Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
frantzus
Liige
Postitusi: 810
Liitunud: 26 Jaan, 2015 21:42
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas frantzus »

klemmikas kirjutas:
frantzus kirjutas:mina ei arva midagi, tuginen ainult füüsika fundamentaalsetele alustele; neid õpetati koolis, aga kahjuks 40 aastat tagasi. ajad on muidugi muutunud, nii ka teadus edasi arenenenud! alles üleeile üks koolivend kes elab Norras kirjutas et ostis endale uue hobiauto, mingi Mazda, pöördkolbmootoriga. tunnistan ausalt et ei ole kursis tehnika viimase sõnaga; kuidagi naljakas tundub miski "pöördkolbmootor"; aga hübriid see ei olevat, ikka puhas bensukas! seega raputan endale tuhka ka pähe sest tõesti pole sellega kursis.

see postitus polnud trollimiseks, pigem teema arendamiseks.


Vankelmootor ehk?


no näed härra Klemmikas, asi ju toimib! et Sina küsid ja Frantzus vastab!
justnimelt Herr Wankeli pöördkolbmootor!
olen seda Wankeli 100 aastat vana originaalmootorit isegi oma käega katsunud, 25 aastat tagasi Saksamaal https://sinsheim.technik-museum.de/
Welber
Liige
Postitusi: 522
Liitunud: 23 Okt, 2014 19:46
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Welber »

klemmikas kirjutas:dünostendis mõõdetakse nii pöördemomenti, kui ka võimsust, stend näitab lõpuks mõlemat ja joonistab ka jõugraafiku.

Kas dünamomeetervõti mõõdab ka võimsust?
Bonis nocet, quisquis pepercerit malis.
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1679
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas davidsoniharald »

AMvA kirjutas:
klemmikas kirjutas:
Miks sa oled endas nii kindel, et mina jama toodan praegu? See, et kuskil õpetuses on selline teoreetiline arvutus sees, kas see tähendab, et see on absoluutne tõde ja insenerid pole võimelised arendama välja sõidukit, mis suudaks 50kW mootoriga 250 km/h tippkiiruse saavutada?
Ma ei räägi siinkohal tingimata tänavalegaalsest autost.


Ära parem enam kirjuta, jätad ehk targema mulje endast.


https://sport.postimees.ee/1690569/eestlased-tulid-automudelismi-euroopa-meistriks

Mõtlesin, et sellised "autod" on olemas küll, mis 250 kmh sõidavad 3,5 kuupsentimeetrise mootoriga. Vaevalt, et seal üle 50 kw on võimsust. Näe siin nad on.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
klemmikas
Liige
Postitusi: 386
Liitunud: 27 Jaan, 2017 20:12
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas klemmikas »

AMvA kirjutas:
klemmikas kirjutas:
Miks sa oled endas nii kindel, et mina jama toodan praegu? See, et kuskil õpetuses on selline teoreetiline arvutus sees, kas see tähendab, et see on absoluutne tõde ja insenerid pole võimelised arendama välja sõidukit, mis suudaks 50kW mootoriga 250 km/h tippkiiruse saavutada?
Ma ei räägi siinkohal tingimata tänavalegaalsest autost.


Ära parem enam kirjuta, jätad ehk targema mulje endast.


Ehk siis mitte mingit kaasa mõtlemist sinu poolt?
Lihtsalt raiud tuimalt enda juttu ja minu oma vist ei loegi eriti?
Sellisel juhul ei ole sinust midagi head arvata ja pole ka mõtet sinuga sel teemal diskuteerida, sest sa oled ainult enda arvamuses kinni ja ei mõtle isegi kaasa mitte, sa ei aksepteeri mitte midagi muud peale enda arvamuse.
Peale seda olen mina see paha?
Riigi siseturvalisus on kõige alus, sealhulgas piisavalt kiired politseiautod.
slider
Liige
Postitusi: 633
Liitunud: 02 Jaan, 2016 22:51
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas slider »

Teoreetilise lõppkiiruse arvutamine https://www.youtube.com/watch?v=WDutg23z-bo&t=469s
:D ei andnud ka rahu kuna meenus igast võrrimootoritega imeloomi
Opel Calibra oma 0,26 takistuskoef. ja 2,21 m2 profiiliga lendab 50kw juures 188kmh. 250kmh jaoks tahab 120kw

nii... kust ma oma auto takistuskoefitsiendi leian :D
Madis Reivik
Liige
Postitusi: 4627
Liitunud: 20 Dets, 2019 13:30
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Madis Reivik »

Welber kirjutas:
klemmikas kirjutas:dünostendis mõõdetakse nii pöördemomenti, kui ka võimsust, stend näitab lõpuks mõlemat ja joonistab ka jõugraafiku.

Kas dünamomeetervõti mõõdab ka võimsust?


Momendivõti "mõõdab" varda läbipainet aga näitab Nm või N*cm.
Libe tee on see skolastika teemal "mida tegelikult mõõdetakse".
klemmikas
Liige
Postitusi: 386
Liitunud: 27 Jaan, 2017 20:12
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas klemmikas »

slider kirjutas:Teoreetilise lõppkiiruse arvutamine https://www.youtube.com/watch?v=WDutg23z-bo&t=469s
:D ei andnud ka rahu kuna meenus igast võrrimootoritega imeloomi
Opel Calibra oma 0,26 takistuskoef. ja 2,21 m2 profiiliga lendab 50kw juures 188kmh. 250kmh jaoks tahab 120kw

nii... kust ma oma auto takistuskoefitsiendi leian :D


Nii, aga kui me muudame auto kere parameetreid, tunduvalt väiksemaks ja kergemaks, siis olukord ju kohe muutub.
Lisaks ei ole 50kW mootor mingi kindel suurus, selle võimsuse peale saab teha väga erineva pöördemomendi ja jõukõveraga mootoreid ja maksimumpööretega, nagu näiteks 30 000 rpm.
Riigi siseturvalisus on kõige alus, sealhulgas piisavalt kiired politseiautod.
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas AMvA »

davidsoniharald kirjutas:
AMvA kirjutas:
klemmikas kirjutas:
Miks sa oled endas nii kindel, et mina jama toodan praegu? See, et kuskil õpetuses on selline teoreetiline arvutus sees, kas see tähendab, et see on absoluutne tõde ja insenerid pole võimelised arendama välja sõidukit, mis suudaks 50kW mootoriga 250 km/h tippkiiruse saavutada?
Ma ei räägi siinkohal tingimata tänavalegaalsest autost.


Ära parem enam kirjuta, jätad ehk targema mulje endast.


https://sport.postimees.ee/1690569/eestlased-tulid-automudelismi-euroopa-meistriks

Mõtlesin, et sellised "autod" on olemas küll, mis 250 kmh sõidavad 3,5 kuupsentimeetrise mootoriga. Vaevalt, et seal üle 50 kw on võimsust. Näe siin nad on.

See on rohkem siiski "auto".
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas AMvA »

klemmikas kirjutas:
slider kirjutas:Teoreetilise lõppkiiruse arvutamine https://www.youtube.com/watch?v=WDutg23z-bo&t=469s
:D ei andnud ka rahu kuna meenus igast võrrimootoritega imeloomi
Opel Calibra oma 0,26 takistuskoef. ja 2,21 m2 profiiliga lendab 50kw juures 188kmh. 250kmh jaoks tahab 120kw

nii... kust ma oma auto takistuskoefitsiendi leian :D


Nii, aga kui me muudame auto kere parameetreid, tunduvalt väiksemaks ja kergemaks, siis olukord ju kohe muutub.
Lisaks ei ole 50kW mootor mingi kindel suurus, selle võimsuse peale saab teha väga erineva pöördemomendi ja jõukõveraga mootoreid ja maksimumpööretega, nagu näiteks 30 000 rpm.


No aga ära vahuta, käi mingi enam-vähem usutav arvutuskäik välja, oled suuteline?
klemmikas
Liige
Postitusi: 386
Liitunud: 27 Jaan, 2017 20:12
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas klemmikas »

Sinuga diskuteerimine on mõttetu, sest sa ei mõtle, raiud ainult enda oma.


Fiat Abarth 750 Record Monza Zagato Coupe
43kW ja tippkiirus 180 km/h, kaal 540kg.
Seda aastal 1959 ja sa tuled rääkima, et tänapäeva tehnoloogiaga ei saa ehitada 50kW autot, mis sõidaks 250 km/h?
Suurim vahutaja oled siin sina.

https://www.ultimatecarpage.com/spec/39 ... Coupe.html

Alustame sellest, et ma ei väitnud kuskil, et selle saab kindlasti teha, aga olen üsna kindel, et saab ja pakkusin omapoolsed variandid välja, kuidas seda võiks saada.
Sina lihtsalt kukkusid raudkindlalt raiuma, et võimatu, ei saa, see näitab sinu puhul innovatsiooni puudumist, sinusugused inimesed, kes on oma arvamuses kinni ja ütlevad kõige muu kohta võimatu, takistavad arengut.
Õnneks on meil maailmas innovaatilisi inimesi, kes ei rahuldu väitega, et võimatu, vaid teevad asjad ära.

Power 57 bhp / 43 kW @ 6,200 rpm
Torque 68 Nm / 50 ft lbs @ 5,000 rpm

Seda kõigest selliste näitajatega.
Lisa sellele 7kW, ehk siis 50kW, ehita tänapäevane mootor, mis 20 000 rpm läheb kindlasti välja, ilmselt saaks teha ka 30 000 rpm mootori.
Selliste pööretega mootor annaks võimaluse kasutada kerget aeglast ülekannet, millega auto jõuaks minna suurema kiiruseni.
Ka kere kaalu saaks kindlasti viia alla 500kg.
Viimati muutis klemmikas, 21 Veebr, 2022 22:16, muudetud 1 kord kokku.
Riigi siseturvalisus on kõige alus, sealhulgas piisavalt kiired politseiautod.
frantzus
Liige
Postitusi: 810
Liitunud: 26 Jaan, 2015 21:42
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas frantzus »

klemmikas kirjutas:
slider kirjutas:Teoreetilise lõppkiiruse arvutamine https://www.youtube.com/watch?v=WDutg23z-bo&t=469s
:D ei andnud ka rahu kuna meenus igast võrrimootoritega imeloomi
Opel Calibra oma 0,26 takistuskoef. ja 2,21 m2 profiiliga lendab 50kw juures 188kmh. 250kmh jaoks tahab 120kw

nii... kust ma oma auto takistuskoefitsiendi leian :D


Nii, aga kui me muudame auto kere parameetreid, tunduvalt väiksemaks ja kergemaks, siis olukord ju kohe muutub.
Lisaks ei ole 50kW mootor mingi kindel suurus, selle võimsuse peale saab teha väga erineva pöördemomendi ja jõukõveraga mootoreid ja maksimumpööretega, nagu näiteks 30 000 rpm.


aga 50KW võimsusega mootori enda parameetrid ei mängi mingit rolli vä?
sa võid ju teoreetiliselt võimsustega mängida, aga valemist jäävad mõned parameetrid välja. võimsus tuleb ju kuidagi tekitada; nn energia jäävuse seadus. arvutisimulaatoris tekib jah energia klahvivajutusega, ja superkiirusega; aga see on virtuaalenergia mis kasutab ikkagi ka elektrit mitte ei teki iseenesest. materiaalses maailmas on energia muundamiseks pöördliikumiseks ikka muid asju vaja mis omavad ka massi; nii staatilist kui dünaamilist; kineetiline energia jne. aga noh-jah, mida mina sest tean, olen vanaks jäänud..
Welber
Liige
Postitusi: 522
Liitunud: 23 Okt, 2014 19:46
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Welber »

Madis Reivik kirjutas:
Welber kirjutas:Kas dünamomeetervõti mõõdab ka võimsust?


Momendivõti "mõõdab" varda läbipainet aga näitab Nm või N*cm.
Libe tee on see skolastika teemal "mida tegelikult mõõdetakse".

Ära nori :D . Momendivõti on mõõteseade, mis mõõdab momenti njuutonmeetrites, aga mitte võimsust.
Samamoodi mõõdab dynostend momenti, mis arvutatakse võimsuseks. Võimsust dyno ei mõõda.
http://www.tqhq.ee/dir.php?id=31
Bonis nocet, quisquis pepercerit malis.
klemmikas
Liige
Postitusi: 386
Liitunud: 27 Jaan, 2017 20:12
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas klemmikas »

frantzus kirjutas:
klemmikas kirjutas:
slider kirjutas:Teoreetilise lõppkiiruse arvutamine https://www.youtube.com/watch?v=WDutg23z-bo&t=469s
:D ei andnud ka rahu kuna meenus igast võrrimootoritega imeloomi
Opel Calibra oma 0,26 takistuskoef. ja 2,21 m2 profiiliga lendab 50kw juures 188kmh. 250kmh jaoks tahab 120kw

nii... kust ma oma auto takistuskoefitsiendi leian :D


Nii, aga kui me muudame auto kere parameetreid, tunduvalt väiksemaks ja kergemaks, siis olukord ju kohe muutub.
Lisaks ei ole 50kW mootor mingi kindel suurus, selle võimsuse peale saab teha väga erineva pöördemomendi ja jõukõveraga mootoreid ja maksimumpööretega, nagu näiteks 30 000 rpm.


aga 50KW võimsusega mootori enda parameetrid ei mängi mingit rolli vä?
sa võid ju teoreetiliselt võimsustega mängida, aga valemist jäävad mõned parameetrid välja. võimsus tuleb ju kuidagi tekitada; nn energia jäävuse seadus. arvutisimulaatoris tekib jah energia klahvivajutusega, ja superkiirusega; aga see on virtuaalenergia mis kasutab ikkagi ka elektrit mitte ei teki iseenesest. materiaalses maailmas on energia muundamiseks pöördliikumiseks ikka muid asju vaja mis omavad ka massi; nii staatilist kui dünaamilist; kineetiline energia jne. aga noh-jah, mida mina sest tean, olen vanaks jäänud..



Mida sa ajad?
ma seletasin mitu korda, et 50kW ei ole ju kindel mootor, selle peale annab ehitada väga erinevaid mootoreid.
Näiteks mootor, mis jookseb 30 000 rpm välja, mis võimaldaks kasutada kerget ülekannet, millega suudab mootor rohkem kiirust välja minna.
Samal ajal saame teha väikse kere, kuhu mahub vaid üks inimene istuma ja kere, mis kaalub alla 500kg, samal ajal ka väike veeretakistus.
Huvitav, et sa sellistest parameetritest aru ei saa, kuigi olen neid korduvalt maininud.

50kW on kõigest mootori maksimumvõimsus, see ei näita selle jõukõverat sealhulgas pööretevahemikku ega pöördemomenti.

Misiganes see ideaalne valem lõpuks on, olen üsna kindel, et seda saab teha.
Riigi siseturvalisus on kõige alus, sealhulgas piisavalt kiired politseiautod.
Welber
Liige
Postitusi: 522
Liitunud: 23 Okt, 2014 19:46
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Welber »

slider kirjutas:Teoreetilise lõppkiiruse arvutamine https://www.youtube.com/watch?v=WDutg23z-bo&t=469s
:D ei andnud ka rahu kuna meenus igast võrrimootoritega imeloomi
Opel Calibra oma 0,26 takistuskoef. ja 2,21 m2 profiiliga lendab 50kw juures 188kmh. 250kmh jaoks tahab 120kw

nii... kust ma oma auto takistuskoefitsiendi leian :D

Seal all päris paljud margid toodud:
https://en.wikipedia.org/wiki/Automobil ... oefficient
Bonis nocet, quisquis pepercerit malis.
frantzus
Liige
Postitusi: 810
Liitunud: 26 Jaan, 2015 21:42
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas frantzus »

mulle meeldib Eesti Vabariigi presidendi aastatetagune üleskutse "talendid koju"! teagi kus lamemaaserval AKF Klemmikas istub aga palun tule koju! Ja võta oma mõttekaaslased ka kaasa; et ehitaks eestis ikka päris oma 50kw superauto! poleks kahju sinna idufirmasse ka 10000 euri riskiinvesteerida; aga alles peale projektdokumentatsiooniga tutvumist!
loodan et mul pädevust piisab et riski hinnata ennem kui raha alla panen :dont_know:
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist