Militaartehnilised kurioosumid...

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
Karuke
Liige
Postitusi: 1445
Liitunud: 12 Veebr, 2006 19:49
Asukoht: Stockholm
Kontakt:

Postitus Postitas Karuke »

Ja veel üks suht vähetuntud riistapuu...
http://www.answers.com/topic/little-david

Nimeks "Little David" - 914 mm kaliibriga mortiir - katseeksemplar mis ehitati USA-s spetsiaalselt Jaapanisse invasiooni tarvis.
Otstarve - jaapanlaste tugevalt kindlustatud tugipunktide hävitamine.
Võrreldes sakslaste DORA või THOR-iga paistavad silma selged eelised - ameerikalikult lihtne ja robustne konstruktsioon, ei migit keerukat positsiooni ega trantsporti - mortiiri oli plaanis lihtsalt vedada paari võimsa treileri abil.
Mortiiri laskevalmis seadmiseks oli tarvis 12 tundi.
(sakslaste DORA-l mäletatavasti kolm nädalat)
Kuna Jaapani Keisririik 1945.a alistus ei olnud "Little David" siiski kunagi reaalses kasutuses.
Pealegi kaheldi väga mortiiri kasutuskõlblikkuses - nagu DORA-lgi oli "Little Davidil" tõsiseid probleeme tabamistäpsusega.
Kuid kalli "punkripurustamismürsu" effektiivseks toimeks oli vaja ainult otsetabamust... :D
Pilt

veel pilte:
http://www.globalsecurity.org/military/ ... -david.htm
Mitte millal vaid miks?
KÕIK KARUKESTEST
Kasutaja avatar
Soobel
Liige
Postitusi: 2292
Liitunud: 30 Dets, 2004 12:19
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Soobel »

See Me262U oli siiski ette nähtud raskepommitajate (ilmselt B29, mis lendas kõrgel ja kiiresti) küttimiseks. Maapealsete objektide tarvis oli sakslastel samasuguse konega pikeeriv pommitaja Ju88.
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
Kasutaja avatar
Würger 190G
Liige
Postitusi: 2063
Liitunud: 27 Sept, 2005 12:57
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas Würger 190G »

Kui kiire oleks Me-262 50 mm kahuriga olnud? Ja tagasilöök? Suht suur kahur ja sellega täpselt tulistada tanke? Mis kiirusega peaks siis 262 oma 50mm kahuriga lendama , et pihta saada liikuvale tankile? Võitlus pommitajatega see juba midagi muud.
A4
Liige
Postitusi: 1887
Liitunud: 13 Juun, 2005 23:55
Kontakt:

Postitus Postitas A4 »

EOD kirjutas:Selle teema alguses Karuke juba riputas lendava tanki pildi. Pikemalt:
http://www.explosive.ru/12/3/385.html
Lendavad tankid praegugi teema:
http://rnd.cnews.ru/reviews/index.shtml ... /16/214090
Me 262 Sturmvogel ja 5 cm kahuriga variant lasti tootmisse Hitleri nõudmisel. Göring oli vastu. Tegelikult idee vast väga hull polnudki. Just Normandia invasiooni tõrjumisel oleks piisaval hulgal Sturmvogeleid osutunud vägagi efektiivseks. Õhutõrjel oleks kiireid masinaid olnud raske tabada, samas suurel kiirusel ründamise puhul paratamatu ebatäpsus poleks nii suure hulga tihedalt paiknevate sihtmärkide puhul olulist rolli mänginud.
Lääneliitlaste dessandi tõrjumiseks soovis Hitler kasutada siiski Me 262 lennukeid, mis oleksid kandnud mitte 50mm kahurit, vaid 1000 kilogrammist pommilaadungit. Liiva sees sibavaid jalaväelasi oleks 50mm tankitõrjesuurtükiga õhust tümitada üsnagi asjatu, maandumisalustele, tankidele jms poleks selliselt kiiruselt ilmselt niikuinii pihta saadud.
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas EOD »

Kõik õige. Me 262 Sturmvogel ja 5 cm kahuriga variant.
Sturmvogel oli JaBo ehk hävituspommitaja variant. Mõeldud maapealsete objektide ründamiseks.
5 cm PaK- iga relvastatud variant oli raskepommitajatega võitlemiseks.
Tankide jahtimiseks oli aeglasem Ju-87 Kanonenvogel, millel 3,7 cm PaK kahurid tiivaalustes konteinerites. Sellegi lennukiga said vaid parimad lendurid, nagu Rudel, häid tulemusi. Raskelt juhitav masin oli.
plekkpea
Liige
Postitusi: 1775
Liitunud: 03 Nov, 2005 21:30
Asukoht: Harju
Kontakt:

Postitus Postitas plekkpea »

http://www.detektorweb.cz/index.4me?s=s ... &xb=2&vd=1
Panin terve lingi, mis sisaldab ka paar kurioosset pilti. Tank lumes või lumest tank- mine võta kinni. Hea ka see soomustega ja silmaklappidega pilt, ehk oskab keegi rohkem pajatada nende totrate prillide klappide kohta?
Huvitun maisest rasketehnikast.
Kasutaja avatar
Soobel
Liige
Postitusi: 2292
Liitunud: 30 Dets, 2004 12:19
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Soobel »

Natterist on siin juttu olnud ka, kui kurioosne relv see oli, see jäi järgi proovimata. Põhimõtteliselt oli ta ju mehitatud õhutõrjerakett ja ilmselt oleks ta enamasti lennuki alla ikka toonud ka. Suht odav junn oli minu teada.
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
Karuke
Liige
Postitusi: 1445
Liitunud: 12 Veebr, 2006 19:49
Asukoht: Stockholm
Kontakt:

Postitus Postitas Karuke »

Ka aerosaani on tahetud militaarotstarbel kasutada...
Kuuldavasti sõditi sellistega talvesõjas Soome vastu.
Pilt
http://www.dself.dsl.pipex.com/MUSEUM/T ... sleigh.htm
Mitte millal vaid miks?
KÕIK KARUKESTEST
Karuke
Liige
Postitusi: 1445
Liitunud: 12 Veebr, 2006 19:49
Asukoht: Stockholm
Kontakt:

Postitus Postitas Karuke »

Ja veel midagi muljetavaldavat... :D
Maailma suurim helikopter MI 12
Tööd üliraske trantspordihelikopteri loomisel algasid 20. sajandi kuuekümmnendate aastate alguses.
Tulevasest hiigelkopterist pidi saama vääriline paariline AN 22 "Antaiosele" - maailma suurimale trantspordilennukile (tol ajal).
Mõte oli toimetada raske last selle lennukiga lennuväljale ja lennuväljalt edasi lahingupositsioonile hiigelkopteriga MI 12.
Seetõttu kavandati uue kopteri lastiruum samades mõõtudes kui AN 22-l.
Täiesti tõsiselt arutati ka võimalust kasutada helikopterit ballistiliste rakettide stardipositsioonina.
Kuid töö eksperimentaalkopteri kallal edenes visalt, pärast lugematuid tagasilööke ja ebaõnnestumisi tõusis esimene prototüüp lennuväljalt õhku 1968. a - alles seitse aastat pärast tellimuse esitamist.
Kuna aga aeg oli vahepeal edasi läinud, tuli ka kohe alustada moraalselt vananenud süsteemide asendamisega ja täiustamisega.
Selle töö tulemusena valmis veel nelja aasta pärast hiigelkopteri teine ja viimane eksemplar.
Nähtavasti katkes tellija - siis NSVL kaitseministeeriumi kannatus pärast 13 aastat kestnud sebimist ja kogu projekt suleti 1974.a
Kurioossetel hiigelkopteritel vedas rohkem kui mõnel teisel veidrusel - nad mõlemad on alles ja huvilisele kättesaadaval - üks nendest Moninski õhuväe muuseumi ekspositsioonis. :D
Refereeritud:

http://www.airwar.ru/enc/ch/mi12.html
http://www.youtube.com/watch?v=Maqy-I9zceM
Pilt
General characteristics
Crew: Six
Capacity: Up to 40,000 kg of cargo
Length: 37.00 m (121 ft 4 in)
Rotor diameter: 2x 35.00 m (114 ft 10 in)
Height: 12.50 m (41 ft 0 in)
Disc area: 1,924 m² (20,700 ft²)
Empty weight: 69,100 kg (152,020 lb)
Loaded weight: 97,000 kg (213,400 lb)
Max takeoff weight: 105,000 kg (231,000 lb)
Powerplant: 4× Soloviev D-25VF turboshafts, 4,048 kW (6,497 shp) each
Performance
Maximum speed: 260 km/h (163 mph)
Range: 1,000 km (625 miles)
Service ceiling: 3,500 m (11,480 ft)
Rate of climb: m/s (ft/min)
Disc loading: 50 kg/m² (10 lb/ft²)
Power/mass: 0.20 kW/kg (0.12 hp/lb

http://en.wikipedia.org/wiki/Mil_Mi-12
Mitte millal vaid miks?
KÕIK KARUKESTEST
plekkpea
Liige
Postitusi: 1775
Liitunud: 03 Nov, 2005 21:30
Asukoht: Harju
Kontakt:

Postitus Postitas plekkpea »

Huvitun maisest rasketehnikast.
Kasutaja avatar
Soobel
Liige
Postitusi: 2292
Liitunud: 30 Dets, 2004 12:19
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Soobel »

Teagi, kui kurioosne see riistapuu oligi. Vähemalt sakslastel oli taganedes viimse kui viimase rongi sabas selline jurakas, mis kõik liiprid pooleks tegi. Teist tüüpi selline asjandus sikutas rööpad liiprite küljest lahti ja kaarutas metsa.
Igatahes peale sellise asja ülekäimist ei tulnud rongisõidust raudteel enam midagi välja.

Meil olla kitsarööpmelist veel omakorda omamoodi lammutatud: seoti rööpa otsa jossi taha, tiriti esimene rööbas välja, kruviti lahti, joss seoti järgmise rööpa külge, tiriti see välja jne. Mind vaid huvitab, mitusada meetrit või mitu kilomeetrit rööbast joss niimoodi tirida suudab. Kitsarööpmelise juures on see nipp usutav, aga laiaga ilmselt mitte.
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
Karuke
Liige
Postitusi: 1445
Liitunud: 12 Veebr, 2006 19:49
Asukoht: Stockholm
Kontakt:

Postitus Postitas Karuke »

Veel üks suht ebatavaline riistapuu.
Motorolleri ja "jämeda" toru ristsugutis.
Tea, egas see riistapuu võis päris effektiivne olla :D :?:
http://www.neatorama.com/category/weapons-war/page/2/

Pilt
Deployed with their airborne forces, this was essentially a militarized Vespa scooter outfitted with a 75mm recoilless rifle. Five parachutes would carry the two-man gun crew, weapon, ammunition, and two scooters safely to earth, and the men would load the weapon on one scooter and the ammo on the other, then ride away. More impressively, the recoilless rifle could be fired effectively on the move by the best of the gun crews. Total cost? About $500 for the scooter and the recoilless rifle was war surplus.
Mitte millal vaid miks?
KÕIK KARUKESTEST
meesmetsast
Liige
Postitusi: 341
Liitunud: 18 Veebr, 2006 14:48
Kontakt:

Postitus Postitas meesmetsast »

Karukese antud asjale. Ju see roller tagurpidi sõitis. Keegi laadis ja pauhti siis jälle hoog sees ja nii kuni sihtkohta jõuti.
Kasutaja avatar
Soobel
Liige
Postitusi: 2292
Liitunud: 30 Dets, 2004 12:19
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Soobel »

Sellisega on võimalik kuskil linnas kiirelt tulla, põrakas ära panna ja kiirelt kaduda. Mõnes kohas võib olla efektiivsem, kui niisama jalaväelane, kes jookseb bazooka õlal.

Ütlemata jabur riistapuu küll.
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Google [Bot] ja 2 külalist