Kriku kirjutas: ↑27 Aug, 2022 8:23
rainer.k kirjutas: ↑26 Aug, 2022 23:03autol on spetsiifilised kinnitusvahendid tänapäeval mida ehituspoest ei saa.
Kuni ei otsustata teisiti.
Päris otsustamisest siin ei piisa.
Näiteks Lada kasutab traditsiooniliselt Itaalia eeskujul teadagi mis autolt keermesammu 1,25, Saksa autotööstus aga 1,5 ja Jaapan-Korea neid läbisegi.
Kui nüüd Saksamaalt saakski osta näiteks esisilla kinnituspolte, kuigi vähe pikemad ja teise kujuga seibiga, siis keere ei sobi.
Kui nüüd leiakski Koreast sobiva keermega poldi, siis sellel pole tsentreerimisotsa ja kuna keskmine liinitööline autotehases pole just väga terav pliiats keerab ta selle poldi viltu sisse kere küljes olevasse avasse rikkudes keerme ja sellega terve autokere.
Olen pisut kokku puutunud masstootmise köögipoolega ja mingi jupi muutmine on suur peavalu ning liinitööline reeglina sooritab vaid 1-2 operatsiooni omamata mingisugust tehnilist teavet asjast mida ta koostab.
Kasvõi näiteks erinevad padrunid millega tööline keerab automaatvõtmega polti kinni kasutavad spetsiaalset liidet kuhu läheb otsa padrun, mis näeb välja nagu tavaline 1/2 aga ühendub peente hammastega ja seda lõtkuvabalt, kuna muidu ei ole tagatud kinnitusjõu stabiilsus.
Selle võtme häälestab välja õigetele parameetritele mehaanik ja lukustab reguleerimiskruvid ning kui tööline märkab, et midagi pole õige vilistab ta meistri kohale mitte ei näpi ise seda võtit.
Näiteks minnes üle 13mm poldipealt Jaapani-Korea 12mm peale on neid vaja päris palju vahetada...