas üks auto ajakiri suure miinusena "gutsy, revvy that engine needs manual transmission".
Kui hooldus on kole odav, tasub muidugi süveneda asja sisusse. Tavaliselt 200 eurot on paljas õlivahetus ja mingi elementaarne põhjaalune visuaalne kontroll.
Näiteks Eesti oludes peaks kord aastas pidurid lahti võtma/puhastama. Muidu on need Brembo supordid ühel hetkel kinni ja esindus ütleb kala näoga - osta uued.
Kasutusjuhend lubab linnas 12,2 liitrit sajale. Muidugi selle "agaga", et autu nõuab ainult 98 bensiini (Bleifrei Super Plus). 95-ga võib tekkida "sooritusvõime langus". Bensiiniauto kohta ei midagi erilist, 200 hj Volvo universaal rüüpab samapalju.
Antud auto kohta kirjutas üks auto ajakiri suure miinusena "gutsy, revvy that engine needs manual transmission".
Kui hooldus on kole odav, tasub muidugi süveneda asja sisusse. Tavaliselt 200 eurot on paljas õlivahetus ja mingi elementaarne põhjaalune visuaalne kontroll.
Näiteks Eesti oludes peaks kord aastas pidurid lahti võtma/puhastama. Muidu on need Brembo supordid ühel hetkel kinni ja esindus ütleb kala näoga - osta uued.

/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autoteema
Some kirjutas:Tohoh, Stinger hammustati hetkega lahtiKusjuures, mis minu jaoks müstika, on selle auto hooldus. Atecaga ma alla 400€ hoolduselt ei pääsenud aga hüpersuper Stingeri hooldus on 200€
![]()
Muidugi veel 7a garantiid nagu ikka. Kui kütusekulu unustada siis on tegu unistuste autoga. Nuti-plutit nii palju kui vaja, kõik hädavajalikud nupud olemas ja teeb täpselt seda mida mõtled. Soovitan soojalt (hoiatus kütusekulu!).
Olen võimsa mootoriga autode kasutusjuhenditest, rehvide teemast, lugenud umbes sellise sisuga hoiatust:
Selle auto rehvide kulumine on oodatust märkimisväärselt suurem ja seepärast peaks juht igapäevaselt kontrollima rehvimustri vastavust kohalikele nõuetele!!!
Kuidas igakuise rehvikuluga on?
Ise olen kunagi suutnud ühed rehvid linnasõidul, alla 2000km läbimisega siledaks saada.

Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autoteema
1999 VW Passati Betriebsanleitungis oli kirjas syncro neliveo kohta, et see ei ole mõeldud maastikusõiduks 

/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autoteema
Kapten Trumm kirjutas:1999 VW Passati Betriebsanleitungis oli kirjas syncro neliveo kohta, et see ei ole mõeldud maastikusõiduks
Täiesti õige märkus ju - muidu mõni türklane ronibki sellisega offroadi harrastama.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Re: Autoteema
OLAVI kirjutas:Olen võimsa mootoriga autode kasutusjuhenditest, rehvide teemast, lugenud umbes sellise sisuga hoiatust:Selle auto rehvide kulumine on oodatust märkimisväärselt suurem ja seepärast peaks juht igapäevaselt kontrollima rehvimustri vastavust kohalikele nõuetele!!!
Kuidas igakuise rehvikuluga on?
Ise olen kunagi suutnud ühed rehvid linnasõidul, alla 2000km läbimisega siledaks saada.
Seda unustasin jah ütelda, et ühe hooajaga on lihtne rehvidest lahti saada. Aga läbisõit siiski pigem siis miski 15000km. Muidugi saaks kiiremini ka.
Muidu nelikvedu on mõnus, kui tuisuga Ida-Virust tulin siis autol polnud mingit probleemi - lihtsalt pidi mõistatama, et kus krt see tee on. Miski hetk püüdsin kinni vilkuritega alarmsõitu tegeva politseiauto, siis võttis küll korraks mõtlema...
Re: Autoteema
Kapten Trumm kirjutas:
Kõige parema kiirendusega sisepõlemismootoriga auto maailmas on Top Fuel dragster.
Vaata, palju seal käike on ja räägi edasi.
Trumm, see on veidi kohatu näide.
Esiteks on Top Fuel dragsteri võimsus ikka tavamõistuse jaoks käsitamatult suur. Teiseks on raja pikkus väga lühike, mis tähendab automaatselt seda, et enamate käiguvahetuste jaoks lihtsalt ei ole aega.
Re: Autoteema
Kapten Trumm kirjutas:Kuid, kui sellele ülivõimsale ka rohkem käike ehitada, kiirendab ta veel paremini.
Sa Kapten Trumm ei ole mootori jõukõverate ja selle jõu ära kasutamisega piisavalt kursis ning oled selle teemaga jäänud 70ndate ajastusse, kus tänapäevaseid rohkekäigulisi käigukaste ei tuntud.
Oleks aeg tulla tänapäeva, kus arusaamad ja tehnika on arenenud ning rohkem käike on autodele tekkinud põhjusega, mootorit rohkem ära kasutada, seda nii ökonoomuses, kui kiirenduses.
Meenutan ka seda, et Vormel 1-s on samuti rohkelt käike, miks nemad ainult 2 käiguga ei sõida oma tohutu võimsusega? Sest rohkem käike annab parema kiirenduse.
Muideks vanasti, kui neil oli V8 mootor, siis olid autod reeglina 6 käigulised, kui mootor tehti väiksemaks V6-ks, siis hakati enamjaolt kasutama 7 käiku. See oli juba aastaid tagasi.
Seda just sellepärast, et saavutada kurvidest välja tulles suurem kiirus enne järgmist kurvi.
Kõige parema kiirendusega sisepõlemismootoriga auto maailmas on Top Fuel dragster.
Vaata, palju seal käike on ja räägi edasi.
Hiilgad jälle asjast mitte jagamisega.
Dragsteri puhul on tegemist tohutu võimsusega, mis teeb käiguvahetuse keeruliseks ja samal ajal vastupidavuse ja seal võib see tõesti ka vähem tähtsust omada.
Dragster on väga halb võrdlus tänavaautoga või kasvõi tänava sportautoga.
Kuid, kui me võrdleme tänavaautosid, kus üks on igivana tehnoloogiaga 4 käiku automaat ja teine 8-9 moodne, siis see moodne teeb väga kenasti ära.
See turbiiniasi, millest sa rääkisid, see ei ole ikka päris nii, et ta käike päris nii juurde tekitab nagu sa räägid.
Uuri asja natuke lähemalt.
Igatahes on lõpptulemus see, et see vanatüübi 4-ne automaat on tänapäeva mõistes igatepidi vale ehitusega ja uimane ning mootori võimsust ja kütust raiskav.
Aeg on vahepeal tohutult edasi arenenud, Vormel üks oli selles osas parem võrdlus, kus käike on rohkem ja tuli veelgi juurde.
Riigi siseturvalisus on kõige alus, sealhulgas piisavalt kiired politseiautod.
Re: Autoteema
Kapten Trumm kirjutas:Minu 280 hj automaat rüüpab keskmiselt 11,5 liitrit 100 km peale, mis gaasijala raskust, palju linnasõitu ja auto vanust arvestades on minuarust öko.
Kasutusjuhend lubab linnas 12,2 liitrit sajale. Muidugi selle "agaga", et autu nõuab ainult 98 bensiini (Bleifrei Super Plus). 95-ga võib tekkida "sooritusvõime langus". Bensiiniauto kohta ei midagi erilist, 200 hj Volvo universaal rüüpab samapalju.
Antud auto kohta kirjutas üks auto ajakiri suure miinusena "gutsy, revvy that engine needs manual transmission".
Kui hooldus on kole odav, tasub muidugi süveneda asja sisusse. Tavaliselt 200 eurot on paljas õlivahetus ja mingi elementaarne põhjaalune visuaalne kontroll.
Näiteks Eesti oludes peaks kord aastas pidurid lahti võtma/puhastama. Muidu on need Brembo supordid ühel hetkel kinni ja esindus ütleb kala näoga - osta uued.
Tehas annab kütusekulu ette suurlinna oludes, kui sul on väiksem, siis järelikult on sul linnas palju stabiilset sõitu, mis kütust kokku hoiab, sest õigetes suurlinna oludes sa sellise autoga naljalt alla 15 sajale ei saa.
Riigi siseturvalisus on kõige alus, sealhulgas piisavalt kiired politseiautod.
Re: Autoteema
Some kirjutas:OLAVI kirjutas:Olen võimsa mootoriga autode kasutusjuhenditest, rehvide teemast, lugenud umbes sellise sisuga hoiatust:Selle auto rehvide kulumine on oodatust märkimisväärselt suurem ja seepärast peaks juht igapäevaselt kontrollima rehvimustri vastavust kohalikele nõuetele!!!
Kuidas igakuise rehvikuluga on?
Ise olen kunagi suutnud ühed rehvid linnasõidul, alla 2000km läbimisega siledaks saada.
Seda unustasin jah ütelda, et ühe hooajaga on lihtne rehvidest lahti saada. Aga läbisõit siiski pigem siis miski 15000km. Muidugi saaks kiiremini ka.
Muidu nelikvedu on mõnus, kui tuisuga Ida-Virust tulin siis autol polnud mingit probleemi - lihtsalt pidi mõistatama, et kus krt see tee on. Miski hetk püüdsin kinni vilkuritega alarmsõitu tegeva politseiauto, siis võttis küll korraks mõtlema...
Libedaga kiiresti sõitmine peakski mõtlema panema, sest kui on mingi sobiv ootamatus, siis sa enam pidama ei saa ja ongi pauk.
Paljud inimesed mõtlevad kahjuks liiga vähe sellele, mis saab siis, kui midagi ootamatut ees juhtub.
Sama asi kehtib ka pimedas 90 sõitmise kohta lähituledega, piisava ootamatuse korral sa ei märka seda piisavalt varakult ning ei saa enam pidama.
Eks ma teen mõlemat pattu ka ise, kuid paljud juhid sõidavad siiski minust nende oludega maanteel kiiremini, mis tähendab, et ma kõige hullem ei ole.
Riigi siseturvalisus on kõige alus, sealhulgas piisavalt kiired politseiautod.
Re: Autoteema
Ma tegelikult hullu ei pannud. Auto lihtsalt oli väga hea selles jubedas tuisus. Kõik hoiatavad, et nelikveolised kiirendavad hästi aga pidurdavad nagu kõik teised autod aga Stinger sõitis selles jamas tõesti kindlalt. Juhina mul 25 aastat kogemust ja keskmiselt olen sõitnud 30 tuhat aastas. Siiani õnnetusteta.
Edit: Ahjaa, pere teiseks autoks on Outback. Naine armastab seda väga, tunneb turvatuna. Mulle ei meeldi selle variaatorkäigukast, sööb kogu jõu ära. Aga vastikutes oludes väga hea auto.
Edit: Ahjaa, pere teiseks autoks on Outback. Naine armastab seda väga, tunneb turvatuna. Mulle ei meeldi selle variaatorkäigukast, sööb kogu jõu ära. Aga vastikutes oludes väga hea auto.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autoteema
Nelivedu võib libedal olla ka ohtlik.
Minu autojuhistaaz läheneb tasapidi miljonile kilomeetrile ja sinna hulka mahub 2 teelt väljasõitu, mõlemad neliveolise autoga. Ja mõlemad talvel, paksus lumepudrus teega. Seejuures ma ei teinud mingeid trikke, ilmselt lasin end petta neliveo heast stabiilsest sõidust.
Seevastu tagaveoliste autodega, millega ma olen sellest staazist ca kolmandiku sõitnud, pole ma talvel ainsatki avariid teinud, isegi juhitavusekadu pole ette tulnud. Arvan, et kuna auto püsib nagu naaskli otsas, siis oled kogu aeg valvel ja ei pinguta kiirusega üle.
Subaru variaatorkastid hakkavad kuskil 100 tuhandest ülespoole väsima, kuna metallist variaatoririhm ja tema rattad kuluvad. Mõnevõrra päästab asja "eluaegse õli" vahetamine iga 60 tuhande tagant (arvesta 1000 eurose kuluga). Avaldub nii, et kast hakkab järjest enam "kummi venitama" ja kütusekulu kasvab (nii 1-2 liitrit 100 km peale) ning pöörded kipuvad kõrgemaks. Tunne huvi, millal õli viimati vahetati, mingi eluaegse õli jutuga kuluvad seal nimetatud jupid topelt kiirusega.
Minu autojuhistaaz läheneb tasapidi miljonile kilomeetrile ja sinna hulka mahub 2 teelt väljasõitu, mõlemad neliveolise autoga. Ja mõlemad talvel, paksus lumepudrus teega. Seejuures ma ei teinud mingeid trikke, ilmselt lasin end petta neliveo heast stabiilsest sõidust.
Seevastu tagaveoliste autodega, millega ma olen sellest staazist ca kolmandiku sõitnud, pole ma talvel ainsatki avariid teinud, isegi juhitavusekadu pole ette tulnud. Arvan, et kuna auto püsib nagu naaskli otsas, siis oled kogu aeg valvel ja ei pinguta kiirusega üle.
Mulle ei meeldi selle variaatorkäigukast,
Subaru variaatorkastid hakkavad kuskil 100 tuhandest ülespoole väsima, kuna metallist variaatoririhm ja tema rattad kuluvad. Mõnevõrra päästab asja "eluaegse õli" vahetamine iga 60 tuhande tagant (arvesta 1000 eurose kuluga). Avaldub nii, et kast hakkab järjest enam "kummi venitama" ja kütusekulu kasvab (nii 1-2 liitrit 100 km peale) ning pöörded kipuvad kõrgemaks. Tunne huvi, millal õli viimati vahetati, mingi eluaegse õli jutuga kuluvad seal nimetatud jupid topelt kiirusega.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autoteema
Hiilgad jälle asjast mitte jagamisega.
Dragsteri puhul on tegemist tohutu võimsusega, mis teeb käiguvahetuse keeruliseks ja samal ajal vastupidavuse ja seal võib see tõesti ka vähem tähtsust omada.
Dragster on väga halb võrdlus tänavaautoga või kasvõi tänava sportautoga.
Miks sa klemmikas arvad, et sa asja jagad?
USA-s on tavapärane, et mõne 700 hobujõulise auto käigukastiks on 50ndatest pärinev 2-käiguline Powerglide.
Mitte 8-käiguline.
Kuid, kui me võrdleme tänavaautosid, kus üks on igivana tehnoloogiaga 4 käiku automaat ja teine 8-9 moodne, siis see moodne teeb väga kenasti ära.
See turbiiniasi, millest sa rääkisid, see ei ole ikka päris nii, et ta käike päris nii juurde tekitab nagu sa räägid.
Uuri asja natuke lähemalt.
Igatahes on lõpptulemus see, et see vanatüübi 4-ne automaat on tänap
Sõltub mootori powerbandi laiusest ja pööretest.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Bing [Bot] ja 3 külalist