Autotehnikateema
Re: Autoteema
Selline on kiibipuuduse tulem.
Saabunud autol on kaasaegse multimeediakeskuse ja tagurduskaamera asemel selline kena must/valge raadio mis iseenesest toimib rahuldavalt.
Saabunud autol on kaasaegse multimeediakeskuse ja tagurduskaamera asemel selline kena must/valge raadio mis iseenesest toimib rahuldavalt.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Autoteema
Mis autoga tegu?
Re: Autoteema
OLAVI kirjutas:Selline on kiibipuuduse tulem.
Saabunud autol on kaasaegse multimeediakeskuse ja tagurduskaamera asemel selline kena must/valge raadio mis iseenesest toimib rahuldavalt.
Äkki peab tellima ka nimetatud lisad, niisama neid olegi küljes. Auto on tõenäoliselt Citroeni pirukas vms.
Re: Autoteema
Taolisi makke oli ka olenevalt lisavarustusest saada enne kiibipuudust.
Siinsel juhul jääb asjast rääkijast mulje, et tellis änksa ekraaniga asja, aga sai kiibipuudusel sellise lahenduse. Miskipärast kahtlen, sest nn multimeediakeskusega 2022 Peugeot Boxer on täitsa müügil meil. https://www.auto24.ee/soidukid/3658060 Või Citroen 2022 Berlingo. https://www.auto24.ee/soidukid/3662744
Siinsel juhul jääb asjast rääkijast mulje, et tellis änksa ekraaniga asja, aga sai kiibipuudusel sellise lahenduse. Miskipärast kahtlen, sest nn multimeediakeskusega 2022 Peugeot Boxer on täitsa müügil meil. https://www.auto24.ee/soidukid/3658060 Või Citroen 2022 Berlingo. https://www.auto24.ee/soidukid/3662744
Re: Autoteema
Võtaks nüüd natuke rahulikumalt. Praegu tundub, et see komponentide puudus just niimoodi hakkabki välja nägema. Sellised tarbesõidukid on tavaliselt "laokaup" ja ostetakse ärilisel otstarbel just ka just siis, kui on vaja. Tarbesõidukite soetamisel ei pruugi (eriti just suurematel ettevõtetel) käia mingeid erilisi suuri arutelusid teemadel, et mis värvi salong, või milline raadio, või muud taolist. Pakkumine peab juhtkonnale (nb! ei ole ise nende sõidukite kasutaja) sobima, nii hinnalt, tarnelt, kui tehniliselt töö ülesannete täitmiseks. Sellise brigadiri-töömehekaubiku ostmisel on hoopis teised kriteeriumid kui väikefirmas "kõigeks, ka teatrisse minekuks" sobiva auto valimisel. Olen ise niimoodi portsuga neli tarbesõidukit ostnud. Selgus, et ühe töö (leping) pärast on kohe autosid juurde vaja. Ja siis validki selle, mis igatpidi klapib ja kohe võtta on. Niimoodi sain millalgi tookord "valmistoodete-laost-kohe-kätte" valida üldse ilma raadiota, aga nn kapteniistmetega Mastereid. Öeldi, et tehasemakkidega (millel on reaalvälistemperatuuri näit) ei ole praegu võimalik ja lisaks on veel kahekohaline ja ainult valget saab. Kui midagi muud tahad, läheb tehasetellimuseks oi-ei-tea-kuna-tulemiseks. Paneme ise sulle maki kompiks peale? No ohkasime ja lõime käed, sest töö karjus. Pärast hakkas (st kohe kuu jooksul) müügimees mulle hullult peale käima, et "kuule äkki ikka annad kapteniistmed ära, et neil (vb kuskil Eestis, mitte ainult Tartus isegi) on keegi, kes valis sealt valmistoodangulehelt mingi teise taolise valmisbussi, aga tollel jälle oli kolmekohaline esiiste. Ja et too ei olevat muidu nõus, kui peab kahekohalise saama. Et nüüd otsitakse varianti kuidas kellegagi istmeid ringi lüüa. jne.
Olukord võibki selline olla, et kellel on "vana" kaup sees, siis on ise asi. Või ongi juba tellitud selline versioon. Aga uue tarnega tulev "valmis-lao-staff" on kõik juba lihtsustatud varustusega. Ja kui sellega ei lepi, siis võib juhtuda, et mingitele asjadele nt vingemat raadiot hetkel ei pakutagi. St valmis-laos ei ole, ei taheta pakkuda ja/või on tellides tarne ebareaalselt pikk, mis viib sellele, et ollakse sunnitud nõustuma lihtsama varustusega. Et valid küll pildigaleriide sisu järgi ja mõtled kui änksa (ja töömehedki vaatavad juba), aga viimasel hetkel öeldakse, et vat seda või seda ei saa, või saad lihtsama. Või kui endale kindlaks jääd, siis saad nt poole aasta pärast. Tarbesõidukite vaheladu lüüakse nagunii täis, sest pole võimalik, et mingi mark ei suuda neid (partiidena) pakkuda, kuna mingeid lisavarustuse komponente olevat ebapiisavalt. Läheb siis lihtsam versioon, aga ladu peab võtta olema. (NB! Jutt ei käi Eesti mahtudest).
P.S. siin linginagi pakutud Haapsalu kohta on varemgi kuulda olnud, et: kui mujalt läheb tehasetellimuseks, siis võta Haapsalu kaudu. Neil kohe anda ja hindki parem. (?) Tean ise vähemalt ühte juhtumit, kus tartlased said kodust pika nina, aga Haapsalust said kohe kaubiku kätte. Tea kas nad seal müüa ei suuda või?
Ja veel P.S. siin mõned mehed rääkisid ülbelt, et "kas ise paaki kusta ei oskagi või?" jne. Tänaseks on see Ad-Blue laine Soomest ka meieni ja meist üle käinud. Kes või mis põhjuseks, aga kui on teada, et sõidumeerik trükib selle kuse paagis puudumise eest trahvi välja, siis ega teele ei kipu. Eriti kui tee peaks veel 28 päeva jooksul tulevikus jne Lääne-Euroopasse või Skandinaaviasse viima. Nii, et tõmbame ehk oma irvitamistega natsa "koomamale".
Olukord võibki selline olla, et kellel on "vana" kaup sees, siis on ise asi. Või ongi juba tellitud selline versioon. Aga uue tarnega tulev "valmis-lao-staff" on kõik juba lihtsustatud varustusega. Ja kui sellega ei lepi, siis võib juhtuda, et mingitele asjadele nt vingemat raadiot hetkel ei pakutagi. St valmis-laos ei ole, ei taheta pakkuda ja/või on tellides tarne ebareaalselt pikk, mis viib sellele, et ollakse sunnitud nõustuma lihtsama varustusega. Et valid küll pildigaleriide sisu järgi ja mõtled kui änksa (ja töömehedki vaatavad juba), aga viimasel hetkel öeldakse, et vat seda või seda ei saa, või saad lihtsama. Või kui endale kindlaks jääd, siis saad nt poole aasta pärast. Tarbesõidukite vaheladu lüüakse nagunii täis, sest pole võimalik, et mingi mark ei suuda neid (partiidena) pakkuda, kuna mingeid lisavarustuse komponente olevat ebapiisavalt. Läheb siis lihtsam versioon, aga ladu peab võtta olema. (NB! Jutt ei käi Eesti mahtudest).
P.S. siin linginagi pakutud Haapsalu kohta on varemgi kuulda olnud, et: kui mujalt läheb tehasetellimuseks, siis võta Haapsalu kaudu. Neil kohe anda ja hindki parem. (?) Tean ise vähemalt ühte juhtumit, kus tartlased said kodust pika nina, aga Haapsalust said kohe kaubiku kätte. Tea kas nad seal müüa ei suuda või?
Ja veel P.S. siin mõned mehed rääkisid ülbelt, et "kas ise paaki kusta ei oskagi või?" jne. Tänaseks on see Ad-Blue laine Soomest ka meieni ja meist üle käinud. Kes või mis põhjuseks, aga kui on teada, et sõidumeerik trükib selle kuse paagis puudumise eest trahvi välja, siis ega teele ei kipu. Eriti kui tee peaks veel 28 päeva jooksul tulevikus jne Lääne-Euroopasse või Skandinaaviasse viima. Nii, et tõmbame ehk oma irvitamistega natsa "koomamale".
Re: Autoteema
Peeter kirjutas:Ja veel P.S. siin mõned mehed rääkisid ülbelt, et "kas ise paaki kusta ei oskagi või?" jne. Tänaseks on see Ad-Blue laine Soomest ka meieni ja meist üle käinud. Kes või mis põhjuseks, aga kui on teada, et sõidumeerik trükib selle kuse paagis puudumise eest trahvi välja, siis ega teele ei kipu. Eriti kui tee peaks veel 28 päeva jooksul tulevikus jne Lääne-Euroopasse või Skandinaaviasse viima. Nii, et tõmbame ehk oma irvitamistega natsa "koomamale".
Ära nüüd laienda enda empiirilisi kogemusi kogu maailmale - issanda päikese all on hulk karbamiidipresse liikvel millel ei trüki ükski meerik midagi välja kuna neil polegi meerikuid peal.
Selles julmas maailmas võiks naljast teinekord ikka aru saada - täiesti tõsiselt ja ilma mingi irvitamiseta..
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Re: Autoteema
No vajab märkimist ju, et need vennad, kes tõesti seda kusihapet (suuremas koguses) ostma peavad, nemad just selliste kuse-autodega sõidavadki. Ikka Lääne-Euroopa ja Skandinaavia vahet. Ja ka sisemaal. Peale nende on veel vanemad, mitte-kust-tarvitavad veokad. Ja veel: lisaks mitte-kust-tarvitatvatele autodele on ju meil ka neid masinaid, millel isegi kettaid ei kasutata. Aga kui suur on selle vana tehnika osakaal transpordisektoris? Palju on meil tegevuses (st aktiivsed kilomeetrid, aga mitte ajutine vahepealne kasutus) enne-kusihappe-aegseid veokaid? Nende osakaal ja suutlikkus (ka tehniline) tööd üle võtta, kui Ad-Bluega probleem tekkib (isegi ainult hinnaga, mitte kättesaadavusega) ja riiklik seisukoht mingeid kompromisse ei võimalda? Või näiteks on teada, et koht kuhu sõidetakse (Lääne-Euroopa, Skandinaavia) ei võimalda? Selline kuse puudumine võib transpordisektoris täiendavaid uperpalle tekitada. Lisamaks õli tulle inflatsioonile. Täna just kirjutatakse, et aegade suurim Eestis alates 96-ndast.
Sellepärast kirjutasingi, et juba ammu lugesin kuidas siin akf OLAVIT tümitati ja jama aeti, selle asemel, et tibagi kaasa mõelda olukorrale. Tänaseks on aega mööda läinud napp paar nädalakest ja ka meil siin kobisetakse juba transafirmade poolt Ad-Blue probleemidest. Nüüd pani OLAVI järgmise pildi ja juba kukkutakse kribama, et "ju ei mõistnud tellidagi!" jne. Sellepärast soovitangi rohkem kogemusi omada ja enne mõelda ja alles seejärel kirjutada.
Sellepärast kirjutasingi, et juba ammu lugesin kuidas siin akf OLAVIT tümitati ja jama aeti, selle asemel, et tibagi kaasa mõelda olukorrale. Tänaseks on aega mööda läinud napp paar nädalakest ja ka meil siin kobisetakse juba transafirmade poolt Ad-Blue probleemidest. Nüüd pani OLAVI järgmise pildi ja juba kukkutakse kribama, et "ju ei mõistnud tellidagi!" jne. Sellepärast soovitangi rohkem kogemusi omada ja enne mõelda ja alles seejärel kirjutada.
Re: Autoteema
Peeter kirjutas:Võtaks nüüd natuke rahulikumalt. Praegu tundub, et see komponentide puudus just niimoodi hakkabki välja nägema. Sellised tarbesõidukid on tavaliselt "laokaup" ja ostetakse ärilisel otstarbel just ka just siis, kui on vaja. Tarbesõidukite soetamisel ei pruugi (eriti just suurematel ettevõtetel) käia mingeid erilisi suuri arutelusid teemadel, et mis värvi salong, või milline raadio, või muud taolist. Pakkumine peab juhtkonnale (nb! ei ole ise nende sõidukite kasutaja) sobima, nii hinnalt, tarnelt, kui tehniliselt töö ülesannete täitmiseks. Sellise brigadiri-töömehekaubiku ostmisel on hoopis teised kriteeriumid kui väikefirmas "kõigeks, ka teatrisse minekuks" sobiva auto valimisel. Olen ise niimoodi portsuga neli tarbesõidukit ostnud. Selgus, et ühe töö (leping) pärast on kohe autosid juurde vaja. Ja siis validki selle, mis igatpidi klapib ja kohe võtta on. Niimoodi sain millalgi tookord "valmistoodete-laost-kohe-kätte" valida üldse ilma raadiota, aga nn kapteniistmetega Mastereid. Öeldi, et tehasemakkidega (millel on reaalvälistemperatuuri näit) ei ole praegu võimalik ja lisaks on veel kahekohaline ja ainult valget saab. Kui midagi muud tahad, läheb tehasetellimuseks oi-ei-tea-kuna-tulemiseks. Paneme ise sulle maki kompiks peale? No ohkasime ja lõime käed, sest töö karjus. Pärast hakkas (st kohe kuu jooksul) müügimees mulle hullult peale käima, et "kuule äkki ikka annad kapteniistmed ära, et neil (vb kuskil Eestis, mitte ainult Tartus isegi) on keegi, kes valis sealt valmistoodangulehelt mingi teise taolise valmisbussi, aga tollel jälle oli kolmekohaline esiiste. Ja et too ei olevat muidu nõus, kui peab kahekohalise saama. Et nüüd otsitakse varianti kuidas kellegagi istmeid ringi lüüa. jne.
Olukord võibki selline olla, et kellel on "vana" kaup sees, siis on ise asi. Või ongi juba tellitud selline versioon. Aga uue tarnega tulev "valmis-lao-staff" on kõik juba lihtsustatud varustusega. Ja kui sellega ei lepi, siis võib juhtuda, et mingitele asjadele nt vingemat raadiot hetkel ei pakutagi. St valmis-laos ei ole, ei taheta pakkuda ja/või on tellides tarne ebareaalselt pikk, mis viib sellele, et ollakse sunnitud nõustuma lihtsama varustusega. Et valid küll pildigaleriide sisu järgi ja mõtled kui änksa (ja töömehedki vaatavad juba), aga viimasel hetkel öeldakse, et vat seda või seda ei saa, või saad lihtsama. Või kui endale kindlaks jääd, siis saad nt poole aasta pärast. Tarbesõidukite vaheladu lüüakse nagunii täis, sest pole võimalik, et mingi mark ei suuda neid (partiidena) pakkuda, kuna mingeid lisavarustuse komponente olevat ebapiisavalt. Läheb siis lihtsam versioon, aga ladu peab võtta olema. (NB! Jutt ei käi Eesti mahtudest).
P.S. siin linginagi pakutud Haapsalu kohta on varemgi kuulda olnud, et: kui mujalt läheb tehasetellimuseks, siis võta Haapsalu kaudu. Neil kohe anda ja hindki parem. (?) Tean ise vähemalt ühte juhtumit, kus tartlased said kodust pika nina, aga Haapsalust said kohe kaubiku kätte. Tea kas nad seal müüa ei suuda või?
Ja veel P.S. siin mõned mehed rääkisid ülbelt, et "kas ise paaki kusta ei oskagi või?" jne. Tänaseks on see Ad-Blue laine Soomest ka meieni ja meist üle käinud. Kes või mis põhjuseks, aga kui on teada, et sõidumeerik trükib selle kuse paagis puudumise eest trahvi välja, siis ega teele ei kipu. Eriti kui tee peaks veel 28 päeva jooksul tulevikus jne Lääne-Euroopasse või Skandinaaviasse viima. Nii, et tõmbame ehk oma irvitamistega natsa "koomamale".
Ise ka said aru, mida öelda tahtsid?
Mis puudutab seda multimeediakeskust, siis sellega on selline lugu, et kui sa selle tellinud oled, siis sa selle ka saad. Kui tarnetähtaeg läheb liiga pikaks saad autosalongi müügimehelt viisaka kõne, et kas sa oleks äkki rahul odavama lahendusega, mille saaksid kiiremini kätte. Loomulikult pakutaks sulle ka valurahaks igasugust muud nänni kauba peale.
Antud OLAVI post on temale väga tüüpiline, mingi asi suure aplombiga siia postitatud, aga loomulikult ilma põhjalikumalt asja tausta valgustamata.
Re: Autoteema
Paistab, et sul on kirjutise mõistmisega probleeme. Tarbeautosid väga tihti ei "tellita", vaid ostetakse. On vaja ja kõik. Jääb ära igasugune "ülikonnaproovilaadne" istmekatete ja velgede jmt valimine koos displeide ja muuga. Räägid, et on vaja, ja siis kas saad valida "valmisisendite laost", või üritad hakata tellima kui soovid nii erilised on. Vahid netist ja kataloogist oma ilupilte küll, aga siis kui tahad nüüd soovi fikseerima hakata, siis selgub, et valmislaos selliseid ei ole ja punkt. Saad lihtsama versiooni. Mis sest, et netis on kenad pildid. Ja kui nüüd tellima tahad hakata, siis selgitatakse viisakalt, et selle komplektsuse tarne võib väga pikaks osutuda. Ja siis tehaksegi kompromiss ja ollakse sunnitud rahulduma vähesema varustusega. Saa aru, kuigi siin üritatakse meid veenda, et auto tehakse ekstra sinu jaoks", siis tegelikkuses toimub tootmine omades plaanides. Seda on juba varemgi ju olnud, et mingite komponentide puudumise tõttu on tehaseplats mittekomplektseid sõidukeid täis. Millalgi 2000 alguses oli näiteks Beneluxis terve plats täis Volvosid, milledel polnud istmeid- no oli mingi jama. Ja siis asendati ja mängiti ringi neid. Laev ootas, ja ookeani taga kunded ootasid. See ilge platsitäis tuli ju ära realiseerida, mitte ära mädaneda lasta. Täna on küllalt juba räägitud mitmest tootjast, kellel plats mittekomplektseid autosid täis- komponendid (elektroonikamoodulid) puudu... Pilt oli vist jutu kõrvale Škoda tehasestki. Kui sellises olukorras ladu lõhki on, siis platsi tühjendamiseks mingite raadiomudelite vahetamine on küll väike töö. Lihtsalt siis müügimehed peavad rohkem vaeva nägema, et selliseid asju ostjatele põhjendada.
Sul amva on komme alati iga asja peale vaidlema hakata. Kui sa veel ei tea, siis saa aru, et kui sinu jaoks on auto ostmine suur ja püha toiming, kus toimuvad perekonnanõukogu arutelud autosalongides ja valitakse istmevärvi soengutega ja kas ikka velg või tagatulekuju meeldib ka ikka kõigile jne, siis küllalt on ka selliseid juhuseid, kus minnakse konkreetselt ostma, mitte mokalaata pidama ja tellimusi vormistama. Lihtsalt on vaja töömehele kaubikut KOHE maks nädala jooksul ja võetakse sellelt, kes pakkuda suudab. (Nt mootor lendas, pandi mats, kindlustuselaks vmt. aga tööd peab kohe edasi tegema). Ma selgitasin kuidas minul olukord oli: valikuks oli kas hakkame pikalt tellima ja seniks leia/rendi omale asenduskaubik või lepid valmisplatsi masinaga. Töö tahtis tegemist, rendipakkumist normaalset polnud ja müüja väitis üle mõistuse pikka tarnet, siis saigi valmis masin valitud. Toodi Poolast laost ära ja anti üle nädala jooksul. See on ilus legend, et teeme autod kõik tellimuse alusel ekstra kliendi soovide kohaselt. Tegelikult on tehasel omad tootmisplaanid ja konkreetseid versioone plats täis, teist versiooni samuti plats täis. Ja lisaks tehakse tellimuse järgi. Mina aga olin selle valikuga sunnitud oma soovidest loobuma. Ja töömees, kes teadis, et tuleb kondiga masin ohkas- ülelend. Paralleel praegusega: lihtsalt selles varustuspaketis uues tarnes praegu sellist raadiot ei pakuta, sest neid näiteks pole, saad lihtsama. Jah, eelmises tarnes oli. Jah, tulevikus võib uuesti olla. Aga praegu on tarnes platsitäis nende raadiotega- sorry Lemps, sul ei vedanud.
Soovitasin ju just: enne mõtle, siis vaidle.
Sul amva on komme alati iga asja peale vaidlema hakata. Kui sa veel ei tea, siis saa aru, et kui sinu jaoks on auto ostmine suur ja püha toiming, kus toimuvad perekonnanõukogu arutelud autosalongides ja valitakse istmevärvi soengutega ja kas ikka velg või tagatulekuju meeldib ka ikka kõigile jne, siis küllalt on ka selliseid juhuseid, kus minnakse konkreetselt ostma, mitte mokalaata pidama ja tellimusi vormistama. Lihtsalt on vaja töömehele kaubikut KOHE maks nädala jooksul ja võetakse sellelt, kes pakkuda suudab. (Nt mootor lendas, pandi mats, kindlustuselaks vmt. aga tööd peab kohe edasi tegema). Ma selgitasin kuidas minul olukord oli: valikuks oli kas hakkame pikalt tellima ja seniks leia/rendi omale asenduskaubik või lepid valmisplatsi masinaga. Töö tahtis tegemist, rendipakkumist normaalset polnud ja müüja väitis üle mõistuse pikka tarnet, siis saigi valmis masin valitud. Toodi Poolast laost ära ja anti üle nädala jooksul. See on ilus legend, et teeme autod kõik tellimuse alusel ekstra kliendi soovide kohaselt. Tegelikult on tehasel omad tootmisplaanid ja konkreetseid versioone plats täis, teist versiooni samuti plats täis. Ja lisaks tehakse tellimuse järgi. Mina aga olin selle valikuga sunnitud oma soovidest loobuma. Ja töömees, kes teadis, et tuleb kondiga masin ohkas- ülelend. Paralleel praegusega: lihtsalt selles varustuspaketis uues tarnes praegu sellist raadiot ei pakuta, sest neid näiteks pole, saad lihtsama. Jah, eelmises tarnes oli. Jah, tulevikus võib uuesti olla. Aga praegu on tarnes platsitäis nende raadiotega- sorry Lemps, sul ei vedanud.
Soovitasin ju just: enne mõtle, siis vaidle.
Re: Autoteema
Tarbeautosid väga tihti ei tellita vaid ostetakse. Okei. Mida tegi kasutaja Olavi? On ju ilmselge, et tellis. Tellis mingite ekstra lisadega, aga väidetavalt enam ei saa soovitut kiibipuudusel. Aga miks siis ei valinud Eestis müüdavatest kihvti multimeediakeskusega? Okei, värv ei sobinud 
Min saan Olavi postist nii aru, et kiibipuudusel selle laheda multimeediakeskusega ei saagi. Ehk ta ise valgustab.

Min saan Olavi postist nii aru, et kiibipuudusel selle laheda multimeediakeskusega ei saagi. Ehk ta ise valgustab.
Re: Autoteema
Peeter kirjutas:Paistab, et sul on kirjutise mõistmisega probleeme. Tarbeautosid väga tihti ei "tellita", vaid ostetakse. On vaja ja kõik. Jääb ära igasugune "ülikonnaproovilaadne" istmekatete ja velgede jmt valimine koos displeide ja muuga. Räägid, et on vaja, ja siis kas saad valida "valmisisendite laost", või üritad hakata tellima kui soovid nii erilised on. Vahid netist ja kataloogist oma ilupilte küll, aga siis kui tahad nüüd soovi fikseerima hakata, siis selgub, et valmislaos selliseid ei ole ja punkt. Saad lihtsama versiooni. Mis sest, et netis on kenad pildid. Ja kui nüüd tellima tahad hakata, siis selgitatakse viisakalt, et selle komplektsuse tarne võib väga pikaks osutuda. Ja siis tehaksegi kompromiss ja ollakse sunnitud rahulduma vähesema varustusega. Saa aru, kuigi siin üritatakse meid veenda, et auto tehakse ekstra sinu jaoks", siis tegelikkuses toimub tootmine omades plaanides. Seda on juba varemgi ju olnud, et mingite komponentide puudumise tõttu on tehaseplats mittekomplektseid sõidukeid täis. Millalgi 2000 alguses oli näiteks Beneluxis terve plats täis Volvosid, milledel polnud istmeid- no oli mingi jama. Ja siis asendati ja mängiti ringi neid. Laev ootas, ja ookeani taga kunded ootasid. See ilge platsitäis tuli ju ära realiseerida, mitte ära mädaneda lasta. Täna on küllalt juba räägitud mitmest tootjast, kellel plats mittekomplektseid autosid täis- komponendid (elektroonikamoodulid) puudu... Pilt oli vist jutu kõrvale Škoda tehasestki. Kui sellises olukorras ladu lõhki on, siis platsi tühjendamiseks mingite raadiomudelite vahetamine on küll väike töö. Lihtsalt siis müügimehed peavad rohkem vaeva nägema, et selliseid asju ostjatele põhjendada.
Sul amva on komme alati iga asja peale vaidlema hakata. Kui sa veel ei tea, siis saa aru, et kui sinu jaoks on auto ostmine suur ja püha toiming, kus toimuvad perekonnanõukogu arutelud autosalongides ja valitakse istmevärvi soengutega ja kas ikka velg või tagatulekuju meeldib ka ikka kõigile jne, siis küllalt on ka selliseid juhuseid, kus minnakse konkreetselt ostma, mitte mokalaata pidama ja tellimusi vormistama. Lihtsalt on vaja töömehele kaubikut KOHE maks nädala jooksul ja võetakse sellelt, kes pakkuda suudab. (Nt mootor lendas, pandi mats, kindlustuselaks vmt. aga tööd peab kohe edasi tegema). Ma selgitasin kuidas minul olukord oli: valikuks oli kas hakkame pikalt tellima ja seniks leia/rendi omale asenduskaubik või lepid valmisplatsi masinaga. Töö tahtis tegemist, rendipakkumist normaalset polnud ja müüja väitis üle mõistuse pikka tarnet, siis saigi valmis masin valitud. Toodi Poolast laost ära ja anti üle nädala jooksul. See on ilus legend, et teeme autod kõik tellimuse alusel ekstra kliendi soovide kohaselt. Tegelikult on tehasel omad tootmisplaanid ja konkreetseid versioone plats täis, teist versiooni samuti plats täis. Ja lisaks tehakse tellimuse järgi. Mina aga olin selle valikuga sunnitud oma soovidest loobuma. Ja töömees, kes teadis, et tuleb kondiga masin ohkas- ülelend. Paralleel praegusega: lihtsalt selles varustuspaketis uues tarnes praegu sellist raadiot ei pakuta, sest neid näiteks pole, saad lihtsama. Jah, eelmises tarnes oli. Jah, tulevikus võib uuesti olla. Aga praegu on tarnes platsitäis nende raadiotega- sorry Lemps, sul ei vedanud.
Soovitasin ju just: enne mõtle, siis vaidle.
Jälle tohutult tähemärke aga infot null. Sa ikka OLAVI posti lugesid?
Aga mis puudutab autode tellimist ja tootmist, siis nii palju sulle teadmiseks, et kõik Euroopa autotootjad toodavad autosid vaid tellimuse peale, on see siis kas lõppkliendi tellimus või vastava diileri/maaletooja tellimus. Jaapanlased tulenevalt logistilistest eripäradest toodavad lattu/platsile, sellepärast Jaapani autot ei saa tellitava lisavarustusega täiendada. Ameerika autonduse eripäradest ma ei tea, aga ilmselt on ka neil Jaapani mudel kasutuses.
Re: Autoteema
AMvA ajab jälle lihtsalt oma jonni. Tehase tootmisplaanid, suurdiilerite tellimused, isegi väikediileri tellimus on hoopis midagi muud kui eraisiku tellimus autosalongi leti ääres millest üritas siin seletada amva omas postituses. Need on prognooskokkulepped tootmise planeerimiseks. Kirjutan veelkord, et kui üks eestlane läheb autoesinduses leti äärde "tellima", siis ei tähenda see veel ammugi mitte seda, et just tema jaoks asub suur-suur masinavärk tööle ühele AMvA-le autot ehitama. Kõigepealt maandutakse ikka juba toodetud autode loetellu, loomulikult võivad need olla eraldi suurdiilerite-väikediilerite broneeringute-allbroneeringute fondides. Ja kui sealt ei sobi, siis alles hakatakse vaatama ja jõudma ekstratellimusteni. Ja siin ei käi enam jutt mingitest kurgikärudest, vaid isegi S-Mersu limiit ja varustus broneeritakse suurdiilerite poolt mingis osas ette ja valmis. Olen ise belglasega suhelnud näiteks uue 7-se BMW asjus ühe ostusoovi pärast. Kui meil ütles tookord diiler, et Eesti saab uut versiooni alles poole aasta pärast 12 tükki (kerenumbrit) ja et need on juba broneeritud (isakesed on kõik juba reas ja hetkel fikseeritakse komplektsusi), siis belglane ütles lihtsalt: "Ma võin sulle ÜHELT meie Belgia diilerilt kasvõi 50 tükki KOHE MÜÜA. Loetelu vin-idega on siin, diileri poolt eeldades valmiskomplektsuses kõik ette tellitud. Loe ja vali. Ootavad ostjat. Palun." Selle kõige juures olid loomulikult ka konkreetsed hinnad. Ja need olid märkimisväärselt odavamad. Eesti kaudu pakuti võimalust uut mudelit ehk poole aasta pärast saada võibolla ehk kui 12-st mõni vabaneks, või siis võimalust järgmisesse partiisse jõuda tellitud saada, aga belglane pakkus võimalust koheselt osta loetelust just ettevalmistellitud platsilaost. Ja siis tuleb siin mingine akf ja hakkab kultiveerima mõttemaailma kuidas kogu maailm hakkab pöörlema ühe eestlasest autot-võib-olla-tellida-sooviva-isiku ümber ja kuidas tema siis valib ja otsustab. Kuidas müügimees muutub justkui pereliikmeks kes lipitsevalt helistab ja saiakesi ja kompusid pakub jne.
Meilgi siin pidevalt jookseb ju diilerite igatsugu "kevadisi" vmt eripakkumisi, kus on terved loetelud kodulehel valmistellitud autodest, võta ja vali, need on juba valmis toodetud ja kuskil seisvad müümata autod, mitte tellimiseks.
Aga jah, me jõudsime tööstuse planeerimiseni juba selle pildi arutluste käigus.
Meilgi siin pidevalt jookseb ju diilerite igatsugu "kevadisi" vmt eripakkumisi, kus on terved loetelud kodulehel valmistellitud autodest, võta ja vali, need on juba valmis toodetud ja kuskil seisvad müümata autod, mitte tellimiseks.
Aga jah, me jõudsime tööstuse planeerimiseni juba selle pildi arutluste käigus.
Re: Autoteema
Peeter kirjutas:AMvA ajab jälle lihtsalt oma jonni. Tehase tootmisplaanid, suurdiilerite tellimused, isegi väikediileri tellimus on hoopis midagi muud kui eraisiku tellimus autosalongi leti ääres millest üritas siin seletada amva omas postituses. Need on prognooskokkulepped tootmise planeerimiseks. Kirjutan veelkord, et kui üks eestlane läheb autoesinduses leti äärde "tellima", siis ei tähenda see veel ammugi mitte seda, et just tema jaoks asub suur-suur masinavärk tööle ühele AMvA-le autot ehitama.
Tead, ma saan aru küll et sa tahad jube tark välja paista ja omad kergelt grafomaani kalduvusi, aga ma olen töötanud automargi maaletooja esinduses 5 aastat ja tean väga hästi kuidas seda vorsti tehakse. Seega palun lõpeta oma umbluu palun ära, eks.
Re: Autoteema
Oot-oot: kas tahad endiselt väita, et vähemalt Eestiski autoesinduste poolt üle antavatest uutest sõidukitest kõik on ostja soovide fikseerimise järel komplekteeritud tellimuste täitmine? Või väidad, et koguni kogu maailmas? Et kõigepealt fikseeritakse tellimus, ja siis alles pannakse tootmisplaanidesse ja peale tootmist lähetatakse tehasest lõpptarbijale? Kindel? Või ikka on tootjatel /suurdiileritel ja ka väikediileritel omad valmistoodangu laod ja müüakse nii eelkomplekteeritud ladusid kui ka müüakse-vahendatakse ka tehasetellimusi?
Re: Autoteema
Peeter kirjutas:Oot-oot: kas tahad endiselt väita, et vähemalt Eestiski autoesinduste poolt üle antavatest uutest sõidukitest kõik on ostja soovide fikseerimise järel komplekteeritud tellimuste täitmine? Või väidad, et koguni kogu maailmas? Et kõigepealt fikseeritakse tellimus, ja siis alles pannakse tootmisplaanidesse ja peale tootmist lähetatakse tehasest lõpptarbijale? Kindel? Või ikka on tootjatel /suurdiileritel ja ka väikediileritel omad valmistoodangu laod ja müüakse nii eelkomplekteeritud ladusid kui ka müüakse-vahendatakse ka tehasetellimusi?
Täpselt nii nagu ma kirjutasin. Euroopa autotootjad toodavad autosid ainult tellimuse alusel (va. kui tegemist on mudeliga, mida toodab Jaapani koostööpartner, näiteks Citroen Aircross, mis on tegelikult Mitsubishi). Tellijaks on siis kas lõpptarbija, diiler, kes soovib hoida mingit kogust autosid platsil või maaletooja. Kuid iga auto taga on konkreetne tellimus. Tehas toodab oma äranägemisel platsile autosid vaid siis, kui tellimusi on vähem, kui tootmisvõimsus, aga seda juhtub väga harva, kuna autode tellimisaeg on niikuinii keskmiselt 3-6 kuud (seda siis normaalsete tingimuste korral, mitte näiteks pandeemiast tingitud komponentide tarneraskuste puhul.).
Kuidas sa muidu kujutad ette, et näiteks kasvõi sellise lihtsa auto nagu Golf lisavarustuse loetelu on mõned leheküljed pikk. Kui sa arvad, et need asjad keeratakse kuskil valmisautole hiljem külge, siis eksid rängalt.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Majestic-12 [Bot] ja 1 külaline