Et saada aimu, mida toob kaasa elektriautode osa suurenemine liikluses ja ettenäha, et mis ka meie autoomanikke tulevikus ees ootab, tasub vaadata muuhulgas ka Norra NAF pressiteateid.
(Sellistest teadmisest võib olla kasu ka oma isiklikke edaspidised transpordivalikud planeerides.)
https://kommunikasjon.ntb.no/presserom/ ... Id=2126680 Iga kümnes norralane ja 25 protsenti kõigist autoomanikest on NAF-i liige. See teeb meist ligi 500 000 liikmega Põhjamaade suurima huvi- ja tarbijaorganisatsiooni.
Keelatakse kodustest majapidamispistikupesadest elektriautode laadimine ja kodudesse tuleb paigaldada nõuetekohased laadimisjaamad.
https://kommunikasjon.ntb.no/pressemeld ... 27&lang=noNüüdsest peab kodus autot laadides olema laadimisjaam. - See muudab elektriautode laadimise ohutumaks ning see on oluline ja hea, ütleb NAF-i laadimise ekspert Jan Tore Gjøby.
Just paigaldustööstuse piibli uus versioon NEK 400 karmistab kodus laadimise nõudeid. Suureks muutuseks on nüüd see, et auto kodus laadimise alternatiivina on eemaldatud nii tavalised pistikupesad kui ka tööstuslikud pistikupesad. Nüüd peate paigaldama laadimisjaama, et saaksite oma autot kodus seaduslikult laadida.
- See puudutab ohutust, ütleb Gjøby, kes on osalenud uue paigaldusstandardi ettevalmistamisel. - Õigesti paigaldatud laadimisjaam on palju turvalisem laadimislahendus kui pistikupesa. See talub rohkem võimsust ja laadimisjaamadel on palju lisaturvafunktsioone, mis muudavad laadimise ohutumaks. Kõik vajalikud turvafunktsioonid on süsteemi sisse ehitatud, jätkab ta.
Õnneks pole ükski suurem süütaja elektriautot pistikupesast laadinud, kuid nii majade kui ka hoonete pistikupesades ja ülejäänud elektrisüsteemis on olnud palju kuumtöötlemise juhtumeid.
- Nõue laadimisjaamale välistab ülekuumenemise ja tulekahju ohu. Ohutusmarginaalid on olulised, et vältida ohtlikku elektriautode laadimist, selgitab Gjøby. - On palju neid, kes laadivad autot öösel, kui kogu pere magab. Seetõttu peame vähendama vigade ja võimalike tulekahjude tõenäosust miinimumini. Laadimisjaamades laadimine suurendab oluliselt ohutust võrreldes traditsioonilise pistikupesaga, ütleb NAF-i laadimisekspert.
Lisage oma auto eelarvesse laadimisjaam
Kui kaalute elektriauto ostmist ja teil pole kodus laadimisseadet, peate auto eelarvesse arvestama laadimisjaama paigaldamise.
- See on alati olnud hea mõte, kuid nüüd on teil tegelikult vaja seda ka kodus seaduslikuks laadimiseks, ütleb Gjøby.
Oslo teemaksud suurenevad elektriautodele 3 korda.
https://kommunikasjon.ntb.no/pressemeld ... 57&lang=noOslo teemaksud tõusevad keskmiselt 40 protsenti, kui uus Oslo paketileping heaks kiidetakse. - See näib olevat poliitikute meeleheitlik tegevus, kes ei kontrolli projektide kulusid, ütleb NAF-i vanemkommunikatsioonikonsultant Ingunn Handagard.
Elektrijuhtidel kolm korda kallim
Kokkuleppega lähevad mõned maksuringi läbipääsud elektriautojuhtidele kolm korda kallimaks. NAF suhtub kriitiliselt sellesse, et teemaksud tõusevad ka elektriautode puhul.
"Kui poliitikud panevad sisse teemaksu, ilma et inimesed saaksid samal ajal paremat ühistransporti kasutada, on praktikas tegemist lisakuludega inimestele, kellel pole muid alternatiive," ütleb Handagard.
2020. aastal tõi teekasutusraporti taga olev ekspertkomisjon välja, et linnapaketid vajavad aja jooksul stabiilset rahastamist. Nende tõusudega teevad poliitikud uuesti sama vea, usub NAF. Teekasutustasud on nii kõrged, et hoida liiklust samal ajal kui ka arenduste ja ühistranspordi rahastamist.
- Üha rohkem juhte ei suuda järjest suuremat arvet kanda. Kutsume üles arutelule, kuidas transpordiarendusi tulevikus rahastada. Suurenenud teemaksud on nüüd lahendus kõigele. Nii vastus küsimusele, kuidas poliitikud peaksid projektides suurenenud kulusid katma, kui ka vastus, kuidas inimesi ühistransporti saada, võtab Ingunn Handagard kokku.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.